جنرال موتورزجی ام سیشورلت

دوئل شورلت سیلورادو و جی‌ام‌سی سی‌یرا

امروز در ادامهٔ برگزاری دور دوم سری رقابت‌های خودرویی پدال، نوبت به گروه پیکاپ‌های بزرگ رسیده است. در اولین دوئل از این گروه، فورد F150 به دیدار تویوتا تاندرا رفت که تبدیل به رقابت حساس و نزدیکی شد به‌گونه‌ای که اختلاف آراء دو خودرو در سایت پدال بسیار جزئی بوده و F150 تنها با ۱۰۰ رای بیشتر، در جایگاه نخست قرار گرفت. اوضاع در نظرسنجی کانال تلگرام پدال اما متفاوت بوده و فورد با اختلاف بیشتری بالاتر از تویوتا قرار دارد. درهرحال درمجموع طی این دوئل ۳۴۴۱ رأی به ثبت رسیده که سهم فورد F150 از این میزان، ۱۹۰۴ رأی است. بدین ترتیب این پیکاپ آمریکایی با کسب ۵۵ درصد از کل آراء، پیروز دور نخست رقابت‌های گروه پیکاپ‌های بزرگ شد. در دور دوم این گروه اما دو پسرعموی آمریکایی یعنی شورلت سیلورادو و جی‌ام‌سی سی‌یرا به مصاف یکدیگر رفته‌اند.

فورد F150

تویوتا تاندرا

شورلت سیلورادو

جی‌ام‌سی سی‌یرا

فورد F150

؟

دوج رم

نیسان تایتان

؟

شورلت سیلورادو

سیلورادو پیکاپ فول سایز شورلت است که برای اولین بار در سال ۱۹۹۹ به‌عنوان جایگزین پیکاپ‌های سری CK شورلت و جی‌ام‌سی و جهت رقابت با فورد سری F و دوج رم به بازار آمد. البته این پیکاپ توسط جی‌ام‌سی با نام سی‌یرا عرضه شد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. نسل نخست سیلورادو تا سال ۲۰۰۷ تولید شد تا اینکه در این سال جای خود را به نسل دوم داد که تا سال ۲۰۱۴ در بازار حضور داشت. سرانجام نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۴ جایی بود که نسل سوم یا کنونی سیلورادو برای اولین بار رونمایی شد. این نسل از سیلورادو همانند نسل‌های قبلی در سه مدل عمدهٔ ۱۵۰۰، ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ و در نسخه‌های بسیار گوناگونی با پیشرانه‌ها، کابین‌ها و طول قسمت بار مختلف در انواع ۴×۲ و ۴×۴ به بازار عرضه می‌گردد که ما برای این رقابت قوی‌ترین و بزرگ‌ترین نسخهٔ سیلورادو یعنی مدل 3500HD را انتخاب کرده‌ایم. این مدل که از نوع وظیفه سنگین یا Heavy Duty است، در اصل پرچم‌دار خانوادهٔ سیلورادو محسوب می‌شود. این تراک که می‌توان آن‌را یک هیولای واقعی دانست، مجهز به یک نیروگاه ۶.۶ لیتری توربودیزل با ۴۴۵ اسب بخار قدرت است؛ اما ویژگی اصلی این پیشرانه، گشتاور ویرانگری معادل ۱۲۳۵ نیوتن متر است که این غول ۳.۸ تنی را ظرف تنها ۶.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رساند. شتابی که حتی از بعضی خودروهای اسپرت هم بیشتر است! این در حالی است که سیلورادو 3500HD می‌تواند تا ۱۰.۵ تن بار را با خود یدک بکِشد. نیروی موتور هم از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ خودرو انتقال میابد. البته این تراک عظیم‌الجثه را باید خودرویی شش‌چرخ دانست زیرا چرخ‌های عقب آن دوبل هستند.

