دوو ماتیز در کشور ما تا چند سال پیش توسط شرکت کرمان خودرو تولید میشد. ماتیز که با ورود خود به بازار کشورمان، دید جدیدی را در مورد خودروهای کوچک شهری بین مردم ایجاد کرد، در ابتدا با استقبال نسبتا خوبی روبهرو شد و به خصوص در میان خانمها جایگاه ویژهای پیدا کرد اما به مرور قیمت نسبتا بالای آن باعث شد تا در محدوده قیمتی خودروهای نسبتا بزرگتری همچون پژو روآ و پراید قرار گیرد و در نتیجه به حاشیه بازار رانده شود . . .
بعد از آنکه شرکت جنرال موتورز امریکا اقدام به خریداری شرکت دوو کرهجنوبی کرد همانند مدل بسیار موفق سیلو، ماتیز نیز به ناچار از بازار خودروی کشورمان رخت بر بست. پس از آن نیز پای خودروسازان چینی در کشورمان بیشتر از گذشته باز شد و برای پر کردن جای خالی ماتیز نمونه چینی مشابه آن یعنی ۱۱۰ MVM در کشورمان عرضه شد.
خودروی چینی MVM که همانند اکثر خودروهای چینی به طور کامل از روی نمونه اصلی کپی شده و به اصطلاح کپی برابر اصل است، برخلاف ماتیز که در کشورمان تنها با یک پیشرانه سه سیلندر عرضه میشد، با دو پیشرانه سه و چهار سیلندر قابل سفارش است که البته این موضوع نتوانسته است کمک چندانی به بهبود وجهه آن در میان مردم نسبت به دوو ماتیز بکند و شخصیتی پایینتر از آنرا برای خود در میان مردم به دست آورده است.
اما سال ۲۰۱۰ میلادی شرکت دوو نسل کاملا جدید خودروی مینی خود یعنی ماتیز را تحت عنوان ماتیز Creative روانه بازار کرده است که از اول ماه سپتامبر ۲۰۱۰ به فروش می رود. در ادامه به معرفی و بررسی این خودروی کوچک که تا چندی پیش نسل قدیم آن در کشورمان به فروش میرسید ولی اکنون نسل جدید آن نمیتواند جایگاهی در این بازار داشته باشد، میپردازیم.
ماتیز جدید که بر پایه ساختار کلی خودروهای کوچک GM شکل گرفته، در حدود ۲۷ ماه پروسه طراحی و ساختش به طول انجامیده است. هم زمان با عرضه این خودرو در کره، ماتیز جدید
در بیش از ۱۵۰ بازار دیگر در سرتاسر جهان شامل اروپا، آسیا و امریکای شمالی نیز عرضه خواهد شد.
همچنین با هدف دستیابی به بالاترین استانداردها و کیفیت ممکن در متمرکزترین بازارها، این خودرو بیش از یک میلیون کیلومتر را تحت دشوارترین تستهای استقامتی، تستهای شرایط حاد آب و هوایی و تستهای تصادفات، چه شبیهسازی شده و چه طبیعی، طی کرده است. علاوه بر این باوجود کیسههای هوای پردهای و فولادهای بسیار مستحکم و فوق مستحکم در اکثر قسمتهای بدنه، دوو ماتیز جدید بالاترین حد ممکن ایمنی را در این سگمنت از خودروها برای سرنشینان خود فراهم میآورد.
*********** طراحی ***********
در یک کلام دوو ماتیز را میتوان خودرویی ایده آل برای آنان تعریف کرد که در زندگی شهری خود نیاز به یک خودروی جمع وجور دارند. خودرویی بسیار کوچک که با ظاهر یک هاچ بک اسپرت،
خط مشی جدید دوو را در طراحی محصولاتش به نمایش میگذارد که علاوه بر آن جهش جدیدی را نیز در طراحی مینی خودروها معرفی میکند.
