مرحلهٔ نیمهنهایی، دور اول، قسمت سیویکم، اولین دوئل از گروه اسیوویهای بزرگ
جیامسی یوکان
تاریخ معرفی: سپتامبر ۲۰۱۳
نسل کنونی: چهارم
پلتفرم: GMTK2XX جنرال موتورز
امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۴۹,۱۸۳ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۷۴,۶۷۶ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: پنج ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: سه ستاره
امتیاز کلی: چهار ستاره
گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: فضای داخلی بسیار بزرگ و جادار، توانایی و راحتی بالا در مسیرهای بزرگراهی، سیستم اطلاعات-سرگرمی عالی
نقاط منفی: متریال داخلی ناخوشایند، ردیف سوم صندلیهای ناراحت، قیمت گران
فورد اکسپدیشن
تاریخ معرفی: نمایشگاه شیکاگو ۲۰۱۷
نسل کنونی: چهارم
پلتفرم: T3 فورد
امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۵۱,۸۸۳ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۶۵,۵۴۲ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: پنج ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: چهار ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: عملکرد خوب گیربکس، تجهیزات زیاد، فضای داخلی بیشتر از آپارتمانهای نیویورک
نقاط منفی: طراحی داخلی محافظهکارانه، هندلینگ ضعیف، وزن سنگین
مقایسهٔ مشخصات فنی
جمس یوکان دنالی | فورد اکسپدیشن | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 | ۳.۵ لیتری V6 |
تنفس | طبیعی | توئین توربو |
قدرت | ۴۲۰ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۵ نیوتن متر | ۶۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب یا چهارچرخ | عقب یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۷ ثانیه | ۵.۷ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۳ ثانیه | ۱۴.۴ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۵ کیلومتر/ساعت | ۱۸۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی | ۱۲.۴ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۱۰۰ لیتر | ۹۰ لیتر |
وزن | ۲۶۳۷ کیلوگرم | ۲۶۸۴ کیلوگرم |
طول | ۵.۱۸ متر | ۵.۳۳ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۹۴ متر | ۳.۱۱ متر |
حجم صندوق بار | ۴۲۵ لیتر | ۵۹۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۷ نفر | ۷ نفر |
ظرفیت بکسل | ۳.۷ تن | ۲.۷ تن |
قیمت پایه آمریکا | ۵۰,۳۹۵ دلار | ۵۳,۰۸۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۶۷,۴۹۵ دلار | ۵۳,۰۸۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10213018]
F22 RAPTOR
۲۴ دی ۱۳۹۷اکسپدیشن خیلی شیکتر و بروز تره
فنی هم ،من موتور ۶.۲لیتری جیمس رو بیشتر میپسندم
هردو عالی
محمد
۲۴ دی ۱۳۹۷بنظر جی ام سی برنده کلی گروه باشه
sina
۲۴ دی ۱۳۹۷فورد رو بیشتر دوست دارم
me84
۲۴ دی ۱۳۹۷.
طراحی خارجی و موتور GMC
باقی موارد فورد
شایان
۲۴ دی ۱۳۹۷با توجه به علاقه ام رای دادم به یوکان وگرنه حضرت اکسپدیشن شاهکاریه برا خودش
هیولاهای دیترویتی
حمیدرضا
۲۴ دی ۱۳۹۷به فورد رای دادم دلیل خاصیم نداشت بیشتر مشخصات رو پسندیدم
me84
۲۴ دی ۱۳۹۷.
کم فروشترین خودروهای بازار ایالات متحده آمریکا در سال 2018 میلادی:
15- جگوار F تایپ: فروش 2268 دستگاه
14- جگوار XF: فروش تنها 2208 دستگاه
13- جنسیس G90: فروش تنها 2136 دستگاه
12- مرسدس بنز SL کلاس: فروش تنها 2126 دستگاه
11- مرسدس بنز CLS کلاس: فروش تنها 1993 دستگاه
10- لکسوس LC: فروش تنها 1979 دستگاه
9- آکورا RLX: فروش تنها 1931 دستگاه
8- تویوتا میرای: فروش تنها 1700 دستگاه
7- آئودی A8: فروش تنها 1599 دستگاه
6- جگوار XJ: فروش تنها 1579 دستگاه
5- فیات 500L: فروش تنها 1413 دستگاه
4- آئودی TT: فروش تنها 1289 دستگاه
3- اسمارت فورتو: فروش تنها 1276 دستگاه
2- کیا K900: فروش تنها 354 دستگاه
1- آلفارومئو 4C: فروش تنها 238 دستگاه
رتبه 9 خیلی ناراحتم کرد. خیلی ماشین خوبیه
shirko
۲۴ دی ۱۳۹۷بنز سی ال اس هم ????!!؟؟!!؟؟
مهدی
۲۴ دی ۱۳۹۷مرسدس CLS رو اشتباه نوشتی دوست عزیز.مرسدسSLC هستش که کروکه به همراه مرسدسSL که فروش کمی داشتن
sina7
۲۴ دی ۱۳۹۷واقعا حیفه که این موتورای حجیم جاشونو به موتورای کم حجم توربو دار بدن
ولی مث اینکه اکثر شرکتا دارن این رویه رو ادامه میدن
ali a
۲۴ دی ۱۳۹۷جی ام سی یوکان جلوش ابهتی خاصی داره…مشخصاتشون شبیه همه و قیمتشون…انتخاب من جی ام سی یوکان….
