امروز به نیمهٔ دور پنجم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال رسیدیم که به گروه کراساوورهای متوسط اختصاص دارد. در دوئل چهارم این گروه، رنو کولئوس و میتسوبیشی اوتلندر با یکدیگر به رقابت پرداخته و مجموعاً تعداد ۲۷۳۴ رأی از شما دریافت نمودند. طی این رقابت کولئوس توانست با دریافت ۱۶۶۶ رأی و کسب ۶۱ درصد از کسب آراء پیروز گردد درحالیکه اوتلندر با کسب ۱۰۶۸ رأی خودروی بازندهٔ میدان لقب گرفت. حال امروز در پنجمین دوئل گروه کراساوورهای متوسط، جیامسی تراین و بورگوارد BX7 پای به میدان رقابت گذاشتهاند.
فورد اج | نیسان مورانو | هیوندای سانتافه | جیپ چروکی |
فورد اج | جیپ چروکی | ||
میتسوبیشی اوتلندر | رنو کولئوس | نیسان ایکس تریل | شورلت اکوئناکس |
رنو کولئوس | ؟ | ||
کیا سورنتو | اشکودا کودیاک | بورگوارد BX7 | جیامسی تراین |
اشکودا کودیاک | ؟ | ||
دوج جورنی | پژو ۵۰۰۸ | ||
؟ |
جیامسی تراین
جیامسی برای اولین بار بین سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ کراساوور اوپل آنتارا را با برند خود و با نام تراین صرفاً در خاورمیانه عرضه نمود؛ اما در نمایشگاه نیویورک ۲۰۰۹ این برند آمریکایی نسل اول نسخهٔ اصلی و واقعی تراین را رونمایی نمود. این کراساوور بر روی پلتفرم تتا جنرال موتورز ساخته شده بود که با دیگر کراساوورهای متوسط جنرال موتورز یعنی شورلت اکوئناکس، کادیلاک SRX و اوپل آنتارا مشترک بود. نسل اول تراین با پیشرانههای چهار و شش سیلندر بنزینی تا امسال روی خط تولید بود تا اینکه در نمایشگاه دیترویت همین سال نسل دوم این کراساوور آمریکایی رونمایی شد. این نسل از تراین بر روی پلتفرم D2XX جنرال موتورز ساخته شده که با شورلت اکوئناکس و بیوک انویژن مشترک است. علاوه بر این، تراین اشتراک دیگری هم با اکوئناکس دارد بهگونهای که پیشرانههای آنهم کاملاً با نسل جدید شورلت اکوئناکس مشترک است. همچنین تراین بازهم مانند اکوئناکس در این نسل کاهش طول چشمگیری را تجربه کرده اما بااینحال همچنان از ابعاد میتوان آنرا در کلاس کراساوورهای متوسط قرار داد. این خودرو هماکنون با سه پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه میشود که برخلاف گذشته همگی از نوع چهار سیلندر توربوشارژ بوده و برای اولین بار در بین آنها یک نمونهٔ دیزلی هم وجود دارد. پیشرانهٔ بنزینی اول یک واحد ۱.۶ لیتری با ۱۷۰ اسب بخار قدرت است درحالیکه موتور بنزینی قویتر که در رقابت ما هم همین موتور انتخاب شده است از نوع ۲ لیتری است. این موتور ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که برای انتقال آن دو گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک و نُه سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است. برای تراین مانند دیگر محصولات جیامسی مدل دنالی هم ارائه میشود که نسخهای لوکس بوده و در بیرون با جلوپنجرهٔ کرومی از نسخههای معمولی متمایز میشود.