جی‌ام‌سی سی‌یرا

همان‌طور که در بالا اشاره شد، سی‌یرا هم همزمان با سیلورادو توسط جی‌ام‌سی برای جایگزینی با سری پیکاپ‌های CK به بازار آمد. این خودرو کاملاً با پسرعمویش سیلورادو یکسان است و سال معرفی نسل‌های هر دو تراک نیز یکی است؛ بنابراین، جی‌ام‌سی سی‌یرا هم مانند سیلورادو هم‌اکنون در نسل سوم خود قرار دارد که در سال ۲۰۱۴ به بازار آمد. این دو خودرو از همه لحاظ همچون پیشرانه‌ها، گیربکس‌ها، ظرفیت‌ها و… کاملاً با یکدیگر یکسان هستند و به همین دلیل انتخاب یکی از آن‌ها بیشتر به سلیقهٔ افراد بازمی‌گردد. سی‌یرا هم برای رقابتی دوستانه با پسرعمویش، قوی‌ترین و بزرگ‌ترین نسخهٔ خود را به میدان فرستاده که مشخصاتی کاملاً یکسان با سیلورادو دارد؛ بنابراین تفاوت‌های میان این دو تراک تنها در بخش طراحی بیرونی و تا حدودی نمای داخلی خلاصه می‌شود به‌گونه‌ای که سی‌یرا در بخش جلویی با جلوپنجرهٔ کرومی غول‌پیکر خود، ظاهر باابهت‌تری نسبت به سیلورادو دارد تا جایی که همچون یک کامیون به نظر می‌رسد. البته هردوی این تراک‌ها سال گذشته مورد فیس‌لیفت قرار گرفتند اما این فیس‌لیفت هنوز در نسخه‌های وظیفه سنگین اعمال نشده است. سی‌یرا 3500HD هم مانند سیلورادو از همان پیشرانهٔ دورامکس ۶.۶ لیتری توربودیزل استفاده می‌کند که این موتور از امسال برای این دو تراک ارائه شده است. در مورد قیمت عنوان‌شده برای این تراک‌ها نیز لازم به ذکر است که این قیمت مربوط به نسخهٔ پایه تک کابین، با پیشرانهٔ ۶ لیتری و تک دیفرانسیل است که در نمونه‌های موردبررسی ما به بیش از ۶۰ هزار دلار می‌رسد.

 

مشخصات فنی

شورلت سیلورادو جی‌ام‌سی سی‌یرا
پیشرانه ۶.۶ لیتری V8 دیزل ۶.۶ لیتری V8 دیزل
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۴۴۵ اسب بخار ۴۴۵ اسب بخار
گشتاور ۱۲۳۵ نیوتن متر ۱۲۳۵ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ۶ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۶.۶ ثانیه ۶.۶ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۵.۱ ثانیه ۱۵.۱ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۵۰ کیلومتر/ساعت ۱۵۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۶.۲ لیتر (ترکیبی) ۱۶.۲ لیتر (ترکیبی)
وزن ۳۸۳۰ کیلوگرم ۳۸۳۰ کیلوگرم
ظرفیت بار ۳.۲ تن ۳.۲ تن
ظرفیت بکسل ۱۰.۵ تن ۱۰.۵ تن
طول ۶.۵۶ متر ۶.۵۶ متر
قیمت پایه ۳۶,۰۰۵ دلار ۳۶,۵۸۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9759798]

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۱ دیدگاه‌ها

  1. (ali(CHEVY NOVA

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (7373 ديدگاه)

    بىن اىن 2 هىولا نمىشه انتخابى کرد
    من راى به هىچ کدوم نمىدم چون هر 2 عشقن

    1. (ali(CHEVY NOVA

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (7373 ديدگاه)

      دوستان امریکایی بازم امروز هم 2 تا نظر سنجى داریم و ىه بحث فنى که به امىد خدا مىذارم
      1. دوج چارجر 1971 لایک
      2. فورد موستانگ 1971 دىس لایک

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. (ali(CHEVY NOVA

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (7373 ديدگاه)

        نظرسنجى بعد
        1. فورد f100 مدل 1966 لایک
        2. شورولت c10 مدل 1966 دىس لایک

        1. (ali(CHEVY NOVA

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (7373 ديدگاه)

