چندین سال است که تلاشها برای تولید لاستیکهای بدون هوا ادامه دارد اما شاید بتوان این لاستیکها را روی خودروهای نسل جدید نصب کرد.
جنرال موتورز با همکاری کمپانی میشلین لاستیکهای UPTIS (سیستم لاستیک ضد پنچری منحصربهفرد) را روی ناوگانی از خودروهای شورولت بولت تست خواهد کرد. تستهای واقعی در نظر گرفته برای کمک به توسعهی هر چه بیشتر این لاستیکها طراحی شدهاند بنابراین جنرال موتورز میتواند آنها را در سال ۲۰۲۴ روی خودروهای سواری خود معرفی کند.
لاستیکهای بدون هوا مزیتهایی دارند چراکه پنچر نمیشوند. رانندگان هم دیگر نگران میزان باد لاستیکها نخواهند بود و توجهی هم به ساییدگی و فرسایش آنها در زمان پنچری احتمالی نخواهند داشت.
لاستیکهای UPTIS همچنین دوستدار محیطزیست هستند زیرا بهطور قابلتوجهی تعداد لاستیکهای پنچر شده یا آسیب دیده را کاهش میدهند و بنابراین میزان لاستیکهای ضایعاتی کم میشود. این لاستیکها همچنین نیاز به لاستیکهای زاپاس را حذف میکنند و جنرال موتورز میگوید این کار باعث کاهش استفاده از متریال خام، انرژی شده و آلایندگی هم کم میشود. نیازی به گفتن نیست که حذف لاستیک زاپاس باعث کاهش وزن خودرو هم میشود.
معاون زنجیره تولید جنرال موتورز میگوید این خودروساز دربارهی مزیتهای لاستیکهای بدون هوا واقعاً هیجانزده بوده و به دنبال همکاری با میشلین برای توسعهی این تکنولوژی ساختارشکن میباشد. استیو کیفر خاطرنشان میسازد:
UPTIS ویژگی ایده آل برای ورود صنعت خودرو به آینده بوده و مثالی بارز از همکاری درخشان با تأمینکنندگان است که در نهایت سودش به مصرفکنندگان میرسد.
ایمان
۱۶ خرداد ۱۳۹۸اونا به چی فکر میکنن ما به چی ؟؟؟؟
تفاوت از زمین است تا آسمان ??
محمد
۱۶ خرداد ۱۳۹۸برادر من شرکت بارز هم روی این نوع از لاستیک ها درحال تحقیق هست و حتی چند نمونه هم ازش تولید شده و فعلاً در حال گذراندن آزمایش های متفاوته. لطفاً انقدر خود حقیر بین نباشیم.
Mad.z.Max
۱۷ خرداد ۱۳۹۸اولین بار حدود 10 سال پیش این نوع چرخ های بدون باد در صنایع حمل و نقل سبک نظامی آمریکا استفاده شد، اگه یه سرچ کنین، زیر خودروهای هاموی میبینیدشون.. از اون موقع تاحالا فقط دارن توسعه میدنش، و خب شکلشم تغییر کزده..
دنیا مدیون پیشرفتهای صنعتی امریکا هست، این رو بدون هیچ تعصبی از ته دل میگم..
رضا
۱۶ خرداد ۱۳۹۸عجب چیزیه پسر
NAVID۰۰۹۸
۱۶ خرداد ۱۳۹۸به جراَت میشه گفت ، تحولی در صنعت خودروسازی ایجاد میکنه .
چرا که خودِ این لاستیک کمک فراوانی به سواری نرم تر و سیستم تعلیق میکنه و همچنین مسیرهای بیزاه را راحتر پشت سر میگذاره و خیلی از مسائل طراحی و مکانیکی قطعات را حَل میکنه .
من که بیصبرانه منتظرم بیاد ایران ، اما با چه قیمتی خدا داند ، تازه سُفره آپاراتیها جمع میشه و دیگه از پنچر شدن هم خلاص میشیم ، ولی تا بیاد جا بیوفته و به صرفه بشه ، احتمالاً یه ۱۰ سالی زمان نیاز داره ، البته باز هم میگم ، باید ببینیم در عمل و قیمت چه میکنه .
محمد
۱۶ خرداد ۱۳۹۸اگه اینجا بود میگفتن اشتغالزایی صنعت لاستیک کم میشه،
پس بجای لاستیکهای بادوام و کم مصرف،
تولید لاستیکهای فعلی ادامه پیدا کنه!
مثل کاری که با خودروسازی میکنیم و جلوی پیشرفت رو گرفتیم
.
به این میگن مشتری مداری واقعی!!!
و علاقه به پیشرفت
حمیدرضا
۱۶ خرداد ۱۳۹۸همیشه غربی ها در فکر اینن که چطور ممکنه به محیط زیست کمک کرد ولی در کشورهای افریقایی و بخش عمده ای از آسیا همین طور کشورهای امریکای جنوبی و مرکزی فقط دارن محیط زیستو آلوده می کنن تا روزی که تکنولوژی جدید از اروپا امریکای شمالی و معدود کشورهای شرق آسیا از راه برسه
Behi
۱۶ خرداد ۱۳۹۸بیشترین میزان آلایندگی مال کشورهای پیشرفته است، شما فک میکنید چون تو آفریقا هیزم میسوزونن پس دی اکسید کربن زیادی وارد هوا میشه.
کشورهای صنعتی بخاطر اینکه شرایط محیط زیست رو تغییر میدن دنبال چنین روشهایی هستند که البته قابل تقدیره، البته مشکل آفریقا شکننده بودن محیط زیستشه.
محیط زیست یه امانته
net
۱۶ خرداد ۱۳۹۸بهترین تولیدکننده لاستیک دنیا پیرلی هست یا میشیلن ؟
Hamid...Audi
۱۷ خرداد ۱۳۹۸معمولا توی بررسی ها و نظر سنجی ها میشلین بالاتره.
Mohammadreza
۱۶ خرداد ۱۳۹۸معتقدم اگه قرار باشه روزی هایپر کارها به سرعت بیش از ۵۰۰کیلومتر بر ساعت دست پیدا کنن این امر محقق نخواهد شد مگه با لاستیک های بدون هوا
Alireza
۱۶ خرداد ۱۳۹۸اونوقت اینجا چرخ و لاستیک رو به عنوان آپشن عرضه میکنن
نیما
۱۶ خرداد ۱۳۹۸اگه یه کاری کنن که پوسته بیرونی ماژولار باشه و بشه مثلا برای موقعیت های مختلف عوضش کرد دیگه عالی میشه. ولی احتمالا خیلی سخته چون پایداریش برای سرعت بالا به مشکل میخوره
Roham
۱۶ خرداد ۱۳۹۸خیلی وقته راجع به این نوع لاستیک خوندم و هنوز ندیدم روی هیچ ماشینی به صورت انبوه استفاده بشه، واقعا تستش باید تا 2024 طول بکشه؟!!
ZXEN
۱۶ خرداد ۱۳۹۸هنوز چیزی معلوم نیست . باید دید عملکردش در پیست چطوریه ، اثراتش رو مصرف سوخت چطوریه ، و باید دید پایداری خودرو در پیست های پر پیچ و خم چطوریه ، باید دید پایداریش در سرعت بالا چطوریه ، و باید دید عملکردش در مسابقات درگ چطوریه ، و باید دید میشه برای کامیون ها و ماشین آلات بزرگ استفاده بشه یا نه و اینکه وزن زیاد یک ماشین که بار و محموله ی خیلی زیادی داره روی این نوع چرخ چه اثری میزاره و پایداری لازم رو داره آیا ؟ ، و از همه مهم تر باید دید از نظر اقتصادی به صرفه هست یا نه