بورگوارد BX7
بورگوارد یکی از خودروسازان باسابقهٔ آلمانی است که در سال ۱۹۲۹ در شهر برمن آلمان تأسیس شد. این شرکت در طول سالهای بعد به موفقیتهای زیادی دست پیدا کرد و همچون مرسدس بنز و فولکسواگن یکی از خودروسازان اصلی آلمان محسوب میشد؛ اما بورگوارد در دهه ۶۰ میلادی و در پی مشکلات شدید مالی ورشکست شده و به کار خود پایان داد. سپس چندین دهه، بعد این شرکت کهنهکار آلمانی با حمایت و سرمایهگذاری شرکت چینی فوتون احیا شده و سرانجام بیش از پنجاه سال بعد، اولین محصول دوران جدید بورگوارد رسماً در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شد. این خودرو این یک کراساوور متوسط با نام BX7 است که با کمک شرکت فوتون توسعه پیدا کرده است. این کراساوور چینی/آلمانی در کارخانهٔ فوتون در چین تولید میشود و فعلاً بازار اصلی آن در همین کشور است اما بورگوارد برنامهٔ عرضهٔ آن در دیگر کشورها همچون کشور ما را نیز دارد. گفته شده که BX7 تا پایان پاییز امسال در ایران عرضه خواهد شد. این خودرو فعلاً فقط با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی عرضه میگردد که ۲۲۵ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای جلو یا هر چهارچرخ منتقل میگردد؛ اما بورگوارد ساخت نسخههای پلاگینهیبریدی و حتی تمام الکتریکی BX7 را هم در نظر دارد تا جایی که نسخهٔ تمام الکتریکی آنرا با نام Bxi7 در نمایشگاه شانگهای امسال رونمایی نمود. گفته شده نسخهٔ پلاگینهیبریدی این ماشین نیز ۴۰۰ اسب بخار قدرت داشته و از بُرد تمام الکتریکی ۵۵ کیلومتری برخوردار است. نسخهٔ بنزینی معمولی این کراساوور هماکنون در دو نسخهٔ پنجنفره و هفتنفره با قیمت پایهٔ ۲۶ هزار دلار در چین عرضه میگردد درحالیکه این عدد برای بالاترین و مجهزترین مدل آن که TS نام دارد به ۳۰۲,۸۰۰ یوآن معادل حدود ۴۶ هزار دلار میرسد.
مشخصات فنی
جیامسی تراین | بورگوارد BX7 | |
پیشرانه | ۲ لیتری ۴ سیلندر | ۲ لیتری ۴ سیلندر |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۲۵۰ اسب بخار | ۲۲۵ اسب بخار |
گشتاور | ۳۵۰ نیوتن متر | ۳۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۹ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو/چهارچرخ | جلو/چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۷ ثانیه | ۹.۳ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت | ۲۰۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۹.۶ لیتر (ترکیبی) | – |
وزن | ۱۷۴۵ کیلوگرم | ۱۶۷۵ کیلوگرم |
طول | ۴.۶۵ متر | ۴.۷۱ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۷۲ متر | ۲.۷۶ متر |
حجم صندوق بار | ۸۴۵ لیتر | ۵۴۵ لیتر |
قیمت پایه | ۲۵,۰۰۰ دلار | ۲۶,۰۰۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9850363]
حامد
۲۰ مهر ۱۳۹۶جی ام سی و یک بورگوارد؟؟؟
واقعا که ?خجالت هم خوب چیزیه
حسین
۲۰ مهر ۱۳۹۶اتفاقا با توجه به ظاهر جی ام سی و اینکه تو بازار ایران ظاهر خیلی مهمه ، مقایسه خوبی هست!
نتیجه این مقایسه ، مثل واکنش بازار در صورت واردات خودرو های امریکایی است!
یعنی چون چند دهه نبوده ، همه اول میخرن !
اما بعدا متوجه میشن انتخاب درستی کردن یا مثلا یک ژاپنی برای اونا بهتر بوده!! یا نه!
من چون با ظاهر این جی ام سی کنار نتونستم بیام ، بش رای ندادم.
AMIR SCHUMACHER
۲۰ مهر ۱۳۹۶.
به تعداد انگشتان دست هم نیستن کراس اوور هایی که جلوپنجره ای به قشنگی جلوپنجره ی GMC داشته باشن.
AMIR SCHUMACHER
۲۰ مهر ۱۳۹۶.
راستی من اصلا حواسم نبود از 10/000هم زدم بالاتر ! ???
