پس از معرفی نسل جدید شورلت تاهو و سابربن، حالا نسل جدید پسرعموی آنها یعنی جیامسی یوکان هم در دو نسخهٔ معمولی و XL رسماً معرفی شده است. یوکان جدید کاملاً خود را از اسیوویهای بزرگ شورلت متمایز کرده است زیرا طراحی دماغهٔ آن با الهام از پیکاپ سییرا شکل گرفته است؛ بنابراین در اینجا هم دقیقاً مثل سییرا جلوپنجرهٔ بزرگی به چشم میخورد که با چراغهای C شکلی با دیلایتهای یکپارچه احاطه شده است. کمی پایینتر نیز مه شکنهای عمودی جای گرفتهاند.
اسیوویهای بزرگ جنرال موتورز همواره پروفیل جانبی سادهای داشتهاند اما در نسل جدید سعی شده با خط شخصیت برجستهتر، ستون C شیبدارتر، حجم پردازیهایی روی درها و حرکت خط شانه به سمت بالا در انتها، نمای پویاتر و مدرنتری ایجاد گردد. طراحی قسمت عقبی یوکان اما مثل گذشته تا حد زیادی با شورلت تاهو و سابربن یکسان است ولی در این نسل برای کمک به ایجاد تمایز بیشتر با اسیوویهای شورلت، طراحان بخش L شکلی را به بالای چراغهای عقب اضافه کردهاند که از آکادیا الهام گرفته است.
هرچند یوکان جدید زیبا و در این حال آشنا به نظر میرسد اما در ابعاد بزرگتر از قبل شده بهگونهای که ۱۵۵ میلیمتر به طول و ۱۲۴ میلیمتر به فاصلهٔ محوری نسخهٔ استاندارد آن افزوده شده است. به لطف این طول بیشتر، فضای پای سرنشینان ردیف سوم ۲۵۷ میلیمتر بیشتر از قبل شده است. علاوه بر این، ظرفیت صندوق بار خودرو نیز در حالت عادی به ۸۰۰ لیتر رسیده که در صورت خواباندن هردو ردیف صندلیهای عقب این عدد به ۳۴۸۰ لیتر افزایش پیدا میکند.
در همین حال، یوکان XL که در نسل کنونی با طول ۵,۶۹۷ میلیمتر خودروی بسیار بزرگی بود هم بزرگتر از قبل شده ولی میزان رشد اندازهٔ آن کمتر از نسخهٔ استاندارد است. طول این نسخهٔ ۲۳ میلیمتر و فاصلهٔ محوری آن ۱۰۴ میلیمتر افزایش یافته که این موضوع ۵۶ میلیمتر فضای پای بیشتری را برای ردیف سوم صندلیها به همراه داشته درحالیکه ظرفیت کلی بار آن نیز به عدد عظیم ۴۱۰۰ لیتر رسیده است.
در داخل یوکان مدل ۲۰۲۱ سرنشینان از فضای بهتر با متریال باکیفیتتری بهرهمند میشوند. ویژگیهای برجستهٔ این قسمت شامل نمایشگر ۱۰ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، نمایشگر هشت اینچی دیجیتالی در صفحه آمپر و نمایشگر سربالای ۱۵ اینچی میشود. علاوه بر این، خریداران میتوانند سیستم اطلاعاتی-سرگرمی عقب با دو نمایشگر لمسی ۱۲.۶ اینچی و همینطور سانروف پانورامیک شیشهای را هم سفارش دهند.
طراحی و ترکیب داخلی یوکان معمولی تقریباً بهطور کامل با تاهو و سابربن یکسان است اما برای اولین بار جیامسی برای یوکان دنالی داشبورد کاملاً متفاوتی را طراحی کرده است تا آنرا بیشتر از نسخهٔ معمولی متمایز کند؛ بنابراین حالا دنالی از کابینی اختصاصی با صندلیهای منحصربهفرد، داشبورد لوکستر و تریم چوبی بهرهمند شده که فضای کاملاً مجللی را ایجاد کردهاند.
