هامر مثال بارز خودروهای نمادین اوایل قرن ۲۱ بود و یکی از دلایلی که باعث شد پس از ورشکستگی و بازسازی جنرال موتورز با خط تولید وداع کند مصرف سوخت بالایش بود.
اگرچه جنرال موتورز به دنبال فروش این برند به یکی از شرکتهای چینی بود اما با به هم خوردن معامله هامر بی سر و صدا از خط تولید در سال ۲۰۱۰ خداحافظی کرد.
هامر در دورانی از بازار کنار رفت که کراس اوورها و شاسی بلندها از نظر محبوبیت بسیار خوب عمل کردهاند و به سادگی میتوان یک هامر مدرن را برای رقابتی شانهبهشانه با جیپ تصور کرد. به نظر میرسد برخی مدیران جنرال موتورز برند هامر را فراموش نکردهاند چراکه بلومبرگ گزارش داده جنرال موتورز به دنبال احیای دوبارهی هامر به عنوان تولیدکنندهی شاسی بلندها و پیکاپ های الکتریکی میباشد.
این ایده بنا به دلایلی کاملاً دیوانهوار به نظر میرسد که یکی از دلایل همان تصویر پرمصرف بودن چنین خودروهایی است. جدای از آن، عرضهی دوبارهی محصولات هامر هزینهی بالایی خواهد داشت چراکه تلاشهای بازاریابی زیادی باید صورت بگیرد و همچنین شبکهی نمایندگی جدیدی تأسیس شود.
به همین دلیل است که احتمال احیای این برند خیلی بالا نیست. مارک روس رئیس جنرال موتورز هم خیلی موافق این ایده نیست و گفته که هامر را دوست دارد اما دربارهی احیای آن خیلی مطمئن نیست.
عرضهی دوبارهی محصولات هامر خیلی به واقعیت نزدیک نیست اما شکی وجود ندارد که جنرال موتورز در حال کار روی پیکاپ ها و کراس اوورهای الکتریکی میباشد. انتظار میرود اولین خودرو از این دست شورولت بولت EUV باشد که طبق شنیدهها سال آینده عرضه خواهد شد.
همچنین جنرال موتورز برنامههای خود برای عرضهی ۷ کراس اوور و شاسی بلندها جدید را اعلام کرده است. اخیراً نیز کادیلاک خبر از تولید اولین کراس اوور الکتریکیاش را داده و جنرال موتورز هم تولید یک پیکاپ الکتریکی را تائید کرده است.
Ali.usa
۲۹ خرداد ۱۳۹۸یخورده رو قسمت فنیش کار میکردن با این طراحی با ابهت فروش خیلی بالای پیدا میکرد کاری که بنز با جی کلاس انجام داد. البته که طراحی هامر با وجود قدیمی بودنش خیلی سردتر جی کلاس (طراحی بیرونی)
کافی بود فقط موتور وی۸ تاهو و سیلورادو رو میزاشتن براش با قابلیت خاموش کردن سیلندرها عالی میشود
ایمان
۲۹ خرداد ۱۳۹۸اصلی ترین رقیب جیپ بود در آفرود
جیپ یک بار بخاطر کپی جلو پنجره OlllllllO معروف خودش که هامر برای محصولاتش انتخاب و به کار گرفته بود ازش شکایت کرد ولی به جایی نرسید
امیدوارم این برند احیا بشه و دوباره شاهد رقابت نزدیک و شانه به شانه این دو آفرودر آمریکایی باشیم
Elmiraj
۲۹ خرداد ۱۳۹۸هامر در سالهایی زمین خورد که سدان ها حرف اولو می زدن و کمتر مردم تمایل به کراس اور ها داشتن ، با گذشت ۱۵ سال امروز می بینیم که ورق کاملاً برگشته و سرمایهگذاری رو SUV و کراس اور ها برای هر برندی در کوتاه مدت سودآور هست ، پس اگر GM هم هامر را احیا کنه (( البته اگر مثل بازگشت بلیزر نباشه )) و مانند گذشته با ظاهری نمادین و تنومند عرضه کنه مطمئنا با روش الکتریکی سازی برند می تونه به موفق ترین برند جنرالموتورز تبدیل بشه .
me84
۲۹ خرداد ۱۳۹۸.
چینیها تو اینجور موارد خیلی جسورن و اگه خریده بودن تا حالا کاملا احیا کرده بودن و فروش خوبی هم دست پیدا کرده بود. اما مدیران آمریکایی قدر داشته های خودشونو نمیدونن.
بنظر من احیا و فروش این برند اصلا کار سختی نیست بخصوص که الان کل دنیا رو تب شاسی بلند برداشته. وقتی یه شرکتی میاد هاچبک دف جلو رو ارتفاع میده و چهارتا زه پلاستیکی دور گلگیراش میذاره اسمشو میذاره کراس و کلی فروش میکنه, این اگه بیاد غوغا میکنه.
نیما
۲۹ خرداد ۱۳۹۸باید ریوران رو بخرن. شبیه اینم هست
" Swedish Arrogant Tiger"
۲۹ خرداد ۱۳۹۸خیلی خبر خوشحال کننده ایه که دوباره هامر رو احیا کنند .ولی اگه بخواد مثل بلیزر بشه یا تمام الکتریکی من ترجیح میدم احیا نشه تا همون تصویر قشنگی که ازش داریم باقی بمونه.
Khosrow
۲۹ خرداد ۱۳۹۸هامر و هامرسوار افسایدن ..
حمید
۲۹ خرداد ۱۳۹۸زودتر از اونی که فکرش رو میکردیم ماشینها داره برقی میشه
" Swedish Arrogant Tiger"
۲۹ خرداد ۱۳۹۸بنظر من آخرین سنگر هامره .زمانی که هامر برقی تولید بشه این سیاره دیگه جای زندگی نیست…