یادتان میآید ۱۲ فوریه ۲۰۱۴ یا ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ که چاه فاضلاب در موزه ملی کوروت باز شد و تعداد ۸ دستگاه کوروتِ تاریخی و ازجمله یک میلیونمین کوروت C4 مدل ۱۹۹۲ را در خود بلعید؟ حالا یک سال پس از اینکه جنرالموتورز اعلام کرد که تصمیم به احیای این خودرو گرفته است، میتوانیم با چشمان خود درخشش این خودرو را بهمانند یک مدل جدید نظاره کنیم.
در واقع باید گفت که این خودرو پس از رفتن به مرکز طراحی جنرالموتورز بهصورت کامل بازنگری شده و تعداد ۳۰ کارگر و تکنسین از گروه طراحی مونتاژ مکانیکی و خدمات جیام بر روی آن کار کردهاند. در همین حال، هنگام باز کردن قطعات این کوروت مشاهده شده که هرکدام از آنها توسط یکی از کارمندان امضا شدهاند. این موضوعی است که مارک رئوس (Mark Reuss) معاون اجرایی جنرال موتورز و مسئول توسعه جهانی محصولات میگوید:وقتی آن را از هم باز کردیم، مشاهده کردیم که هرکدام از کارمندانی که درگیر ساخت این خودرو بوده، یکی از قطعات آن را امضا کرده است؛ موضوعی که بسیار برای ما جالب بود. این کار آنها باعث شد تا تاریخ زنده شود و جریان پیدا کند و همینطور، اهمیت این پروژه را بیش از پیش برای ما مشخص کرد.
بنابراین، علیرغم خرابی عمدهای که به خودرو وارد شده بود، تیم جنرالموتورز تصمیم گرفت که تا جای ممکن قطعات اولیه را تعمیر و حفظ کند. تنها دو قطعه امضا شده نتوانستند دوباره به کار گرفته شوند. در همین حال، گروه با تقلید از امضاها، آنها را به قطعات جدید منتقل کردند. البته جایگزینی برخی قسمتها مانند کاپوت، جلوبندی و پنلهای پایین بین چرخهای جلو و درها، ناگزیر بوده است. با این حال، در ظاهر خودرو نیز تا جای ممکن، قسمتهای امضا شده تعمیر و بازسازی شده تا اعتبار این خودرو حفظ شود؛ از جمله نمای عقب و سیستم اگزوز.
نشان «یک میلیونمین کوروت» بر روی پنجره جلو، از جمله مواردی است که به صورت کامل بازسازی شده است. جالب اینکه فایل گرافیک کامپیوتری مورد استفاده، هنوز هم در دسترس بوده است. این دومین پروژه احیای کوروت جنرالموتورز پس از تعمیر نمونه اولیه «بلو دوئل» ZR1 با خرابیهای جزئی است. پس از این پروژه، نگاه موزه ملی کوروت به خودروی سوم، یک کوروت مدل ۱۹۶۲ است. ۵ خودروی دیگر خسارتدیده در این اتفاق، همچنان به همان حالت باقی خواهد ماند و در بخشی ویژه از موزه با تم خاص به نمایش درخواهند آمد.
احمد باقری
۱۶ شهریور ۱۳۹۴نمیدونم کار خوبی بوده یا نه، ولی به هر حال، کار جالبی بود.
آرمااااان
۱۶ شهریور ۱۳۹۴چه جالب
اینم همینجوری ببینین
http://gizmiz.com/compare-the-price-of-domestic-and-foreign-cars/
lmbx
۱۶ شهریور ۱۳۹۴درود
چه قدر کارمنداشون براشون مهم هستن!
دوستان ببخشید ربطی نداره ولی باید گفته شود.دیروز اگر برنامه پایش رو از شبکه 1 میدید شاید مثل من میخواستید تلوزیون رو خورد کنید!موضوع برنامه در مورد خودرو بود و یک موافق و یک مثلا!مخالف مهمان برنامه بود چیز هایی میگفتنن که ادم شاخ در میاورد یکیشون میگفت پراید تو عراق 33 میلیون به فروش میرسه(موافق)و اقایی که مخالف بود در یکی از فرمایشاتشون فرمودند ماشین های امریکایی دوام ندارند و اگه تا دنده 3 پر کنی یه باک بنزین میسوزنه!به خاطر همین هم هست هوندا و تویوتا فروش بهتری دارند!و خیلی شروور های دیگه که از گفتنشون خودم عصبانی میشم.
فقط میخواستم بگم که واقعا خودرو سازی ما مافیایی هست و خیلی از گنده ها که نمیشه نام برد پشتشون هستند و تنها ترین راه فقط نخریدنه حتی اگه پراید بشه 6 میلیون .
و یه چیز دیگه فهمیدم !بنده در تنها جایی که به نظر خودم اندکی حالیمه همین خودرو هست و دیشب فهمیدم که رسانه ملی ما فقط داره به مردم دروغ میگه
ali
۱۶ شهریور ۱۳۹۴تازه دیشب فهمیدی صدا وسیما دروغ میگه؟
برو استغفار کن
***
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۶ شهریور ۱۳۹۴این یک قانونه
هرجا پول های هنگفت رد و بدل بشه سر و کله ی مافیا هم پیدا می شه
نفت
زعفران
خودرو
فوتبال
و …
رضا
۱۷ شهریور ۱۳۹۴اخیرا هم والیبال میلیاردی شده
فقط منتظر باشین ببینین چجوری والیبال با کله میاد پایین
مافیاش درحال شکل گیریه…
تحت هیچ شرایطی کسی به فکر مردم نیست و خودروسازا و روساشون فقط به فکر جیب خودشونن به هر قیمتی
ALiHidden
۲۳ شهریور ۱۳۹۴خوب شد من اون برنامه رو ندیدم(کلا خیلی از این اینجور برنامه ها نگا نمیکنم…)
چون الان به خونواده ضرر زده بودم الانم باید شب تو پارک میخوابیدم :|
وای وای وای وای این دیگه آخرشه : ماشین های امریکایی دوام ندارند و اگه تا دنده 3 پر کنی یه باک بنزین میسوزونه
آخه مگه اصن ایران مجوز ورود ماشین های آمریکایی رو داره؟؟(از این موضوع واقعا متنفرم)
گیریم ک شما تو یکی کشورهای خارجی ماشین آمریکایی داری :|
تنها در صورتی میتونی در مورد این نظر بدی ک خودت داشته باشی و تست کرده باشی ک بگی خیلی میسوزونه :| پس حتما دارن دیگه نه؟برا خودشون خوبه برا مردم بده :|
میخوام سرمو بکوبم تو دیواررررررررررررررررررررر………..!!!!!!!!!!!!
ن ناموسن تو تازه فهمیدی صداسیما همش دروغ میگه؟(اینجا جاش نیس خیلی حرف تو دلمه نمیتونم بگم…حیف واقعا حیف….)
