حدود دو سال پیش جنرال موتورز مجبور به فراخوان ۳۶۷۸۰۸ دستگاه از کراس اوورهای جی ام سی تراین و شورولت اکوئینکس شد. دلیل این فراخوان به برفپاککنهای شیشه جلو مربوط میشد.
بنا به گزارش شرکت در آن زمان، مشکل به ماژول مفصل توپی برفپاککنها مربوط میشد که با گذشت زمان زنگزده و خراب میشدند و همین امر باعث از کار افتادن برفپاککنها میشد. این موضوع در شرایط آب و هوایی بد میتوانست ریسک تصادفات را افزایش دهد.
هماکنون NHTSA در حال بررسی فراخوان ۱.۷ میلیون دستگاه دیگر از شاسی بلندهای تراین و اکوئینکس مدل ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ است چراکه بنا به گفتهی اتونیوز به تازگی ۲۴۹ شکایت جدید دراینباره به دست NHTSA رسیده است.
جنرال موتورز اعلام کرده در حال همکاری با NHTSA برای بررسی این موضوع است. البته این خودروساز آمریکایی اعلام کرده هیچ گزارشی درباره تصادف یا جراحت مرتبط با این موضوع به دستش نرسیده است.
بنا به گزارشهای رگلاتوری، جنرال موتورز قبلاً ۱۵۶۱۱ دستگاه از خودروهای مدل ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ را در کانادا فراخوان کرده است. در این گزارش آمده است:
در برخی خودروها شاید آب از محفظه شیشهشور به مفصلهای اتصالی گیربکس برفپاککن چکه کند. این امر در طول زمان میتواند منجر به زنگزدگی و خوردگی مفاصل برفپاککن شده و آن را از کار بیندازد.
در ادامهی این گزارش میخوانیم:
اگر مفصل اتصالی از سوکت خود جدا شود برفپاککن شاید کار نکند و این کار باعث محدودیت دید راننده در شرایط آب و هوایی نامساعد شده و ریسک تصادف را بالا میبرد.
در این گزارش همچنین آمده پروسه تعمیر مشکل یاد شده باید شامل بازنگری در مکان نصب آبپاش و نصب ماژول جدید باشد.