باورم نمیشه اینقدر حرف زدم و اولین کسی یودم که در تاریخ پدال یه تعداد کامنت 5 رقمی رسیدم !
بعضی کامنتام 50 خط بودن، برای بعضی ها 1 ساعت وقت گذاشتم تا یک مطلب رو پیدا کنم و بعضی اوقات هم در 1 ساعت 20 تا کامنت گذاشتم !
اگر متوسط زمان هر کامنت رو 5 دقیقه در نظر بگیریم ( که مطئنا خیلی بیشتر بوده چون من مقالات رو هم میخوندم ) من تا الان در این سایت 833 ساعت معادل با 34
شبانه روز ، یعنی بیشتر از یک ماه به صورت خالص وقت گذاشتم و خودم هیچ چی نفهمیدم !
34 شبانه روز مداوم و بدون وقفه ، خیلیه ها … .
یادش بخیر اون روزی که این پروفایل رو باز کردم با 1 کامنت
یادمه وقتی به 5000 رسیدم همه گـیـر میدادن که چرا اینقدر حرف میزنی !
یادمه یک دوره ی 20 روزه بود که هر کامنتم 50 دیسلایک داشت و 2 لایک !
با کوچکترین حرفی که میزدم یه عده ناراحت میشدن !
همه حساس شده بودن که این چرا این اینقدر حرف میزنه و کامنت میذاره !
صادقانه میگم ، خدا رو شکر حساسیت ها تموم شد وگرنه ادامه دادن برام خیلی سخت بود.
.
از همه ی دوستانی که این 10/000 کامنت من رو خوندن و خیلی اوقات ناخواسته کامنت های من آزارشون داد ولی تحمل کردن و به روی خودشون نیاوردن تشکر میکنم.
اگر توفیق و عمری باشه من بازم کنارتون خواهم بود ،
خواستم به این مناسبت از همه ی کاربران تشکر کنم.
امیدوارم کسایی که از من ناراحت شدن حلالم کنن و هیچ کس چیزی از من تو دلش نباشه.
اگر دلخوری هست همینجا بگین تا رفعش کنیم و اگر لازمه معذرت بخوام.
تمام تلاشم این بوده که کسی رو ناراحت نکنم و خودمم هیچ وقت این بحث های پدال رو جدی نگرفتم که از کسی کینه یا دلخوری تو دلم بمونه.
.
امیدوارم دلتون همیشه شاد باشه.
Mehdi
۲۰ مهر ۱۳۹۶امیر 10 هزارتایی شدنت مبارک،جالب تو دقیقن برعکس منی،خیلی سال تو پدالم قبل از اون موقعی ک طراحی سایت تغییر کنه و خیلیا دیگ به خاطره طراحیش دیگ نیومدند ی کاربر بود به اسم احمد ک خودش ی وبلاگ ماشینم داشت،یادش بخیر دلم تنگ کامنتاش شده،اون موقع جو پدال اینقد صمیمی شده بود ک بچها دنبال گروهای تلگرامی قرارای خیابونی بودند،من همیشه کم کامنت میزارم چون نمیخوام بفهمم چقد وقتمو الکی اینجا گذروندک ی سرپوش،امیر فرض کن ی ماع خالض روی کاری وقت گذاشته بودی الان ی چیزی شده بودی،هر بار میام میگم دیگ نمیام اما دوباره تو پدالم،میدونم اگ همه پدالیا شرایطش بود مثه کشورای خارجی اکثرشون ماشین باز حرفه ای بودن هر کودوم ی پا سریع و خشنی بودند برای خودشون.
درمورد GMC فقط میتونم بگم از دور دست ک میاد به سمتت میفهمی ی امریکایی داره بت نزدیک میشه،فقظ عاشق ماشینای امریکایی نیسم ولی واقعن دوست داشتم ی امریکایی بودم و به خاطره غرورو تکبر ملی شون بشون حق میدم واقعن.
