چندی پیش اعلام شد که بیوک رگال از بازار ایالاتمتحده کنار خواهد رفت و این برند لوکس جنرال موتورز به شرکتی صرفاً کراساوورساز تبدیل خواهد شد. حال در خبری جدید گفته شده که همین اتفاق برای برند استرالیایی جنرال موتورز یعنی هولدن هم رخ خواهد داد. این شرکت اعلام کرده است که برای تمرکز روی اسیوویها و وانتها، بهزودی به عرضهٔ مدلهای کومودور و آسترا خاتمه میدهد. به گفتهٔ هولدن، این کار با سلایق خریداران سازگارتر است زیرا سهم اسیوویها و وانتها از کل فروش این شرکت به ۷۶ درصد افزایش یافته و به نظر میرسد این روند همچنان ادامه پیدا کند.
درنتیجه هولدن تصمیم گرفته است در سال ۲۰۲۰ به عرضهٔ کومودور ZB (که در اروپا با نام اوپل/واکسهال اینسیگنیا و در ایالاتمتحده با نام بیوک رگال عرضه میشود) و آسترا BK خاتمه دهد. البته هولدن طی سال آینده همچنان به فروش و تحویل این دو مدل ادامه خواهد داد اما میزان عرضهٔ آنها بهتدریج کاهش خواهد یافت. این برند استرالیایی همچنین به خریداران کنونی کومودور و آسترا اطمینان داده است که همچنان به گارانتی، خدمات امداد جادهای و همینطور تأمین قطعات یدکی این خودروها ادامه خواهد داد.
بخش خودروهای سواری در استرالیا در دوران اوج خود در دههٔ ۹۰ بازار بسیار بزرگی بود بهگونهای که فروش این بخش در سال ۱۹۹۸ به ۲۱۷,۸۸۲ دستگاه رسید اما این روزها اوضاع کاملاً تغییر کرده و شاسیبلندها بر بازار سلطه یافتهاند. رئیس موقت و مدیرعامل هولدن «کریستین آکوئیلین» دراینباره میگوید:
بخش شاسیبلندها به نیم میلیون دستگاه و بخش LCVها به بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه نزدیک میشود و این جایی است که ما میخواهیم در آن بازی کنیم
اما این تصمیم پایان یک دوره برای برند هولدن خواهد بود زیرا کومودور نامی بسیار باسابقه و شناختهشده در استرالیا است که از سال ۱۹۷۸ در بازار حضور داشته است. این خودرو طی چهار دهه در نسلها و مدلهای مختلف با تکنولوژی جنرال موتورز بهطور خاص برای بازار استرالیا توسعه یافته و تولید میشد اما به دلیل به تصمیم جنرال موتورز مبنی بر خاتمهٔ تولید خودرو در استرالیا و تعطیل کردن کارخانههای هولدن در سال ۲۰۱۸، تولید نسل چهارم کومودور پایان یافت و نسخهٔ ریبج شدهٔ اوپل اینسیگنیا در این سال بهعنوان نسل پنجم آن بهصورت وارداتی در استرالیا عرضه شد.
آکوئیلین در این رابطه گفته است:
تصمیم بازنشستگی کومودور توسط کسانی که میراث غرورآمیز آنرا درک و تصدیق میکنند گرفته نشده است. این سدان بزرگ به مدت چندین دهه سنگ بنای جادههای نیوزلند و استرالیا بود؛ اما اکنون خریداران ترجیح و اولویت قدرتمندی را نسبت به موقعیت رانندگی بالا، کارایی و تطبیقپذیری شاسیبلندها و وانتها نشان میدهند
sj
۲۲ آذر ۱۳۹۸سلام خدمت ادمین عزیز
عزیز مگه قرار نبود شرکت هولدن کلا جمع بشه تا سال 2020 پس چی شد یعنی قرار شده به کارش ادامه بده؟ اگه توضیح بدید یا حتی ی مقاله بنویسیو ممنون میشم.