جنرال موتورزفورد

واکنش جنرال‌موتورز و فورد به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری امریکا

دونالد ترامپ در طول کارزار انتخاباتی‌اش برای ریاست جمهوری در امریکا، اعلام کرد که در مورد موضوع منطقه تجارت آزاد امریکای شمالی (NAFTA)، دوباره مذاکره می‌کند و شرایط تجارت با «مکزیک» را سخت‌گیرانه‌تر خواهد کرد. این در حالی است که بازار مکزیک، جایی است که هم فورد و هم جنرال‌موتوز برای توسعه خود در آینده، چشم به آن دوخته‌اند. علی‌رغم تأثیرات منفی احتمالی که ریاست جمهوری ترامپ بر روی این خودروسازان خواهد گذاشت، آنها، حداقل در مقابل چشمان عموم مردم، نتیجه انتخابات را با آغوش باز پذیرفته‌اند.

trump
در بیانیه جنرال‌موتوز در این رابطه می‌خوانیم:

جنرال‌موتورز هم به کاندیداها و هم به احزاب طرفدارشان به خاطر تلاش سختی که در حین کارزارشان نشان دادند، تبریک می‌گوید.  جنرال‌موتورز به دنبال همکاری با رئیس‌جمهور منتخب، دونالد جی. ترامپ و کنگره جدید در مورد سیاست‌های حمایتی از یک «تولید» مقتدر و پیشرو در ایالات متحده  است. این کمپانی به ادامه فعالیتش برای تغییر آینده حمل‌ونقل و سهمش در اقتدار و پیشرفت امریکا ادامه خواهد داد.

فورد که بیشترین حمله‌ها را از جانب «ترامپ» در طول رقابت‌های انتخاباتی تجربه کرده، در این رابطه به Motor Trend می‌گوید:

به رئیس‌جمهور منتخب و دولت جدید، اعضای کنگره و مقامات انتخاب‌شده در سراسر سطوح دولت ایالات متحده تبریک می‌گوییم. با جناب آقای ترامپ در مورد اهمیت واقعی «اتحاد» در کشور موافق هستیم و می‌خواهیم در همکاری با یکدیگر، رشد اقتصادی و توسعه اشتغال را ادامه دهیم.

در آغاز کارزار انتخاباتی، ترامپ وعده داد که جلوی افتتاح کارخانه جدید فورد در مکزیک را خواهد گرفت و حتی از احتمال وضع برخی تعرفه‌های گمرکی برای خودروهایی که به این طریق، به بازار امریکا وارد می‌شوند، خبر داد. این در حالی است که فورد اخیراً از برنامه‌اش برای انتقال خط تولید تمام خودروهای کوچکش از ایالات متحده به مکزیک گفته است و البته، برای خط تولید داخل امریکا، خودروهای جدیدی را درنظر گرفته است. ترامپ در نقل‌قولی مشهور، اعلام کرد که «فورد می‌خواهد تمام کارمندانش را در ایالات متحده اخراج کند». حرفی که واکنش مارک فیلدز (Mark Fields)، مدیرعامل فورد را به همراه داشت و گفته شد که «هیچ کس از مردم امریکا شغلش را در حین این جابجایی خط تولید، از دست نخواهد داد».

gm-factory
رئیس‌جمهور منتخب همچنین نارضایتی خود از تصمیم جنرال‌موتورز مبنی بر صرف ۵ میلیارد دلار برای توسعه عملیاتش در مکزیک اظهار داشته است. این در حالی است که اخیراً‌ جنرال‌موتورز از حذف ۲ هزار شغل و کاهش شیفت کاری ۲ کارخانه‌اش به علت کاهش میزان فروش خبر داده است. کارخانه «لردز تاون» در اوهایو که مدل «کروز» را تولید می‌کند و کارخانه «لانسینگ» میشیگان که به تولید کامارو و سدان‌های کادیلاک می‌پردازد، تحت‌تأثیر این تصمیم این جنرال‌موتورز هستند.

