وقتی مهندسان در جنرالموتورز میگویند که یکی از سبکترین و جمعوجورترین موتورهای ۶۵۰ اسببخاری را ساختهاند، حتماً چیزی است که ارزش دقیقشدن بیشتر را دارد. مخصوصاً وقتی این موتور سوپر شارژر ۶/۲ لیتری LT4 V-8 قرار است برای مدل جدید ۲۰۱۵ از شورولت کوروت Z06 استفاده شود.
مدل قبلی Z06 از یک موتور ۷ لیتری LS7 با دور موتور بالا استفاده میکرد و همین کاهش حجم موتور، میتوانست نگرانیهایی برای هواداران ایجاد کند. امّا باید توجه داشت که قلب تپنده شورولت کوروت جدید Z06 قدرتمندترین موتور تولیدی جنرالموتورز تاکنون بوده است و در میان لیست کوتاه موتورهای ۶۵۰ اسبی صنعت خودرو جای میگیرد: هلکت همی V8 از داج، سهگانه V12 از فراری (در مدلهای F12 برلینتا، FF و لافراری)، V12 در لامبورگینی اونتادور، W-16 در بوگاتی ویرون و V8 با توربوهای دوقلو در مکلارن P1. پورشه ۹۱۸ اسپایدر پلاگین هیبرید از این جهت در این لیست حضور ندارد که موتور V-8 در آن به تنهایی ۶۰۸ اسببخار قدرت تولید میکند. حجم کوچکتر موتور برای جنرالموتورز دردسر چندانی ایجاد نکرده است. موتورهای پوشرود V-8 مانند LT4 و LT1 جدید از یک میلسوپاپ در پایین بلوک موتور بیشترین بهره را بردهاند. در همین حال، این V-8ها با بادامکهای دوگانه در درپوش خود، دارای چهار میلسوپاپ در قسمت بالای موتور هستند و در نتیجه ارتفاع و عرض بیشتری برای این پیشرانهها ایجاد شده است. بدیهی است که چنین موتوری از لحاظ وزنی سنگینتر شده است. اینکه یک موتور ۳۲ سوپاپ به همراه چهار میلسوپاپ داشته باشد، میتواند در عملکرد آن بسیار مؤثر باشد. ولی در عین حال نباید سادگی بینظیر موتورهای پوشرود ۱۶ سوپاپ را به راحتی فراموش کرد.یکی از نقاط ضعف LT4 در طراحی میلسوپاپ تکی آن است که نمیتواند تغییرات زمانبندی مستقلی برای سوپاپهای مکش و اگزوز ایجاد کند. در حال حاضر، تنها موتور پوشرودی که این قابلیت را دارد، موتور V-10 در داج وایپر است که دارای یک بادامک مجازی است.
kayvan
۱۵ شهریور ۱۳۹۳اوووف عجب غولیه بابا.خوشبحال آمریکایی جماعت چی میشد منم تو آمریکا متولد میشدم…
ASTON MARTin
۱۵ شهریور ۱۳۹۳این که زاده ی آسیایی رو میگن جبر جغرافیایی
این که لنگ در هوایی ، صبحونت شده سیگارو چایی
z28
۱۶ شهریور ۱۳۹۳میرزه به صد تا چلنجر و چارجر هلکت موافقید
فورد
۱۵ شهریور ۱۳۹۳ما هنوز تو موتور پیکان موندیم چه برسه به کوروت
CIFEX
۱۵ شهریور ۱۳۹۳مهندس های امریکایی واقعا بهترین های صنعت خودرو هستند
ماشین های امریکایی هم خیلی خاص و با ابهتند
فقط هم سلیقه خود مردم امریکا براشون مهمه ماشین رو فقط جوری میسازند که خود امریکایی ها حال کنند
mohammad8743
۱۵ شهریور ۱۳۹۳اولا که خیلی از شرکتا مثل آلمانا یا ژاپنی ها ابداعات خودشونو دارن که هر کدوم در نوع خود جالبه
دوما واقا حرفه بچه گانه ایه که بگیم این ماشینا فقط برای آمریکایی ها طراحی شده. ماشیناشون از نظر طراحی خیلی قویا
CIFEX
۱۵ شهریور ۱۳۹۳اولا که من در کامنتم منکر ابداعات المانی ها و زاپنی ها نشدم خدمتی که اون ها هم به صنعت خودرو کردن قابل تحسین و تمجیده
همه میدونند که اکثر پیشرفته ترین مهندسی ها و تکنولوژی ها در اغلب زمینه ها انحصارا محدود به امریکا میشه
ثانیا من اصلا نگفتم : “”این ماشینا فقط برای آمریکایی ها طراحی شده “”
من گفتم جوری میسازن ماشین رو که باب سلیقه امریکایی هاست الان هم هر بچه ای میدونه ماشین های بزرک و با پیشرامه های قوی ماشین هایی هستند که امریکایی ها عاشقشونن .