احسان(احسان)
۱۶ شهریور ۱۳۹۴…وقتی آن را از هم باز کردیم، مشاهده کردیم که هرکدام از کارمندانی که درگیر ساخت این خودرو بوده، یکی از قطعات آن را امضا کرده است؛ موضوعی که بسیار برای ما جالب بود…
مشخصه سازنده های این ماشین به ساخته خودشون افتخار می کنن. به قول استیو جابز فقید مهمترین کار این هست که اثری منحصربفرد رو ایجاد کنید طوری که حتی پس از مرگ هم یاداور شما باشه. پول چیز خوبیه اما اگر نتونیم از نبوغ خودکون استفاده کنیم دیگه فایده ای نداره. این من رو یاد خودروسازی ایران میندازه که نبوغ کش هست و اثار باقی اون مشتری های ناراضی و خانواده های داغ دیده هست که فقط برای هدف خاصی طراحی شده که در تضاد با منافع اکثریت هست.یعنی فدا شدن مهمترین منافع یعنی منافع ملی برای اینکه اقلیت خاصی به منافع خودشون برسن . واقعا پول و ایدولوژی ارزش خفت کشیدن رو داره؟ جواب طراحان و مسولین اقتصاد ایران به این سوال مثبته. اما اونا یادشون میره اگر زندگی مردم رو بهبود ببخشن میتونن پول بیشتری دربیارن و فرهنگ و تفکر خودشون رو با هزینه کمتر و در زمان کمتری در جامعه پیاده کنن
M3 RS 4D
۱۶ شهریور ۱۳۹۴بسیار هم عالی ….
باید هم احیا بشه …. چون جزء میراث و تاریخ جنرال موتورز هست ….
AHMADREZA
۱۶ شهریور ۱۳۹۴نگاه کن چطوری از تاریخشون مراقبت می کنن سایپا موزه باید بزاره بنام موزه ی شهدای پراید
Ali
۱۶ شهریور ۱۳۹۴این که چیزى نیست ما یه خر داشتیم مرد
Archi KHAN
۱۶ شهریور ۱۳۹۴اونجا جایست که به ارزش ها احترام گذاشته می شود ،
همه ی ارزش ها …
حالا دوستانی میان میگن امریکا فلان و بَهمان …
رهگذر
۱۷ شهریور ۱۳۹۴چه ساختمون سازی چاه فاضلاب باز شده!! ایران بود رسواش میکردند! اصلا فیلم رسوایی 3 رو در مورد موزه مدرن ایرانی میساختند
shahab
۱۷ شهریور ۱۳۹۴دمشون گرم
به قول دوستمون انقد به ساخته خودشون افتخار میکنن که پشتشو امضا میزنن
shahab
۱۷ شهریور ۱۳۹۴چه بلایی هم سرش اومده بود
حالا هی بگید پراید بده.1000تاش هم چپ بشن کسی خبردار نمیشه دیگه چیزی هم برای تعمیر باقی نمی مونه
حالا اینا کلی وقت گذاشتن واسه تعمیر
خخخخخخخخخخخخخ الکی مثلا من طرفدار پرایدم
حسين
۲۵ شهریور ۱۳۹۴اونی که این دری وری هارو گفته خودش پراید سوار میشه باکش میسوزه
من خودم تبریزی هستم از وقتی تبریز منطقه ازاد شده ماشین های امریکایی اون قدر زیاد شدن که هر دفعه میری بیرون ۲۰تا میبینی مثل کروت کامارو موستانگ و خیلی ماشین های دیگه من خودم موستانگ سوار شدم مثل روغن روان حرکت میکنه و همچین مشکلی نداره میتونین تو اینیستا tabriz hot carsدنبال کنین و ببینی ایران چه خبر دیگه ماشین های ایرانی تو تبریز معنی نداره
ممنون از همتون????
american muscle
۱۸ فروردین ۱۳۹۵گمرک میاد به حدی پول میگیره ک پشیمون شی و ماشینای آشغال داخلی رو ترجیح بدی به نظر من میشه گفت مجبوری این کارو کنی.حیفه ب خدا کاماروی 120 تومنی یا موستانگ 100 تومنی رو یا اصن فوردای هاچ بک یا نیسان های اخیرو ول کرد و پراید و پژو سوار شد.اگه مردم میدونستن چقد میتونس ارزون باشه و اعتراضی میکردن میتونس تغییری رخ بده گمرکی کمتر شه .ولی چیکار میشه کرد.خودرو ساختیم 1000 کیلو بالای 120 میگه این است خودروی ملی خخخخخ بعدش خارجیا 200 میره هیچی نمیگن.بیخیال کشورمونه دیگه