جنرال موتورز ممکن است سرمایهگذاریهای زیادی روی SUVهای بزرگ خود انجام دهد اما این غول خودروسازی آمریکا بهتازگی سری کاملی از کراساوورهای کوچک را هم معرفی کرده است. این کراساوورها عبارتاند از شورلت ترکس و بیوک انکور (یا اوپل موکا در اروپا) درحالیکه این شرکت هماکنون در حال کار بر روی کادیلاک XT3 نیز هست.
اما آنچه که اینجا میبینید، جدیدترین عضو خانوادهٔ کراساوورهای کوچک جنرال موتورز است که البته برند آن ممکن است برایتان ناآشنا باشد. این خودرو محصول سرمایهگذاری مشترک جنرال موتورز و شرکت چینی سایک است و بائوجون ۵۱۰ نام دارد. این کراساوور کوچک صرفاً برای بازار چین توسعه پیدا کرده و فقط در این کشور عرضه خواهد شد.
بائوجون ۵۱۰ برای اولین بار چند ماه پیش در نمایشگاه خودرو گوانگژو به نمایش درآمد اما حالا قیمت آن برای عرضه در بازار چین اعلام شده است. این کراساوور کوچک از هماکنون در نمایندگیهای فروش با قیمتی از ۵۴,۰۰ یوآن معادل تنها ۸ هزار دلار به فروش میرسد. این قیمت، ۵ هزار دلار کمتر از قیمت ارزانترین خودروی جنرال موتورز در بازار ایالاتمتحده یعنی شورولت اسپارک است. حتی بالاترین تیپ بائوجون ۵۱۰ نیز ۶۹,۸۰۰ یوآن یا در حدود ۱۰ هزار دلار قیمت دارد.
این کراساوور آمریکایی-چینی مجهز به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر با ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۷ نیوتن متر گشتاور است که نیروی آن از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند.
شاید نباید با چنین قیمتی انتظار کیفیت بالا یا تجهیزات و آپشنهای زیادی را از این خودرو داشت اما بائوجون ۵۱۰ به طرز شگفتآور به تجهیزات کاملی مجهز شده است. جنرال موتورز در این خودرو از عایقهای صوتی باکیفیت بالایی استفاده کرده درحالیکه همچنین برای آن سانروف پانوراما، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمهای، کروز کنترل، آینههای برقی با گرمکن و یک صفحهنمایش ۸ اینچی را هم ارائه کرده است که واقعاً برای خودرویی با این قیمت، شگفتانگیز است.
بنابراین انتظار میرود بائوجون ۵۱۰ در بازار چین با استقبال بالایی مواجه گردد و این در حالی است که خودروسازان ما همچنان پنجرههای برقی و گرمکن شیشهٔ عقب را آپشن تلقی کرده و بابت آن پول بیشتری را از مصرفکنندهٔ ایرانی طلب میکنند آنهم برای خودروهایی تاریخمصرف گذشته، بیکیفیت و با قیمتی نجومی.
افشین
۷ اسفند ۱۳۹۵داخل کابین از مواد باکیفیتی استفاده شده و امکانات خوبی داره و میشه با رنو کپچر مقایسه کرد
ghost
۷ اسفند ۱۳۹۵کیفیت مواد مصرف شده داخل کابین و از عکس فهمیدی؟ جدی چجوری ؟
كوروش
۷ اسفند ۱۳۹۵این بادمجون ارمش خیلی شبیه لگن خودرو خودمونه ؟؟؟؟نیست
قیمتش عالیه طراحی جالبی هم داره
Delport
۷ اسفند ۱۳۹۵هیچ حرفی واسه گفتن نموند.کف کردم.تازه شرایط مالی اونارو در نظر بگیرید.پول ۱ ماه ۲ ماه حقوق متوسط.ینی واسه ما میشه حدود ۴ یا ۵ ملیون.
mehran.Jy
۷ اسفند ۱۳۹۵همه چیش خوبه. خوش تیپ و ارزون. برا چین که خدمات پس از فروشش زیاده عالیه
من زیاد اهل اینکه بگم فلان چی کپیه نیستم و به نظرم کپی خوب هم خودش باعث پیشرفت میشه و هم بقیه آدم ها می تونن از یه ظاهر خوب استفاده کنن
ولی جلو پنجره مخصوصا قوسش و اون خط کرومی پیوسته تا زیر چراغ فقط و فقط مال مزداست.
علیرضا4225
۷ اسفند ۱۳۹۵آپشن های اون به کل ماشین های ایرانی می ارزه
محمد
۷ اسفند ۱۳۹۵خدایا کارمون به کجا کشیده یه روزی شورلت و کادیلاک تولید میکردیم سهام دار دایلمر و بنز بودیم اونم وقتی که تو عمدا این کشورا از جمله خود چین دوچرخه داشتنم برای مردمش ارزو بود حالا باید پراید ۲۸ سال پیش رو ۲۱ تومن بخریم و حسرت ماشینای لوکسسسسسس!!!!!!!!! چینی رو بخوریم
kaveh
۹ اسفند ۱۳۹۵خود کرده را تدبیر نیست
Archi KHAN
۷ اسفند ۱۳۹۵مدیران ایران خودرو میتونن شاکی بشن !
کپی برداری از آرم …
خب مگه ایران خودرو چشه که ازش کپی نکنن !!؟؟
:-) :-) :-)
hrezzati
۸ اسفند ۱۳۹۵قشنگ شتر گاو پلنگه. عقب نیسان . سقف مورانو . داخل مزدا cx9. جلو فورد اج. آرم ویران خودرو. به قول یکی از کامنت های اینجا اسم بادمجون بهش میاد. درسته که ما چیزی واسه عرضه نداریم و اصلا در حد چینی ها نیستیم ولی خداییش این دلیل نمیشه که از هر آشغالی تعریف کنیم. حالا مثلا با همکاری جنرال موتورز باشه توجیه کننده طراحی دزدیش که نیست
ASTON
۸ اسفند ۱۳۹۵الان این دقیقا کجاش آشغاله ؟
آپشن ها و قیمتش ؟
احسان(احسان سابق)
۷ اسفند ۱۳۹۵دقیقا خوراک بازار کشورمونه. هم ارزونه و هم با مهندسی جنرال موتورز ساخته شده.
Mahdi DODGE
۷ اسفند ۱۳۹۵اگه جنرال موتورز تو ایران فعالیت مستقیم داشت این ماشین واقعا مناسبمون بود
قیمتش با این اپشنا و کیفیت هیچ حرفی برای گفتن نمیزاره
اما بازم دیدن و حسرت
amin
۷ اسفند ۱۳۹۵هم قیمت یه ۴۰۵ با اینهمه امکانات.
مدیران محترم،حداقل اینا رو بیارید به جای این خودروهای بنجل تولید کنید.
من یک سوال دارم از اون آقایان:انصافا تا کی این خودروهای قدیمی رو میخواهید تولید کنید؟؟؟
والا به خدا خسته شدیم.میگید خودروی خارجی گرون درمیاد و نمیتونه مناسب قشر متوسط که خودروی ایرانی میخرند باشه،اکی قبول،بابا حداقل اینا رو بیارید بدید دست مردم با قیمت ۳۰ تومن.به خدا مردم دیگه کارد به استخونشون رسیده
محمد رضا
۷ اسفند ۱۳۹۵اگر با همین قیمت بیاد ایران سالی500 هزارتا میفروشه
ولی کلا امکان نداره
ASTON
۸ اسفند ۱۳۹۵اگه این با همین قیمت تو ایران فروش بره شرکت فروشنده فولکس واگن رو پشت سر میذاره از بعد فروش
lol
محمد رضا
۷ اسفند ۱۳۹۵درصورت امکان لطفا سایر مشخصاتشو بنویسید. مثل ابعاد مصرف و…
آریا
۷ اسفند ۱۳۹۵با این قیمت عالیه.
مخصوصا اینکه فکر کنم حقوق گارگرای چینی بیشتر 700 دلار در ماهه.
یعنی این ماشین میشه حقوق 1 سال کارگری.
با پول معادل 1 سال حقوق کارگری تو ایران پرایدم نمیشه خرید.
فقط ابعادش چیه؟؟؟چقدر کوچیکه؟؟؟
آریا
۷ اسفند ۱۳۹۵با این قیمت عالیه.
مخصوصا اینکه فکر کنم حقوق کارگرای چینی بیشتر از 700 دلار در ماهه.
یعنی این ماشین میشه حقوق 1 سال کارگری.
با پول معادل 1 سال حقوق کارگری تو ایران پرایدم نمیشه خرید.
فقط ابعادش چیه؟؟؟چقدر کوچیکه؟؟؟
madjid
۷ اسفند ۱۳۹۵.
8000 دلار …
با دلار 4000 تومنی هم که حساب کنی میشه 32/000/000 تومن.
قیافش از همه ی ماشین های زیر 100 میلیون تومن ما بهتره
کیفیتش هم باید بهتر باشه. سایک موتورز مالک برند MG هست ، و با دو غول خودروسازی جهان یعنی فولکس واگن و جنرال موتورز به طور همزمان شراکت میکنه.
این ماشین در چین تولید میشه نه آمریکا ، کاش امکان وارداتش فراهم میشد.
ASA
۷ اسفند ۱۳۹۵اگر وارد میشد قیمتش برا 70 تومن میرفت
Mehran
۷ اسفند ۱۳۹۵با لیفان ایکس ۵۰ تولید داخل مقایسه ش کنین
هر دو چینی هردو موتور ۱.۵ لیتری ولی اپشن، کیفیت، زیبایی از همه لحاظ ۳ برابر بهتره اما لیفان ایکس ۵۰ اینجا دوبرابر گرونتره
اون با یه سال حقوق کارگر اونجا برابره اما قیمت لیفاان ایکس ۵۰ با ۶ سال حقوق کارگر ایران برابره
چطوری ممکنه؟
Omid622
۷ اسفند ۱۳۹۵چند لحظه ای میشه مبهوت قیمتش شدم ۸ هزار دلار یعنی در گرونترین حالت با دلار ۴هزاری =۳۲میلیون
بعد اینجا ۳۲ میلیون میشه=۴۰۵ لگن
یعنی مدیران باید از فرت خجالت و سرمشاری آب بشن و برن زمین
حمیدرضا
۷ اسفند ۱۳۹۵جالبه این برند جوینت ونچر جی ام هست و قطعا امریکایی ها روی تولیدش نظارت داشتن شده این ولی اینکه چرا این مدل هارو در امریکا تولید نمی کنن عجیبه از اون عجیب تر اینه چرا ما هر ماشین چینی رو میبینیم سریع میگیم کپی فلان ماشینه و کلا همیشه رینگاش کوچیکه رینگ 30 اینچیم بندازن میگیم رینگاش کوچیکه باید دید جاده های چین چجوری ساخته میشن که از رینگ های کوچیک استفاده می کنن
زمان
۸ اسفند ۱۳۹۵بعداز مدتی چینیها با قطعات بی کیفیت و نامی دیگر میارن وبه یک شرکت ایرانی میدن ودر ایران آن هم اینقدر سر ملت منت میگذارن و 160 یا اگر رحم کنند میدن 150 میلیون لیاقت ایرانی همینه ماشین 15 میلیونی رو 10 برابر بدن 150 میلیون حالا اگر بیایید واقعا اتحاد کنیم و خودروی صفر و وارداتی نخریم پژو 2008 که روز اول میگفتن 72 میلیون و حالا زمزمه هایی از 130 میلیون به میان امده بخدا اگر پای عهدتون وایستید به 50 میلیون به التماس میافتن
ali
۸ اسفند ۱۳۹۵طراحی داخلی و بیرونی خوبی داره… قیمتش واقعا خوبه…تجهیزاتشم خوبه… فنی هم قاابل قبوله..کیفیتشم چون جنرال موتورز پشتشه حتما قابل قبوله… خدایی جایه چنین ماشینای تو کشورمون خالیه …احتمال زیاد چون جنرال موتورز شریکشه اصلا اجازه فروش تو ایران پیدا نمیکنه… ای کاش قیمت این چینی های نسبتا خوب بازار رو حداقل منسفانه تر میکردن… هی روزگار.. (قیمت یه موتور 250 از حدود 4 هزار دلار تو خارج شروع میشه…ببینید این ماشین چه قیمت خوبی داره..)
علی
۱۲ اسفند ۱۳۹۵اشغاله بابا .لعنت بر جنس چینی.چندتا ماشین چینی تا الان داشتم .ام وی ام ولیفان وجیلی و..واقعا اشغالن مفت ارزش ندارن
گول ظاهر شکیل وچهارتاامکانات نخورید
البته پیشرفت صنعت خورو سازی چین خیلی خوب هست ولی کیفیت وایمنی تومحصولاتش صفرهست بعلاوه افت قیمت بسیار زیاد ولوازم یدکی خیلی گرون
ایم ماشینم …ارمش کپی ایران خودرو هست!!!!!
Mehran nikfar
۲۸ اسفند ۱۳۹۵عزیزم شما با اون حسن سلیقه اشتباه میکنی چینی میخری.اینهمه ماشین خوب تو بازاره.چرا جیلی؟برو ب ام و ۵۲۸ بخر خب.ولوو هم هست.خودرو استاندارد و ایمن.اعصاب خودتم خرد نکن.