با توجه به اینکه جنرال موتورز برند هامر را بیش از ۷ سال پیش بازنشسته کرده، شاید با خودرو فکر کنید که این خودرو دیگر تولید نمیشود اما در اشتباه هستید!
AM جنرال نه تنها هامر را تولید میکند بلکه سرعت تولید آن نیز بالاست. در حقیقت این کمپانی قراردادی به ارزش نیم میلیارد دلار برای تولید سفارشهای جدید منعقد کرده است.
این قرارداد ۵۵۰ میلیون دلاری به خاطر تولید حدود ۳ هزار دستگاه از این مدلهای نظامی است که به همپیمانان آمریکا در سراسر جهان شامل افغانستان، عراق، اوکراین، اردن، اسلوونی، بحرین، کلمبیا، بوسنی و کنیا فروخته میشوند.
حداکثر زمان این قرارداد ۵ ساله بوده و AM جنرال جزئیات آن را کمتر از یک ماه پیش و از پنتاگون به عنوان بخشی از چارچوب فروش نظامی به خارج دریافت کرده است. قرارداد کلی دربردارنده ۱۱۵۶۰ دستگاه خودرو بوده که شاید خیلی زیاد به نظر نرسد اما میزان آن بیش از دو برابر H1 هایی است که جنرال موتورز با برند هامر فروخته است!
جدیدترین سفارش پنتاگون دربرگیرنده حدود تمامی H1 های فروخته شده جنرال موتورز بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ است. این سالها بهترین سالهای هامر در بازار بوده و قرارداد جدید تنها برای نیروهای نظامی خارجی است. هر خودرو بهای حدود ۱۹۰ هزار دلاری دارد.
البته این خودروها دیگر با برند هامر شناخته نمیشوند بلکه نام اختصاری HMMWV را دارند که اساساً همان هامری است که در سال ۱۹۹۲ عرضه شده و بعدتر با نام هامر H1 به بازار غیرنظامی عرضه شد. سلبریتیهایی چون آرنولد شوارتزنگر با خرید این خودرو باعث محبوبیت هامر شدند.
جنرال موتورز این برند را در سال ۱۹۹۹ خرید و مدلهای کوچکتر هامر H2 و H3 را تولید کرد اما این غول خودروسازی نهایتاً برند را به همراه برندهای پونتیاک، ساترن و ساب به دلیل بحران در سال ۲۰۰۹ بازنشسته کرد.
AM جنرال ساخت HMMWV را برای کاربردهای نظامی ادامه داده است. این کمپانی که در ایندیانا قرار دارد پلتفرم تراک چندکارهای را نیز ساخته که شامل مدل MV-1 و R کلاس برای مرسدس بنز میباشد.
کسری
۱۲ مهر ۱۳۹۶زندست ولی به زودی از دنیا میره
قرارداد خرید خودروی JLTV بسته شده و کم کم جایگزین هاموی ها میشه.
Peyman
۱۲ مهر ۱۳۹۶عکس دوم از بالا جالبه از در و پنچره اش سلاح میریزه
PaRHaM
۱۲ مهر ۱۳۹۶خب چیزی بود ک میشد حدس زد!
H1 خودروی پر کاربردی بود
چ از لحاظ آفرود
چ از لحاظ قدرت
چ قابلیت های جنگی
کاری ک براش ساخته شده بود رو ب بهترین شکل ممکن انجام میداد!
ب شخصه ماشینی رو ندیدم ک تو نسخه پایه اش (بدون هیچ لیفت و ….(حساب کنین اگه لیفت بشه میشه چ هیولایی ?))
زاویه ورود ۷۲ درجه ای و زوایه خروج ۳۷.۵ درجه ای داشته باشه!
ب طور مثال جیپ رنگلر که اونم از بالاترین زاویه هارو داره بین ماشین های فعلی ؛ زاویه ورودش : ۴۲ ، زاویه خروجش :۳۳!
در کل هم این مدل H1 اسطوره و بی نظیر بود ؛ هم خود هامر
در این زمان ک همه دنبال suv و کراس اوور هستن ،
هامر به شدت جای خالیش حس میشه!
واقعا این قضیه بحران خیلی شرکت های خوبی رو اذیت کرد?
واقعا خیلی دوس دارم هر کسی ک ازش بدش میاد
فقط یک بار ببینتش!
به شخصه هم H1 رو دیدم هم H2 هر کی ببینتش واقعا محو ابهتش میشه!(از معدود جاهایی ک قیافه حکم میده از سر درون???)
SERIAL WINNER
۱۲ مهر ۱۳۹۶.
هامر H1 در داخل شهر درجه ی کاربردی -0- داره.
از بس قلچماقه. میلان های باریک بیچاره میکنه.
البته H1 به خاطر آفرود فوقالعاده احترامش واجبه. اما کاربردش فقط منحصر به فضاهای بازه.