trump-ford
اگر وعده سیاست‌های حمایتی ترامپ جامه عمل به خود بگیرند، خودروهای کوچک ساخته شده در مکزیک که بعداً‌ به ایالات متحده وارد می‌شوند، جذابیت کمتری برای مشتریان امریکایی پیدا خواهند کرد؛ موضوعی که چارلز چزبروگ (Charles Chesbrough)، اقتصاددان ارشد در انجمن «تأمین‌کنندگان تجهیزات اولیه» در گفتگو با رویترز به آن اشاره کرده است.

aventador-trump
در حالی که فورد و جنرال‌موتورز دلایل زیادی برای نگرانی در مورد سیاست‌های جدید دارند، ولی صنایع معدن و تجهیزات سنگین می‌توانند سود زیادی از این بابت دریافت کنند. به عنوان نمونه، سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند که «کاترپیلار» می‌تواند بهره زیادی از برنامه‌های ترامپ برای کاهش سخت‌گیری‌ها در صنعت زغال‌سنگ ببرد و سهام این شرکت، اخیراً‌ به اندازه ۷ درصد رشد داشته است.

منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. GOD BLESS AMERICA

    ۲۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    با خروج کارخانه های آمریکایی از مکزیک و کانادا بسیار موافقم.
    و از هر گونه جلوگیری از خروج ارز و صرف بودجه های غیر منطقی حمایت عاطفی میکنم.(ما که دستمان به سندق رای نمیرسه!)
    اگه ترامپ یه فکری به حال رقابت با خودروهای باکیفیت و ارزان ژاپنی و کره ای هم بکنه، دیگه حله.

    ;-)

    1. GOD BLESS AMERICA

      ۲۲ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (758 ديدگاه)

      یکم هم کار فرهنگی بکنن که تا وقتی ماشین آمریکایی در هر رده ای موجوده دیگه مردم پول بی زبون رو به خودروهای خارجی ندن .
      مثلا تا کوروت ، وایپر و ماسل کارهای سریعی وجود داره دیگه خرید همتایان اسپرت اروپایی واقعا توجیهی نداره !

      در واقع بدون محدود شدن (مثل بازار انحصاری ایران) مردم و خودروسازان رو در تعامل با هم به مرحله ای برسانیم که تا جای ممکن ارز از آمریکا خارج نشه، آیا این خواسته زیادیه؟

      1. Scuderia Italia

        ۲۲ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        آره راست میگی خرید خودروی اروپایی هیچ توجیهی نداره !!!!!!!!!!!!!

    2. (ali (CHEVY NOVA

      ۲۲ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      ترامپ حواست باشه اگه با جی ام و فورد بخوای چپ بیوفتی سیل هواداران و عشاق جی ام و فورد از مسند قدرت میکشند پایین
      من خودم یار جم میکنم میریم به سمت امریکا برا حمایت از خودروسازان امریکایی

      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۲۲ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (7375 ديدگاه)

        بیشتر دیسلایک بدید که من رو بسیار خرسند میکنه
        این نشون دهنده اینکه موفقیتهای امریکاییها عینی شده و افرادی هستند که با دادن دیسلایک در دنیای مجازی میخواهندخلاف حرف من رو ثابت کنند اما حیف که کاری از پیش نمیره
        پس دیسلایک فراموش نشه
        تشکر

        1. ونوم

          ۲۲ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (543 ديدگاه)

          علی جون ترامپ مشکلی با شرکتهای خودروسازش نداره فقط میگه کارخونه هاتون برا خودمون شغل ایجاد کنه

    3. نیما

      ۲۲ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (276 ديدگاه)

      بزودی امریکا ابر قدرت بودنش رو از دست میده و چین جاشو میگیره !

      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۲۲ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (7375 ديدگاه)

        درسته جناب نیما
        امریکا وایساده و چین رو دعوت میکنه که بر مسند قدرت تکیه بزنه و امریکا هم هییییییییچ کاری نمیکنه

        1. GOD BLESS AMERICA

          ۲۲ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (758 ديدگاه)

          ایول داش علی گلم، کارت درسته.