بدون توجه به مصرف سوخت
سلیقه امریکایی ها خاص خودشونه
و دقیقا در نقطه مقابل امریکایی ها اروپایی ها هستند که ماشین های جم وجور و با حداقل مصرف سوخت رو میپسندند چون شیوه زندگیشون اقتضا میکنه اینجور باشن
ثالثا من اصلا در حدی نیست که از طراحی شاهکار های امریکایی ایراد بگیرم
چرا بچه مرده بغل ادم میزارید :)
دوست عزیزی کاش بیشتر در خوندن کامنت من دقت میکردی
Ahmad..F12
۱۶ شهریور ۱۳۹۳CIFEX جان موافق حرف شمام
آمریکا بلعکس اروپا خودروهاشو بیشتر مطابق با سلیقه و نیاز خودش میسازه تا نیاز بازار جهانی
ولی اروپا به نیاز مردم و جامعه جهانی توجه بیشتری داره
کامی
۱۵ شهریور ۱۳۹۳میدونستی اگه آلمان با آمریکا همکاری نکنه آمریکا باید وایسته سر چاراه گل بفروشه؟
P.G
۱۶ شهریور ۱۳۹۳میدونستى اگه آمریکا شب تصمیم بگیره،آلمان صبح از سومالى هم بدبخت تر میشه!!!
آلمان جلوى آمریکا یه دهاته،یه دهات!اینو یادت باشه!
کشوراى اروپایی اگه اونقدر که شما میگین قوى بودن اینطورى اینطورى جلوى آمریکا فلج نبودن!
هیوا
۱۶ شهریور ۱۳۹۳اگه مهندس فون براون آلمانی تو جنگ جهانی دوم دست آمریکایی ها نمی افتاد الان ناسا رو نداشتن بعدشم می گی کشورهای اروپایی اگه قوی بودن…هیتلر اروپا رو نابود کرد اینجوری شد که امریکا ابر قدرت شد و گر نه آمریکا سگ کی بود این بشه.
P.G
۱۶ شهریور ۱۳۹۳جدیداً از پدال بوى فاشیسم میاد
P.G
۱۶ شهریور ۱۳۹۳عزیز جان به من درس تاریخ نده!معلومه قبل جنگ جهانى اروپا قوى تر از آمریکا بود،ولى الان چى؟تازه اون موقع هم آلمان ها جنبه ش نداشتن که راه افتادن دنیا رو بگیرن،نتیجش شد بیست میلیون کشته!!!!!!رفیقمون یه جورى صحبت کرد آدم فک میکنه آمریکا به خاطر آلمان شده آمریکا!!!!!
خیلى از تکنولوژى هایى که آمریکا داره آلمان ده سال دیگه هم بهش نمىرسه!شماها فقط یه ماشینو میبینین،فکر میکنین تمام صنعت همونه!
تو زمینه ى هوافضا هم که آلمان حرفى جلو آمریکا نداره بزنه!آمریکا پدر هوافضاى دنیاست،بقیه باید برن جلو بوق بزنن!!!!
