در حال حاضر همه سایتهای خودرویی درباره جی ام سی هامر الکتریکی جدید صحبت میکنند. این خودرو ابعاد بزرگی داشته و اگرچه جی ام سی وزن آن را بهصورت رسمی اعلام نکرده اما میتوان گفت که با خودرویی سنگینوزن طرف هستیم. البته این خودروساز ویژگیهای آفرود متعددی را منتشر کرده که شاید با دیدن برخی از آنها سورپرایز شوید!
ما قبلاً میدانستیم که هامر الکتریکی جدید میتواند تا ۶۱ سانتیمتر در آب غوطهور شود. سیستم تعلیق بادی این خودرو نیز میتواند بهصورت خودکار یا توسط راننده تغییر ارتفاع دهد. هامر الکتریکی در تنظیمات استاندارد خود زاویه حمله و فرار ۴۱.۵ و ۳۱.۶ درجهای دارد که برای خودرویی با این ابعاد بد نیست. البته در حالت تراین این زوایا به ۴۴.۳ و ۳۳.۷ درجه افزایش مییابند که در بخش زاویه حمله بهتر از جیپ رانگلر و حتی نسخه دو درب روبیکان میباشد؛ اما صبر کنید هنوز برخی موارد باقی مانده است!
در حالت Extract است که زاویه حمله به ۴۹.۷ و زاویه فرار به ۳۸.۴ درجه میرسد. همچنین حداکثر زاویه شکست هامر الکتریکی نیز ۳۲.۲ درجه است. در مقابل باید گفت رانگلر روبیکان زاویه حمله و فرار ۴۴ و ۳۷ درجهای داشته و زاویه شکست آن نیز ۲۷.۸ درجه اعلام شده است. برای آفرودرهای حرفهای شکی وجود ندارد که جی ام سی هامر جدید تواناییهای زیادی در زمینهای ناهموار و خشن خواهد داشت. این موضوع مخصوصاً زمانی صحیح خواهد بود که بدانید هامر الکتریکی طول بیش از ۵.۴ متری داشته درحالیکه طول جیپ دو درب تنها ۴.۲ متر است.
البته نکتهای وجود دارد و آن اینکه جی ام سی گفته حالت Extravt در آینده قابلدسترسی خواهد بود. این حالت باعث میشود ارتفاع سیستم تعلیق برای آفرودهای سنگین افزایش یابد اما هنوز مشخص نیست که این حالت در کدام نسخههای هامر عرضه شده و یا اینکه بهصورت آپشن وجود خواهد داشت. احتمالاً این ویژگی بهصورت استاندارد در نسخه سفارشی ادیشن ۱ با قیمت ۱۱۲۵۹۵ دلار وجود خواهد داشت.
جی ام سی همچنین تائید کرده هامر الکتریکی از فرمان پذیری تمام چرخ ها سود خواهد برد. در حالت خودکار چرخ های عقب در جهت مخالف چرخ های جلو خواهند چرخید تا در سرعتهای پایین شعاع گردش بهتری ایجاد شود. این چرخ ها در سرعتهای بالا همانند چرخ های جلو گردش خواهند داشت تا پایداری خودرو بهبود یابد.
البته حدس میزنیم ویژگی گردش چرخ های عقب در جهت مخالف برای رانندگان هامر بسیار مفید باشد زیرا باعث کاهش مناسب شعاع چرخش خواهد شد.
فروش نسخه پرچمدار ادیشن ۱ قرار است از پاییز سال ۲۰۲۱ شروع شود هرچند نسخه پایه ۷۹۹۹۵ دلاری هامر الکتریکی جدید تا اواخر سال ۲۰۲۴ عرضه نخواهد شد.
امین
۳ آبان ۱۳۹۹خیلی مونده تا یه الکتریکی تو آفرود حریف بنزینی بشه بزرگتر از هامر هم توی آفرود و قضایای عبور از موانع/مهم تر از همه اصطحلاک/ و هزینه ها/ و نگهداری/ و سوختگیری/ مقابل رانگلر عددی نیست.
این به هیچ وجه نمیتونه توی افرود عملکردش در حد رانگلر باشه هیچوقت
Hadi
۳ آبان ۱۳۹۹هامر:لایک
رانگلر: دیسلایک
Elmiraj
۳ آبان ۱۳۹۹بعد انعطاف بیرقیب…این وزن بین ۱.۸ تا ۲.۱ تُن رانگلر هست که باعث برتریش بر رقبا میشه .
در مقام سوم هم زوایای حمله ، شکست و فرار….
.
.
در آفرود ، وزن بَلای جان الکتریکی هاست بخصوص اگر اون ماشین یک پیکاپ فول سایز الکتریکی باشه…
کانال the fast lane car که پرطرفدار ترین کانال آفرود یوتوب هست بعد رونمایی CyberTruck گفت که وزن بیش از ۳.۵ تُن آن بزرگترین ضعفش در آفرود خواهد بود و موتورهای قدرتمند آن کمک چندانی بهش نمیکنن .
.
.
.
Hummer EV هرگز نمیتونه بهتر از رانگلر باشه….
M.A.S
۳ آبان ۱۳۹۹البته به نظر منم رانگلر خیلی بهتره از هامر
ولی بهتر از هردوی اینا این دایناسور جدیده
رم trx
فک میکنم تا 81سانت زیر اب میره
هنوز بنزینی
هنوز امریکایی
M.A.S
۳ آبان ۱۳۹۹فقط یه لحظه
یه چیزی برام جالب توجه شد
شما اومدی و یه ضعف از تسلا گفتی ؟؟؟؟؟!!!!!!!??
moh
۶ آبان ۱۳۹۹کامنتهاتون عالیه و مفید کاش در اینستاگرام پدال هم کامنت میگذاشتید
pooriya.bmw.germany
۳ آبان ۱۳۹۹امین جان از تجربیات رانندگیتان با هامر جدید بیشتر برامون بگو چون بچه ها قصد خرید دارند ایجوری با معایب هامر جدید بیشتر آشنا میشن
Mehran (fox)
۴ آبان ۱۳۹۹تورو قرآن این استهلاکو درست تایپ کنید، واقعاً دیگه اصطحلاک نوشتن میره رو اعصاب…..استهلاک از هلاک شدن میاد یعنی فرسوده شدن یعنی باب استفعال هلک…
Ali_x76
۴ آبان ۱۳۹۹این دو تا واژه خیلی رو مخن
استهلاک
و اصطکاک
۹۰درصد افراد اشتباه مینویسنشون
NAVID۰۰۹۸
۴ آبان ۱۳۹۹آقا امین
بر چه اساسی به این منطق رسیدی که رانگلر برترین هست !!!
از زمان رونمایی هامر ، هنوز تو کفِ گشتاور ۱۵۰۰۰ نیوتونیش موندم و قدرتی که باید چرخها تحمل بکنند ، بعد اومدین از رانگلر و بنزینیها دفاع میکنید !!!
در بحث استهلاکی هم خوبیش اینه که در برقیها با مواد روغنی سروکار نداریم و خدماتش تو مایههای آپدیت کردن موبایل و کامپیوتر میمونه و نه تعویض فیلترها روغنها و … .
تو سرما و گرماهای شدید هم به برقی بیشتر میشه اعتماد کرد تا بنزینی !!!
رانگلر که هیچی ، صدتا قویتر از رانگلر هم در برابر هامر برقی جدید عددی نیستند و دیگه باید یواش یواش خودروهای بنزینی را به زبالهدان تاریخ بسپاریم و به عصر جدید سلام کنیم که تمام دنیا در دستان و کنترل رباطها و الکتریک قرار میگیره .
" Swedish Arrogant Tiger "
۴ آبان ۱۳۹۹بحث گشتاور که یه شوی تبلیغاتی مضحکه به کنار دیگه نیاز به توضیح نداره به نظرم.
ولی اشتباه میکنید برقی ها حداقل در حال حاضر و در آینده نزدیک قادر به تصاحب جایگاه آفرودر های واقعی نیستن.
تو سرما و گرمای شدید هم این باتری ها هستن که آسیب پذیرن و در میزان دشارژ شدن اونها تاثیر مستقیم داره، کار بنزین و گازوئیل تو سرمای شدید با یه نفتالین و نهایتا مکمل حل میشه.
آسیب پذیری باتری ها که کف خودرو جاسازی شده و وزن بالای اونها که تو آفرود های جنگلی و بیابونی به اونها اجازه هیچ کاری نمیده به کنار.
یاس ی
۱۸ آبان ۱۳۹۹ببخشید قصد اهانت ندارم امین جان، ولی استهلاک درسته.
حسین
۳ آبان ۱۳۹۹خودرو های برقی آفرودی خیلی عالی میشن. چون گشتاور لحظه ای دارن . روی هر محور موتور جدا دارن و دیگه احتیاجی به سیستم های پیچیده ی مکانیکی قفل دیفرانسیل و گاردان و انوع لغزش محدود ها نیست و حالا تجهیزات سیستم تعلیق و فرمانپذیری دو محور هامر ای وی ترکونده . من یکی پول داشتم حتما میخریدم .
پولش با جی ۶۳ برابری میکنه ولی خب اون سلاطان آفرود درون سوز و این ماشین برترین آفرودر برقی هست
مانی
۴ آبان ۱۳۹۹قیمت پایه!!!G63
147500$
ممد ژانگولر
۳ آبان ۱۳۹۹اگر سیستم اتو پایلوت یا سلف درایو بهش اضافه بشه
تسلا باید بره گردو بچینه ?
مهدی
۳ آبان ۱۳۹۹خوب معلومه که جی ام سی هامر پیشتازه
امین
۳ آبان ۱۳۹۹??? توی آفرود اون بهتره به نظرت؟!?
زیزیگولو
۳ آبان ۱۳۹۹جی ام سی هامر????
مهدی موتورز
۳ آبان ۱۳۹۹مسلما کسی که اینو میخره باهاش کیسه برنج نمیبره
بیشتر جنبه SUV داره
Audi s8
۳ آبان ۱۳۹۹۳ تاشون ماشینای خوبین ولی هامر و جی امسی را من بیشتر دوست دارم
Sina
۳ آبان ۱۳۹۹من رانگلر رو ترجیح میدم
ماشین آفرود باید جون سخت و ساده باشه ، ماشینی که سیستم رانندگی خودکار داره هبچ وقت جون سخت و ساده نیست
Ramin
۳ آبان ۱۳۹۹سایت پدال میشه یه مقایسه بین تسلا سایبر تراک و هامر بزاری
واقعا همه مشتاقا بدونن کی برنده میشه هرچند نتیجه مشخصه ولی شماها بسیار دقیق مطالب میزارید
Sina
۳ آبان ۱۳۹۹دقیقا برنده یعنی هامر خیلی مشخصه.?
البته که رقیب رانگلر بزرگ نمیشه?
net
۳ آبان ۱۳۹۹جالبه وانت هامر الکتریکی در حد ماشینهای تسلا در هر بار شارژ میشه ۵۶۰ کیلومتر رانندگی کرد
" Swedish Arrogant Tiger "
۳ آبان ۱۳۹۹هیچوقت نمیتونم به یه خودروی برقی برای آفرود اعتماد کنم.
یا توجه به الکتریکی بودنش و سیستم های پیچیده و کمکی ای که داره قطعا یه آفرودر واقعی و سخت جان نیست،یه سرباز برای آخرالزمان نیست.
عجیبه که برخی نمیخوان این مسئله رو بپزیرند.
کوشا
۳ آبان ۱۳۹۹چهار ماه پیش زیر یکی از خبر های پدال گفتم این هامر در صورت تولید صرفه ی اقتصادی نداره و باعث خدشه به نام برند هامر میشه… من تسلیمم!!! ولی قبول کنین هیچکس انتظار نداشت جنرال موتورز بتونه یه همچین چیزی رو تولید کنه! هیچکس نمیتونه بگه از سطح تکنولوژی جنرال موتورز اطلاع داشته! مشخصات ماشین واقعا عجیبه…
U.N.C.L.E
۳ آبان ۱۳۹۹رانگلر:آفرود
هامر:همه کاره
پس هامر
بهزاد
۳ آبان ۱۳۹۹هامر الکتریکی هنوز ساخته نشده حتی نمونه ی پروتوتایپ برای آزمایش هم ساخته نشده!
تمامیه مشخصات و عملکرد روی کاغذه و هنوز اجرایی نشده و این هم یک میراثی از تسلا برای سایرین که با معرفی مدلهایی که هنوز کامل نشدن برای بالا بردن قیمت سهام!