        2. نیما

          ۲۲ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (276 ديدگاه)

          داداش من امریکا ننشسته نگاه کنه البته خودشو به اب و اتیش میزنه ! بعدش نگرانی هاشون هم درباره اینده تو سخنان همین ترامپ کاملا واضح هست .
          شما هم زیاد به اخبار ها تکیه که رسانه معمولا همیشه واقعیت رو نمیگن !
          شما برای مقایسه هم شده بودجه فضایی امریکا رو با چین مقایسه کن حساب کار میاد دستت ! امریکا دیگه اون امریکا نیست

      2. Scuderia Italia

        ۲۲ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        به نظر من امریکا به قدرت سابق دیگه هیچ وقت برنمیگرده.
        به نظر من هیچ کشوری دیگه نمیتونه مثل امریکا درنیمه ی دوم قرن 21 ابر قدرت واحد دنیا باشه و بر دنیا کدخدایی کنه .
        الان همه با هم پیشرفت میکنن فقط سرعت ها متفاوته.
        چین هم دیگه رشد سابق رو نداره. هند و برزیل و استرالیا و … به سرعت پیشرفت میکنن.
        در قرن 21 دنیا چند قطبی خواهد بود
        امریکا ، ژاپن ، آلمان ، چین ، فرانسه ، هند ، برزیل ، و … هر کدوم یک قطب خواهند بود.

        اتفاقا این طوری بهتره.
        فروپاشی دولت مصدق نتیجه ی همین جهان تک قطبی بود.

        دعا کنید دنیا هیچ وقت به جایی نرسه که یک کشور اونقدر قوی باشه و بقیه اونقدر ضعیف باشن که اون کشور قوی بتونه هر بلایی دوست داشت سر بقیه بیاره …

        1. ونوم

          ۲۲ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (543 ديدگاه)

          البته دوران مصدق جهان دو قطبی بود

    4. بنتلی

      ۲۲ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      صرف بودجه غیرمنطقی؟! ساخت کارخونه تو کشورایی با نیروی کار و مواد اولیه ارزون مثه برزیل هتد چین مکزیک باعث سود بیشتر میشه و همین درآمد بیشتر موجب پیشرفت بیشتر کمپانی میشه.

      1. نیما

        ۲۲ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (276 ديدگاه)

        دقیقا . الان شرکت ها به دنبال سود بیشتر با هزینه کم هستن !
        نیروی کار امریکا و مکزیک قابل مقایسه نیست . اگه خودرو ها صرفا تو امریکا تولید بشه قیمت تمام شده اش بالا میره که اصن به صرفه نیست !

      2. GOD BLESS AMERICA

        ۲۲ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (758 ديدگاه)

        نیما جان بخاطر همین تأکید من بر خرید ماشین آمریکاییه بازگشت پول به چرخه تولید قیمتها رو منطقی میکنه.
        در ضمن
        از بابات بپرس در کسب و کار گذشته به چی می گفتن (سرشکن) تا برات روشن بشه با فروش بالای یک محصول چطور هزینه های تولید اون محصول کاملا پایین میاد.

    5. Scuderia Italia

      ۲۲ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      جون لامبورگینی …

    6. ونوم

      ۲۲ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (543 ديدگاه)

      شدیدا باهات موافقم خودروهای کوچک هم باید برای کارگر امریکایی شغل ایجاد کنه بعدا میتونه مثل بعضی کشورها با موذی گری تعرفه ببنده پدر شرکتای خارجی رو در بیاره

  2. ali

    ۲۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1206 ديدگاه)

    قیافش مثل جورج بوش یه جوریه . تو دل برو نیست

  3. mehran911

    ۲۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2114 ديدگاه)

    جنرال موتورز همیشه تحت حمایت دولت آمریکا بوده و هست
    بعنوان مثال در سال ۲۰۰۹ که جنرال موتورز که ورشکسته شد از طرف دولت مبلغ بسیااااااار هنگفت ۶۰ میلیارد دلار و به عنوان کمک دریافت کرد
    .
    به هر حال اگر حمایت دولت امریکا نباشه کار برای خودروسازان امریکایی بخصوص جنرال موتورز سخت میشه

    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۲۲ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      درست میگه مهران
      جنرال موتورز مثل فولکس نیازمند حمایت دولت هستش
      2 سال پیش دیزل گیت فولکس باعث شد دولت المان تمام قد از فولکس حمایت کنه وهنوزم ادامه داره

      1. (ali (CHEVY NOVA

        ۲۲ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (7375 ديدگاه)

        راستی فولکس هم قرار شد مبلغ45 میلیاااارررد دلار هگفت جریمه بده
        کسی خبر داره چی شد؟؟؟

        1. Scuderia Italia

          ۲۲ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          45/000/000/000 دلار !!!!!!!!!!!!
          چه خبره؟؟؟؟
          چرا واسه خودت ضربدر 3 میکنی ؟؟

      2. mehran911

        ۲۲ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (2114 ديدگاه)

        کاملا درسته میگه علی
        فقط فرقش اینجاست که فولکس مثل جنرال موتورز ورشکست نشد و ۲۷ میلیارد دلار بدهی به بار نیاورد که بخواهد ۶۰ میلیارد دلار !!! کمک دریافت کنه و تازه وضعیتش این باشه
        فولکس به قدری قدرتمنده که با وجود مشکلاتی که میتونست هر خودروسازی رو ورشکست کنه در ماه گذشته رکورد فروشش رو زد فولکس غوله غول

        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۲۲ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          درسته مهران
          بله فولکس به قدری قدرتمند هستش که هر روز یه چیز جدید از دیزل گیت رونمایی میشه و ایودی از مسابقات کناره گیری میکنه
          مشکل تقلب حتی تو گیربکسهاش سرایت میکنه
          و…………. که ادامه داره
          یکی دیگه از از دلایل قدرت مافوق تصور فولکس هم اینکه بعد 80 سال از تاسیسش اونم به زور تقلب شد اولین خودروساز دنیا که دمش گرم
          ولی مهران یه نکته خوبی رو گفتی که واقعیت منم قبولش دارم
          ((جنرال موتورز همیشه تحت حمایت دولت آمریکا بوده و هست))

        2. mehran911

          ۲۲ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (2114 ديدگاه)

          به زور تقلب شد اولین خودروساز دنیا !!!! آخه چجوری میشه که اینجوری بشه !!!!!!!! خخخ
          .
          .
          حالا نه اینکه جنرال موتوزر سر موضوع سوئیچ هاش ماموران بازرسی رو فریب نداد
          فولکس هر چی هست مثل جنرال موتورز سر قضیه سوئیچ ۱۲۴ نفر کشته نداد که ازش به عنوان مرگبارترین فراخوان یاد بشه
          .
          یا مثل فورد ۲۱ میلیون خودرو فراخوان نداد که باعث کشته شدن ۱۰۰ نفر شده بود که ازش به عنوان بزرگترین فراخوان تاریخ خودرو سازی یاد میشه