          خب برىم سر بحث امروز
          دوستان امریکایی بازم امروز مىخوام در مورد لاستىک زىر اطاق ماشىنهاى امریکایی حرف بزنم
          ببىنىد رفقا لاستىکهاى زىر اطاق براى جذب ضربه و کاهش صداهاى مزاحم در بىن شاسى و اطاق قرار مىگىره
          اىن لاستىک ها مزىت دىگه اى هم دارن که باعث مىشه ماشىن خىلى خوش فرم وایسه
          متأسفانه تو ایران به اىن لاستىکها زىاد اهمىت داده نمىشه و همىن موضوع باعث ایجاد صداى زیاد. وارد اوردن ضربه به اطاق و کج شدن ماشىن از وسط رو به همراه داره
          براى ماشىنهاىى مثل شوى نوا. بىو اسکاى لارک. کامارو و….. که نىم شاسى هستن 12 عدد لاستىک زىر اطاقشون وجود داره
          برا ماشىنهاى فول شاسى مثل کاپرىس و اىمپالا اىن لاستىکها 24 عدد مىشه که زىر اطاق هست
          تعوىض اىن لاستىکها در ماشىنهاى نىم شاسى اسونه اما در مدلهاى تمام شاسى خىلى سخته
          جنس اىن لاستىک ها در نمونه هاى مرغوب از پلى اورتان هستش که بسىار مقاوم و خوبه
          هر زمان دیدى که ىه کامارو از وسط کج شده بدونىد لاستىک زىر اطاقش از بىن رفته و باىد حتما تعوىض بشه

      2. بنزما

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (505 ديدگاه)

        دوستان من چند شب پیش یه سیلورادو قرمز پلاک ملی دیدیم (تهران)
        اقا خدایی غولی بود پارک بود چند دقیقه همینجوری میخ کوبش بودم یه چشم به پلاک ملیش بود یه چشم به ماشین

        1. Ap

          ۱ اسفند ۱۳۹۶
          سوابق: (6 ديدگاه)

          اولا ماشین های امریکایی ها به غیر از قدیمی ها پلاک ملی نمیکنن.دوما،اونی که شما دیدی پلاک گذرموقت خوزستان بوده شکلش شبیه پلاک ملی هست.

    2. فورد

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (892 ديدگاه)

      هردو از یک پلتفرم و موتور استفاده میکنن و واقعا زیبا هستن ولی اندکی در جزییات gmc زیبا تره

      1. ferrari

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1955 ديدگاه)

        مرسی علی اقا اطلاعات بسیار خوبی بود

        1. (ali(CHEVY NOVA

          ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (7373 ديدگاه)

          خواهش دارم فرارى جان

    3. فقط تویوتا و هوندا

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      درسته این دوتا ماشین محبوب از همه لحاظ عین همن حتی از لحاظ ظاهری هم هردو زیبا هستن و نمیشه یکیو انتخاب کرد. اما همیشه یه چیزی یه راهی وجود داره یکیو انتخاب کنیم. من با این مطلب و این عکس ها نتونستم انتخاب کنم. لذا گفتم بذار برم فروششون تو آمریکا رو ببینم. از لحاظ فروش خوب شورولت سیلورادو تو آمریکا بیشتر میفروشه. به هرحال اینم میتونه یه معیار باشه دیگه.
      هم چنین گفتم برم از نظر قابلیت اطمینان بررسیشون کنم. دیدم جدا از خود برندهاشون صرفا درمورد این دوتا ماشین سایت jd power شورولت سیلورادو رو قابل اعتمادتر از سی یرا دونسته . لینکشم ایناهاش:
      http://www.jdpower.com/cars/study/2017-Vehicle-Dependability-Study-%28VDS%29-by-Category/1882ENG/Large-Light-Duty-Pickup/1124
      گرچه خودم زیاد این آمار این سایتا برام اهمیت نداره و گفته ی خود مردم برام مهمه ولی چون درمورد این دوتا ماشین چیز زیادی نمیدونستم دیگه تنها راه استناد به این سایتاس.
      بنابراین در عین عالی بودن سی یرا به دو دلیل فروش بیشتر و قابلیت اطمینان کمی بالاتره سیلورادو به شورولت رای میدم.