ماتیز جدید که در این سگمنت از خودروها یکی از جادارترینها به حساب میآید، طولی برابر با سه هزار و ۵۹۵ میلیمتر، عرضی برابر با ۱۵۹۵ میلیمتر، ارتفاعی برابر با ۱۵۲۰ میلیمتر و در نهایت فاصله دو محوری برابر با دو هزار و ۳۷۵ میلیمتر دارد و با توجه به سبک خاص طراحیاش، هیبتی کاملا اسپرت و پویا را به خود گرفته است.
چراغهای جلو بزرگ که به صورت زیبایی از نمای جلو تا پشت کاپوت کشیده شده اند، با لنزهای شفاف پلی کربنات و کاسه هایی با پوشش آلومینیومی، حالتی الماسگونه را به وجود آورده اند که در مجموع نمای جلو خودرو را بسیار متفاوت تر از خودروهای این سگمنت کرده است.
خط شیشهها نیز به سمت بالا کشیده شده است و در کنار خطوط برجسته کناری، حال و هوای اسپرتی ماتیز جدید را هرچه بیشتر جلوه می دهد. در نمای کناری نیز دربهای عمودی عقب که دستگیرههای آن به صورت مخفی در ستون C قرار گرفتهاند ازدیگر مواردی به حساب می آیند که غیر معمول اما زیبا هستند؛ طراحی منحصر به فردی که به ماتیز جدید، حالت یک خودروی هاچبک سه درب اسپرت را به خود گرفته بدون آنکه ویژگیهای پنج درب بودن آن را قربانی کند!
ماتیز جدید، اولین خودرویی در این سگمنت به حساب می آید که به صورت استاندارد با باله عقب عرضه میشود. این باله علاوه بر زیبا کردن بخش انتهایی خودرو، وظیفه بهبود بخشیدن آیرودینامیک و ایجاد پایداری بهتری در سرعتهای بالا را در کنار کاهش مصرف سوخت بر عهده دارد. چراغهای گرد عقب نیز با لنزهای شفافی از جنس پلیکربنات نمای عقب را همانند نمای جلو منسجم و هماهنگ کرده اند.
از دیگر مواردی که در طراحی خارجی ماتیز جدید میتوان به آنها اشاره کرد، جلو پنجره کرومی، آینههای جانبی دو رنگ و باربندهای از نو طراحی شده، هستند. همچنین خریداران این خودرو امکان انتخاب بسیار گستردهای را برای رنگ خودرویشان دارند. آنها میتوانند سه رنگ نقرهای، سفید و یا مشکی را انتخاب کنند و یا به سراغ رنگهای سنتیتری که برای خودروهای کوچک به کار میروند مانند قرمز، آبی، سبز، قهوه ای، نارنجی و یا آبی یخی بروند.
ادامه این طراحی تقریبا منسجم و هماهنگ را میتوان در داخل خودرو یافت. هر چند کابین خودرو بیش از آن که به هارمونی بخشهای مختلف با یکدیگر و یا هماهنگیاش با طراحی خارجی خودرو توجه داشته باشد، در راستای کارآمد بودن و بهترین بهرهبرداری از فضا طراحی شده است اما همچنان از طرحی زیبا و قابل قبولی بهره میبرد.
در نتیجه با توجه به ابعاد و فاصله دو محور آن، دوو ماتیز جدید بهترین فضای پا برای سرنشینان جلو و عقب، بهترین فضای سر برای سرنشینان جلو و همچنین بهترین فضای سر برای سرنشینان عقب را در این سگمنت از خودروها در اختیار خریداران خود قرار می دهد.
پانل تجهیزات همرنگ با رنگ بدنه عرضه میشود و رودریها نیز به رنگ قرمز، آبی و یا نقرهای هارمونی رنگی خارج خودرو را در داخل ادامه میدهند. در این میان بدون شک جذابترین بخش در طراحی داخلی، نشانگر دیجیتالی دور موتور و دیگر اطلاعات مربوطه است که از موتوسیکلتها به عاریت گرفته شده است!
