جنرال موتورز

تیونینگ عجیب‌وغریب هامر H1!

اگر خواهان یک خودروی پیست هستید که لذت فراوانی هم ایجاد کند یک لوتوس ارزان‌قیمت را انتخاب کنید. اگر هم خودرویی می‌خواهید که توجه بیشتری را در مقایسه با یک فراری جلب کند یک هامر را انتخاب کنید!


بله هامر H1 خاطره‌انگیز را می‌گوییم که می‌تواند وارد پیست شود و این محصول جدید آن را ثابت می‌کند. اگرچه یک لوتوس ارزان‌قیمت احتمالاً در پیستی پرپیچ‌وخم سریع‌تر خواهد بود اما هیچ‌کدام از خودروهای مخصوص پیست به اندازه‌ی این هامر جلب‌توجه نمی‌کنند.


هامر مورد بحث در سال ۱۹۸۷ ساخته شده و پیشرانه‌ی ۶.۶ لیتری LBZ دورامکس آن توسط Mil-Spec بازنگری شده تا قدرت ۸۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۲۰۳۳ نیوتون متری داشته باشد. این اعداد آن چیزی هستند که از یک خودروی سوپر اسپورت اروپایی انتظار دارید نه از یک هامر ۳۱ ساله!


به منظور هندل کردن این قدرت زیاد، خودروی یاد شده دارای گیربکس مرحله ۵ آلیسون ۱۰۰۰ است. همچنین کل سیستم تعلیق بازنگری شده تا عملکرد مناسب در پیست را داشته باشد. این هامر هم‌اکنون ۷ اینچ به زمین نزدیک‌تر شده است.


از دیگر ویژگی‌های مخصوص پیست خودرو می‌توان به کالیپرهای ویلوود ۶ پیستونی با روتورهای تهویه دار اشاره کرد. لاستیک‌های پیرلی P زیرو نیز تضمین می‌کنند که هامر حتی با کمترین اشاره به پدال گاز اسپین نخواهد زد.


Mil-Spec به منظور تکمیل فرایند ساخت هامر از دیفرانسیل قفل شونده ARB، رول بار، صندلی‌های مسابقه‌ای اسپارکو، غربیلک فرمان مسابقه‌ای مومو و… استفاده کرده است.


این تیونر همچنین کمی در ویژگی‌های آئرودینامیکی هامر H1 دست برده اما همچنان به ظاهر جعبه‌ای شکل آن وفادار بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. (Ali (Chevy nova

    ۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (7385 ديدگاه)

    بوفالو
    عجب چىزى شده
    H1 هنوزم بطور سفارشى تولىد مىشه

    1. mahdy

      ۶ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      به نظرت خوب شده ؟ این ماشین باید یه غول بی شاخ و دم باشه نه این

      1. Mohammad

        ۶ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (1443 ديدگاه)

        800 اسب بخاری و گشتاور 2033 نیوتون متری داشته باشد. این اعداد آن چیزی هستند که از یک خودروی سوپر اسپورت اروپایی انتظار دارید نه از یک هامر 31 ساله!

        1. mahdy

          ۶ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          چی میگی واسه خودت
          من تیوینگ رو عرض کردم اونم قیافش نه موتورش وگرنه حتی رضا(متعصب ترین آلمانی باز سایت ) هم میدونه که هامر یه غوله به تمام معناس

    2. (ali(chevy nova

      ۶ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (7385 ديدگاه)

      اینجا جواب دوست خوبم عباس رو میدم
      ببین عباس تو اگه بخوایی موتور 500 بگیری البته اگه گیرت بیاد قیمتش خیلی بالاست و روی ماشینهای نیم شاسی جواب نمیده مگر اونکه شاسیشون رو یه تیکه کنی چون فشار وحشتناکی رو به اطاق و شاسی میاره
      لوازم موتور 500 هم هیچیش نیست اینجا و باید از اونور بیاری که الان مقرون به صرفه نیست اگه موتور واسه درگ و استفاده شهری میخوای الان فقط و فقط 350 بدردت میخوره
      من خودم موتوره ماشینم 305 هست و مشکل لوازم اصلا ندارم و همه چیز براش گرفتم به غیره پیستون و سرسیلندر
      بنظرم وقت و پولت رو صرف موتور 500 نکن نمیتونی از پس هزینش بربیای
      اگه موتور بیگ بخوای من چند نفر سراغ دارم

      1. Abbas lsx/ltx

        ۶ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (189 ديدگاه)

        علی جان داداش خوبه مسئله شاسی رو بیان کردی چون اصلا حواسم بش نبود.
        علی خیلی وقته قیمتا دستم نیست(الان هم مطمئنا گرون شدن)
        اگه بخوام میل سوپاپ و هدرز و کاربرات ،msdوِ… نصب کنم.یه 350 لوازم دار سواپ کنم طوری که 350.400 اسب بخار بم بده حدودا چقدر باید برا موتور هزینه کنم؟

        راستی علی تو ماشینت نوا کنکورسه؟

    3. ahmad

      ۷ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (566 ديدگاه)

      شبیه ژیان مهاری شده . (خخخخخ)

  2. Khosrow

    ۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    این کلنگ بیشتر از فراری جلب توجه میکنه؟؟ این 2زاریه ..

  3. Amin

    ۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    خیلی زشت و مزخرف

  4. mahdy

    ۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    آقای احمد زاده یعنی اگه شما تو یه پیست بودین که این گنده مسخره (نسخه عادی هامر یه چیز دیگس دلبری میکنه ها اما تیونینگ افتضاحه ) و یه لافراری یا یه FXXK تو اون پیست بودن شما بیشتر به هامر توجه میکنین ؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    موتور 800 اسبی این که شرط میبندم صداش در مقابل انجین های ناب 12 سیلندر فراری هیچی نیست واستون جذاب تر از لافراری 950 اسبیه ؟

    1. شاهین

      ۶ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      سلام
      نظر من چیز دیگه ای هست اما اینی که فرمودید مطابق با منبع نوشته بوده و من هم حق دخل و تصرف توی اون رو ندارم.
      ارادت

      1. mahdy

        ۶ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        خب چرا منبع رو نمی نویسید ؟
        اگه منبع داره که باید بگین

        1. شاهین

          ۶ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          مهدی جان اخبار روز خیلی نیاز به منبع ندارن و تو دسته ی مطالب عادی قرار می گیرن و اونارو میشه تو همه ی سایتای خبری دید.
          اون مطالبی که شاید حالت مقایسه ای و بررسی داشته باشه و احتمال نیاز پیدا کردن به منبع اصلی توش احساس بشه قطعا نوشته میشه پایان مطلب. یکی هم اینکه چون مطالب مقایسه ای اکثرا باب میل همه افراد نیستن و به عبارتی تشنج زا میشن پس تو اونها ذکر منبع واجب تر هست.
          بازهم فرمایش شما رو حتما در نظر می گیرن جناب سردبیر.
          مخلصم

  5. حسین

    ۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3003 ديدگاه)

    هر ماشین ۳۰ ساله ای شانس همچین بازسازی ای رو نداره!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا