ماه گذشته برند چینی جنرال موتورز یعنی بائوجون کراساوور سابکامپکت جدیدی بنام RS-3 را برای بازار داخلی چین معرفی کرد. حال قیمت این خودرو نیز اعلام شده و میدانیم در چهار تیپ مختلف در چین با قیمتی بین ۷۱,۸۰۰ یوآن (۱۰,۱۶۰ دلار) تا ۸۹,۸۰۰ یوآن (۱۲,۷۱۰ دلار) عرضه میشود که قیمت بسیار مناسبی است. RS-3 چهارمین خودرو در سبد محصولات جدید بائوجون محسوب میشود که امسال معرفی شده و به کراساوور RS-5، امپیوی RM-5 و سدان RC-6 خواهد پیوست.
RS-3 بر اساس جدیدترین معماری R ساخته شده که توسط جوینت ونچر سایک-جنرال موتورز-وولینگ توسعه پیدا کرده و در آن از زبان طراحی جدید بائوجون موسوم به هندسهٔ بین ستارهای استفاده شده است؛ بنابراین در ظاهر این خودرو جلوپنجره و لوگوی جدید بائوجون، گلگیرهای جلو و عقب برآمده، دماغهٔ تهاجمی، چراغهای جلوی دوقسمتی، پوششهای پلاستیکی بدنه و سقف شناور جلبتوجه میکنند. در بخش عقبی خودرو هم مثل جلو چراغهای دوقسمتی دیده میشود که تا حدودی به مینیون RM-5 شباهت دارند.
RS-3 در داخل نیز داشبورد مدرنی با نمایشگر مرکزی شناور برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی برخوردار است. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای داخلی برجستهٔ این ماشین هم میتوان به غربیلک فرمان اسپرت، صندلیهای اسپرت و دکمههای پیانو مانند در کنسول مرکزی اشاره کرد. RS-3 با ۴,۳۰۵ میلیمتر طول، ۱,۷۴۸ میلیمتر عرض، ۱,۵۹۷ میلیمتر ارتفاع و ۲,۵۵۰ میلیمتر فاصلهٔ محوری، فضای داخلی جاداری را برای سرنشینان و بارهای آنها فراهم میکند.
این کراساوور جدید چینی-آمریکایی از لحاظ تکنولوژی هم حرفهای زیادی برای گفتن دارد زیرا بهعنوانمثال به جدیدترین نسخه از سیستم اتصال بائوجون مجهز شده است که قابلیت اتصال ادغامی موبایل، سیستم تشخیص صدای پیشرفته و امکان بهروزرسانی از طریق اینترنت را فراهم میکند. علاوه بر این، RS-3 به کروز کنترل تطبیقی پیشرفتهٔ ساخت بوش هم مجهز شده که تا سرعتهایی تا ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت قابل فعال کردن است. در سینهٔ این خودرو یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۰۵ اسب بخار قدرت قرار گرفته که برای انتقال نیروی آن گیریکسهای شش سرعتهٔ دستی یا CVT قابل انتخاب است.
وحید
۸ آبان ۱۳۹۸بعدم مدیر عامل سایپا میگه پراید ۷۰۰۰ هزار دلار قیمت داره.!!!
مسعود
۸ آبان ۱۳۹۸با قیمتی که داره بنظرم دیگه جای هیچ ایراد گرفتنی نیست !!! شما لیست امکانات رو ببین تورو خدا
مزدا
۸ آبان ۱۳۹۸من فقط تو حکمت این لاستیک های کوچیک چینی ها موندم
یه ۱۰۰۰ دلار قیمتشو بیشتر کنن ولی یه لاستیک و بزرگ با رینگ جذاب بندازن رو ماشین
هیمن
۸ آبان ۱۳۹۸طراحاش زیاد فیلم می بینن
بی نام
۸ آبان ۱۳۹۸ارزش بالایی داره
meysam
۸ آبان ۱۳۹۸.
والا بخدا خیلی خوبه با این قیمت.
درد و بلاشون بخوره تو سر آقایون
حسین 2
۸ آبان ۱۳۹۸با دلاری که یک شبه سه برابر شده باز هم قابل خرید ه . تصور کنین ارزونتر از دنا پلاسی که دیگه سانروف هم نداره حالا هی نعمت بخش بگه قمیت ها خودرو تو ایران سرکوب شده .لعنت به هر چی لگن سازه و لعنت به هر کی که 40 سال از این قاتلین حمایت کرده
مسعود
۸ آبان ۱۳۹۸نمیدونم تو مغزم نمیره چطور این چینی ها می تونند این شاسی بلند بزرگ را با تمام متریال و هزینه هاش و سود حاشیه ای اش با 10 هزار دلار بفروشند بعدش ایران خودرو و سایپا با این قیمت های سرسام آور و ماشین های بی کیفیتشون می گند ما همش درحال زیانیم و اصلا سود حاشیه ای واسه محصولاتمون نداریم
محمد
۸ آبان ۱۳۹۸اصلا با طراحی بیرونش کاری ندارم. این قیمتش 110 م تومنه. تندر نود 140 م تومن. عکس داخل اتاق شماره 5 رو با این مقایسه کنید:
نباید به خودروساز و غیره ایراد گرفت. قرن هاست که مشکل از خود این مردمه. از تاریخ کوروش بیایید بیرون و بقیه گذشته این مملکت رو ببینید.
حسین دهمرد
۸ آبان ۱۳۹۸بگذارید هواری بزنم :/
پارسا
۹ آبان ۱۳۹۸همین اگه بیاد ایران فکر نکنم کمتر از ۷۰۰ ملیون بدن دست مردم. خخخخخخخخ
پیام
۹ آبان ۱۳۹۸که میاد ایران میشه ماشین لوکس بچه پولدارا
فرهنگ
۹ آبان ۱۳۹۸چطور برای رفاه و تحقق عدالت دست به تولید میزنند و من جوان اینور دنیا ارزوی یه پراید به دلم مونده !
مارکس میگه از خود بیگانگی
یعنی جدایی کارگر از محصولات!