امیرعارف
۲۰ مهر ۱۳۹۶صحبتهای آقا مهدی من را به یاد دوستان ارزشمندی مثل all car انداخت که برای بیشتر کامنتهاش آدرس سایت و یا عکس هم میگذاشت و دوستان هم استفاده میکردند . بحثها بیشتر فنی بود هر چند به برندهایی علاقه مند بودند ولی تعصب بیجا نداشتند
mohammad_FM 480
۲۱ مهر ۱۳۹۶تبریک امیر .واقعا حس خوبی داره .کامنتت حالمو عوض کرد .منو به گذشته و اولین روزایی که خودم اومدم به پدال انداخت.
HORSE
۲۰ مهر ۱۳۹۶مقایسه بسیار ساده ای بود!
هیچ دلیلی پیدا نکردم که به GMC رای ندم!
(ali(chevy nova
۲۰ مهر ۱۳۹۶عشقت GMC
PaRHaM
۲۰ مهر ۱۳۹۶قطعا GMC !❤?
نکته خیلی جالب برا من
گرون تر بودن رقیبه??
حجم صندوق بار تراین برام خیلی جالب بود??
(ali(chevy nova
۲۰ مهر ۱۳۹۶دوستان امروز هم مثل همیشه 3 تا نظر سنجى و یه مطلب فنى دارم براتون
1. hurst sc rambler 1969 لاىک
2. mercury cougar 1969 دىس لاىک
امین
۲۰ مهر ۱۳۹۶واقعا براتون متاسفم که با این سابقه زیاد هنوزم کامنتهای بی ربط میذاری
و بعد هم متاسفم برای اونی که کامنتت رو منتشر میکنه!!!
MOBIN POURMAND
۲۰ مهر ۱۳۹۶دوست نداری نخون
ایلیا
۲۰ مهر ۱۳۹۶کامنت شما بی ربطه دوست عزیز،
اینجا ی سایت خودرو هست و دوستمون هم ی مطلب در مورد خودرو گذاشت، ایشون فقط در صفحه ای که اسمی از خودروهای آمریکایی باشه در مورد خودروهای آمریکایی صحبت میکنه و کاملا این حق رو هم داره.
شما جای دیگه ای سراغ داری که دوستمون مطالبش رو اونجا قرار بده و بی ربط هم نباشه؟
خواهشا اینجا دیگه الکی اوقات همدیگه رو با قوانین مسخره و مندراوردی تلخ نکنیم ، توی جامعه به انداره ی کافی از این رفتارا میبینیم
ونوم اف ۵
۲۰ مهر ۱۳۹۶دادا شما نخون اجباری نیست صفحه صفحه ی امریکایی ها هست و علی شوی متعصب ترین متعصبات هست شما هم مثل ما که زیاد صفحه ی المانی رو باز نمیکنیم سخت نگیر
ارش
۲۰ مهر ۱۳۹۶حتی اسم مرکوری برام لذت بخشه.
(ali(chevy nova
۲۱ مهر ۱۳۹۶حق دارى ارش جان
به زودى مطلب خوبى از کوگار براتون مىذارم
Hemichan
۲۰ مهر ۱۳۹۶AMC چون به کرایسلر نزدیکتره
(ali(chevy nova
۲۱ مهر ۱۳۹۶Hemichan
مخلصىم دادا
مثل خودمى
MAHDI . CHEVROLET
۲۰ مهر ۱۳۹۶تراین یکی از دوست داشتنی ترین هاست و مگه میشه رای بیشتری نیاره
(ali(chevy nova
۲۰ مهر ۱۳۹۶نظر سنجى بعد
1. desoto adventurer 1959 لاىک
2. oldsmobile 98 1959 دىس لاىک
ارش
۲۰ مهر ۱۳۹۶یه مدل الدزمبیل هست که برام بی نهایته مدل 1972 شبیه کادیلاکه مدلش رو نمیگم خودت برو کشفش کن آدرس مجله automobile-catalog.com رنگش طلایی
(ali(chevy nova
۲۱ مهر ۱۳۹۶ارش جان مدلى رو که مىگى تورونادو هستش
(ali(chevy nova
۲۰ مهر ۱۳۹۶نظر سنجى اخر
1. packard 12 sport phaeton 1933 لاىک
2. pierce arrow 1247 1933 دىس لاىک
Sami
۲۰ مهر ۱۳۹۶فازت چیه؟
Hemichan
۲۰ مهر ۱۳۹۶نوله
(ali(chevy nova
۲۱ مهر ۱۳۹۶سامى
چرا با تغىىر اسم کاربرى با من حرف مىزنى؟؟؟؟؟؟
در ضمن فاز من فازى هستش که با عث مىشه امثال شما حررصصصص بخورن
(ali(chevy nova
۲۰ مهر ۱۳۹۶دوستان مطلب در مورد موتور 383 بىگ بلاک کرایسلر هستش که واقعا موتور قدرتمندى هستش
این موتور سال 1959 معرفى شد
The 383 cu in (6.3 L) B engine—not to be confused with the RB version— was essentially a larger bore version of the 350 and 361, using a 4.21 in (107 mm) bore. This venerable engine was introduced in 1959. Dodge’s version, the D500 had a cross-ram induction manifold and dual 4-barrel carburetors as options. In some Dodge applications, this engine was labeled as the Magnum, while the Plymouth’s version was called the Golden Commando. Both came with a dual point distributor in high-performance versions.