      1. (ali(CHEVY NOVA

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (7373 ديدگاه)

        فقط تویوتا و هوندا
        درسته حرف شما تو امرىکا به ترتىب فورد. شوى. GMC و دوج پرفروش ترین پىکاپها رو مىسازن و مىفروشن

        1. فقط تویوتا و هوندا

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (571 ديدگاه)

          البته تو پیکاپ ها Ram از GMC فروشش بیشتره

        2. (ali(CHEVY NOVA

          ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (7373 ديدگاه)

          شورولت و جمس امار فروششون با هم ارائه مىشه و برا همین مىزان فروششون بالاتر از دوج رم هست

      2. #ali.m#

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        به نظر من باید فقط یکی از اینا رو تو رقابت میذاشتن چون جفتشون یکی هستن و انتخاب بینشون خیلی سخته.

    4. بنزما

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (505 ديدگاه)

      اقا جدول مشخصات اشتباه نشده؟!!
      مگه میشه این همه مشخصات دقیقا یکی باشه
      قدرت
      گشتاور
      صفر تا صد
      مسافت 400 مترشون هم یک دهم
      ثانیه فرق نداره؟
      خدایی شتاب پرشیای تولید اصفهان و تهرانم یک دهم ثانیه فرق داره
      عجب تکنولوژی دقیقی دارن

      1. Mahdi US CARS

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1478 ديدگاه)

        اره میشه
        هر دو یکی هستن اما با ظاهر متفاوت و شرکت متفاوت
        جنرال موتور اینجا رو سلیقه ای کرده که مشتری با چه برند یا چه قیافه ای بخواد

    5. PaRHaM

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      این ک این دوتا با هم افتادند یه جوریم میکنه!
      دقیقا یکی هستن! دقیقااااا
      و منم عاشق جفتشون ❤
      واقعا عالی ان جفتشون
      و نمیتونم یکی رو از بینشون انتخاب کنم!
      تنها دوتا فرق دارن :
      یکی قیافه بیرونی!
      یکی هم این ک جی ام سی وقتی ی تراک یا اس یو وی میده ، درسته پلتفرمش یکیه با محصول شوی (ک در اصل ماله خوده جنرال موتورزه!)
      ولی از لحاظ سطح کیفیت و لاکچری چیزیه بین شوی و کادیلاک

      در ضمن چون نمیتونم از بینشون یکی رو انتخاب کنم تو سایت پدال رای میدم ب سی‌یِرا و تو تلگرام رای میدم ب سیلورادو!

    6. Rvle

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چرا قیمتاشون انقدر خوبه؟؟؟
      تقریبا هم قیمته سانتافه(به دلار)
      کى حاظره از اینا رو ول کنه کره اى بخره؟؟؟

  2. آریا

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    اینا که هر دو یکین…

  3. تیاگو

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (41 ديدگاه)

    انتخاب من GMC (فقط از نظر قیافه)

  4. DYBALA

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (480 ديدگاه)

    اینا ک همه چیزشون شبیه همه
    انتخاب بین این دو تا کاملا سلیقه ایه
    من ب شورولت رای دادم

  5. Mahdi US CARS

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    هر دو کاملا برابرند و فقط ظاهرشون تفاوت داره
    این جا باید ببینی با شورلت حال میکنی یا GMC
    من که رای ندادم
    خیلی سخته

  6. Mahdi US CARS

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    میگن حق به حق دار میرسه
    دوئل قبلی رو F150 برد
    اخرین باری که یادمه 300 رای کمتر داشت که دلیلش هم بچه ها یادشونه که چه اتفاقاتی افتاده بود
    اما حق به صاحبش رسید

    1. فقط تویوتا و هوندا

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (571 ديدگاه)

      منم به دلایلی به تاندرا رای دادم. ولی خوب باس قبول کرد سلطان این سگمنت F_150 هستش و اتفاقا خوشحالم که حق به حق دار رسید.

