جنرال موتورز به دنبال تمرکز بیشتر روی خودروهای الکتریکی و تکنولوژی رانندگی هوشمند در چین است تا به این ترتیب سهم بیشتری از بازار خودروی این کشور را به خود اختصاص دهد.
بزرگترین بازار خودروی دنیا حدود یکپنجم سود جنرال موتورز را تأمین میکند بنابراین تمرکز روی این بازار و روبهراه کردن اوضاع از اهمیتی بسیار زیاد برای آمریکاییها برخوردار است. جنرال موتورز با تمرکز روی محصولات لوکس کادیلاک و ارائه شاسی بلندهای بزرگتر و کاراتر و هدف قرار دادن خریداران با خودروهای الکتریکی کوچک و ارزانقیمت اقدام به دگرگونی سبد محصولات خود در این کشور خواهد کرد.
جولیان بلیست رئیس جدید جنرال موتورز در چین به رویترز گفته که تکنولوژیهای جدید همچون خودروهای الکتریکی و خودران اولویت بیشتری برای جنرال موتورز در چین خواهند داشت. این شرکت انتظار دارد برخی از این تکنولوژیها و برنامههای جدید را طی چند روز آینده در رویداد تکنولوژی خود در شانگهای معرفی کند.
بلیست گفته است:
بازار چین به سرعت در حال حرکت به سمت الکتریکی سازی است. کادیلاک کاملاً در این مسیر حرکت میکند. بیوک نیز اقدام به الکتریکی سازی محصولات خود میکند.
او همچنین گفته برندهای چینی بائوجون و وولینگ نیز الکتریکی سازی سبد محصولات خود را دنبال خواهند کرد.
جنرال موتورز با برندهای شورولت، بیوک، کادیلاک، وولینگ و بائوجون در چین حضور دارد. فروش این خودروساز از حدود ۴ میلیون دستگاه سال ۲۰۱۷ به ۳.۱ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۹ کاهش یافته است. این کاهش فروش به دلایل مختلفی از جمله کاهش رشد اقتصادی چین، افزایش رقابت و فشار رقبای مشهوری همچون تویوتا، فولکسواگن و هوندا و شرکتهای چینی همچون جیلی و گریت وال بوده است.
مدیر جنرال موتورز اولویت اصلی این شرکت را بازگشت به فروش ۴ میلیون دستگاهی در سریعترین زمان ممکن دانسته اما نتوانسته چارچوب زمانی دقیقی برای رسیدن به این هدف ترسیم کند.
یکی از راهها برای رسیدن به این هدف میتواند عرضه شاسی بلندهای بیشتر باشد. رئیس جنرال موتورز چین میگوید برندهای شورولت، بیوک و کادیلاک شاسی بلندها و کراس اوورهای بزرگتر بیشتری را عرضه خواهند کرد و بسیاری از آنها نیز الکتریکی خواهند بود. بااینوجود قدبلندهای بنزینی نیز در چین عرضه خواهند شد زیرا همچنان خریداران زیادی دارند.
جنرال موتورز همچنین میخواهد برند وولینگ را به برند تولید کننده ونهای الکتریکی و میکرو تبدیل کند. بلیست گفته است:
در ۵ سال آینده بیش از ۵۰ درصد توسعه مهندسی ما به سمت تکنولوژی الکتریکی و خودران حرکت خواهد کرد.
امیر حسین
۳۱ مرداد ۱۳۹۹سلام.آقا آمریکا رابطه ی خوبی با چین نداره چطوری کارخونه های آمریکایی تو چین فعالیت دارند مگه تحریم نکرده چینو؟
امین
۳۱ مرداد ۱۳۹۹برقی ها آلودگی فجیع خودشونو بعد از اینکه انبوه شدن نشون خواهند داد فقط صبر کنید فقط صبر برقی ها معضلات بزرگی دارن
نامجو
۳۱ مرداد ۱۳۹۹اول اینکه فقط چند شرکت چینی تحریم شدن. شرکت های مستقل تری مثل ژیائومی و اوپو و لنوو حضور گسترده ای در بازار امریکا دارن و بدون هیچ مشکل و محدودیتی با شرکت ها و اشخاص امریکایی معامله میکنن.
ولی در کل قضیه پیچیده تر از این حرفاست. امریکا و چین با اختلاف خیلی زیادی نسبت به کشورهای دیگه بزرگترین شرکای تجاری همدیگه هستن و این تحریما به اندازه 1درصد تجارت بین دو کشور رو هم دربرنمیگیره. چین و امریکا مشکلی با صنایع خودروسازی و داروسازی و غذایی و … ندارن. بزرگترین مسئله سر اینه که امریکایی ها میگن بعضی از شرکت های فناوری چینی مستقیما از دولت و ارتش چین حمایت میشن و خطرات امنیتی برای ما داره و از طرفی شرکت های چینی ظبق قانون تجارت آزاد به طور کامل به بازار کشور ما دسترسی دارن اما شرکت های نرم افزاری امریکایی اصلا به بازار چین دسترسی ندارن و بقیه شرکت ها هم نمی تونن به طور مستقل به بازار این کشور دسترسی داشته باشن.
حسن
۳۱ مرداد ۱۳۹۹این تحریمها ربطی به ارتباط با نهادهای دولتی چین نداره،وگرنه فکر نمی کنم شیائومی هم کاملا مستقل باشه همچنانکه شرکتهای آمریکایی هم کاملا مستقل از سرویس های امنیتی و سیاسی نیستند.ولی هدف ترامپ بیشتر شرکتهای بزرگتر چینی هست که رقیب محصولات آمریکایی هستند.ولی از طرفی آمریکا مجبوره چین رو تحمل کنه اگر بخواد تحریم کنه مثلا همین جنرال موتورز که در چین ۴ میلیون خودرو فروخته ضرر بزرگی می بینه و در نهایت خود آمریکا متضرر میشه.
NAVID۰۰۹۸
۳۱ مرداد ۱۳۹۹به نظر شما ، کشور ما ایران ، چند سال دیگه به سمت برقی شدن حرکت میکنه ؟
ما هنوز تو توسعه بنزینی موندیم
از هیبرید که سر در نمیآوریم
برقیها هم که پس از هیبرید پا میدان گذاشتهاند
پس آخر و عاقبت صنعت تزریقی خودرو ما چی میشه
یعنی میخواهیم منتاژ بکنیم از خودروهای برقی چینی یا ساینا و تیبا را برقی میکنیم .
Soli
۳۱ مرداد ۱۳۹۹اون رو ولش کن
برقی داره وحشتناک پیشرفت میکنه و در نهایت نفت هم دیگه نمیتونیم بفروشیم!!
بهراد
۳۱ مرداد ۱۳۹۹اونجوری که بخوام بهت بگم دقیق نمیشه پیش بینی کرد ولی همونقدر که خارجی ها در تکنولوژی پیشرفت می کنن ، ما هم در افزایش قیمت ها همونکارو می کنیم.
یه طرحی داشتم برای جایگاه های شارژ که متاسفانه امکان عملی کردنش نیس ، هم از نظر مالی و هم روابط داخلی و گرنه یه طرح بسیار عالی میشد.
فعلا بهتره با درگ ماشینای 20 سال پیش سرگرم بشیم
امیر حسین
۳۱ مرداد ۱۳۹۹سلام جناب شاهین.چرا پدال تو پیام رسان های ایرانی کانال یا کروه نداره؟
شاهین
۳۱ مرداد ۱۳۹۹سلام وقت بخیر
بنده یکی از نویسندگان و مترجمان هستم و راه اندازی کانال یا گروه در اختیار من نیست اما سوال شمارو به جناب سردبیر انتقال میدم.
ارادتمندم
حسین دهمرد
۳۱ مرداد ۱۳۹۹عکس تیتر چقدر کشیده و شیک به نظر میرسه. بلیزره یا مدل دیگه ای مخصوص چینه؟