        3. (ali (CHEVY NOVA

          ۲۲ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          اولا که مهران چرا اینقدر ناراحتی؟؟؟؟ میتونم کمک کنم؟؟؟؟
          دوم سوییچ های جنرال موتورز درسته که کشته داد اما اونقدر مهم نبود تا دیزل گیت میدونی چرا؟؟
          چون جریمه ای که جی ام شد خیلی خیلی کم تر از فولکس بود بابت ((دیزل گیت))
          فورد هم که21 میلیون فراخوان داد که خوب تویوتا هم داد 14 میلیون خودرو فراخوان کرد فولکسم داد فراخوان و همه ی ماشینهای مشگل دارش بخاطر ((دیزل گیت)) فراخوان شدن هم در امریکا هم در اروپا
          تازه فراخوان دیگه تعدادش مهم نیست وقتی که فراخوان دادی مثل فردی هستی که رفتی زندان و سابقه دار شدی
          دیگه مردم نمیگن بخاطر چی رفتی زندان اون سابقت رو میبینند
          راستی مهران فقط ایودی از مسابقه خارج شدبخاطر ((دیزل گیت))؟؟؟؟
          چند روز پیش با ام و و بنز هم فراخوان دادن تو پدال هم گذاشت خیلی ناراحت شدم
          جنرال موتورز باید بیاد پیش فولکس درس یاد بگیره خخخخخخخ

    2. GOD BLESS AMERICA

      ۲۲ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (758 ديدگاه)

      مشکل اینه که این حمایتها نباید بی قید و شرط باشه ، در واقع باید اهرم فشاری برای وادار کردن خودروسازان به پیشرفت باشه.
      چندی پیش با شخصی در مورد این موضوع صحبت میکردیم و او با استناد به مکالماتش با یکی دو نفر از مشتریانش که مدتی ساکن ایالات متحده بوده اند میگفت که ماشین آمریکایی دریک کلام «آشغاله» و مشتریانش بهش گفتند که ما خودمون «لگن آمریکایی» سوار نمی شیم، و به مشکلات فنی بیشمار خودروهای رده اقتصادی آمریکا اشاره کرده اند.

      مسئله اینجاست که جنرال موتورز و کرایسلر بارها چنین کمک هایی را دریافت کرده اند اما هرگز در بخشی که اشاره کردم پیشرفتی حاصل نشده.

      1. Genius

        ۲۲ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (1347 ديدگاه)

        این یک حقیقت است که برندهای دوست داشتنی و محبوب امریکایی امروزه صرفا در بخش ماسل کارها و محصولات اسپرت هنوز قدرت و جذابیت خود را حفظ کرده اند و در سایر سگمنت ها قافیه را به رقبا باخته اند و برای نیل به جایگاه سابق خود نیاز به یک انقلاب تکنولوژیکی دارند

        1. (ali (CHEVY NOVA

          ۲۲ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          تو سگمنت وانت. شاسی بلند فول سایز . اسپرت 2کوپه و سدان. ون.
          وبقیه کلاسها یه رقیب به من معرفی کنید که با همون قیمت اون قدرت و استحکام رو به من عرضه کنه
          من همچنان میگم خوشحالم از اینکه یه سری افراد خودشون رو به اون راه زدند

      2. (ali (CHEVY NOVA

        ۲۲ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (7375 ديدگاه)

        فقط من موندم اگه امریکایی بده چرا این همه تو امریکا و جهان پرفروش و محبوب هستش؟؟؟؟
        چرا هر سال چند تا از محصولاتشون لقب ماشین سال رو میگیره؟؟؟
        چرا موستانگ پرفروش ترین کوپه دنیا و محبوب ترین کوپه اروپا لقب میگیره؟؟؟؟
        چرا دوج رم سالی400000 هزار دستگاد فروش چهارمین ماشین پرفروش دنیاست؟؟؟
        چرا فورد سری f در امریکا 38 ساله رتبه اول رو داره؟؟؟؟
        و هزاران چرای دیگه
        من به صحبت افراد پدال کار ندارم
        امار دنیا رو میبینم که 180 درجه با صحبت افراد سایت متفاوت هست و من هم همین برام خوشاینده

        1. GOD BLESS AMERICA

          ۲۲ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (758 ديدگاه)

          میخوامت داش علی حرص نخور درست میشه :-)

        2. (ali (CHEVY NOVA

          ۲۲ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          ((چرا دوج رم سالی400000 هزار دستگاد فروش چهارمین ماشین پرفروش دنیاست؟؟؟))
          دوستان شرمنده منظورم چهارمین ماشین پر فروش امریکا بود

        3. Scuderia Italia

          ۲۲ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          علی جان نیاز نبود اصلاح کنی.
          همه فهمیدن اشتباه میگی …

      3. ونوم

        ۲۲ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (543 ديدگاه)

        داداش اونا که گفتن لگن ساکن کالیفرنیا هستن و اونجا ایالتی هست که کمترین طرفدار رو ماشین های امریکایی داره یکی از دلایلشم اینه بیشترشون مهاجر هستن مثل هموطنامون که بیشتر ساکن پرتقال اباد و ولی اباد لس انجلس اون مناطق هستن و عاشق هیوندای

  4. Bavaria

    ۲۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    من مطمعنم ترامپ اقتصاد امریکا رو بهتر میکنه و باعث بهبود زندگی مردم امریکا میشه و البته اینکار رو با ابر کمپانی ها و فشار روی اونا انجام میده

  5. آرمان

    ۲۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (85 ديدگاه)

    یک رهبر دیوانه یک دنیا رو دیوانه میکنه یا کل دنیا باید دست به دست هم بدن و هشیارش کنن …اما بعضی مواقع خیری که یک دیوانه به آدم میرسونه صد عاقل نمی رسونن.باید صبر کرد و داستان رو دید ، داستانی که ما هم در اون نقشی داریم …امیدوارم که ختم به خیر شود.

    1. GOD BLESS AMERICA

      ۲۲ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (758 ديدگاه)

      آرمان جان تا برداشتت از خیر چی باشه؟
      احتمالا اوضاع ایران تغییر خواهد کرد اما چه تغییری؟

      من هم مثل شما خوش بینم و امیدوار به آینده ای بهتر :-)

  6. Genius

    ۲۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    تصمیم درست و سنجیده ای است!به کدامین منطق تا وقتی در خاک خود امریکا بیکار وجود دارد این کمپانیهای معظم باید به رشد و آبادانی چین و مکزیک مبادرت ورزند؟!؟

    1. بنتلی

      ۲۲ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (1626 ديدگاه)

      ب نظر من تصمیم درستی نیس…این کار علاوه بر مشکلات دیگه ک ب خاطر کاهش سود ایجاد میشه موقعیت شغلی کارکنان آمریکایی رو هم ب خطر میندازه…همین الانش هم جنرال موتورز ب خاطر کاهش فروش میخواد کارکناشو کم کنه…این کار دولت فقط وض رو بدتر میکنه…اصلا دوس ندارم برا خودروسازای دوس داشتنی آمریکایی مشکلی پیش بیاد…

  7. Saied

    ۲۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    آدم جالبیه. کار هایه خاصی دوس داره انجام بده.
    ارزو میکنم از قدرتش در مسیر بهتر شدن وضع دنیا استفاده بکنه

  8. بهزاد

    ۲۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    این بابا بیشتر در کار دلالی و واسطه گری فعال بوده و یکی هم پیدا نشد بهش بگه یک دلار در صنعت سرمایه گزاری کردی یا نه!
    احتمالا بعدا که مشاورها اعداد واقعی از تجارت محصولات کشاورزی و صنایع غذایی و دارو و پتروشیمی و نفت و نرم افزار و… را بهش اعلام کنند بیخیال صنعت خودرو بشه.
    هنوز 3 سال نیست قرارداد آزادسازی تجارت محصولات کشاورزی با کره بسته شده از 150 گاوداری بزرگ در کره بیش از 90 تای اون تا به حال ورشگست شدن و بسیاری از شرکت های غذایی این کشور کم و بیش در خطر ورشکستگی قرار دارن و بعد این آقا از کار اقتصادی فقط خودروسازی را مورد هدف قرار داده و به احتمال بسیار زیاد شعارها فراموش خواهد شد.