      1. Mahdi US CARS

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1478 ديدگاه)

        دوست خوبم
        تاندرا خیلی خوبه منم قبولش دارم
        همون طور که گفتی پادشاه این سگمنت F150 هست حتی از سیلورادو و سی یرا هم بهتره
        در این کلاس امریکایی در کلاس دیگر ژاپنی

        خوشحالم دوستان منصفانه رفتار میکنن

    2. Daniel

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (955 ديدگاه)

      داش مهدی یکی از بهترین خبرایی بود که تو پدال از کاربرا شنیدم. اصلا متنو نخوندم که نوشته بود F-150برنده شده. از این سگمنت نا امید شده بودم با حذف F-150
      ولی مثل اینکه King is back.
      همون جور که قبلا گفتم تمام بدخواهای F-150 رو با خود F-150 زیر بکنم.
      الان یکی دوباره میاد میگه GI زیاد بازی میکنی؟؟؟؟؟؟
      :) :) :)
      راستی ی شورلت سیلورادو اومده جدیدا اینجا لامصب 4 تا اگزوز از پشت اتاقش اومده بیرون. رنگ مشکی.فک کنم دیزله. خلاصه خدایی میکنه واسه خودش.

      1. Mahdi US CARS

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1478 ديدگاه)

        دانیال داداش
        F150 سلطان این گروهه
        F150 الکی که نیست

        سیلورادوهه پارتی خوبی داشته

      2. PaRHaM

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (741 ديدگاه)

        آقا دانیال
        کل تراک ها و اس یو وی های ساخته جنرال موتور و زیر مجموعه هاش تا جایی ک من دیدم تک اگزوز هستن و سمت راست ماشین هستن(تو مدل های قدیمی سمت چپ بودن)
        و فقط شورولت تاهو rst دو اگزوزه
        احتمالا اون ک دیدین ۴ اگزوز دست کاری شده بوده
        پ.ن : کراس اوور هارو خبر ندارم!

  7. (ali(CHEVY NOVA

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (7373 ديدگاه)

    درسته مهدى جان
    تو اون مقاىسه باز ىه سرى افراد مثل همیشه تقلب کردن و نتاىج رو تغىىر دادن اما پدال متوجه شد و حق رو به حق دار دادممنونم از پدال و سردبىر محترم

    1. (ali(CHEVY NOVA

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (7373 ديدگاه)

      دوستان تو مقاىسه تویوتا و فورد که مىگم تقلب شد منظورم فقط همون اشخاصى هست که بارها ازشون اسم بردم که از اىن کارها مىکنن

      1. Amir

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        ببخشید علی جان اگر اینقدر مطمئنی اسمشون رو میشه یه بار دیگه تکرار کنی ؟؟
        من یادم نمیاد از این افراد اسم برده باشی.
        چون من واقعا نمیدونم کیا منظورت هستن. فکر کنم اکثر کاربران هم مثل من در جریان قضیه نیستن.
        2 حالت داره :
        یا اینکه از حرف خودت مطمئنی ، پس باید اسمشون رو بگی تا بقیه ی کاربران هم بشناسنشون. کسی که به قول شما ” بار ها ” مرتکب این کار زشت شده باید بفهمه شما دستش رو خوندی. اینطوری دیکه حساب کار دستش میاد و در نظر سنجی های سایت تقلب نمیکنه
        حالت دوم قضیه هم اینه که شما مطمئن نیستی و فقط بر پایه ی یک سری خیالات داری فضای سایت رو بر علیه یک عده متشنج میکنی . در درجه ی اول هم ذهن کاربران سایت میره به سمت کسایی که شما ازشون دل خوشی نداری. چون باهات مخالفت میکنن.
        چون هیچ کس بر علیه دوستاش شایعه پراکنی نمیکنه. بلکه این کار رو در مورد طرف مقابلش انجام میده.
        اینجوری فقط داری بر علیه یک عده سم پاشی میکنی.
        کارت اصلا قشنگ نیست. یک رفتار کودکانه و کاملا مبتدی.
        این کارت نهایت بی انصافیه.

        2 راه پیش پای شماست.
        1- این سایت مدیر، سردبیر ، و … داره. آقای دهقان روزی حداقل 3 ساعت برای این دوئل ها وقت میذاره. کلی انرژی از سایت پدال و کاربران برای این دوئل ها تلف میشه. اگر مطمئنی یک نفر اینقدر نامرده که نظرسنجی های سایت پدال و زحمت این همه آدم رو به باید میده به همه معرفیش کن تا هم آبروش بره و هم سایت پدال یک فکری به حالش بکنه. از طرف دیگه حساب کار دستش بیاد.
        2- اگر غیر از اینه خواهشا این مظلوم نمایی ها و شایعه سازی ها رو متوقف کن.
        باور کن کاربران این سایت دیگه از این بازی ها خسته شدن.

        1. ونوم اف ۵

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1274 ديدگاه)

          درسته امیر جون انشالله پدال یه کم شرایط رو سخت کنه هر کس فقط با یه نام کاربری بیاد و یه بار نظر بده

        2. Amir

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          بله ونوم جان
          کسایی که با یک پروفایل دیگه با خودشون گفت و گو میکنن همیشه جزو آفت های پدال بودن.
          همچنین کسایی که در نظر سنجی ها دست میبرن.
          اگر اینجور افرادی در بین کاربران سایت حضور دارن امیدوارم هیچ وقت کامنت هاشون رو نبینیم.

          یه مدت درگیرم و نمیتونم فعال باشم. امیدوارم وقتی نیستم حرفایی زده نشه که به من و بقیه ی کاربرانی که در این قضایا هیچ دستی نداشتن تهمتی زده بشه.

        3. #ali.m#

          ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          واقعا این بحث مسخره نمیخواد تموم شه!؟
          در ضمن فکر میکنم تنها راه این کار اینه که چنتا ای میل داشته باشی و با اونا بیای تو سایت که فکر نمیکنم پدال بتونه جلوشو بگیره در مورد. تقلب هم اخه مگه میشه مثلا تو دوئل قبلی 3000تا رای داده شده کی اینقدر بیکاره اخه که تقلب کنه .
          در هر صورت دیگه این بحث خیلی مسخره شده .

        4. (ali(CHEVY NOVA

          ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (7373 ديدگاه)

          دقىقا با خودتم مجىد امىر و……….هر اسم دىگه اى
          تا اىن حرف رو زدم فهمىدى منظورم با تو هست و زود موضع گرفتى

        5. امپراتور لامبورگینی

          ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          علی جان بزرگ شو
          به عنوان یک بزرگتر ( سن فقط یک عدده و ملاک بزرگ بودن نیست ) ازت میخوام این تخریب ها رو تموم کنی.
          چی میشد مثل یک کاربر معمولی و باشخصیت رفتار میکردی ؟؟؟؟

        6. (ali(CHEVY NOVA

          ۱۴ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (7373 ديدگاه)

          باشه از هفته بعدى بزرگ مىشم

  8. Khan

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (362 ديدگاه)

    طراحی داخلیشون هم یکیه!!
    پسرعمو نیستن والا، داداش دوقلو هستن هرکدوم افتاده دست یه خانواده…

  9. علي

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    با ی نگاه به مشخصات این دو تا قول و ارزنده بودنشون اونم با اون همه وزن و کیفیت و داشتن موتورهای قدرتمند و برچسب قیمتی رنج ۳۰ تا ۴۰ هزار دلار تازه آدمیزاد میفهمه خودروهای (((اینگیلیسی )))چقدر الکی گرون و جیب مردم خالی کنن. درسته هیچ سنخیتی از نظر سگمنت توش وجود نداره ولی انصافا ماشینهای آمریکایی خیلی ارزون و با ارزشن . فقط تنها ایرادشون اینه که برای هر کشوری قابل استفاده نیستن .مثلا تهران خودمون یا شهرهای معروف اروپایی با این ابعاد جایی برای پارک ندارن و همچنین مصرف سوختشون که البته متناسب با وزن و هیکلشونه تو کشورهای اروپایی بخاطر گرون بودن بنزین تمایلی برای خریدشون وجود نداره و ضد محیط زیستن .
    ولی در کل خیلی ارزنده هستن.
    با تچکر

