مشکل باد کنندههای ایربگ تاکاتا یکی از بزرگترین فراخوانهای تاریخ صنعت خودرو بوده است. بیش از ۱۰۰ میلیون خودرو در سراسر جهان به خاطر این مشکل فراخوان شدهاند و چندین خودروساز مشهور نیز درگیر آن بودهاند. به خاطر همین مشکل بود که تاکاتا در سال ۲۰۱۸ ورشکست شد و حالا از آن نامی باقی مانده است.
البته مشکل باد کننده ایربگ همچنان ادامه داشته و جدیدترین قربانی آنهم جنرال موتورز است که بهصورت رسمی حدود ۶ میلیون دستگاه از محصولات خود را به نمایندگیها فرامیخواند.
خودروهای تحت تأثیر این فراخوان به تعداد ۵,۹۵۳,۵۹۴ دستگاه هستند که مدلهای سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ را شامل میشوند. این خودروها شامل شورولت سیلورادو، سیلورادو HD، آوالانش، تاهو و سابربن بوده درحالیکه محصولات جی ام سی نیز شامل سیرا، سیرا HD، یوکان و یوکان XL میباشند. کادیلاک اسکالید ESV و EXT را نیز باید به این جمع اضافه کرد.
گفته میشود جنرال موتورز به زودی مالکان خودروهای تحت تأثیر این فراخوان را آگاه خواهد کرد.
تمامی مالکان محصولات جنرال موتورز به محض دریافت نامه این شرکت باید در فراخوان شرکت کنند. مشکل باد کننده ایربگ های شرکت تاکاتا پیش از این باعث مرگ ۲۷ نفر شده که ۱۸ نفر آنها آمریکایی بودهاند.
NAVID۰۰۹۸
۲۳ بهمن ۱۳۹۹اینجاست که میگن ، یه نَفَهم که سنگی مینداره تو چاه که صدتا عاقل هم نمیتوانند دَرِش بیارند !
آخرش چی شد ؟
یعنی معلوم نشد دلیل این همه مشکلات شرکت تاکاتا از کجا میومده ؟!
از کسی بازجویی نشد که آخه چرا شرکتی که این همه نامدار و پرفروش هست ، باید اسم و محصول خودش را لکهدار کنه تا چنین بلایی سرش بیاد !
افشار
۲۳ بهمن ۱۳۹۹کیسه های هوای تاکاتا سبب خیلی از فراخوانها شده
اشکان
۲۳ بهمن ۱۳۹۹این ژاپنی ها کلاً افتضاح هستن و داخل گندکاری اونم در سطح جهانی و بین المللی رودست ندارن و فرخوانهای محیرالعقولی داشتن که هیچ خودروسازی تا حالا نداشته !! مثل فراخوان مزدا بخاطر عنکبوت در آمریکا که این عنکبوت باعث مشکل در سیستم سوخت خودرو و در نهایت نشت و آتش سوزی میشده !!! عنکبوت رو اگر فوتش کنی تا شعاع هزار متری باد میبردش یا اگر با انگشت یک اشاره کوچک بهش بکنی فوری له و لورده میشه !! آنوقت همین عنکبوت اگر بتونه به سیستم سوخت رسانی خودروی مزدا آسیب برسونه در نتیجه همچین خودرویی بدرد لای جرز دیوار و قبرستان خودروها میخوره !!