The 383 became the standard model Mopar performance engine for the next decade. The big bore allowed for larger 2.08 in (53 mm) intake valves, and the relatively short stroke helped it to be a free-revving engine, as well as a free-breathing one.
Producing a maximum of 330 hp (246 kW; 335 PS) (gross) and 460 lb·ft (624 N·m) of torque for the 1960 model year, the 383 beat the 392 Hemi that had reached 435 lb·ft (590 N·m). The 1960 383 engines featured the same basic ram induction system as the Chrysler 300F’s 413 RB engines (named SonoRamic Commando when sold in Plymouth form). The later 383 Magnum (starting in 1968) used the 440 Magnum heads, camshaft, and exhaust manifolds. This engine was advertised at 335 hp (250 kW; 340 PS).
MAHDI . CHEVROLET
۲۰ مهر ۱۳۹۶قدرت خوبی داره اما فکر کنم بیگ بلاک های شورلت قوی تر بودن
البته مصرف سوختشون هم باید در نظر گرفت
علی جان شما استادی و میدونم بین امریکایی ها فرق نمیزاری
اما یه سوال
بهترین بیگ بلاک ها مال کدوم شرکته؟
(ali(chevy nova
۲۱ مهر ۱۳۹۶مهدى بهت میگم به موقعش
MAHDI . CHEVROLET
۲۰ مهر ۱۳۹۶عقب نسل قبلی تراین جذاب نبود ولی این نسل خیل زیباست
جلالى
۲۰ مهر ۱۳۹۶جى ام سى از هر نظر بهتره
سیاوش
۲۰ مهر ۱۳۹۶یعنی واقعا GMC قیمتش 25000 دلار در قیمت پایه است ؟؟ در این صورت خاک بر سر خودروسازان ما
امین
۲۰ مهر ۱۳۹۶امیدوارم خودتونو مسخره کرده باشید با این طور انتخاب رقبا
نه اینکه ما سرکار باشیم
آخه بورگوارد با جی ام سی؟؟
سردبیر
۲۰ مهر ۱۳۹۶امین جان، بهتر نیست به دیدگاههای مخالف و متفاوت با نظر خود احترام بیشتری بگذاریم؟ این تنها یک مقایسه ساده بین دو خودرو هست و دلیلی برای تمسخر وجود ندارد. دو خودرو در یک کلاس و یک سایز و مشابه از نظر فنی و قیمتی. اگر از دیدگاه شما چنین انتخابی توهین آمیز هست از شما پوزش می خواهیم.
امین
۲۰ مهر ۱۳۹۶من هیچ بی احترامی نکردم فقط پاسخ بی احترامی به مخاطب سایت را دادم
امیر دهقان
۲۰ مهر ۱۳۹۶دوست گرامی
در دور مقدماتی رقابتها، عمدتاً خودروهای ضعیف در برابر خودروهای قویتر قرار میگیرند تا از این طریق خودروهایی که محبوبیت چندانی بین مخاطبین ندارند حذف شده و خودروهای محبوبتر به مرحله بعدی صعود کنند.
