جنرال موتورزشورلت

آیا برای رانندگی با یک پدال آماده هستید؟

یکی از جنبه‌های جذاب خودروهای الکتریکی این است که آن‌ها به گیربکس‌های چند دنده نیازی ندارند، به جای آن برای اعمال گشتاور آنی یک موتور الکتریکی شتاب‌گیری کامل و آنی نیز دارند فقط به یک دندهٔ جلو نیاز می‌باشد.

2017-Chevrolet-Bolt-EV-front-view-on-road
اکنون شورولت بیش از پیش تجربهٔ رانندگی الکتریکی را با روش خاص خود برای مدل الکتریکی بولت ساده‌تر می‌کند، در این روش آن‌ها از عملکرد تک پدال برای خودروی خود استفاده می‌نمایند که نیاز به کار با ترمز را برای کاهش سرعت یا توقف کامل خودرو از بین می‌برد. (این مورد در ب‌ام‌و i۳ جدید نیز قابل اجراست).

2017 Chevrolet Bolt EV
۲۰۱۷ Chevrolet Bolt EV
سیستم بازیابی انرژی که مدت‌هاست جزو اصلی خودروهای هیبریدی، پلاگین هیبریدی و خودروهای کاملاً الکتریکی می‌باشد، سیستمی است که انرژی را هنگام ترمزگیری ذخیره می‌نماید، انرژی‌ای که در غیر این صورت با کاهش سرعت خودرو هدر می‌رود. سیستم این انرژی را ذخیره می‌نماید و دوباره آن را به پک باتری‌ها باز می‌گرداند. (خودروهای هیبریدی معمولی با این روش قادر هستند بدون نیاز به شارژ مجدد در مسیرهای طولانی به حرکت خود ادامه دهند). اینجا، شورولت سیستم بولت را به گونه‌ای طراحی کرده که به راننده اجازه بدهد تا در برخی شرایط رانندگی خاص از طریق ترمزگیری Regen (بازتولید انرژی) خودرو را متوقف نماید.
2017 Chevrolet Bolt EV
۲۰۱۷ Chevrolet Bolt EV
بدون شک، این سیستم بسیار پیچیده‌تر از راندن خودروهای باتری‌دار تک پدال بچه‌ها می‌باشد. به طور خاص، سیستم بولت شامل چهار مرحلهٔ تدریجی قوی‌تر ترمزگیری Regen می‌باشد، که دو مرحله از آن‌ها شامل درگیر کردن یک پدال که در پشت فرمان بولت قرار گرفته است می‌شود. و بدون شک بنا به توصیهٔ وکلایشان، شورولت با جدیت تمام به راننده‌ها توصیه کرده که استفاده از حالت یک پدال به هیچ وجه لزوم استفاده از پدال ترمز پشت فرمان را مخصوصاً در مواقع اضطراری از بین نمی‌برد.
Chevrolet Bolt 2017
Chevrolet Bolt 2017
با توجه به بیانیهٔ مطبوعاتی این خودروساز، رانندگی با خودرو در حالت Drive نیاز به استفاده از ترمز را حداقل ممکن می‌رساند، ولی با این حال باز هم برای توقف کامل خودرو نیاز به استفاده از پدال ترمز موجود در پشت فرمان خواهد بود. با قرار دادن دسته دنده در حالت Low یا همان L، قدرت ترمزگیری افزایش می‌یابد، از سویی دیگر در صورت رانندگی در حالت D راننده‌ها می‌توانند با برداشتن پا از روی پدال گاز و استفاده از پدال ترمز قدرت سیستم ترمز Regen را افزایش دهند.

2017 Chevrolet Bolt EV
در حالی که هنوز موفق نشده‌ایم این سیستم را خود ما تست کنیم، از این می‌ترسیم که سیستم رانندگی با یک پدال بولت دردسرهای خاص خودش را داشته و نیاز به زحمت بیشتری برای راننده داشته باشد، موضوعی که بسیاری از راننده‌ها از آن قطعاً دوری خواهند کرد. شاید در هر ۱۰ موقعیت رانندگی مختلف هشت بار نیاز به استفاده از پدال ترمز پشت فرمان باشد، ولی این چیزی است که قطعاً با گذر زمان بهتر خواهد شد و رانندگان به آن عادت خواهند کرد. از سویی دیگر، ترس این وجود دارد که زمان واکنش راننده‌ای که از این سیستم استفاده می‌کند در مواقع اضطراری بسیار بیشتر از یک راننده که با خودرویی معمولی رانندگی می‌کند باشد، موضوعی که می‌تواند منجر به وقوع حوادث و اتفاقات ناگوار شود.

2017-Chevrolet-Bolt-EV-15
از سویی دیگر، شورولت می‌گوید که قابلیت رانندگی با یک پدال امکانی است که علاقه‌مندان به خودروهای الکتریکی در نظرسنجی‌های مختلف آن را درخواست کرده‌اند و استفاده از آن حدوداً ۵ درصد به میزان مسافت قابل طی با یک بار شارژ بولت خواهد افزود.

chevy-bolt-ev-energy-screen
جاش تاول، مهندس ارشد تیم طراحی بولت در این باره می‌گوید:

مشتریان خودروی الکتریکی بولت، آن‌هایی که در پی یک تجربهٔ رانندگی بی نظیر هستند، عاشق هیجان رانندگی با یک پدال خواهند شد. آن‌ها قادر خواهند بود تا خودرو را به سبک رانندگی مورد علاقهٔ خود عادت دهند و میزان مسافت قابل طی با یک بار شارژ خودروی خود را به حداکثر ممکن برسانند.

با ورود این خودرو به بازار تا پایان سال جاری میلادی، قطعاً بیشتر در مورد این سیستم جدید شورولت بولت خواهیم دانست.

منبع: chevrolet

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. Nima

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    عالیه. واقعا عالیه.
    یه نکته:(فکر کنم درست باشه)
    اولین ماشین ۴ پداله آمریکایى هست(۳ تا به صورت عادى و یدونه ترمز دستى)
    اولین ماشین ۲ پداله هم آمریکایى هست(کادیلاک اولین اتومات ساز)
    اولین ماشین ۱ پداله هم آمریکایى هست. شورولت بولت.

    اگر اشتباه میکنم دوستان حتما تصحیح کنن. مرسى.

    آقا آرش دست شما هم واقعا درد نکنه.

    1. amir9

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (23 ديدگاه)

      خوشبختانه اینجا از این چالش ها نداریم ،فعلا با سایپا درگیریم

      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        حالا حالا هم درگیریم

  2. Ali.usa

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (335 ديدگاه)

    بازگشت شکوه مند
    آمریکای ها
    مرسی شورلت
    مرسی برای کاپریس قدیم و ولت الان و…
    آمریکای بازا پرچم بالا

  3. مجید

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    عجب!!!!!!خوب یه دفعه پدال باقیمونده رو با بعضی چیزای به درد نخور مثل راهنما رو حذف میکردین میفرستادین ایران!!!!!!!!این قرطی بازی ها اینجا برا سوسول هاست!!!!!!!

  4. reza

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بنظرم طرح احمقانه ای هست که فراگیر نخواهد شد.
    یعنی چی پدال ترمز را گذاشتیم تو فرمون؟!!!

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      خیلی مطمئن حرف میزنی.

  5. uss zumwalt DDG-1000

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    علی کوشی پس بدو رفیقت اومد

  6. nima

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (345 ديدگاه)

    پدال گاز رو اتوماتیک میکردن یه چیزی. ترمز رو که نمیشه! این انتخاب سلیقه کی بوده؟؟

  7. world of cars

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    احمقانه اس ادم یاد دوچرخه میوفته که ترمزش به فرمونش وصله

  8. ناشناس

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    مثل لینده و هایستر درستش کرده بودن بهتر بود که

  9. احمد باقری

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    کارش درسته.

  10. ahmad

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (659 ديدگاه)

    من به شخصه این تکنولوژی توی کتم نمیره!!!
    تموم عشق و حال و هیجان رانندگی به اون دنده و پدال های زیر پاته
    به اون ابزار های متعددیه که باید به دست راننده مهار بشه…
    این سوسول بازی ها و راحت طلبی ها که داره در خودرو های جدید ایجاد میشه، داره کم کم معنی عشق ماشینو ازش میگیره (خخخخخ)
    والا با این نوناشون!

    به شخصه این طراحی رو دوست ندارم…

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      نظرت محترم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا