مرحلهٔ نهایی، گروه سیوچهارم، اسیوویهای بزرگ
دوج دورانگو
تاریخ معرفی: نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۰
نسل کنونی: سوم
پلتفرم: مرسدس بنز
امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۶۸,۷۶۱ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۶۵,۹۴۷ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: چهار ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: سه ستاره
امتیاز کلی: چهار ستاره
گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: قیمت مناسب، پیشرانهٔ قدرتمند با غرش جذاب، فضای کافی هر سه ردیف صندلیها برای بزرگسالان
نقاط منفی: عدم ارائهٔ نسخهٔ هفتنفره، مصرف سوخت بالا
جیامسی یوکان
تاریخ معرفی: سپتامبر ۲۰۱۳
نسل کنونی: چهارم
پلتفرم: GMTK2XX جنرال موتورز
امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۴۹,۱۸۳ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۷۴,۶۷۶ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: پنج ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: سه ستاره
امتیاز کلی: چهار ستاره
گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: فضای داخلی بسیار بزرگ و جادار، توانایی و راحتی بالا در مسیرهای بزرگراهی، سیستم اطلاعات-سرگرمی عالی
نقاط منفی: متریال داخلی ناخوشایند، ردیف سوم صندلیهای ناراحت، قیمت گران
مقایسهٔ مشخصات فنی
دوج دورانگو SRT | جیامسی یوکان | |
پیشرانه | ۶.۴ لیتری V8 | ۶.۲ لیتری V8 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۴۷۵ اسب بخار | ۴۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۳۵ نیوتن متر | ۶۲۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۷ ثانیه | ۵.۷ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۳.۳ ثانیه | ۱۴.۳ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت | ۱۸۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۵.۷ لیتر ترکیبی | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۹۳ لیتر | ۱۰۰ لیتر |
وزن | ۲۴۳۵ کیلوگرم | ۲۶۳۷ کیلوگرم |
طول | ۵.۱۱ متر | ۵.۱۸ متر |
فاصلهٔ محوری | ۳.۰۴ متر | ۲.۹۴ متر |
حجم صندوق بار | ۴۸۰ لیتر | ۴۲۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۶ نفر | ۷ نفر |
ظرفیت بکسل | ۳۹۵۰ کیلوگرم | ۳۶۷۰ کیلوگرم |
قیمت پایه آمریکا | ۳۱,۳۹۰ دلار | ۵۰,۳۹۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۶۴,۳۹۰ دلار | ۶۷,۴۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10325131]
(ali (chevy nova
۱ خرداد ۱۳۹۸بازم از اون دوئلهای که رای نمیشه داد
انتخاب من هر 2
ابوالفضل
۱ خرداد ۱۳۹۸چرا نمیشه داد
اصن شما کنسول وسط یوکان رو نگاه کنید چقد گندس این دوتا قابل مقایسه نیستند یوکان کجا درانگو کجا ولی چون نوشته اسیوویهای بزرگ پس باید بزرگی و جاداری رو در نظر گرفتش که یوکان خیلی گندتره و جادارتره
hossin
۱ خرداد ۱۳۹۸این کلاس در تخصص امریکاس
یوکان هم طبق معمول مثل بقیه امریکای ها افزایش فروش داشته اونم به میزان قابل توجه
فروش سال 2017 در آمریکا: 49,183 دستگاه
فروش سال 2018 در آمریکا: 74,676 دستگاه
دوج هم فقط کاهش فروش 3 هزار دستگاهی داشته که زیاد مهم نیستش چون دورانگو همچنان پرفروش هستش
فروش سال 2017 در آمریکا: 68,761 دستگاه
فروش سال 2018 در آمریکا: 65,947 دستگاه
Amir
۱ خرداد ۱۳۹۸دوج هم از لحاظ فنی و هم ظاهر شیکی که داره
کابین با کیفیتتری هم داره رای من دورانگو
Amir
۱ خرداد ۱۳۹۸چرا اینه های یوکان نسبت به ابعادش انقدر کوچیکه ؟!
(ali (chevy nova
۱ خرداد ۱۳۹۸موتور 6/4 لیتری دورانگو در واقع همون 392 هستش که روی چلنجر و کرایسلر 300 هم استفاده میشه
این موتور دقیقا 62 سال قبل معرفی شده و همچنان با تغییرات اندکی داره بعد 62 سال تولید میشه که نشون دهنده مهندسی اون هست که بعد 6 دهه همچنان پتانسیل داره
The 392 raised-deck engine released in 1957 had a 4.00 in (101.6 mm) bore and 3.906 in (99.21 mm) stroke. The deck height, at 10.87 in (276.1 mm), was 1⁄2 in (13 mm) taller than that of the previous blocks. Because its deck was taller, the heads were cast with wider intake ports so that earlier manifolds could be used with the new heads on the new taller block. For 1958, Chrysler offered the 392 in two configurations: 325 bhp (242 kW) with 9.25:1 compression and 345 bhp (257 kW) with 10:1 compression, both with a single four-barrel carburetor. A dual four-barrel version of the 392 available in the 1957-58 Chrysler 300C & 300D cars was rated at 375 bhp (280 kW); the 300D, and some marine and industrial engines, used a (now rare) adjustable rocker.[9] An extremely rare option available on the 1958 300D was Bendix “Electrojector” fuel injection, with which the 392 was rated at 390 bhp (291 kW). Due to reliability problems with the primitive onboard computer which controlled the injection system, however, 15 of the 16 300D cars built with the fuel injection option were recalled and retrofitted with carburetors.]
اعتمادیان
۱ خرداد ۱۳۹۸ممنون علی آقا از اطلاعات دقیقی که در مورد خودروهای امریکایی ارائه میدین
برای من خیلی ارزشمنده که لازم دیدم از این بابت از شما تشکر کنم
مانی
۲ خرداد ۱۳۹۸البته متن انگلیسی که گذاشتی ربطی به متن فارسی که نوشتی نداره(در اثبات اینکه همون موتوره)
قسمت جالبش اونجاست که میگه مدل 300Dیه آپشن بشدت کمیاب داشت منتها بخاطر مشکلات قابلیت اطمینان اون 16تا ماشینی که با انژکتور الکتریکی ساخته شدن15تاش فراخوان شد و کاربوراتور نصب کردن
Amir
۱ خرداد ۱۳۹۸اگر به دوخت داشبورد و صندلی ها و هم چنین مخملی که داخل کابینش بکار رفته تو جه کنید دوج بنظرم کابین بهتری داره
MOHAMMAD.DEMON
۱ خرداد ۱۳۹۸انتظار میره بعد عرضه کادیلاک اسکالید
نسل جدید خودرو هایی همچون یوکان و تاهو هم کم کم پدیدار بشن
انتخاب من اینجا به خاطر علاقه خاصم به یوکان این غول هست
AMIR / ARMI
۱ خرداد ۱۳۹۸منم با اینکه ظاهر یوکان رو بیشتر دوسدارم مخصوصا کابین
اما انجین 6.4 لیتری داج نظرم رو عوض میکنه
Mahdi911Turbos
۱ خرداد ۱۳۹۸آخه من به کدومش رای بدم
ارش
۱ خرداد ۱۳۹۸ظاهر جی ام سی زیباتره و مشخصات فنی دوج درانگو بهتره .به ظاهر یا مشخصات فنی؟؟؟؟
رنو 5 زرد قناری
۱ خرداد ۱۳۹۸چه هیولایی این دوج دورانگو به دورانگو رای میدم به خاطر قدرت و زیبایی بیشتر نسبت به جی ام سی یوکان .
امیر
۱ خرداد ۱۳۹۸دوج با اینمحصولات قدیمیش ?♂️?♂️?♂️مدل جدید یه وقت عرضه نداشته باشین تولید کنید
Behnam
۱ خرداد ۱۳۹۸دورانگو چه ظاهر قشنگ و خشنی داره مرسی از طراحش پرفورمنسشم که حرف نداره و اینکه غرشش عقل و هوش از سر آدم میبره
امیر
۱ خرداد ۱۳۹۸غیر از مصرف سوختش کواقعا بالاس!!! بقیه موارد با اختلاف زیاد دورانگوبهتره
ظرفیت بکسلش حتی از تاهو بیشتره!!!
جدای ازین موارد قیمتش خیلی خیلی ارزونتره
با احترام فراوان به یوکان انتخابم دورانگو
کافر مقدس
۱ خرداد ۱۳۹۸این دوئل نیست این پاداش بهشتیان است
amin
۱ خرداد ۱۳۹۸واقعا نمیتونم رای بدم و یکیشون رو انتخاب کنم
ترجیح میدم رای ندم
علیرضا(lexus)
۱ خرداد ۱۳۹۸رای من جی ام سی.
ولی کابین هر دوتاشون خیلی نافرمه,اصلا خوب نیستن بنظرم.
در برابر کابین های تویوتا و مزدا و… هیچ حرفی برای گفتن ندارن.
mohammad FM480
۲ خرداد ۱۳۹۸از نظر فنی که برتری کاملا با دورانگو هست ولی طراحی جمس مخصوصا خارجی سنگینی و کلاس خاصی داره که به ظاهر اسپرت داج ترجیحش میدم