    1. Mahdi US CARS

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1478 ديدگاه)

      همه میدونن شما با ماشینای انگلیسی مشکل داری
      تو مشکلت با ماشینای انگلیسی پای ماشینای امریکایی رو وسط نکش

  10. Landscape

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (174 ديدگاه)

    انتخاب من شورلت سیلورادو چون اسمش خیلی با حاله???

  11. فرزاد لاکچری

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (119 ديدگاه)

    هر دو تاش یکیه از هر لحاظ چه طراحی داخلی چه بیرون چه موتور و غیره پس انتخاب کاملا سلیقه ایه و من به GMC رای میدم چون تو آمریکایی ها از همه غول تره

  12. پرسپولیس

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    بزاربیان کشورمثل هایلوکس تومناطق مختلف ازشون کاربکشند مثل نیسان گاوی توجادههابارببرن میدان بارمرکزی تهران اززمین خاکی تااسفالت ببینیم چی بیرون میاد هرچند رای دادن سخته جی ام سی قشنگتره درکل غولی هستد دیزل برای بارکشی خوبه مخصوصا کشاورزان

  13. نت

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (363 ديدگاه)

    چرا عکس اول با بقیه عکسها فرق میکنه.چرا برای مقایسه مدلهای قدیمی انتخاب کردید

  14. نت

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (363 ديدگاه)

    جمس قشنگتره البته تو عکس اول

  15. مک میسل

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2706 ديدگاه)

    من به قیمت توجه کردم خب قیمت سیلورادو کمتره
    همینطور کیفیتشم بالاتره
    و من طراحی داخلیشو بیشتر میپسندم
    پس رای من سیلورادو

  16. آرش آمریکایی

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (639 ديدگاه)

    این دوتا کاملا یکی هستن
    مثه خیلی از خودروهای جی ام
    من اینجا به جی ام سی رای میدم
    تو تلگرام به شورولت
    10.5 تن یدک کشی
    یعنی اینا هم وانت هستن و هم کامیونت
    تازه فورد f450 super duty و داج رم 4500
    15 تن یدک کشی میکنن
    یعنی اگه تو آمریکا شوفر باشی میتونی به یه همچین وانتی بار تریلر ببندی و
    اندازه یه کامیون بار ببری
    و به این دلیله که آمریکایی ها به پیکاپ (=وانت)های بزرگ میگن تراک(=کامیون)

    ( البته نه به اندازه یه 18 چرخ ولی چندان هم باهاش فاصله نداره )

  17. آرش آمریکایی

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (639 ديدگاه)

    با یه چیز این ماشینا که خیلی حال میکنم این دسته دنده رو فرمونشه
    به ماشینای آمریکایی خیلی میاد

  18. فيصل

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (350 ديدگاه)

    GMC رای دادم بخاطر اینکه بنظرم زیباتره مخصوصا جلو پنجرش.

  19. حمیدرضا

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    ریبج یعنی این البته من به شوی رای دادم چون یکم قیمتش کمتره ولی کلا هیچ فرقی حتی توطراحی داخلی هم با همدیگه ندارن برا همین هرکدوم برن بالا زیاد متفاوت نیست

  20. ونوم اف ۵

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    من که نمیتونم بین این دو تا داداش انتخاب کنم کامنت ها رو خوندم بازم قانع نشدم رای بدم

  21. Hossein

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (157 ديدگاه)