مثل اکثر خودروهای مدرن، نسل جدید یوکان هم به مجموعهای از سیستمهای کمکراننده مجهز شده است که شامل ترمز اضطراری اتوماتیک، هشدار برخورد جلو، ترمز عابر پیادهٔ جلو، هشدار عابر پیادهٔ عقب، هشدار تغییر خط با هشدار نقاط کور جانبی، دستیار حفظ حرکت میان خطوط با هشدار خروج از خط و دستیار پارک جلو و عقب میشود.
در زیر کاپوت نسل جدید یوکان اما تغییری صورت نگرفته و همچنان همان پیشرانههای بنزینی V8 نسل قبلی برای آن ارائه شده است؛ بنابراین یوکان معمولی مثل قبل از همان پیشرانهٔ ۵.۳ لیتری V8 با ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند که به تکنولوژی غیرفعالسازی سیلندرها مجهز است. در زیر کاپوت نسخهٔ دنالی هم موتور ۶.۲ لیتری V8 با ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۳ نیوتن متر گشتاور قرار میگیرد.
اما علاوه بر این دو موتور بنزینی، مثل تاهو و سابربن جدید، برای نسل جدید یوکان هم یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی دیزلی تازه توسعهیافته ارائه شده که ۲۷۷ اسب بخار قدرت و ۶۲۳ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. انتقال نیروی هر سهٔ این موتورها نیز توسط همان گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک قبلی صورت میگیرد. برای یوکان جدید اما یک سیستم دو دیفرانسیل پاسخ فعال بهصورت سفارشی ارائه شده که فعلاً توضیحی در مورد آن داده نشده اما میتواند با دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی که آنهم تازه ارائه شده کار کند.
به دلیل اینکه از سواری خشک و خشن نسل قبلی اسیوویهای فول سایز جنرال موتورز انتقاد میشد، نسل جدید یوکان و یوکان XL به سیستم تعلیق عقب مستقل کاملاً جدیدی مجهز شدهاند که وعدهٔ بهبود چشمگیر راحتی و پویایی رانندگی را داده است. همچنین این راحتی را میتوان با سفارش سیستم تعلیق بادی تطبیقی و سیستم کنترل مغناطیسی سواری ارتقاء داد.
هرچند یوکان یک آفرودر سرسخت نیست اما برای اولین بار جیامسی برای آن نسخهٔ آفرود AT4 را ارائه کرده است. این نسخه بهصورت استاندارد به سیستم تعلیق بادی تطبیقی، ۵۱ میلیمتر ارتفاع بیشتر از سطح زمین، سیستم انتخاب کشش با حالت آفرود، سیستم کنترل پایین رفتن از سراشیبیها، صفحات محافظ زیرین و گیربکس کمکی دو سرعته مجهز است. یوکان AT4 در ظاهر نیز از ویژگیهای منحصربهفردی مثل طراحی خاص دماغه، تریم کرومی تیره، قلابهای بکسل قرمزرنگ و رینگهای منحصربهفرد ۱۲ پره با لاستیکهای تمام زمین گودیر برخوردار است.
کابین این یوکان آفرود محور نیز با چرم خاص AT4، گرمکن غربیلک فرمان، گرمکن و تهویهٔ صندلیهای جلو، گرمکن صندلیهای ردیف دوم و تریم شکلاتی ارتقاء پیدا کرده است. همهٔ این تجهیزات بهصورت استاندارد ارائه میشوند. فروش نسل جدید جیامسی یوکان و یوکان XL مدل ۲۰۲۱ از تابستان امسال آغاز خواهد شد و قیمتگذاری آن نیز در زمانی نزدیک به عرضه اعلام میشود.
کورش
۲۶ دی ۱۳۹۸واقعا باشکوهه
یان
۲۶ دی ۱۳۹۸بیچاره امثال جنسیس که با این غولهای آمریکایی تو یه زمان معرفی میشن.راستی امشب ونک یادتون نره.به خدا دیگه داره دیر میشه
Joker
۲۶ دی ۱۳۹۸نسخه دنالی عالی شده،داشبورد خیلی لوکس تر و تجهیزات بسیار زیاد تو این کلاس خودرویی یه برگ برندست…باید دید اسکالید جدید چی تو چنته داره…
جواد
۲۶ دی ۱۳۹۸عجب چیزی از کامیونت های ماهم گاها بزرگتره
دارم جسه اینو کنار یک x60 یا x33 تجسم میکنم و به نظر اینا کنار این یک سدان هم محسوب نمیشن
reza s4
۲۶ دی ۱۳۹۸منظورت هاچبکه ؟ :)
ALIREZA
۲۶ دی ۱۳۹۸رفقا کسی میدونه نسل جدید کنیون و ترین کی معرفی میشه ؟
Elmiraj
۲۶ دی ۱۳۹۸? SUV ?
جلو پنجره را ببینید…..وقتی استاد SUV سازی هستی از جلو پنجره به این بزرگی زیبا ترین و باشکوه ترین طراحی ممکن را درمیاری….
.
یوکان AT4 و تاهو Z71 هم حسابی آماده نبرد با جیپ واگونیر شدن .
Abbas.Lambo
۲۶ دی ۱۳۹۸مرزای با شکوه بودنو یه تنه جابجا کرده،خیییلی بزرگه?
ایمان
۲۶ دی ۱۳۹۸غول های GM یکی پس از دیگری وارد می شوند
اوج شکوه و عظمت هستن این SUV های واقعی
رحیم
۲۶ دی ۱۳۹۸قطعا خیلی باشکوهه. من عاشق نسل فعلی یوکان هستم ولی باید بگم از نظر طراحی داخلی و بیرونی و قوای محرکه و تکنولوژی چندان ارتقائی نداشته .فقط سیستم تعلیق مستقل چرخهای عقب که تحول جنرال موتورز برای تاهو و سابربن و یوکان هست چشمگیره . چراغ و نمای عقب هم کمی بهتر شده.
طراحی داشبورد هم که فقط و فقط داج RAM.سرچ کنید ببینید.
ارش
۲۶ دی ۱۳۹۸جان میده برای یه مسافرت دسته جمعی فقط ۸۰۰ لیتر فضای بار خالص داره .قدرت کافی جادار نرم و راحت .بی خود نیست بازار سدان ها دچار مشکل شده .
NAVID۰۰۹۸
۲۶ دی ۱۳۹۸ماهیت انسانی تعریفش در هر کجایی از دنیا یه دنیا تفاوت داره .
در ایران پراید را با بدبختی و جنگ و جَدَل هنوز نتواتسته اند بیرون کنند .
در آمریکا یا همین امارات بقل دستیمون مردم هر چیزی یعنی هر چیزی از آخرین مدل و سیستمش را میتوانند خرید کنند ، سوار شوند ، لذت ببرند و بدون دغدغه فکری برای مسائل پیش پا اُفتاده به زندگیشان برسند .
اصلاً راه دور نریم ، همین عراق نمک نشناس برو ببین نون ندارند ولی چه خودروهایی در خیابان در حال رفت و آمده .
محمد
۲۶ دی ۱۳۹۸بازم این لعنتیا با یه طراحی با ابهت و با شکوه دل مارو آب کردن
doubt
۲۶ دی ۱۳۹۸به معنی واقعی کلمه حظ بردم. اصلا ارضا شدم. چقدر باشکوه خدای من!
پویا
۲۶ دی ۱۳۹۸خداییش این چه دنده ایه گذاشتن روش؟!! انقدر بدم میاد از این دنده دکمه ایا!!
محمدهادی
۲۶ دی ۱۳۹۸چقد بزرگ و زیباست
آمریکایی ها از اولشم استاد ساختن خودروهای عظیم الجثه و قلدر بودن هستن
چه سکوت معنا داری خواهد داشت داخل کابین این خودروی باکیفیت
سعید(تهران)
۲۶ دی ۱۳۹۸اگه آمریکا بودم بزرگترین مشکلم انتخاب بین خیل عظیم اس یو وی های فول سایز و پیکاپ های غول پیکره که واقعا سرگیجه میاره…
ممد ژانگولر
۲۶ دی ۱۳۹۸عشق منی DENALI
مهردادكمال
۲۷ دی ۱۳۹۸اگر موانع ورود ماشینای امریکایی به ایران برداشته شه و مالیاتهای عجیب غریب رو ماشینای وارداتی نباشه قول میدم ایران بزرگترین بازار غول های امریکا تو تمام اسیا خواهد شد
بعد از چهل سال هنوز طعم شیرین ماشینای امریکاییی تو دهن مردن هستش و خاطرات شیرین انواع بیوک و شورلت و فورد و دوج تو ذهن مردمه