یکی از جنبههای جذاب خودروهای الکتریکی این است که آنها به گیربکسهای چند دنده نیازی ندارند، به جای آن برای اعمال گشتاور آنی یک موتور الکتریکی شتابگیری کامل و آنی نیز دارند فقط به یک دندهٔ جلو نیاز میباشد.
اکنون شورولت بیش از پیش تجربهٔ رانندگی الکتریکی را با روش خاص خود برای مدل الکتریکی بولت سادهتر میکند، در این روش آنها از عملکرد تک پدال برای خودروی خود استفاده مینمایند که نیاز به کار با ترمز را برای کاهش سرعت یا توقف کامل خودرو از بین میبرد. (این مورد در بامو i۳ جدید نیز قابل اجراست).
در حالی که هنوز موفق نشدهایم این سیستم را خود ما تست کنیم، از این میترسیم که سیستم رانندگی با یک پدال بولت دردسرهای خاص خودش را داشته و نیاز به زحمت بیشتری برای راننده داشته باشد، موضوعی که بسیاری از رانندهها از آن قطعاً دوری خواهند کرد. شاید در هر ۱۰ موقعیت رانندگی مختلف هشت بار نیاز به استفاده از پدال ترمز پشت فرمان باشد، ولی این چیزی است که قطعاً با گذر زمان بهتر خواهد شد و رانندگان به آن عادت خواهند کرد. از سویی دیگر، ترس این وجود دارد که زمان واکنش رانندهای که از این سیستم استفاده میکند در مواقع اضطراری بسیار بیشتر از یک راننده که با خودرویی معمولی رانندگی میکند باشد، موضوعی که میتواند منجر به وقوع حوادث و اتفاقات ناگوار شود.
از سویی دیگر، شورولت میگوید که قابلیت رانندگی با یک پدال امکانی است که علاقهمندان به خودروهای الکتریکی در نظرسنجیهای مختلف آن را درخواست کردهاند و استفاده از آن حدوداً ۵ درصد به میزان مسافت قابل طی با یک بار شارژ بولت خواهد افزود.
جاش تاول، مهندس ارشد تیم طراحی بولت در این باره میگوید:
مشتریان خودروی الکتریکی بولت، آنهایی که در پی یک تجربهٔ رانندگی بی نظیر هستند، عاشق هیجان رانندگی با یک پدال خواهند شد. آنها قادر خواهند بود تا خودرو را به سبک رانندگی مورد علاقهٔ خود عادت دهند و میزان مسافت قابل طی با یک بار شارژ خودروی خود را به حداکثر ممکن برسانند.
با ورود این خودرو به بازار تا پایان سال جاری میلادی، قطعاً بیشتر در مورد این سیستم جدید شورولت بولت خواهیم دانست.
منبع: chevrolet
Nima
۲۳ شهریور ۱۳۹۵عالیه. واقعا عالیه.
یه نکته:(فکر کنم درست باشه)
اولین ماشین ۴ پداله آمریکایى هست(۳ تا به صورت عادى و یدونه ترمز دستى)
اولین ماشین ۲ پداله هم آمریکایى هست(کادیلاک اولین اتومات ساز)
اولین ماشین ۱ پداله هم آمریکایى هست. شورولت بولت.
اگر اشتباه میکنم دوستان حتما تصحیح کنن. مرسى.
آقا آرش دست شما هم واقعا درد نکنه.
مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )
۲۳ شهریور ۱۳۹۵کاملا درسته
amir9
۲۳ شهریور ۱۳۹۵خوشبختانه اینجا از این چالش ها نداریم ،فعلا با سایپا درگیریم
uss zumwalt DDG-1000
۲۴ شهریور ۱۳۹۵حالا حالا هم درگیریم
Ali.usa
۲۳ شهریور ۱۳۹۵بازگشت شکوه مند
آمریکای ها
مرسی شورلت
مرسی برای کاپریس قدیم و ولت الان و…
آمریکای بازا پرچم بالا
مجید
۲۳ شهریور ۱۳۹۵عجب!!!!!!خوب یه دفعه پدال باقیمونده رو با بعضی چیزای به درد نخور مثل راهنما رو حذف میکردین میفرستادین ایران!!!!!!!!این قرطی بازی ها اینجا برا سوسول هاست!!!!!!!
reza
۲۳ شهریور ۱۳۹۵بنظرم طرح احمقانه ای هست که فراگیر نخواهد شد.
یعنی چی پدال ترمز را گذاشتیم تو فرمون؟!!!
uss zumwalt DDG-1000
۲۳ شهریور ۱۳۹۵خیلی مطمئن حرف میزنی.
uss zumwalt DDG-1000
۲۳ شهریور ۱۳۹۵علی کوشی پس بدو رفیقت اومد
nima
۲۳ شهریور ۱۳۹۵پدال گاز رو اتوماتیک میکردن یه چیزی. ترمز رو که نمیشه! این انتخاب سلیقه کی بوده؟؟
world of cars
۲۳ شهریور ۱۳۹۵احمقانه اس ادم یاد دوچرخه میوفته که ترمزش به فرمونش وصله
ناشناس
۲۳ شهریور ۱۳۹۵مثل لینده و هایستر درستش کرده بودن بهتر بود که
احمد باقری
۲۳ شهریور ۱۳۹۵کارش درسته.
ahmad
۲۴ شهریور ۱۳۹۵من به شخصه این تکنولوژی توی کتم نمیره!!!
تموم عشق و حال و هیجان رانندگی به اون دنده و پدال های زیر پاته
به اون ابزار های متعددیه که باید به دست راننده مهار بشه…
این سوسول بازی ها و راحت طلبی ها که داره در خودرو های جدید ایجاد میشه، داره کم کم معنی عشق ماشینو ازش میگیره (خخخخخ)
والا با این نوناشون!
به شخصه این طراحی رو دوست ندارم…
uss zumwalt DDG-1000
۲۴ شهریور ۱۳۹۵نظرت محترم