صندلیهای خودرو نیز که دارای طرح و نگارهای نقش شده بر روی خود هستند، در برگیرندگی بسیار خوبی را در سر پیچها فراهم میآورند و در مسافرتهای طولانی نیز تا حد ممکن مانع خستگی سرنشینان میشوند.
*********** پیشرانه ************
پیشرانه در نظر گرفته شده برای نسل جدید ماتیز، پیشرانه ۱۶سوپاپ DOHC چهار سیلندر S-TEC II است که دارای حجم دقیق ۹۹۵ سیسی است و توانایی تولید ۷۰ اسببخار را در شش هزار و ۴۰۰ دور موتور در دقیقه و بیشترین گشتاور ۹۴ نیوتنبرمتر را در چهار هزار و ۸۰۰ دور موتور در دقیقه دارد.
وزن خالص ماتیز جدید ۹۱۰ کیلوگرم است. این پیشرانه مجهز به تکنولوژی پیشرفته PDA یا Port De-Activation است که خروج و گردش عالی گازهای خروجی را تضمین میکند. همچنین این سیستم باعث کاهش لرزش موتور در دورهای پایین و کاهش مصرف سوخت میشود، به طوری که ماتیز جدید توانسته است استاندارد KULEV و یا خودروهای کره ای با آلایندگی فوق کم را به دست آورد.
از دیگر تکنولوژیهای جدید به کار رفته در این پیشرانه نیز میتوان به یک دماسنج داخلی که دمای موتور را کنترل میکند، اشاره کرد. این سیستم باعث میشود تا مصرف سوخت با جلوگیری از کاهش گرمای هدر رفته پایین آید. همچنین لازم به ذکر است، نیروی تولیدی توسط این پیشرانه از طریق یک جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک که توسط GM مورد بهینه سازی قرار گرفته و تعویضهای سریعتر و نرمتری را فراهم میآورد، به چرخهای جلو منتقل میشود.
*********** تجهیزات ایمنی و رفاهی ***********
از لحاظ ایمنی نیز همان طور که گفته شد، ماتیز جدید با توجه به استفاده گسترده از فولادهای با استحکام بالا در اکثر نقاط بدنهاش توانسته تا چهار ستاره را از موسسه NCAP کسب کند.
علاوه بر این ساختار مستحکم، وجود کیسههای هوا برای راننده، سرنشین جلو، کیسههای هوای کناری، کیسه هوای پردهای (برای اولین بار است که کیسه هوای پردهای در خودرویی در این سگمنت نصب میشود)، کمربندهای پیش کشنده، قفلهای درب حساس به ضربه، سنسورهای کمکی پارک عقب و سیستم چهار کاناله و چهار سنسور ABS و EBD نیز از دیگر مواردی هستند که بالاترین حد ایمنی را در این سگمنت از خودروها فراهم می آورند.
ماتیز جدید در سه سطح تجهیزاتی عرضه می شود که عبارتندا ز: Pop، Jazz و Groove. از جمله تجهیزات رفاهی موجود برروی این خودرو نیز میتوان به برف پاککنهای گرم شونده، باربند سقف، آینههای کناری اتوماتیک گرم شونده، قفلهای درب حساس به سرعت، فیلتر گرد و خاک برای هوای ورودی به کابین، صندلیهای تاشونده، کلید استارت از راه دور و مکانهای مختلف برای قرار دادن اشیا اشاره کرد.
حسین
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱در هر صورت به پای کیا یا هیوندای نمی رسند این دووها چون طراح های کیا-هیوندای آلمانی هستند(پیتر شرایر) ولی مال دوو آمریکایی.
sunmartin
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱واقعا تحسین بر انگیزه :ببینید “یک ملیون کیلومتر” راه رفته این ماشین در بدترین شرایط آب و هوایی و مشکلی براش پیش نیومده واقعا شاهکاره دوستان لطفا به طراحی داشبورد و صندلی هاش نکاه کنید بصورت فابریکی تیونینگ شده هست و دارای آمپر ها و نشاندهنده های زیباییی هست که به جرات میشه گفت از بهترین طراحی هایی هست که تا بحال دیدیم حتی فراتر از فیات 500 اگه این بحث تعرفه و تحریم و..نبود الان شاید این زیبای کوچک واقعی رو در خیابان های کشور عزیزمون میدیدیم اما افسوس و صد افسوس که باید پراید 28 ساله در ایران حکمرانی کنه ..
يارو
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱پرایدا ۹ سالی پیرش کردیا!
یاشار
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱پیرش نکرده عزیزم. منظورش اینه که پراید 28 سال از تولدش در دنیا میگذره. وگرنه میدونیم که به ایران حدود 20 سال قبل وارد شده! کمه نه؟! حق امثال شما همینه! شاید همینم زیادتونه!
فرشید - تبریز
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱دل ادم واقعا خون میشه ! فقط تصور کنید که اگر شما مثلا در المان و در یک شرکت به عنوان یک کارگر یا کارمند ساده کار میکردید با حقوق 2 ماهتون این خودرورو میخریدید … یا دور نریم اگر این تحریم ها نبود به جای جک توجوی چینی که تو مایه های MVM110 و قیمتش 19 تومن هست باقیمتی کمتر این رو میخریدیم … ولی افسوس که باید با حقوق 20 ماهمون بریم نا امن ترین ، زشت ترین و در یک کلام قراضه ترین ماشین مملکت یعنی پراید رو سوار شیم :(
ناصر4664
۳۰ آذر ۱۳۹۳همون آشغال پراید هم نزدیک بود بخریم که با هدفمند شدن یارانه ها یه آزوی محال شد
عطا
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱من الان 12 ساله که ماتیز سوارم و تو این مدت واقعا ازش راضی بودم.
آرزو می کردم که ای کاش مدل جدید ماتیز هم به ایران می یومد. اما 100 افسوس که به جای ماشینهای اینچنینی محصولات آشغال ایران خودرو وسایپا خیابونهامون رو اشغال کردن.
سعید
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱عطاا جان چطور 12 سال با یه ماشین سر کردی!! هر چی باشه اتاق کوچکم هست
عطا
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۱سعید جان ماشین من سری اول ماتیز هست که ساخت کره هستند. وقتی ماشینهای بی کیفیت تولید یا مونتاژ داخل رو می بینم با قیمتهای نجومی، خدا رو شکر می کنم که این ماشین رو دارم.
ما یه پراید هم داشتیم. باور کن از وقتی اونو خریده بودیم من یه پام تو تعمیر گاه ها بود دیگه همشون منو میشناختند. هر روز یه عیبی پیدا می کرد و زود فروختیمش. ولی تو این 12 سال من از این ماشین واقعا راضی بودم. جز روغن و فیلتر وشمع و تعویض تسمه تایم و لنت خرج دیگه ای نداشته. حتی لاستیک زاپاس هم زیرش نرفته.
ارادتمند همه بچه های pedal
نوید
۲۲ دی ۱۳۹۳احیانا اینی که شما میگی لکسوس نبوده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مهرداد
۱۵ اسفند ۱۳۹۴سلام عطا جون خوب هستین؟میخواستم بپرسم اگه خراب شد جایی هست که بتونیم قطعاتشو بگیریم؟آخه من شیراز هستم از جاهای دیگه میشه قطعات رو ارسال کرد؟و اینکه مصرف شهری و برون شهریش در چه حده؟ممنون
a-x1
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱facelifti az chevrlet spark hast :D
sunmartin
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱از تمام دوستانی که نظرات منو خوندن و بدون هیچ تعلق خاطری گفته هام رو تایید کردن نهایت تشکر رو میکنم سایت پدال مکان خوبی برای ردو بدل شدن نظر همه کاربراست ..باید به اون آقایی که گفت پراید 9 ساله هست بگم نه ..این خودرو 26 ساله که رلیز شده (یعنی معرفی شده) و اون دوستمون که گفته بودن با حقوق 2 ماه میشه در سایر کشورها خودرو خرید باید بگم بعععله دوست گرامی متاسفانه همینه ..تازه شما در کشوری مثل ترکیه اکثر خودرو هایی که در خیابان تردد میکنن رو خودرو هایی مطرحی چون ائودی و بی ام دبلیو تشکیل میدن ..در مورد گزارش کوچولوی زیبای دوو باید بگم شاید این اتومبیل به جرات کیفیتش از تمام خودرو های تا رنج قیمت 30 ملیون در داخل کشور بهتر باشه
D-:
نوید
۲۲ دی ۱۳۹۳و حتی تا 120 میلیون
مهرداد
۱۵ اسفند ۱۳۹۴سلام قربان خوب هستین؟میخواستم بپرسم اگه خراب شد جایی هست که بتونیم قطعاتشو بگیریم؟آخه من شیراز هستم از جاهای دیگه میشه قطعات رو ارسال کرد؟و اینکه مصرف شهری و برون شهریش در چه حده؟ممنون
علی
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱نگارنده چقد از اصطلاح سگمنت خوشش اومده!
tabrizemodern.blogfa.com
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱قیمت این ماشین چنده؟البته در خارج از ایران
کلا ماشینایی که دوو تا بحال تولید کرده خوب و استثنایی بوده مانند :اسپیرو که من خودم دارم،ماتیز..
من وقتی از اسپیرو پیاده میشم و ماشین دیگه ای رو میرونم احساس خفگی میکنم…
sunmartin
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱بنظرم به اندازه کافی از ایران خودرو و سایپا تو این سالها کشیدیم چه از تولیدات ابذی و چه از قیمت و خدمات پس از فروش که واقعا بیشتر جنبه طنز داره تا واقعیت این اتومبیل تمام تست ها رو پشت سر گذاشته و حتی اگه در ایران تولید میشد فکر نمیکنم کیفیتش رو زیاد از دست میداد مثل آونته و مگان و…حالا دیگه باید منتظر چینی دیگه ای باشیم بجای شرکت معتبری مثل دوو
مهدی
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۱با سلام این خودرو می تونه جایگزین خوبی برای خودرو های بی کیفیت، ناامن و پر مصرف ایرانی باشد.
مهرداد
۱۵ اسفند ۱۳۹۴سلام قربان خوب هستین؟میخواستم بپرسم اگه خراب شد جایی هست که بتونیم قطعاتشو بگیریم؟آخه من شیراز هستم از جاهای دیگه میشه قطعات رو ارسال کرد؟و اینکه مصرف شهری و برون شهریش در چه حده؟ممنون
محسن
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ای کاش میشد این 2 شرکت ایرانی دست از سر این مردم برمیداشتند یا به خودشون می اومدن و تحولی در ساختار و تولیدات خودشون انجام میدادند . راهش یا واردات آزاده یا تحول مدیریتی . تا کی خانواده های ما بخاطر بی کیفیتی محصولات در جاده ها باید از جانشون مایه بگذارند . حتی بگم برای یک خودرو ساز زشت که پلیس جلوی شماره گذاری اش رو بگیره بخاطر ایربگ یا ای بی اس . در حالی که در دیگر کشورها خود تولید کننده دنبال کیفیت وراحتی بهتر برای مشتری .