  9. بنتلی

    ۲۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    نمیدونم چرا همچین تصمیمی گرفته…فک کنم در واقعیت همچین کاری نکنه…چون این جور کارخونه ها هم برا خود کمپانی و هم برا همون کشوری ک توش ساخته شده سود داره…توی اون کشورا هزینه زندگی پایین و دستمزد کمه و نیروی کار زیاده و از طرفی ماده اولیه ارزون تره…این کار موجب اشتغال میشه و از طرفی سود کارخونه بیشتر میشه مخصوصا درفروش محصولات کامپکت و اقتصادی ک قیمت تموم شده خیلی اهمیت داره و این محصولات در کشوری ک کارخونه توش ساخته شده هم فروش خوبی دارن و دیگه نیازی ب هزینه برا صادر کردن نیس،همین امر میتونه آینده شغلی همون تعداد افرادی ک توی کشور اصلی کمپانی سر کار هستنو تضمین کنه و یا شاید حقوقشون بیشتر هم بشه… امیدوارم اینطور نشه چون خیلی بد میشه…همین الانش هم ب خاطر همین قضیه سهام جنرال موتورز حدود چهار و نیم درصد کم شده

  10. احمد باقری

    ۲۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    فعلا برای هر گونه پیش بینی و نظر دادن، خیلی زوده.

  11. احسان(احسان سابق)

    ۲۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    جهانی سازی چیزی بود که خود امریکایی ها مطرح کردن و حالا خودشون بیشترین ضرر رو بواسطه مطرح کردن این مسئله متحمل شدن. امریکا هنوز تاثیرگذارترین کشور دنیا هست اما دیگه تاثیرگذار مطلق نیست. دوران اوباما امریکا اشتباهات زیادی انجام داد و بر خلاف کلام زیبای اوباما تصویر این کشور در دنیا خراب شد و حتی بیشتر از دوران بوش درگیر مسائل خارجی و بخصوص خاورمیانه شد. البته دیگه دنیا تغییر کرده و دولتی که ابر قدرت مطلق باشه معنی نمیده. حتی چین هم اگر اقتصاد اول دنیا بشه دیگه نمیتونه ابرقدرت باشه. در ضمن هیچوقت نمیتونه فرهنگ و ارزش های خودش رو به دیگران بفروشه و بخصوص که این کشور با مسئله فرار مغزها بشدت درگیره و بزرگترین دلیلش نه مسئله اقتصاد بلکه مسائلی مثل تمامیت خواهی دولت چین و نبود آزادی بیان و این حرفاست.(اصلیترین جذابیت امریکا همون آزادیه همه جانبه بوده و هست و تمرکز اصلی این کشور بر علم و ثروت که هنوز هم بزرگترین نوابغ سراسر دنیا رو جذب خودش میکنه).

  12. بهزاد

    ۲۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2544 ديدگاه)

    احسان جان کشور آمریکا شاید در برخی صنایع مثل خودرو در این سالیان اخیر دچار افول شده ولی اقتصاد که همش این صنعت نیست و هنوز در باقی مباحث اقتصادی سودهای کلانی وارد این کشور میشه به واسطه ی تجارت آزاد.
    مثلا صنایع غذایی،دارویی،شیمیایی،انرژی،نظامی و هوایی،کشاورزی و ده ها مورد دیگر که با اختلاف زیادی از سایر کشورها درآمد بیشتری کسب میکنه و بدون شک لابی های این صنایع اجازه نخواهند داد که تجارت آزاد به مخاطره بیوفته.

  13. javanmard

    ۲۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (16 ديدگاه)

    طبق آیه ی قرآن کریم قدرت دست به دست میچرخه و هر ملتی چند صباحی قدرت رو تجربه میکنه. شمام دعوا نکنین وقتی خدا بخاد قدرت منتقل بشه بقیه هیچ کاره اند.

  14. ASA

    ۲۲ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    آمریکا هیچوقت سیاست عوض نمیکنه
    اینا همش فیلمه
    ریاست جمهور معنی بالقوه نداره
    آمریکا دست افراد دیگری هست که باعث شدن پدر مردم ما دربیاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا