بائوجون تصاویری از کراساوور جدید خود منتشر کرده است که نمای فوقالعادهای دارد. این خودرو فعلاً با کد CN210S شناخته میشود و نام اصلی آن زمانی که در ماه دسامبر رسماً در نمایشگاه خودروی گوانگژو معرفی گردد اعلام خواهد شد. این کراساوور جدید چینی طراحی فوقالعاده جذاب و زیبایی دارد که هرچند ممکن است به نسل جدید هیوندای سانتافه شبیه به نظر برسد اما نباید بائوجون را به کپی کردن از سانتافه محکوم کرد زیرا این کراساوور جدید طبق زبان طراحی جدید بائوجون شکل گرفته که برای اولین بار با مدل ۵۱۰ در سال ۲۰۱۶ معرفی شد، یعنی زمانی که هنوز نسل جدید سانتافه رونمایی نشده بود.
CN210S بزرگترین کراساوور ساخت بائوجون محسوب میشود و در سبد محصولات این شرکت بالاتر از مدل ۵۳۰ قرار میگیرد. این کراساوور جدید به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو مجهز شده که ۱۶۰ اسب بخار قدرت دارد. این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه انتقال پیدا میکند.
قیمت این ماشین از حدود ۱۲۰ هزار یوآن معادل ۱۷,۵۰۰ دلار آغاز میشود. بائوجون گفته است که CN210S روی پلتفرم کاملاً جدیدی ساخته شده است که در آینده یک امپیوی جدید هم بر روی آن ساخته خواهد شد. این برای اولین بار است که بائوجون برای ساخت محصول خود از پلتفرمهای جنرال موتورز یا وولینگ استفاده نکرده است.
همانطور که بارها گفتهایم، بائوجون برندی است که توسط جوینت ونچر جنرال موتورز-سایک-وولینگ ایجاد شده است. سهم جنرال موتورز از این برند ۴۴ درصد و سهم سایک موتور ۵۰.۱ درصد است. این برند در سال ۲۰۱۰ تأسیس شد که این یعنی هماکنون تنها هشت سال از زمان تأسیس آن گذشته است اما بائوجون در همین مدت کوتاه بهسرعت پیشرفت کرده و به یکی از برندهای چینی مطرح در بازار داخلی این کشور تبدیل شده است بهگونهای که سال گذشته با فروشی بیش از یک میلیون دستگاه در چین، پس از جیلی و چانگان به سومین برند چینی پرفروش در زادگاهش تبدیل شد.
Amir Machine
۳۰ شهریور ۱۳۹۷در مورد این ماشین دیدم بعضی از سایتهای ایرانی نوشتن کپی از نسل جدید هیوندای سانتافه اما همونطور که تو متن هم گفته شده این رو نمیشه کپی سانتافه دونست چون بائوجون این سبک طراحی یعنی دیلایتهای باریک LED در بالا و چراغهای جلوی اصلی در پایین رو برای اولین بار بعنوان زبان طراحی جدیدش با مدل 510 در نمایشگاه گوانگژو 2016 رونمایی کرد. اون زمان نسل جدید سانتافه که هیچ حتی کُنا هم معرفی نشده بود.
بائوجون بعداً از این زبان طراحی تو کراساوور 530 هم استفاده کرد و حالا نمونۀ تکاملیافتۀ همین زبان طراحی در این کراساوور جدید هم پیاده شده.
بنابراین این محصول جدید بائوجون طبق زبان طراحی خودش شکل گرفته و کپی نیست.
اصلاً شاید هیوندای از بائوجون کپی کرده باشه!!
اینم لینک بائوجون 510 از ویکیپدیا
https://en.wikipedia.org/wiki/Baojun_510
علی رضا
۳۰ شهریور ۱۳۹۷از هیوندا بعید بود ??
نمای جلوی این (cn 210 s) خیلی جذاب تره
محمد
۳۰ شهریور ۱۳۹۷دقیقا بنظر میاد که این کمی بهتر از سانتافه باشه طراحی بیرونیش
چرچه که هر دو مثل برادرهای دوقلو میمونن
ولی اگه ردیف دوم چراغ های جلو جایی که بصورت سنتی چراغهای مه شکن قرار میگرفت، چراغهاش به سمت پلاک کشیده میشد، هم هارمونی بهتر میشد و با چراغهای دی لایت بالا بیشتر هماهنگ بود
حجم درشتش هم کمتر توی چشم میومد
البته هنور هم طراحی مقبول و جذابی داره
و بهرحال مبارک کسانی باشه که سوارش میشن
محمد
۳۰ شهریور ۱۳۹۷همین بائوجون رو میبینید؟؟؟
اگه قرار باشه وارد ایران بشه، میرن قدیمی ترین مدلشو وارد میکنن که سود بیشتری کنن
یا فکر کنین عین همین وارد بشه
زده قیمتش ۱۷.۰۰۰ دلاره
یعنی حدود ۲۵۰ -۳۰۰ میلیون به دلار امروز
اما اگه وارد شد زیر ۵۰۰ میلیون قیمت خورد هرچی خواستید بگید
Amir
۶ مهر ۱۳۹۹خود هیوندای هر مدلش شبیه یه برند دیگه ست هیچ اصالتی تو محصولات هیوندای نیست مطمئنن چینی ها بخوان کپی هم کنن نمیان از برندی مثل هیوندای کپی کنن
مهدی
۳۰ شهریور ۱۳۹۷اگه رینگ ولاستیکش بزرگتربود جذاب ترمیشد
af.1024
۳۰ شهریور ۱۳۹۷طراحیشو کاری ندارم، ولی لوگوش کپی لوگو ایران خودروئه??
amin
۳۰ شهریور ۱۳۹۷چینی ها دیگه شمشیر رو از رو برای کره ای ها بستن!!!!!
Joseph
۳۰ شهریور ۱۳۹۷جنرال موتورز حرکت بعدی برای بدست اوردن بازار چین و کشور جهان سوم با این شرکت زد
احمدرضا
۳۰ شهریور ۱۳۹۷طراحی عقبش یجوریه مخصوصا پایین چراغ ها قسمت در صندوق
محمد
۲۱ آذر ۱۳۹۸چین کشوریه جنس از کیفیت درجه میزند درجه ده هم میزند ولی تمام اجناس درجه یکش که کیفیت جهانی می گیرد وارد اروپا وآمریکا میشه ولی جنسهای آشغالش که کشورهای جهان دهمی هم زیر بارش نمیرند ایران می خرد که هزینه چندانی نده ولی بتوند به مردم قالب کند ویک چیزی هم بیشتر از درجه یکش از مردم بگیرد