بائوجون که برندی متعلق به جوینت ونچر جنرال موتورز-سایک-وولینگ در چین است، بهتازگی محصول جدیدی بنام RC-6 را معرفی کرده است. این ساختهٔ جدید بائوجون را میتوان تلفیقی از یک سدان، کوپه و کراساوور دانست زیرا مثل سدانها چهار در دارد، مثل کوپهها سقف آن شیبدار است و ارتفاع آن از سطح زمین مثل کراساوورها زیاد است.
بااینحال RC-6 بیشتر به یک سدان فستبک شباهت دارد و انقلابی در جوانترین برند جنرال موتورز ایجاد کرده است زیرا این اولین محصول میان سایز بائوجون محسوب میشود که طراحی کاملاً جدیدی را به نمایش گذاشته و درعینحال از پیشرفتهترین تکنولوژیها در تاریخ بائوجون برخوردار است.
استایل بیرونی RC-6 بر اساس جدیدترین زبان طراحی بائوجون بنام «هندسهٔ میانستارهای» شکل گرفته و با ترکیب لیفتبک پنجدر و ۱۹۱ میلیمتر فاصله از سطح زمین، از نمای نسبتاً جذاب و منحصربهفردی برخوردار است. یکی از برجستهترین ویژگیهای ظاهری این خودرو جلوپنجرهٔ ستاره شکل آن است که چراغهای نسبتاً باریکی به آن متصل شدهاند. در نمای جانبی RC-6 نیز پیش از هر چیز فرم کوپه مانند آن جلبتوجه میکند درحالیکه ارتفاع زیاد آن از سطح زمین نیز نمایی کراساوور مانند ایجاد کرده است.
این خودرو بر اساس پلتفرم R بائوجون ساخته شده که نسخهٔ کشیدهای از پلتفرم مورداستفاده در کراساوور کامپکت RS-5 محسوب میشود. RC-6 با ۴,۹۲۵ میلیمتر طول، ۱,۸۸۰ میلیمتر عرض و ۱,۵۸۰ میلیمتر ارتفاع، بزرگترین محصولی است که بائوجون از زمان تولد خود در سال ۲۰۱۱ تاکنون تولید کرده است. فاصلهٔ محوری سدان جدید بائوجون هم ۲,۸۰۰ میلیمتر اعلام شده است.
بدون شک اما قابلتوجهترین قسمت RC-6 کابین آن است که با دو نمایشگر بزرگ ۱۲.۳ اینچی برای صفحه آمپر دیجیتالی و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، کاملاً مدرن و جذاب به نظر میرسد. این برای اولین بار در محصولات ساخت جنرال موتورز است که از این ترکیب نمایشگرها استفاده میشود. علاوه بر این، RC-6 از طراحی داخلی زیبا با ویژگیهای اسپرتی هم برخوردار است. به گفتهٔ بائوجون، این خودرو به قابلیت رانندگی خودکار سطح دو مجهز شده و در کابین آن از متریال باکیفیت استفاده شده است.
RC-6 بعد از کراساوور RS-5 دومین محصولی محسوب میشود که طبق استراتژی جدید بائوجون شکل گرفته است. این استراتژی شامل پلتفرم جدید، سیستم نامگذاری جدید و لوگوی جدید میشود که این سه عنصر در کنار هم نمایانگر عصر جدید بائوجون هستند. RC-6 از سهماههٔ پایانی سال جاری با مدل ۲۰۲۰ به بازار چین عرضه خواهد شد.
Sajjad
۷ شهریور ۱۳۹۸نمیدونم چرا اکثرا طراحی زیبا و امکانات ماشین رو نشونه پیشرفت میدونن
پیشرفت یعنی ماشین از نظر فنی خوب باشه
ظاهر در مرحله بعدی
بارها مشاهده شده چینی سوارا میگن صنعت خودروی چین چند سال دیگه از کل دنیا قوی تر میشه!
چینی ها که سرتا پا کپی میکنن و روی همه ماشیناشون یه موتور 1.6 لیتری دارن با مجموعه ای از ایرادات فنی ناشی از سمبل کردن آپشن روی هم، نمیدونم چطوری میخوان بشن قوی ترین صنعت خودروی دنیا!
با عرض معذرت پشمای مهندسای جنرال موتورز و فولکس واگن و زیر مجموعه هاش با این حرفای بعضیا ریخته.
نویدی
۷ شهریور ۱۳۹۸همین طراحی زیبا رو ما توی کشور خودمون بعد از این همه مونتاژکاری نمیتونیم انجام بدیم.اوج طراحی توی صنعت خودروسازی ایران شده دنا و تیبا!
