جنرال موتورز هم روی آیندهای تمام الکتریکی حساب باز کرده اما رئیس این شرکت خیلی دراینباره مطمئن نیست و سه چالش مهم را شمرده است. از نظر او چالشهای موردبحث باعث میشوند خودروهای الکتریکی فعلاً بهصورت انبوه مورد انتخاب عموم خریداران نباشند.
مارک روس میگوید چالشهای اصلی خودروهای الکتریکی در زمان حال محدوده حرکتی، هزینه و قیمت و راحتی مالکیت است.
او خاطرنشان میسازد محدوده حرکتی خودروی الکتریکی بزرگترین مانع برای مقبولیت این دست از خودروهاست. اگرچه برخی افراد ادعا میکنند جایگاههای شارژ بیشتر باعث خواهند شد این نگرانی رفع شود اما مارک روس با این نظر موافق نبوده و میگوید:
مردم هنوز هم به دنبال حداکثر برد یک خودرو تا زمان سوختگیری و شارژ بعدی خواهند بود.
او با گفتن اینکه مطالعات نشان داده مشتریان خواهان حداقل برد ۴۸۳ کیلومتری برای خودروهای الکتریکی هستند از ادعاهای خود دفاع میکند. همین چند روز پیش بود که ماری بارا مدیرعامل جنرال موتورز اظهارات مشابهی داشت و برد ۴۸۳ کیلومتری را نقطهای مناسب برای خودروهای الکتریکی دانست. او گفته بولت ۲۰۲۰ با برد ۴۱۷ کیلومتری به این مرز نزدیک شده است.
یکی دیگر از مشکلات خودروهای الکتریکی فقدان زیرساختهای شارژ دوباره است. روس میگوید تحقیقات نشان داده نبود جایگاههای شارژ یکی از دلایل اصلی مشتریان برای عدم انتخاب خودرویی الکتریکی است.
روس میگوید برای حل این مشکل باید خودروسازان، کمپانیهای شارژ، گروههای صنعتی و دولتها با یکدیگر کار کنند تا بیشترین میزان جایگاه شارژ تأسیس شود. تعدادی از خودروسازان قبلاً باهم همکاری کردهاند تا با تأسیس شرکتهایی همچون EVgo و Electrify America زیرساختها را بهبود بخشند اما فعلاً کار زیادی روی زمین مانده است.
جنرال موتورز همچنین خواهان افزایش جایگاههای شارژ شخصی است. این موضوع مهمی محسوب میشود زیرا نزدیک به ۹۵ درصد شارژ خودروهای الکتریکی در خانه یا محل کار صورت میگیرد و به همین خاطر جنرال موتورز میخواهد همکاریهایی با پیمانکاران برای نصب جایگاههای شارژ مناسب در خانهها صورت پذیرد.
نهایتاً به بحث هزینهها و قیمت میرسیم. اگرچه خودروهای الکتریکی چند هزار دلاری گرانتر از نمونههای درونسوز هستند اما روس میگوید سیستمهای الکتریکی خودروها در آیندهای نزدیک ارزانتر خواهند شد و جذابیت بیشتری برای طیف گستردهای از مشتریان خواهند داشت.
حتی زمانی که تمامی این مشکلات حل شود خودروسازان نیازمند تولید خودروهای الکتریکی بهتری در مقایسه با نمونههای درونسوز خواهند بود تا مشتریان آنها را قبول کنند. روس همچنین خاطرنشان میسازد خودروهای الکتریکی باید جذاب باشند و تنوع بالایی از نظر ابعاد و شکل بدنه ارائه نمایند.
این مشکلات یکشبه حل نخواهند شد اما جنرال موتورز اخیراً تائید کرده اولین پیکاپ الکتریکی خود را در سال ۲۰۲۱ روانه بازار خواهد کرد تا این فرایند سرعت بگیرد. پس از آن نیز طیف وسیعی از خودروهای الکتریکی از جمله کراس اوور الکتریکی کادیلاک تولید خواهند شد.
meysam
۸ آذر ۱۳۹۸در حالی که باقی خودروسازان دارن دست و پا میزنن و هنوز رو محدوده برد حرکتی زیر 500 کیلومتر موندن، تسلا داره به سرعت رشد میکنه و این مسئله رو تا حد زیادی حل کرده و نمونش همین سایبر تراک که همه ازش بد میگن برد 800 کیلومتری داره.
مدیران باقی خودروسازان در مقابل ایلان ماسک مثل یه مشت پیرمرد بازنشسته هستن که حال فکر کردن ندارن و باید برن خونه با نوه هاشون بازی کنن و جا برای جوونا باز کنن.
Behi
۹ آذر ۱۳۹۸مردم دنیا چقد زود فریب میخورن.
دوست عزیز الان میشه 206 رو طوری درست کرد که 2000 کیلومتر بره مسئله وزن باتری وگرنه برد 800 کیلومتر چیز خاصی نیست برای مثال برای برد 500 کیلومتر تسلا حدود 650 کیلوگرم باتری نیازه.
حميدرضا
۸ آذر ۱۳۹۸برد 200 کیلومتر برای حرکت در یک روز کاملا کافی هست شبم میای میزنی به شارژ به نظرم نبودش تو این روزا تو مملکت ما کاملا حس میشه