روند کنونی صنعت خودرو خودروسازان را مجبور کرده تا در هر ۳ تا ۴ سال نسخههای جدید یا فیس لیفت شده از محصولات خود را معرفی کنند. هماکنون مدیران بازاریابی شرکتهای مختلف تلاش میکنند محصولات خود را با استفاده از واژههایی همچون “جدید” یا “کاملاً جدید” عرضه کنند. فهمیدن اینکه تفاوت بین این واژهها چیست کمی سخت است اما اگر بخواهیم بهصورت کلی اشاره کنیم باید گفت واژهی “جدید” برای فیس لیفت های میانه عمر بکار میرود درحالیکه واژهی “کاملاً جدید” معمولاً به نسل جدید یک خودرو اشاره دارد. البته اینها توضیحات کاملاً مبهمی هستند و گاهی اوقات میتوانند باعث سو تفاهم بین کاربران شوند.
یک پست توئیتری منتشر شده توسط Matthew A. باعث جلبتوجه ما شد زیرا میتوان مقایسهی بین نمای عقب آکادیا ۲۰۲۰ و آکادیا ۲۰۱۷ را مشاهده کرد. درحالیکه فرم جدید چراغهای عقب باعث شده ظاهر کلی این خودرو برجستهتر و مدرنتر باشد اما شکل درب پشتی و پانلهای بدنه تغییری نکردهاند. اشتباه نکنید! این یک روند معمول در صنعت خودرو بوده و هیچ مشکلی هم با آن نداریم اما در این مورد یک بازنگری کوچک در پانلها میتوانست صورت بگیرد تا هماهنگی بهتری با چراغهای عقب وجود داشته باشد. واضح است که چنین حرکتی نیازمند دگرگونی خطوط مونتاژ است که هزینهبر خواهد بود.
Amir.ferrari
۲۶ شهریور ۱۳۹۸درود،خیلی رازش نهفته بود…بدرود
کوشا
۲۶ شهریور ۱۳۹۸مرسی که ما رو از این اسرار خلقت بی بهره نمیذارید :D
نوید جهرمی
۲۶ شهریور ۱۳۹۸پس راز حذف آپشن و زه بغل و رینگ آلومینیومی و تغییر چراغ راهنما رو ببینن چی میگن؟ برید، برید خدا رو شکر کنید و کفران نعمت نکنید.
Farzad
۷ مهر ۱۳۹۸زین پس بدان و آگاه باش که این یک راز نیست?