ایران هنوز توی طراحی گیربکس اتومات دنا پلاس توربو مونده.
پس قبول کن همین طراحی و جا دادن امکانات روز دنیا در خودروهای چینی نشونه یک پیشرفت بزرگه.
چینی ها دارن پا به پای اروپا و آمریکا جلو میرن.
منظور از پا به پا این نیست که ماشینای چینی با بنز و bmw قابل مقایسه ست، منظور اینه که تکنولوژی های روز دنیا رو توی خودروسازیهاشون بکار میبرن(با کیفیت پایینتر).
کوشا
۷ شهریور ۱۳۹۸مشکل اینجاست که از بیست سال پیش از موتور سه چرخ به اینجا رسیدن! شما می تونین بر این اساس پیش بینی نسبت به بیست سال بعد داشته باشین؟
محمد
۷ شهریور ۱۳۹۸بائوجون یک کمپانی درجه دو چینی هست ، اگه میخوای پیشرفت ماشین های چینی رو ببینی باید یک نگاهی بندازی به محصولات ام جی ، جیلی ، هاوال ، گریت وال ، چانگان و…..
ارشک
۷ شهریور ۱۳۹۸بائوجان جزو پرفروشترین برندهای چینی است.
پیکان جوانان گوجه ای
۷ شهریور ۱۳۹۸از سال دیگه یعنی 2020 طبق قول دولت چین شرکتهای خودروساز خارجی میتونن سهام خودششون تو جوینت وینچراز شریک چینی بیشتر کنن یعنی کنترل شرکت دست خودشون باشه ببینیم ببینیم اون موقع شرایط چطور پیش میره
محمد
۷ شهریور ۱۳۹۸گرچه که طراحی خوبی داره اما کلیت کار، شترگاوپلنگی شده واسه خودش!!!
به عکس دوم دقت کنید!
قراره هم سدان ۴در باشه – هم کوپه باشه، هم کراس اوور باشه
آخرم هیچکدوم نشده
.
شیب قسمت فست بک بیش از حد زیاده، در حدی که توی نمای جانبی کاملا صندوق عقب داره که نمیزاره کراس اوور دیده بشه
اما ارتفاع خودرو هم زیاده و نمیزاره سدان دیده بشه
بلاتکلیفه
.
اما هم طراحی جزء به جزء بیرونی خوبی داره هم طراحی کابین خوبی داره
.
.
شاید بشه گفت کلاس “کراس اوور فست بک” رو پایه گذاری کرده، اما بعیدمیدونم مثل کراس اوور کوپه بیمر موفق بشه
چون طراحی عقب اونا هنوز حس شاسی بلند داره این حس سدان داره
Abbas
۷ شهریور ۱۳۹۸ماشین خوبیه ولی با دوتا چیزش نمیتونم کنار بیام،یکی موتور ۱.۵ لیتریش و یکیم ارتفاعش،آخه سدان مرتفع چیه دیگه؟؟؟اینم صیغه ی جدیدشونه؟یکم دیگه میبردینش بالاتر میشد کراس اوور کوپه و خلاص
رامتین
۷ شهریور ۱۳۹۸نمیدونم چرا چینی ها موتور 1.5 لیتری توربو را رها نمی کنند؟! در هزار محصول خودشون این موتور 150 اسبی را گذاشتند. چه خبره…
مهدی
۷ شهریور ۱۳۹۸ماجرا خیلی ساده شرکت های چینی چون کوچک با توان مالی پایین و تکنولوطی تولید بالایی نیستن نمیتونن کل زنجیره تامین مخصوصا در قسمت موتور گیربکس هندل بکنن در نتیجه اکثرا میان قسمت های پر هزینه مثل طراحی بدنه و موتور از کمپانی های دیگه وارد میکنند مثلا جک موتور های هزار پانصد میتسو شعبه چین روماشین هاش میزاره همین موتور تو محصولات ام وی ام هم میبینی خودم نمایشگاه وقتی گریت وال دیدم طرف میگفت موتورش مال دلنگ فنگ هست و اونم از یک شرکت چینی طرف قرار داد تویوتا خریده در واقع خیلی از محصولات چینی موتور گیربکس میتسو یا تویوتا نسل های قبلی و حتی پلت فرم نسل قبل کره ای یا ژاپنی و حتی فولکس میخرن و موتورش هم به همین شکل
Me
۷ شهریور ۱۳۹۸اون پسره که تا ماشین چینی میبینه میگه چرخاش کوچیکه کوش.نگرانش شدم چندوقته نیست.