چندی پیش شورلت نسل جدید سیلورادو HD را معرفی کرد و حالا مدت کوتاهی بعد جیامسی هم پردهها را از چهرهٔ نسل جدید سییرا HD یا هوی دیوتی کنار زده است. اولین چیزی که در این تراک غولپیکر جلبتوجه میکند، استایل فوقالعاده باابهت، جذاب و گیرای آن است که نسل جدید سییرا HD را کاملاً از نسل قبلی متمایز کرده است. جلوپنجرهٔ عظیم، چراغهای جلو با طرح C شکل معروف جیامسی، مه شکنهای LED و چراغهای روی سقف در مدلهای شش چرخ و دنالی از ویژگیهای برجستهٔ نمای جلویی این ماشین هستند؛ سییرای جدید همچنین کشیدهتر و بلندتر از قبل هم شده است.
بدنهٔ جدید سییرا HD مدل ۲۰۲۰ علاوه بر طراحی جدید، کارایی بهتری هم نسبت به قبل دارد که ازجملهٔ ویژگیهای برجستهٔ آن میتوان به قسمت بار جدید با ۲.۵ سانتیمتر ارتفاع کمتر، زیر پاییهای جلوی گلگیرهای عقب و یک زیر پایی سفارشی روی درِ عقب برای ورود آسانتر به قسمت بار اشاره کرد. درِ عقبی چندمنظوره نیز برای تمامی تیپهای سییرا HD جدید قابل سفارش است.
جیامسی نسل جدید پیکاپ هوی دیوتی خود را به بسیاری از ویژگیها و تکنولوژیهای جدید هم مجهز کرده که یکی از مهمترین آنها سیستم ProGrade Trailering است. این سیستم با استفاده از ۱۵ دوربین نمای کاملی از اطراف خودرو را برای راننده فراهم میکند. یکی از جالبترین ویژگیهای این سیستم، نمایش تریلر شفاف است که بهراحتی نمایی از پشت تریلر را در اختیار راننده قرار میدهد. سایر ویژگیهای سیستم ProGrade Trailering نیز شامل تست چراغهای تریلر، تشخیص ایرادات الکتریکی تریلر، پایش باد تایرهای تریلر، پایش دما و چکلیست بازرسی و نگهداری میشود.
سییرا HD به فناوریهای دیگری هم مجهز شده تا رانندگی و کشیدن تریلر با آن آسانتر شود. ازجملهٔ این تجهیزات میتوان به ترمز پارک الکتریکی خودکار، کنترلکنندهٔ ترمز تریلر، سیستم کمک به شروع حرکت در سراشیبیها، سیستم کنترل پایین آمدن از شیبها، سیستم کنترل چرخش تریلر و ترمز اگزوز دیزل اشاره کرده کرد. در این تراک غولپیکر همچنین دو حالت رانندگی مختلف بنامهای Tow و Haul هم تعبیه شده است.
سییرا HD مدل ۲۰۲۰ همانند پسرعمویش سیلورادو HD به یک پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری توربودیزل دورامکس مجهز شده که ۴۴۵ اسب بخار قدرت و ۱۲۳۳ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک جدید به چرخها انتقال پیدا میکند. تراک هوی دیوتی جیامسی با تکیه بر قوای محرکهٔ توانمند خود میتواند تا ۱۳.۶ تن بار را یدک بکشد که بهبود چشمگیری را نسبت به ظرفیت بکسل ۱۰.۵ تنی نسل قبلی نشان میدهد. سازندهٔ آمریکایی هنوز اطلاعاتی از پیشرانهٔ بنزینی سییرا HD جدید منتشر نکرده است.
جیامسی اما غیر از مدل SLT و نسخهٔ لوکس دنالی، برای اولین بار نسخهٔ آفرود محور AT4 را هم برای سییرا HD جدید ارائه کرده است. این مدل با برخورداری از تنظیم خاص سیستم تعلیق با کمکفنرهای رانچو، صفحات محافظ زیرین برای محافظت از قطعات حیاتی، حالت اختصاصی آفرود و لاستیکهای میشلن، قابلیتهای آفرود بالایی داشته و قصد رقابت با دوج رم HD پاور واگن را دارد. سییرا AT4 در بیرون هم با ویژگیهایی مانند تریم کرومی تاریک، جلوپنجرهٔ کرومی مشکی، سپرهای همرنگ بدنه و قلابهای بکسل قرمزرنگ از دیگر نسخهها متمایز شده است. این مدل در داخل نیز بهصورت استاندارد از صندلیهای چرمی، نمایشگر سربالای بزرگ ۱۵ اینچی؛ تریم تاریک و نشان AT4 روی پشتسریها برخوردار است.
فروش نسل جدید جیامسی سییرا HD از اوایل امسال دو نسخهٔ 2500HD و 3500HD آغاز خواهد شد. سازندهٔ آمریکایی فعلاً قیمت این تراک عظیمالجثه را اعلام نکرده است اما انتظار میرود قیمت آن از بیش از ۳۵ هزار دلار آغاز گردد.
طارمی
۴ بهمن ۱۳۹۷این ماشین قشنگ 15 سال برا صاحبش کار میکنه.
Mohammad
۴ بهمن ۱۳۹۷15 سال چیه هنوز پیکاپ های دهه های 70 و 80 دارن مثل ساعت کارمیکنن با کمترین خرج
هنوز دنیا چیزی به مقاومت پیکاپ های امریکایی نساخته
بعد نمیدونم چرا اون لیستی که چندی پیش منتشر شد فقط هاچ بک های تویوتا توش بودن
hami
۴ بهمن ۱۳۹۷شما فکر کن اینو بدن به ایرانی های بی جنبه چی میشه
کافر مقدس
۴ بهمن ۱۳۹۷توبه ها را بشکنید . . . . . . . . . . آمد بهاران
Ali.usa
۴ بهمن ۱۳۹۷فقط اون عکسی که داره کاروان میکشه دنبالش ?
لعنت به اون کسای که سیاست وارد زندگی مردم کردن
اقا ما هم میخوایم از اینا خب .ارزوهای نه چندان سختمون گردن کی .کشته های پراید گردن کی?
از بحث خاج نشیم عااالی شده به نظر من امریکای ها جز پیکاپ ها نباید ماشین دیگه ای بخرن
چون هم جادا ن هم راحتن هم به اندازه کافی شریع وقوی
البته کنار یه پیکاپ فول شایز باید یکی از اون 3 تفنگدار باشه
حسین
۴ بهمن ۱۳۹۷یا خود خدا آدم فقط اشک تو چشاش جمع میشه
احمد
۴ بهمن ۱۳۹۷ما هیچ ما نگاه… .
حمیدرضا
۴ بهمن ۱۳۹۷این اسمش کاملا بهش میاد کامیون به نظرم خیلی خوش چهرست و خوب کلی هم پیشرفت داشته ولی اینکه بتونه با باقی ماشین ها حتی خود سیلورادو رقابت کنه یکم سخته جیمس بیشتر به درد کسانی می خوره که ماشین هایی بااستایل سنتی دوست دارن و البته کلی چرم داخل ماشین
Omid622
۴ بهمن ۱۳۹۷پیکاپ “آخر زمان ” بیشتر بهش میاد تا اژدها
محمدامین مقدم
۴ بهمن ۱۳۹۷دقیقا نقطه مقابل خودرو های امروزی . علاوه بر آنکه سوار ما نمی شود بلکه قدرت ما را در زندگی افزایش می دهد . روح این وانت کاملا برای بنده محسوس است .
امیر
۴ بهمن ۱۳۹۷یعنی یه دونه ازاین پیکاپ ها رو داشته باشی چی میشه امکانات فضا راحتی ابهت جای بار امنیت دمش گرم خیلی زیبا وابهت ساختنش
NAVID۰۰۹۸
۴ بهمن ۱۳۹۷جونم به این ماشین با اون همه عظمتش .
تیترِ برازنده ای انتخاب کردی پدال .(( اژدها)).
امیر
۴ بهمن ۱۳۹۷بسیار زیبا و با ابهت
اما از نظر فنی هنوز مونده به رم برسه
Ford taurus
۴ بهمن ۱۳۹۷این دیگه کامیونه ???ادم وحشت میکنه از دیدنش ?
یاس ی
۶ بهمن ۱۳۹۷آخه چرا انقدر تو هیولایی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! زیبا ، جادار ، مطمئن برازنده این آقاست.
خدایی چقدر زیبا شده، آدم وانت سوار میشه اینجوری سوار بشه. هرچی راجبش بگیم کم گفتیم. جمله کم میاری.