حالا هى بیا بگو قدیما اینجورى شد،اونجورى شد،چه اهمیتى داره؟
aref
۱۷ شهریور ۱۳۹۳آمریکا فاصله ی زیاد تکنولوژی با آلمان نداره حتی در هوا و فضا . نمونش ایرباس – یروفایتر تایفون صنایع دارویی مرک و…
شروین
۱۷ شهریور ۱۳۹۳تو همه چیز امریکا حرف اوله. تو ماشین هم آلمان جلو امریکا عددی نیست. فقط ادعاست.
هیوا
۱۷ شهریور ۱۳۹۳آمریکا اگه میتونست بدون کمک المان هوا فضا اول بشه جنگ سردو شکست نمی خورد!
شلبى
۱۷ شهریور ۱۳۹۳aref جان شما که هنوز نمیدونى ایرباس کجاییه و کدوم کشور تولیدش میکنه پس لطفا ندانسته یه چیزى نگو ،نزدیک به نصف ایرباس امریکاییه از قبیل کامپیوترها و موتورها وقسمت هاى دیگه و بقیشم چندتا کشور اروپایی باهم میسازن و در اخر تو فرانسه مونتاژ میشه
بعدم خواهشا امریکا رو با جاى دیگه اصن مقایسه نکنید
شلبى
۱۷ شهریور ۱۳۹۳شما چرا از این زاویه نگا نمیکنید که اگه امریکا نبود بعد از جنگ جهانى اروپاییها باید گدایى میکردن
اروپا رو بعد از جنگ امریکا دوباره اروپاش کرد
P.G
۱۷ شهریور ۱۳۹۳عارف جان،من مطالعه تخصصیم تو هوا فضاست!چهار تا کشور اروپایى آلمان،فرانسه،انگلیس،اسپانیا با هم و با یه شکل عجیب و غریبى حدوداً شصت درصد ایرباس رو میسازن و چهل درصد باقیمونده که شامل قسمت هاى کامپیوترى توسط هانى وِل و بخش زیادى از موتوراى ایرباس هم توسط شرکتاى جنرال الکتریک،پرات اند ویتنى،سى اف ام آمریکا ساخته میشه و خیلى بخشاى دیگه ایرباس آمریکایى هستن!به خاطر همینه که ایرباس از نظر تحریم براى ما زیاد با بویینگ فرقى نداره چون در واقع بزرگترین تأمین کننده قطعه ایرباس آمریکاست!
یوروفایتر هم اتحادیه اروپا با همکارى هم میسازن و آلمانى نیست!
هیوا جان نمیدونم شما چند سالته ولى مطالعه ات یکم ضعیفه!مطمئنى آمریکا تو جنگ سرد از روسیه شکست خورد؟؟؟؟برا یادآوریت مختصر میگم که نتیجه ى جنگ سرد شد فروپاشى اتحاد جماهیر شوروى و تجزیه اون و تضعیف قدرت بین المللى روسیه،از طرف دیگه ناتو تشکیل شد که یه قدرت بازدارنده جلوى روسیه باشه و مهمترین نتیجه ى جنگ سرد این شد که آمریکا تنها ابرقدرت جهان شد و عملاً الان تنها سیاست گذار دنیاست!!!
شلبى
۱۷ شهریور ۱۳۹۳هیوا جان مطمعنى امریکا نو جنگ سرد شکست خورد،اشتباه نمیکنى؟
خخخخخخخخ
شایان
۱۷ شهریور ۱۳۹۳اون موقعی که امریکا کادیلاک زده بود که زیر 100 کیلومتر 4 سیلندش کار میکرد بالای 100 کیلومتر 8 سیلندرش المان موتور 4 سیلندر بیشتر نداشت.
