درحالیکه این روزها اروپاییها درگیر نمایشگاه خودروی فرانکفورت هستند، چینیها هم نمایشگاه خودروی خاص خود را دارند. این رویداد خودرویی چینی، نمایشگاه چنگدو است که از ۵ تا ۱۵ سپتامبر میزبان معرفی و نمایش جدیدترین خودروهای بازار چین است. در بین شرکتها و خودروهای مختلف حاضر در این نمایشگاه، جنرال موتورز هم از طریق برند بائوجون خود دو محصول مهم بنامهای RM-5 و RC-6 را رسماً معرفی کرده و به نمایش عمومی درآورده است. این دو خودرو در قسمتهای زیادی مثل موتور و گیربکس، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، قابلیتهای اتصالی و تکنولوژیهای کمکراننده باهم اشتراک دارند.
RM-5 یک مینیون جادار است که ۴,۷۰۵ میلیمتر طول، ۱,۸۰۶ میلیمتر عرض و ۱,۶۴۵ میلیمتر ارتفاع دارد. این خودرو با فاصلهٔ محوری ۲,۷۵۰ میلیمتری خود میتواند حداکثر تا هفت نفر را حمل کند اما نسخههای پنج و ششنفرهٔ آنهم ارائه میشود. RM-5 که خانوادههای جوان را هدف قرار داده است، مجموعاً در دوازده نسخهٔ مختلف با قیمتی از ۸۶,۸۰۰ یوآن (۱۲,۲۵۰ دلار) تا ۱۲۰,۸۰۰ یوآن (۱۷,۰۵۰ دلار) به بازار عرضه میشود.
کلاسبندی مدل RC-6 اما دشوارتر است زیرا این خودرو ترکیبی از شکل یک سدان فستبک با ارتفاع زیادی از سطح زمین بهاندازهٔ کراساوورها به نظر میرسد. فاصلهٔ این خودرو از سطح زمین ۱۹۸ میلیمتر است که تقریباً هماندازهٔ فاصلهٔ فولکسواگن تیگوآن است. RC-6 اما با ۴,۹۲۵ میلیمتر طول، ۱,۸۸۰ میلیمتر عرض و ۱,۵۸۰ میلیمتر ارتفاع، از نظر ابعاد بزرگتر از RM-5 است و فاصلهٔ محوری کشیدهتری برابر با ۲,۸۰۰ میلیمتر دارد. این خودرو هم در شش تیپ مختلف با قیمتی از ۸۴,۸۰۰ یوآن (۱۱,۹۷۰ دلار) تا ۱۲۳,۸۰۰ یوآن (۱۷,۴۷۰ دلار) راهی بازار میشود.
هردوی این مدلها از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۴۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر استفاده میکنند. انتقال نیروی این موتور هم بهصورت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت میگیرد اما یک نمونهٔ CVT با قابلیت شبیهسازی هشت سرعته هم قابل سفارش است. RC-6 و RM-5 همچنین به تکتولوژی رانندگی نیمهخودکار سطح دو هم مجهز شدهاند که توسط شرکت بوش توسعه یافته است و کروز کنترل تطبیقی را هم به همراه دارد. این سیستم برای تشخیص عابران پیاده، خودروها و مسیر پیش رو از یک رادار با طولموج ۷۷ گیگاهرتزی به همراه یک دوربین چندمنظورهٔ وضوحبالا استفاده میکند.
از دیگر تجهیزات ایمنی این خودروها نیز میتوان به دستیار ترافیک، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، هشدار خروج از خط، دستیار هوشمند کروز، دستیار سرعت ترافیک، هشدار علائم راهنمایی و رانندگی و دستیار جلوگیری از برخورد در نقاط کور اشاره کرد. در بخش ویژگیهای اتصالی هم جدیدترین محصولات بائوجون به سیستم اطاعاتی-سرگرمی جدیدی با دو صفحهنمایش بزرگ و قابلیت بهروزرسانی از طریق اینترنت و همینطور سیستم تشخیص صدای پیشرفته مجهز شدهاند. علاوه بر این، مالکین میتوانند با گوشی هوشمند خود از طریق اپلیکیشن، از راه دور درهای خودرو را قفل یا باز کرده و پیشرانه را روشن کنند. این اپلیکشین همچنین امکان بررسی وضعیت خودرو مثل موقعیت مکانی آنرا فراهم میکند.
بهنام
۲۵ شهریور ۱۳۹۸برام سواله چرا پدال خبر معرفی نسل جدید جی ال ای کوپه جدید رو پوشش نداد؟
امیر دهقان
۲۵ شهریور ۱۳۹۸https://www.pedal.ir/بنز/معرفی-نسل-جدید-مرسدس-بنز-gle-کوپه/
مک وال
۲۵ شهریور ۱۳۹۸خوبحالشون …
با 150 میلیون تومان صاحب یه شاسی بلند جادار ترتمیز و خوش استایل میشن ولی اینجا X33 که قدیمی تر و کوچکتر هست، قیمتش 210 میلیون هست.
اگه بیاد ایران (که جزو محالات است) قیمتش بالای 300 میلیون میشه، یعنی دوبرابر
ایلیا
۲۵ شهریور ۱۳۹۸با 150 ملیون؟؟!
این عدد رو از کجا آوردی؟
اونجا هم با دلار 12 تومنی میخرن؟
.
.
.
اگه میخوای معادل سازی کنی بگو با 15 ملیون چی میخرن.
پویا
۲۵ شهریور ۱۳۹۸اگه میخواستن سمندو بروز کنن فک کنم شبیه این سدانه میشد از جلو البته!
مهدی
۲۵ شهریور ۱۳۹۸نمیدونم چرا ولی هیچ تناسبی در طراحی ماشین نمیبینم
Me
۲۵ شهریور ۱۳۹۸اقا یه پراید سوار بیاد بگه چرخای کوچیکش با سایز بزرگ بدنه همخوانی نداره.نمیشه که پای پیج یه ماشین چینی این کامنت نباشه.پس کجان دوستان همیشه در صحنه.
علی
۲۵ شهریور ۱۳۹۸خیلی زیباست این مینی ون بیشتر از خودرو های جدید مرسدس !!!
علی هوشنگ نظری
۲۵ شهریور ۱۳۹۸ارم باجون مگه یه اسب نبود الان چرا شده مثلث ؟
MehdiTurbo
۲۵ شهریور ۱۳۹۸تا فهمید شکل ارم سمند ایران خودرو زود عوض کرد
نمیدونستند از چه محصولیه ارم بقیشون که شکل فولکس واگن و … سر جاشه فقط اینو عوض کردند.
Joseph
۲۵ شهریور ۱۳۹۸الانم آرمه اسبه