مهدی
۲۴ دی ۱۳۹۷یکی ازضعف های شاسی بلندهای آمریکایی هندلینگ ضعیفشون هستش که دراکثرمحصولاتشون دیده میشه.مخصوصا در فول سایزهاشون. که زمان تست میگفتن بالانس وتعادل خوبی ندارن سرپیچ ها.البته در چندمدل هندلینگ خوبی دارن وقابل قبول ولی اکثرا اون حس اعتماد بنفس بالا رو سره پیچ ها به راننده نمیدن.البته ژاپنی هاهم در این مورد بهتر عمل نکردن
OMID
۲۴ دی ۱۳۹۷مال اینه که suv واقعی هستن نه کراس اور
مهدی
۲۴ دی ۱۳۹۷یعنی به نظر شمامرسدسGLS یابی ام وX7 یارنجروورو یابنتلی بنتایگا ویابنزgکلاس SUV نیستن!!! اما بهترین هندلینگ وچسبندگی رو دارن.حتی رولزرویس کولینان بااون وزنش.این مهندسی هستش
Amir Machine
۲۴ دی ۱۳۹۷نخیر دوست عزیز هیچکدوم از این ماشینهایی که نام بردی بجز G کلاس، SUV واقعی نیستن چون همگی ساختار یکپارچه دارن و هیچ کدوم بدنه رو شاسی یا Body on Frame نیستن.
اما ماشینهایی مثل یوکان، اکسپیدیشن، تاهو، لندکروزر و… ساختار بدنه روی شاسی دارن یعنی در اصل روی شاسی وانت ساخته شدن و SUV واقعی محسوب میشن.
ماشینی با ساختار بدنه روی شاسی نمیتونه از لحاظ هندلینگ با کراساوورهای یکپارچه رقابت کنه اما در عوض از لحاظ توانایی بکسل، قابلیت آفرود و سرسختی هیچ کراساووری حریفش نمیشه.
بهترین رقیب برای ماشینهایی مثل X7 و GLS، لینکلن اویاتور هست با ساختار یکپارچه
نیازی نیست تو هر زمینهای و بدون داشتن اطلاع کافی سعی کنی مهندسی آلمانیها رو دیکته کنی
OMID
۲۴ دی ۱۳۹۷Gls و x7 که مطمئنم که suv نیستن بنتایگا هم که کراس اوره
بقیه هم که فکر کنم کراس اورن به جز جی کلاس
البته مهندسی یعنی رانگلر با یک سوم قیمت یا کمتر جی کلاس مدعی افرود رو شکست داد
البته قیمت اینا یی رو هم که گفتی با یوکان مقایسه کن
اخه به رلزرویس 500هزار دلاری پناه میبری ؟?
مهدی
۲۴ دی ۱۳۹۷شاسی بلندهای آمریکایی بیشترواسه استفاده یه خانواده خوبن.نه اونطور که بایدخیلی مدرن هستن.نه کیفیت خیلی بالایی دارن. نه حس لذت رانندگی در حد بزرگان رو دارن.البته خوده شرکت های آمریکایی اکثرا برای هیوندا.هوندا.کیا.وباارفاق تویوتا ولکسوس رقیب میسازن.چون SUVهای آلمانی وانگلیسی خیلی فراترازاینهاهستن.وبزرگترین مشکلشون هم کیفیت وقابلیت اطمینان خیلی پایین هستش که هرساله دراین دست لیست هاجای دارن
Amir Machine
۲۴ دی ۱۳۹۷بهتره یه نگاه به این مقایسه بندازی:
https://www.pedal.ir/%D8%A8%D9%86%D8%B2/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D8%B4%D8%A7%D8%B3%DB%8C%E2%80%8C%D8%A8%D9%84%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%84%D9%88%DA%A9%D8%B3/
رقابت کادیلاک اسکالید، مرسدس GL، لکسس LX، رنجروور و اینفینیتی QX80
رتبۀ اول: کادیلاک اسکالید
مانی
۲۵ دی ۱۳۹۷بله نتیجه درسته کادیلاک یه خرده بهتره
البته اگه مقایسه رو ببینی گفته
بالاترین تیپ اسکالید از پائینترین تیپ جی ال بهتره:D
مهدی
۲۴ دی ۱۳۹۷بین این دوطراحی جی ام سی یوکان جذاب تره
سام
۲۴ دی ۱۳۹۷هر دو ماشین در کلاس خود جز برترین ها هستند اما من در این میان،جی ام سی یوکان را انتخاب می کنم.این یانکی هیولا واقعا خوش تیپ و پر جذبه است.
علی
۲۴ دی ۱۳۹۷اینها بیشتر بدرد درگ میخورن. دمشون گرم انصافاً. توی عراق این مدل فورد و تاهو،در بعضی مناطق تاکسی هستن.وقتی سوار میشی انگار رو ابرها هستی.