هیوا
۱۷ شهریور ۱۳۹۳مگه این نشد آمریکا بخاطر غرورش نمی خواست از مهندس فون براوون کمک بگیره تا این شد که روسیه تونست یه سگ رو فضا بفرسته اینجا شد که جنگ سردو باختن! بعدش مهندس فون براون کاری کرد که بتونن آدم به فضا بفرستن تازه روسیه ام ماکت های کار مهندس فون براون دستشون افتاد یه نفر باهوش داشتن از رو اون ماکت ها سگ فرستاد فضا!منم می خوام همینو بگم علم هوا فضای آمریکا صدقه سری آلمانه!!!!!!!!
P.G
۱۷ شهریور ۱۳۹۳نمیدونم منظورت از جنگ سرد چیه ولى اون چیزى که من به عنوان جنگ سرد میشناسم تا سال ۱۹۹۰ ادامه داشت و صرفاً در هوافضا نبود،بلکه تو همه زمینه ها بوده!
فون براون هم پدر علم موشک سازى نوینه و تخصصى تو زمینه فرستادن آدم به فضا نداشته!قبول دارم از موسسان ناسا بوده ولى دلیلى نداره همه ى موفقیت هاى ناسا رو به اسمش بنویسى!
ینى نمىدونى استارت علم هوافضا رو برادران رایت تو سال ۱۹۰۱ تو کارولیناى شمالى زدن؟؟؟اصالتاً هم آمریکایى بودن!!!پس آلمان ها اگه چیزى تو هوافضا دارن مدیون آمریکایى هان نه آمریکایى ها مدیون آلمان ها!!!!
ابراهیم
۱۸ فروردین ۱۳۹۷شما میدونید همین چیزی که زیر دستتونه و مینویسید با کل برنامه هاش از طراحی خودرو تا شبیه سازی همش ساخت یو اس آ هست؟؟؟!!!!
e36
۱۵ شهریور ۱۳۹۳اووووووف
RainCityCars
۱۵ شهریور ۱۳۹۳(گربه دسش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده) شما اگه سلیقت نمی خوره بخاطر اینه نمی تونی بخری،می تونستی الان عاشقش بودی
RainCityCars
۱۵ شهریور ۱۳۹۳پدال اینقد چرت نگو نظرت تکراریه یعنی چی؟
یاسین
۱۵ شهریور ۱۳۹۳هیکلش عضله ایه!!
یاسین
۱۵ شهریور ۱۳۹۳چرت و پرت چیه یه ذره ادب داشته باش حوصله نداری دوبار کلیک می کنی
اخطار تکراری بودن نظر میده حالا چیش چرت و پرته؟
امید برتر
۱۵ شهریور ۱۳۹۳خوبه تو تیتر به جای انجین نوشتید پیشرانه!
پیشرفت کردید!
فریا
۱۵ شهریور ۱۳۹۳منتـــظر ZR1 هستیــــــم . با 800 تا ابر اسب بخـــار
احمدرضا
۱۵ شهریور ۱۳۹۳خوبه
Ahmad
۱۵ شهریور ۱۳۹۳چی بشه این دیگه.
H
۱۵ شهریور ۱۳۹۳مثل همیشه سازگار با روحیه امریکایی قدرتمند و با ابهت
ali
۱۵ شهریور ۱۳۹۳عالیه.حرف نداره
مصطفی
۱۵ شهریور ۱۳۹۳ایول حال کردم.
datsun
۱۵ شهریور ۱۳۹۳من نفهمیدم دقیقا چی کار کرده، بادامک مجازی چطور کار میکنه
مهدی .فقط آمریکا .فقط دوج
۱۵ شهریور ۱۳۹۳پرچم کروت بالاس
esi
۱۵ شهریور ۱۳۹۳عجب موتوری
امید
۱۵ شهریور ۱۳۹۳واقعا جنرال با این کوروت طوفان به پا کرده با این موتور که سونامی کارش حرف نداره فقط ای کاش میشد تو ایران هم این چیزارو تجربه کنیم
صادق
۲۳ خرداد ۱۳۹۴الان داخل اهواز ماشینای آمریکایی مثل مورو ملخ ویراژ میدن.