PaRHaM
۱۲ مهر ۱۳۹۶مطمئنا کسی هم با H1 نمیخواد بره خرید که بخواد خیلی تو شهر کار داشته باشه?
برای چیزی ک ساخته شده براش (قابلیت جنگی و آفرود) کاملا توانمنده
مصداق بارز ؛ هر کسی را بهر کاری ساخته اند.??
میخوان برن جنگ میرن سراغ H1
میخوان برن خرید و ی ماشین فسقلی خوب میخوان میرن سراغ ی جان کوپرِ ناز???
علیx76
۱۲ مهر ۱۳۹۶اینجا ایرانه
با هامر میرن سوپر مارکت ک همه ببیننش
محمد
۱۲ مهر ۱۳۹۶متاسفانه از دنیای امروز خودروسازی اخبار ناراحت کننده ای میرسه. اسطوره هایی مثل هامر و وایپر توقف تولیدشون واقعا ناراحت کننده.س
کمتر کسی پیدا میشه که با هامر از نزدیک برخورد داشته باشه و عاشق این ماشین نشه.
Hemichan
۱۲ مهر ۱۳۹۶هامر عشق اسطوره ای
یعنی یه روز از این عمر مونده باشه
آخرش یکیشو میخرم
16 سال و 4 ماه گذشت ….
یه ماشین کاربردی به معنای واقعی کلمه اس
واقعا خواستنیه آدمو محو خودش میکنه
“حداکثر زمان این قرارداد 5 ساله بوده و AM جنرال جزئیات آن را کمتر از یک ماه پیش و از پنتاگون به عنوان بخشی از چارچوب فروش نظامی به خارج دریافت کرده است.”
قبلا یه جا نوشته بود تا 2030 با ارتش قرار داد داره
” هر خودرو بهای حدود 190 هزار دلاری دارد. ”
احتمالا قیمت زره هم حساب شده وگرنه قیمت پایه اش 50-100 هزار دلار بیشتر نبود
حمیدرضا
۱۲ مهر ۱۳۹۶این ماشین فقط کاربرد نظامی داره و برای مردم عادی هزینه زیادی تحمیل میکنه مصرف زیاد و کاربرد خارج از جاده که عموما به درد هیچ کس نمیخوره
امیر
۱۲ مهر ۱۳۹۶از تلخ ترین خبرای خودرویی که شنیدم تعطیلی هامر و پونتیاک بود یکیشم ممنوعیت واردات خودروهای آمریکایی به مناطق آزاد
حمید شیرازی
۸ بهمن ۱۳۹۶ما ایرانیها فقط باید حسرت بخوریم تا کارخانه شون تعطیل بشه هامر یک برند معروف و شناخته شده حتی اسباب بازی های هامر هم فروش عالی داشتند و پانتیاک هم خاطرات قدیم توی ایران امروز خودروهای مونتاژ فرانسه که هر کدوم ۳۰ سال یا بیشتر از رده خارج شدن بدون ایمنی و هیچ نوع کیفیت جالب این است که چه استقبالی میشه واسه خریدشون و چقدر بازار دست دوم این بی کیفیت ها داغ است
:::فرشاد:::
۱۲ مهر ۱۳۹۶هامر رو قبلا دوبار تست کردم، مدل H2، یکی مشکی، یکی سبز ارتشی، کیفیت کابینش نسبتا پایینه، پر از پلاستیک خشک، با وجود ابعاد بزرگ، وقتی سوارش میشین حس جادارای بهتون دست نمیده، اما از نظر فنی، ماشین سرگرم کنندهایه، راحت میشه باهاش حرکات نمایشی زد و گرد و خاک به پا کرد.
پرسپولیس
۱۲ مهر ۱۳۹۶چنددستگاه مال وزارت کشور که به مزایده گذاشتن تونمایشگاههای تهران هیت مدل 2009تازه هست به خاطر هزینه های نگهداری بالا ردشان کردن به دست بنگاههایک نفرخریده بود یک میلیارد وهشت صدمیلیون تومان تعداد دیگری هم هست شاید خو دتان دیده باشید تانزدیک دومیلیارد قیمت دارند
Hemichan
۱۳ مهر ۱۳۹۶به خاطر نبود قطعات یدکی
Hemichan
۱۳ مهر ۱۳۹۶آره دیگه این کارشناسهای نظامی هم کلا نمیفهمن
که نصف ارتشهای دنیا دارن از هامر استفاده میکنن
همین ماشینهای نظامی مگه تو شهر تردد نمیکنن ؟ تو سختترین شرایط آب و هوایی قرار نمیگیرن؟ مگه نباید با یه دور پر کردن باک مسافت زیادی رو طی کنن؟
با 3 تن وزن مصرفش اینه
EPA highway: 20 mpg-US (12 L/100 km; 24 mpg-imp) and EPA city: 15 mpg-US (16 L/100 km; 18 mpg-imp)
واقعا زیاده ؟