    بنظرم اشتباه ترین دوئل ممکن بود
    کاش هرکدوم رو با یه تراک دیگه برای دوئل انتخاب میکردن
    از لحاظ فنی و موتوری که کاملا کاملا یکسانن از بخش نمای داخلی که بسیار بسیار شبیه به هم فقط میمونه نمای بیرونی که اونم بجای دوئل مینوشتید نمای بیرونی کدوم یکی ازین دو تراک رو بیشتر میپسندید؟
    حتی اگه بخاطر برندش هم که بخواد کسی انتخاب کنه باز مطمئنا خیلی سخت میشه چون کلا طرفدارای شورولت جی ام سی رو هم دوست دارن و بالعکس
    در کل اصلا نمیتونم درک کنم چرا تو دوئل این دوتا باید تو مرحله اول دوئلشون باهم روبرو بشن
    تنها دلیلش میتونه انتخاب گوی باشه مثل قرعه کشیا

    1. سردبیر

      ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (761 ديدگاه)

      سلام.
      حسین عزیز، یکی از قوانین ما در این دوئل ها، انتخاب خودروهای هم خانواده، یا خودروهای مشترک در پلتفرم در برابر هم است تا در همین سری نخست تکلیف این خودروها مشخص گردد. تصور کنید که این دو خودرو که در واقع یک خودرو هستند، به صورت جداگانه با خودروهای دیگر مقایسه شوند که کاری عبث و تکراری است. بعلاوه ما به دنبال تعیین خودروی برتر هم نیستیم و اینجا هم که بهترین مثال آن را از نظر مقایسه فنی مشاهده می نمایید. درواقع خودروی محبوبتر را به دور بعدی روانه خواهیم کرد.
      ارادتمند

  22. Mohammadreza

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (870 ديدگاه)

    قابل توجه امریکایی بازها (البته من شخصا اصلا با ماشینای امریکایی مشکلی ندارم فقط دوسه دفعه دیدم که سعی میکردن تویوتا رو زیر سوال ببرن)
    اگه تونستید تفاوتی بین این دو خودرو پیدا کنید من از همین لحظه طرفدار امریکایی ها خواهم شد

    1. PaRHaM

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      با مفهوم این که شوی زیر مجموعه جنرال موتوره
      و
      سی‌یرا(ب خصوص نسخه دینالی) نسبت ب سیلورادو ی تراک لوکسه مشکل خاصی دارین؟

    2. آرش آمریکایی

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (639 ديدگاه)

      دوست عزیز این دو خودرو از یه شرکت هستن و به جز اینکه رخشون فرق داره هیچ فرق دیگه ای ندارن
      کلا این یکی از سیاستهای قدیمی جی ام از زمان قدیم بوده
      که خودروهای همزاد با نام تجاری متفاوت بسازه
      _ چرا؟؟؟
      برات یه مثال میزنم
      فورد توی این سگمنت حرف اول رو میزنه وقتی جی ام میاد برا سیلورادو یه همزاد میسازه این باعث میشه افراد بیشتری جذب تنوع جی ام بشن در صورتی که این کار خرج چندانی برا خود جی ام نداشه ولی باعث میشه سلیقه های بیشتری جذبش شن

      حالا نگید چرا بقیه شرکتا این کار رو نمیکنن ها

      هر شرکتی یه استراتژی خاص داره
      و نمیشه همه استراتژی هارو باهم به کار برد

  23. Hadi

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (20 ديدگاه)

    این سخت ترین مقایسه بوده تا الان برام هر دو عالی ان انتخاب سخت .اخه چرا دوتا امریکایی رو روبه روی هم میزارین

  24. رافال M

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سیلورادو….چون قیمتش 580 دلار ارزونتر هست! و جلوپنجره زیباتری داره ولی مه شکنش زشت تر و کوچک تر هست

  25. جواد

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (24 ديدگاه)

    ظرفیت بارشون بیشتر از وزن یه لندکروزه.

  26. power active

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (171 ديدگاه)

    شورولت همیشه بهترین بوده :-)) ۲تا شونم خوبه اما به نمه ای شورولت نمای جلوش خشن تره

  27. ACR VIPER

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    این چه نظر سنجی بود خدا وکیلی این دوتا رو نباس با هم مینداختین تو یه دوئل چون خیلی مسخرس هر دو یه ماشینن و واسه همین نمیشه به هیچ کدوم رای داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا