جنرال موتورزگریت وال

فروش کارخانه جنرال موتورز در هند به گریت وال چین

جنرال موتورز به فروش سایت‌های تولیدی خود در سراسر جهان ادامه می‌دهد و این بار نوبت به کشور هند رسیده است، کشوری که احتمالاً بیشترین ظرفیت برای رشد صنعت خودرو در دنیا را داراست.

گریت وال موتورز چین امروز اعلام کرد به توافق‌نامه‌ای با جنرال موتورز برای خرید کارخانه این خودروساز در هند دست یافته است. ایده توافق‌نامه که نیازمند تائید دولت و مقامات مرتبط است باعث خروج جنرال موتورز از فرایند ساخت خودرو در هند خواهد شد. در اواسط سال ۲۰۱۷ بود که جنرال موتورز کارخانه هالول را به سایک موتور فروخت. این کارخانه هم‌اکنون به تولید ام جی هکتور مشغول است.

در اواخر سال ۲۰۱۷ بود که جنرال موتورز فروش خودرو در هند را متوقف کرد و محصولات تولیدی در کارخانه تالگوان نیز صادر شدند. از آن زمان تاکنون کارخانه یاد شده در حال تولید شورولت بیت هاچبک و سدان برای صادرات به کشورهای آمریکای لاتین بوده است.

اما خرید این کارخانه توسط بزرگ‌ترین شاسی‌بلند ساز چین امکان دسترسی به بازار خودروی هند را فراهم می‌کند. البته بندهای مالی این قرارداد که انتظار می‌رود در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ نهایی شوند هنوز به‌صورت عمومی اعلام نشده است. رویترز می‌گوید گریت وال موتورز احتمالاً بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار برای تصاحب این کارخانه پرداخت کرده است.

یکی از مقامات رده‌بالای گریت وال گفته که این معامله دروازه ورود شرکت به هند است. او اظهار داشته است:

بازار خودروی هند ظرفیت بسیار بالایی داشته و از رشد اقتصادی سریع و محیط سرمایه‌گذاری خوبی سود می‌برد. ورود به بازار هند یک‌قدم روبه‌جلو و مهم برای استراتژی جهانی گریت وال موتورز است.

او خاطرنشان ساخته گریت وال موتورز شغل‌های مستقیم و غیرمستقیم بیشتری در هند ایجاد خواهد کرد. این شرکت به دنبال تأسیس مرکز تحقیق و توسعه و صنایع مرتبط و همچنین ایجاد زنجیره تأمین محلی در این کشور است.

حضور رسمی گریت وال موتورز در بازار چین به حضور در نمایشگاه خودروی دهلی مربوط می‌شود. این خودروساز می‌خواهد با برند هاوال و همچنین اعلام برنامه‌های خود برای بازار خودروی هند وارد این کشور شود.

اما جنرال موتورز هم گفته تصمیم یاد شده برای فروش کارخانه خود در چین بر پایه استراتژی جهانی و بهینه‌سازی زنجیره تولید در سراسر جهان اتخاذ شده است.

یکی از مدیران این خودروساز آمریکایی گفته است:

از آنجایی که تمرکز کارخانه تالگوان روی تولید و صادرات محصولات خود بوده بنابراین جنرال موتورز چندین گزینه استراتژیک برای کاربری بهینه این سایت تولیدی را در نظر داشته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۳۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    ظوفان زرد شروع شد

  2. Ali a

    ۳۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (776 ديدگاه)

    بنظر من جنرال موتورز میتونست خودش از این کارخونه استفاده کنه و‌ تو هند فروشش رو بالا ببره و مدل های بیشتری تو هند بفروشه…بازار هند رو به رشده

    1. مهدی

      ۳۰ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (1327 ديدگاه)

      بیشتر به نظر میرسه روی بازار های نوظهور تمرکز دارن و بازار اقتصادی هند جذابیت کمتری داره مثلا خود بازار چین البته نباید فراموش کرد که هندی ها خودشون خودروی اقتصادی تولید میکنن و با توجه به مسایل سیاسی کار برای چینی ها تو هند خیلی سخته

  3. بی نام

    ۳۰ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    مدیران جنرال موتورز طوری به حاشیه سود بالا فکر میکنن که روی اپل رو هم سفید کردن. انتظار دارن روی هر خودرو که فروخته میشه 10-20 درصد سود کنن در حالیکه میانگین حاشیه سود در صنعت خودروسازی بین خودروهای غیر لوکس بین 1 تا 5 درصده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا