همانطور که اطلاع دارید، هولدن زیرمجموعه یا شعبهٔ استرالیایی جنرال موتورز است که محصولات برندهای مختلف این شرکت را ریبج کرده و با برند خودش در استرالیا عرضه میکند. یکی از جدیدترین محصولاتی که بهتازگی هولدن در بازار بومی استرالیا عرضه کرده است، نسخهٔ ریبج شدهٔ شورولت کروز است که با نام هولدن آسترا سدان در این کشور ارائه شده است. البته محصولات برندهای جنرال موتورز که توسط هولدن در استرالیا عرضه میشوند تقریباً هیچ تفاوتی با نمونههای اصلی نداشته و فقط لوگوی آنها با لوگوی هولدن جایگزین میشود اما آسترا سدان برخلاف این رویه، در ظاهر تغییراتی نسبت به شورولت کروز دارد.
هولدن آسترا سدان بر اساس همان پلتفرم اوپل آسترا هاچبک و شورلت کروز ساخته شده است. این خودرو در آلمان مهندسی شده، در آمریکا طراحی شده و با صفات خاص بازار استرالیا در کرهٔ جنوبی تولید میشود. آنچه در مورد آسترا سدان روشن به نظر میرسد این است که این خودرو در اصل همان شورلت کروز است که با ایجاد تغییراتی در سپر و جلوپنجره سعی شده به محصولات اوپل شبیه گردد تا با نسل جدید هولدن کومودور همخوانی داشته باشد. این در حالی است که نسل جدید هولدن کومودور هم خود در اصل نسخهٔ ریبج شدهٔ اوپل اینسیگنیا است.
در زیر کاپوت هولدن آسترا سدان یک پیشرانۀ ۱.۴ لیتری توربو قرار گرفته است که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن گشتاور تولید میکند. برای انتقال نیروی موتور هم دو گیربکس شش سرعتۀ دستی یا شش سرعتۀ اتوماتیک در نظر گرفته شده که قدرت را به چرخهای جلو میرساند. در این خودرو بسته به نوع تیپ تجهیزاتی چون سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با نمایشگر ۷ یا ۸ اینچی، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک عقب، شش ایربگ، سامانۀ هشدار برخورد از جلو، سیستم حفظ حرکت میان خطوط و برفپاککنهای خودکار ارائه شده است. این خودرو با قیمت پایۀ حدود ۲۲ هزار دلار استرالیا (معادل ۱۶,۵۰۰ دلار آمریکا) بهزودی در استرالیا عرضه میگردد.
آسترا سدان سیزدهمین خودرو از مجموع ۲۴ محصول جدیدی است که هولدن قصد دارد تا پایان دههٔ جاری در بازار استرالیا عرضه کند. همهٔ این خودروهای جدید نسخههای ریبج شدهٔ دیگر محصولات جنرال موتورز مانند شورولت ترایلبلیزر، شورولت اسپارک، شورولت ترکس، شورولت سونیک، جیامسی آکادیا، اوپل اینسیگنیا و اوپل آسترا هستند. ماه آینده مدل ترکس جدید راهی نمایندگیهای فروش هولدن در استرالیا خواهد شد درحالیکه یک ماه بعدازآن یعنی در ماه می نیز آسترا سدان به بازار استرالیا عرضه خواهد شد.
حمیدرضا
۲۵ دی ۱۳۹۵مهم ترین ویژگی محصولات شوی قیمت مناسبشون هست و این مدل بسیار زیباست
فرشاد سجادیان
۲۵ دی ۱۳۹۵هر چند که کلا با تبدیل یه هاچبک به سدان مخالفم، حالا چه یاریس ژاپنی باشه، چه ۲۰۶ وطنی، اما به نظرم طراحی این خودرو، قابل قبوله، فقط بهتر بود طراحی چراغهای عقب با چراغهای جلو هماهنگتر شه.
احسان(احسان سابق)
۲۵ دی ۱۳۹۵سخت ترین کار رو تو کارخونه هایی جنرال موتورز کارگرایی دارن که کارشون لوگو جسبوندنه. هر نوع از خودروهای تولیدی این شرکت 5-6 تا لوگوی مختلف داره.
Viper ACR
۲۵ دی ۱۳۹۵بازار های نوظهور یعنی چین و تا حدی استرالیا. در تعیین سرنوشت یک خودروساز و سود و زیان اون خیلی نقش دارند.
GM باید هوای هولدن رو داشته باشه.