محمد رضا
۱۳ خرداد ۱۳۹۱دوو سوار های عزیز کسی که تو عمرش دوو سوار نشده و لذت اون رو درک نکرده چرا باهاش وارد بحث میشید؟
arian
۱۸ خرداد ۱۳۹۱پراید=وسیله رسیدن به لقاا…
خودم
۲۴ خرداد ۱۳۹۱ما الان 6 ساله ماتیز داریم،فقط می تونم بگم که این ماشین آخر کم اصطهلاکیه.هر کاری که بگید باهاش کردیم و آخ نگفت.دم سازنده ش گرم.:D
HESSAM
۲۴ خرداد ۱۳۹۱با اهداء سلام خدمت تمامی دوستان پدالی
الان 2 سال هست که پژو پارس ELX خریدم ، تا دلتون بخواد تعمیرگاه مجاز ! ایرانخودرو رفتم … از بعد از بهمن ماه سال پیش که 3 بار رادیاتور در ایرانخودرو تعویض کردم ( به دلیل نشت ) دیگه تصمیم گرفتم که بدم تعمیر گاه بیرون ؛ 1مدتی ماشینم رو از لحاظ جلو بندی و متور و… بیرون تعمیر کردم ؛ باور کنید کلاً ماشینم عوض شده ! شتاب و ترمز و جلو بندی و… همه چیش به راه شده و حد اقل موضوعاینه که وقتی جاییش رو بیرون میدم تعمیر دفعه بعد واسه خرابی همونجاش نمیرم تعمیر گاه ؛ خواستم مگان بخرم دوستان گفتن مشکل قطعه و گرونی تعمیرات داره؛ خلاصه میگم آدم وقتی حرف دوستانی رو که ماتیز سوار شدن و راضی هستند رو میشنوه کفرش درمیاد .
صرافي
۳ تیر ۱۳۹۱سلام
این دوو ماتیز کریاتیو الان(تیر ماه سال 91) تو بازار ایران هست و قیمتش چنده؟ در کدام نمایندگی فروخته می شه می شه لطفا جواب رو به ایمیل من بفرستید.
مرتضي
۲۱ تیر ۱۳۹۱سلام
منم 5 ساله که ماتیز دارم و واقعا هرچی از این ماشین بگم کمه یه مدت اجبارا پراید دستم بود باور کنید تا جایی که امکان داشت سوارش نمیشدم و تو پارکینگ بود.یعنی نمی تونستم سوارشم آخه ماشین نبود که…..
مرتضي
۲۱ تیر ۱۳۹۱ببینید الان یه ماتیز 80 که کاملا سالم تمیز بی رنگ باشه 6000000قیمتشه که همون مدل ساخت پژو 206 با همون مشخصات هم 6000000این نشون میده که با این وضع تولید و بازار ارزش دوو از پژو 206 با این قیمت صفر 16000000 هم بالا تره
محمدی
۱۹ مرداد ۱۳۹۱با سلام به دوستان دنبال یه ماتیز تروتمیز و سالم از نظر فنی هستم. ترجیحا تبریز باشه.09141184237
مریم
۹ مهر ۱۳۹۱سلام
من از ماتیز خیلی خوشم میاد میخواستم بپرسم که این
دووماتیز کرتیو( همین که درموردش در این سایت نوشته شده)
درحال حاضر در ایران موجود هست واینکه قیمتش در چه حدودی است؟
یاسی
۱۸ آبان ۱۳۹۱سلام ایکاش دوو درایران بسته نمیشد همین طوری تولیدمیکرد درکل ماتیز خیبی خوشکه مخصوصا رنگ ابیش
الی
۴ آذر ۱۳۹۱سلام من هم از 86 ماتیز دارم خیلی ازش راضی ام خیلی هم دوسش دارم فرمونش فوق العاده نرمه و کولر و بخاریش حرف نداره و بدون خرجه و اینم بگم تاحالا یک لیتر بنزین آزاد نزدم چون مصرف بنزینش خیلی کمه (فکر نکنین کم استفاده میکنم ها نه هر روز سر کار میرم باهاش و هفته ای 2_3 بار گردش و خرید )
مهرداد
۱۵ اسفند ۱۳۹۴سلام مگه مصرفش چقدره؟چه شهری چه برون شهری
عرفان
۴ آذر ۱۳۹۱ای خدا …واقعا کسایی که تو محصولات دوو نشستند معنی ی ماشین نرم و راحت رو نمیدونن…
امین- معیر
۱۴ آذر ۱۳۹۱با سلام خدمت سروران – دوو ریسر- ماتیز-سیلو- مخصوصا اسپرو که این محصول سفارش عرب هم تولید شده بوداین قد محبوب بود-چرخشون ارزش داره به ماشین های غیر استاندارد اشغال ام وی ام 530 315-و غیره -درود بر دوو سابق مرگ بر ام وی ام -با تشکر
سعید
۳ دی ۱۳۹۱چراخوب معنی ماشین نرم رامیدونندولی شمانمیدونید که دوو درمقایسه با همکلاسهایش واقعا عالیست اینطور که شمااز نرمی صحبت کردی ونادانی دوو سوار ها هر کس نداند فکر میکنددوو سوار هاادعا کردند مثلا نرمی ماتیز بهتراز لکسوسls600hاست در ضمن ماشینهای دوواخرین مدلهاش مربوط7یا8سال پیشه که با این همه کارکرد واقعا عالیست من برادرم سمندداره من هم اسپرو تنها خوبی سمند برادرم ترمزای بی اس اونه در بقیه موارد اسپرو از سمند سر تره شتاب عالی استیل زیبای ماشین فضای بزرگ داخل اتاق و…
اسماعیل
۶ دی ۱۳۹۱یه ماتیز مدل 81 دارم قابل مقایسه با پراید نیست.کاش تحریم نبودیم…
بهروز
۸ دی ۱۳۹۱سلام دوستان.من دنبال ی ماتیز کم کار کرده که از نظر فنی و بدنه سرحال باشه میگردم ترجیحا مدل 80 < 81.ممنون میشم اگه کسی سراغ داره تماس بگیره.
یکی
۷ بهمن ۱۳۹۱سلام
کاشکی به جای این آشغال هایی که دارن الان تولید می کنن(مثل پراید و پژوهای سال 1998)به تولید ماتیز و سی یلو و اسپرو ادامه می دادند…
رضا
۱۱ بهمن ۱۳۹۱من اگه خدایی باشه که حتما و مطمئنا هست به وجود مقدسش قسم بالاخره یه روزی یه جائی پیش خداوند متعال و منتقم جلوی عاملین خودرو ساز رو خواهم گرفت. چون من و امثال منو از حداقل حقوق انسانی و اسایشیمون محروم کردن و همیشه ما باید حسرت ماشینائی رو بخوریم که برادران افغان ما توی کشور جنگ زدشون مفت و راحت سوار میشن. اخه چرا و به چه گناه باید اینجووری باشه!؟؟!؟!؟!؟!؟؟!؟! خداازتون نگذره!!!!!!!!! انشاالله!!!!!!!!!!!!
مهرداد
۱۵ اسفند ۱۳۹۴سال 2012 پراید اصل کره مدل 2012 به قیمت 2 ملیون تومن بود که کسی هم نمیخرید اگه بخوایم با پراید چینی سایپا مقایسه کنیم حداقل 3 برابر ارزش داشت بعد همین نمایندگانی که انتخاب کردیم تو مجلس داد میزنن پرایدی که 3/750 ملیون تومن در میاد چرا به مردم میدین 22 ملیون که حرفشونم خریدار نداره
جک
۱۱ بهمن ۱۳۹۱یعنی باید برای خودمون متاسف باشیم که توی چنین مملکت پر برکتی زندگی میکنیم بعد وضع ما از افغانیا هم بدتر باشه!!!!!!!!!!!!