S
۲۳ بهمن ۱۳۹۹هر وقت بزرگ شدی و اومدی توی جامعه و چهار تا ماشین خریدی و فروختی فرق ژاپنی رو با کره ای و فرانسوی و چینی میفهمی
پشت فرمون نشستن با چیزایی که داری میخونی و باتوجه به اونا نظر میدی فرقش زمین تا آسمونه
اشکان
۲۳ بهمن ۱۳۹۹آره عزیز دل برادر نمیدونستم که شما مهندس طراح بدنه و مهندس طراح گیربکس و مهندس طراح موتور خودرو هستی !! راستی مدیر عامل کدام شرکت خودروسازی هستی ؟؟ راستی احتمالاً در زمینه واردات و صادرات خودرو فعالیت نداری ؟؟ یا نکنه یک مکانیک درجه یک و با تجربه با چهل و پنج سال سابقه کار مفید هستی ؟؟؟ خوشبختم آقای S کارشناس عکس و سرچ در گوگل
مهدی
۲۳ بهمن ۱۳۹۹این ادعا که ماشین های ژاپنی کره ای فرانسوی و چینی داشتی جز یک جوک بیشتر نیست ولی اینکه بگیم ژپنی ها کیفیت ندارن یا دزدن هم حرف صحیحی نیست به نظر من من کره و ژاپن فوق العاده با کیفیت هستش ولی به هر حال افسانه بافی های عده ای در خصوص ژاپنی ها چرتی بیش نیست شرکت های مثل aiwa هم روزی به خاطر کیفیت پایین طراحی کاملا محو شدند شرکتی مثل سونی هم در بازار tv و موبایل اوت شد ولی شرکت هایی مثل تویوتا و هندا هم موفقیت های زیادی بدست اوردن و در کل چیزی به نام ژاپنی کره ای المانی امریکایی جز حرف های کودکانه چیزی دیگه ای نیست
امیرحسین
۲۳ بهمن ۱۳۹۹کاشکی خودروسازای ما هم مثل اینا دلو جرئت داشتن فراخان میدادند
اون قضیه مشکل دهه ی هشتاد یادتونه که ۴۰۵ ها آتش میگرفتند
Vsting max
۲۳ بهمن ۱۳۹۹اقا عزیز ول کن بیخودی مغز خودتونو با گاری سازی داخل درگیر نکنید شرکتی که هزاران میلیارد گرفته تا فقط برای ۲۰۶ صندوق طراحی کنه ایا اون شرکته ایا من باید بقیش رو هم بگم خودت نمی گیری
فقط طراحی ها نه ساخت نه هیچی فقط واسه طراحی انقدر گرفته نمی دونم چند هزار ملیارد بود دقیق یادم نیست
افشار
۲۳ بهمن ۱۳۹۹حدود سال ۸۵ بوده که ۲۵۰ میلیون دلار برای طراحی ۲۰۶ صندوق دار گرفتن
امیرحسین
۲۳ بهمن ۱۳۹۹نیاز به طراحی هم نبوده،چون ۲۰۶ صندوق دار تو برزیل بوده.
حسین دهمرد
۲۳ بهمن ۱۳۹۹مگه تو آمریکا ماشینای ده پونزده سال پیش رو هنوز سوار میشن؟ اوراقش کن بره بجاش یه تراک روز از دم قسط بگیر حالشو ببر اونجا که بعد از ۳ سال قیمت ماشین نصف میشه.
حسین
۲۳ بهمن ۱۳۹۹جنرال موتورز هم شورش در آورده با کیسه هواش.اون تورنادو که به درد نمیخورد اون که باز ماشین خاموش میشد از کار میوفتاد...
.جنرال موتورزم مثل سایپا،کیسه هوای ناکارآمد میانداخت.
Shayan
۲۳ بهمن ۱۳۹۹ایربگ های تاکاتا ساخت یه شرکت جاپنی بود
اگر چنین گند کاری رو میبینی بخاطر نابود العقل بودن جاپنی هاست نه مهندسی آلمانی ها و آمریکایی ها…
HamidReza
۲۳ بهمن ۱۳۹۹ژایان؟!
علی
۲۳ بهمن ۱۳۹۹امریکایی فن ها کجان؟ چرارفتید غایم شدید.
6میلیون
امیرحسین
۲۳ بهمن ۱۳۹۹??????
اره کجائید؟؟؟
Elmiraj
۲۳ بهمن ۱۳۹۹بنابر اعلام NHTSA محصولات ۱۹ برند که بین سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۵ به ایربگ های ساخت کمپانی ژاپنی Takata مجهز شده بودن فراخوان شدن ، سرجمع در کل جهان ۶۷ میلیون خودرو طی این ۱۴ سال فراخوان شدن که ۴۲ میلیون آن در آمریکا بودن…
در بین این برند ها دایملر و مرسدس بنز ، BMW ، آئودی و فولکس واگن هم قرار دارن…
.
.
.
(( اگه چیزی بلد نیستیم حرفی نزنیم بهتره ))
ایران
۲۴ بهمن ۱۳۹۹آقا مهدی هر خودرو سازی تو یه چیزی خوبه شما نباید توهین کنید اتفاقا دوام ژاپنی یا قدرت آمریکایی ها ثابت شده نمی خواد به یه چیزی گیر بدی این دو تا با آزمایش ثابت کردن ژاپنی تو دوام نظیر ندارن اینو همه میدونن تو بگی افسانه است هیچی نمیشه فقط بهت میخندن و آمریکایی ها تو قدرت اینم همه میدونن پس خودتون جر ندین چون این دو کشور تو ماشین سازی نظیر ندارن کلا من اعتقادم اینه که هر ماشینی ایرانی نباشه فوق العاده است مثلا اروپایی آمریکایی یا ژاپنی باشه