بنابراین فکر نمیکنم این سیاست توهینی به مخاطبین باشد.
AMIR SCHUMACHER
۲۰ مهر ۱۳۹۶.
جناب سردبیـر اصلا نیازی به عذر خواهی نیست.
اتفاقا من از این کارتـون خیلی خوشم میاد.
زود تکلیف بازنـده ها مشخص میشه و حسـاسیت دور های باقی مونـده افزایش پیدا میکنه.
به ما هیچ بی احترامی نشده.
Mohammad
۲۰ مهر ۱۳۹۶قیمت ???
امین
۲۰ مهر ۱۳۹۶قیمت جی ام سی
30040 دلار در مدل 2.0 توربو دیفرانسیل جلو
منبع:
http://www.gmc.com/suvs/terrain-small-suv/build-and-price.html#/trim
ارش
۲۰ مهر ۱۳۹۶اسم آلمانی بورگوارد هم نتونست کمکی کنه و در نهایت به جی ام سی رای دادم .
حمیدرضا
۲۰ مهر ۱۳۹۶اگر جی ام سی در نسخه دنالی باشه با توجه به اینکه بورگوارد لوکس هست از هر نظر ارزش خرید بالاتری داره منتهی من نمیفهمم چرا خودروهای امریکایی با موتورهای کوچیکم پرمصرفن
AMIR SCHUMACHER
۲۰ مهر ۱۳۹۶.
قطعا GMC.
#ali.m#
۲۰ مهر ۱۳۹۶با وجود ظاهر عجیب و غریب (تراین) .در مقابل بورگوارد بهش رای دادم .
ولی در واقعیت هیچ کدوم از این دوتا انتخابم نیستن
رامين
۲۰ مهر ۱۳۹۶به خدا تن جرج واشینگتون تو خاک لرزید امریکا رو با چین مقایسه کردید
امریکا صد ساله ماشین مى سازه چین بیست سال پیش از فقیرترین کشورها بود…
پرسپولیس
۲۰ مهر ۱۳۹۶شایدفردااین بورگواردپلاک ملی گرفت جی ام سی که واردنمیشه بعدهم قرارنیست خودرویی که چند مدت نبوده قابلیت مقایسه نداشته باشداین خودوری آلمانی هست حتما چیزی کم ندارداینها همه اش نظره دلیلی برکم اوردن نیست حتی پنجاه درصد آلمانی باشه هم توان رقابت باهرخودروی ازهر کشوری داره
:::فرشاد:::
۲۰ مهر ۱۳۹۶طراحی تراین عالیه، یکی از سه شاسی بلند زیبای آمریکایی، بهش رای دادم چون بینقص به نظر میرسه ? تنها قسمتی که بورگوارد برتری داره، ابعاد بزرگتر مانیتورشه.
mohammad_FM 480
۲۱ مهر ۱۳۹۶هر جور حساب میکنم برتری کاملا با تراین
Kasra.kh
۲۱ مهر ۱۳۹۶اتفاقا بر خلاف خیلی ها من از طراحی جی ام سی خیلی خوشم اومد…خاصه.مخصوصا مشکیش خیلی خوشگل میشه…فقط یه سوال صندوق عقب جی ام سی جدا کننده صندوق عقب نداره؟؟؟خب مثلا اگر به صندوق تا سقف بار بزنن که اگر چیز کوچیکی باشه میفته رو سر سرنشینان عقب؟دوستان راهنمایی کنید دارم درست میگم یا غلط؟
Kasra.kh
۲۱ مهر ۱۳۹۶درضمن من تا الان نظر سنجی رو دنبال کردم بورگوارد کاملا نابود شد…هم تو تلگرام هم تو سایت…یعنی فکر کنم جزو بهترین پیروزی ها باشه در دوئل ها…
Roham
۲۶ مهر ۱۳۹۶جمس خیلی خوشگله