از موستانگو کامارو گرفته تا کروت و…
فرق ماشین سوارای تهران با اهواز اینکه ماشینایی که اهوازیا میرونن، تهرانیا باید ی ماه کربن بازی کنن تا بتونن قفلشونو وا کنن … البته کربن هم واسه تهرانیا نعمت الهی محسوب میشه اگه اینو نداشتن واقعا جای دلسوزی داشتن.
Masoud AMG
۱۵ شهریور ۱۳۹۳سلام
حالا کوروت Z06رقیب می طلبه.پس بلاخرهGM سرسیلندر شو DOHC کرد ،نمی دونم چرا GM در مقابل تکنولوژی سر سختی میکنه.امیدوارم باز هم از این کارها انجام بده .
احسان(احسان سابق)
۱۵ شهریور ۱۳۹۳معمولا ماشین های امریکایی که از سال 1980 تا 2010 تولید میشد هیچ اثری از هنر و ظرافت نداشتن وهمین باعث شد با سر زمین بکوبن.اما توی 2-3 سال گذشته بخصوص از پارسال ماشین های امریکایی ظرافت و با ابهت ترکیب کردن و ماشینهایی مثل فورد موستانگ و فیوژن و دودج چارجر 2015 این اواخر هلکت و کادیلاک cts و سوگولی همشون شولت کروت تولید شد که نشون میده امریکایی ها هم میتونن مهندسی پیشرفته با هنر طراحی رو توی صنعت خودرو داشته باشن.
شولت کروت c7 از زیباترین(شاید زیباترین) ماشینی هست که تا حالا دیدم.مطمئن نیستم جنرال موتورز بتونه نسل بعدی کروت رو انقدر جذاب و بینقص بسازه انقدر که این ماشین عالیه
مصطفی
۱۵ شهریور ۱۳۹۳فقط کروت.
نوید
۱۶ شهریور ۱۳۹۳وای یه کروت قرمز الان شیرازه تقریبا من هر روز میبینمش چون خونش نزدیکمونه خیلی عالیه هفته پیشم عروسیش بود گل قرمز زده بود خییییلی خوشکل شده بود
ارمين
۱۳ مهر ۱۳۹۳سلام داخل رشت دو تا تازه از این اومده زرد و مشکی
واقعا غول هستش
c5
۱۹ دی ۱۳۹۳این انجین یه شاهکاره از یه کمپانی با اصالت
american muscle
۷ اردیبهشت ۱۳۹۴حالا صب کنید رقابت بین دوج و شورولت خیلی زیاده.ماشینای بعدی چی باشه!!!!!! شاسیو میترکونه خخخخخ
داود
۲۶ آبان ۱۳۹۴ماشین باید بشینی احساس کنی ماشین بگه کم نمیارم ، ماشین یعنی ماشین آمریکایی. دوج شورولت کادیلاک قدیمیاش که تا نابود نمی شدن کار می کردن .
مرتضی
۲۴ فروردین ۱۳۹۵با سلام به دوستان عزیزم
این ماشین حاصل همکاری با یک شرکت آلمانی می باشد
در کل نسبت به zr1 هم خوشگل تره هم قدرتمندتر البته حجم موتور پایین تر که واقعا پیشرفت زیادی. از نظر کمک فنر و نرمی اتاق خیلی بهتر از zr1 هست. فقط یه ضعف نسبت به پراید داره که آنتنش رو من ندیدم کجاست چون خیلی مهمه اندازه آنتن
…..
من که عاشقشم
مهمترین مساله ای که داره لامصب ارزان تر از مدل قبلیه خودشه آخه دهنتون سرویس از ایران خوردو یاد بگیرد با تغییر چراغ دو میلیون گرون تر کنید دیگه
خدا رو شکر مه تحریم هستیم ایران نمیاد اگه می اومد ایران من که نمی تونستم بخرم باید خودکشی می کردم