جنرال موتورزفورد

مقایسه فروش جنرال موتورز و فورد در چین

بازار خودروی چین تأثیر زیادی روی صنعت خودرو دارد. تسلا سال پیش عملکرد درخشانی در این بازار بر جای گذاشت و رشد فروش دو برابری را تجربه کرد. این در حالی است که بازار چین به‌طور سنتی بین خودروسازان آلمانی تقسیم شده است. خودروهای برجسته و پر زرق و برقی همچون ب‌ام‌و سری ۷ کنونی طرفداران زیادی بین چینی‌های ثروتمند دارند اما برخی تغییرات در این بازار رخ داده و فورد و جنرال موتورز هم توانسته‌اند موفقیت‌هایی را کسب کنند. البته برخلاف بازار آمریکا، جنرال موتورز در چین کاملاً بر فورد غلبه کرده است.

هر دو خودروساز در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ رشد فروش خوبی را تجربه کرده‌اند. فورد در این بازه زمانی ۱۵۳,۸۲۲ دستگاه خودرو به چینی‌ها فروخته که رشد ۷۳.۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد. جنرال موتورز هم بیش از ۷۸۰ هزار دستگاه خودرو به فروش رسانده که حاکی از رشد ۶۹ درصدی است. واضح است که جنرال موتورز از جوینت ونچرهای گوناگون خود در چین استفاده حداکثری را می‌برد. علاوه بر این شرکت‌هایی همچون بائوجون فروش کلی جنرال موتورز را بالا می‌برند.

در کل بیش از ۲۲۴ هزار دستگاه بیوک در چین فروخته شده است. سدان بیوک لاکراس که دیگر در آمریکا عرضه نمی‌شود به فروش ۱۳ هزار دستگاهی دست یافته است. کادیلاک با فروش بیش از ۵۷ هزار دستگاهی رکورد جدیدی در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ بر جای گذاشته است.

شاید فروش فورد در چین کمتر از جنرال موتورز باشد اما حداقل نشان می‌دهد این خودروساز در جهت درستی حرکت می‌کند. بیش از ۳۴ هزار شاسی‌بلند فورد در سه‌ماهه اول امسال در چین به فروش رفته‌اند که بیش از ۱۰۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد. فورد اسکیپ به تنهایی فروش حدود ۸۴۰۰ دستگاهی داشته است. محصولات لوکس لینکلن نیز رشد فروش ۲۱۷ درصدی را نسبت به سه‌ماهه ابتدایی ۲۰۲۰ ثبت کرده‌اند و خودروهایی همچون آویاتور و کورسیر در بین چینی‌ها محبوب بوده‌اند. این دو شاسی‌بلند سه‌چهارم کل فروش لینکلن در این مدت را به خود اختصاص داده‌اند. این چهارمین سال پیاپی است که فورد رشد فروش خود در چین را جشن می‌گیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. 2646

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (344 ديدگاه)

    با سلام به همه دوستان
    امیدوارم که حال تون خوب باشه و تا اینجا سال، دهه و قرن خوبی رو سپری کرده باشین.
    پاسخ چند تا از دوستان را اینجا می نویسم اما چون ربط دقیقی به این کامنت نداره، همه پاسخ ها رو در یک کامنت ارسال می کنم.

    porsche عزیز
    دوستی با شما برای من افتخاره، وقتی پیغام درخواست دوستی تون رو دیدم، برای تاییدش کلیک کردم منتها درخواست شما از بین رفته بود. حدس زدم شاید با توجه به کسب رکوردهای دیسلایک در چندین کامنت متوالی توسط من، از دوستی تون با من منصرف شده اید! برای همین اقدامی نکردم. برای شما درخواست دوستی ارسال کردم، لطفا تایید بفرمایید.

    mahan جان
    همان طور که قطعا خودت بهتر می دونی، سیستم های تزریق سوخت مستقیم (GDI) نسبت به سیستم تزریق چند نقطه ای (MPI) قدرت و گشتاور بالاتری تولید می کنن اما به همین نسبت نیاز به بنزین با اکتان بالاتری هم دارن. به واسطه فشار بالاتر سیستم سوخت رسانی، ناک موتور در GDI به شدت افزایش پیدا می کنه و این دقیقا پاشنه آشیل موتورهای Kia/Hyundai در بحث یاتاقان زدن است.
    از اون جایی که یاتاقان ثابت و متحرک، جنس سوپاپ ها، طراحی داکت های روغن، توان اویل پمپ و … بین موتورهای GDI و MPI یکسان است، فشار وارده به موتور به واسطه ناک بیشتر در موتورهای GDI باعث افزایش شدید استهلاک موتور میشه که جز با استفاده از مکمل Octane Booster خوب (مثل NOS، Lucas و Gumout) هیچ درمانی برای این مشکل وجود نداره. پیشنهاداتی مثل تعویض زودهنگام روغن موتور و … هم که در ایران از طرف تعمیرکاران بی سواد مطرح شده، عملا جز افزایش مخارج برای صاحب اتومبیل و بالطبع درآمد بیشتر برای تعمیرکاران و قطعه فروشان ثمری نداره. پس به طور خلاصه، خرید موتور GDI نسبت به MPI در ایران، مخصوصا شمال کشور که بنزین مناسبی نداره، اصلا پیشنهاد نمیشه. مطمئنا اون چند اسب بخار بیشتر تولیدی موتورهای GDI هم به واسطه ناک موتور، از بین خواهد رفت و عملا هیچ برتری در موتورهای GDI نیست.
    مقایسه موتور 4 سیلندر نصب شده عرضی با موتور V6 هم که از اساس خنده دار هست. به فرض محال، حتی اگر 1 درصد هم شتاب موتور 4 سیلندر GDI با موتور V6 تا سرعت 100 کیلومتر بر ساعت یکسان باشه، هیچ وقت گشتاور فلتی که موتور V6 از دورهای پایین تو تست های کشش دارند، موتورهای 4 سیلندر نمی تونن ایجاد کنن. متاسفانه خیلی از دوستان ماشین باز (حتی عموم دوستانی که اینجا هستن) توجهی به دیاگرام موتورها ندارن و صرفا رفتار و کاراکتر یه خودرو رو با عدد اسب بخار یا گشتاور می سنجن.
    به عنوان مثال، خیلی از دوستان فکر می کنن Lexus IS500 صرفا به واسطه عدد توان و گشتاور نزدیک به BMW M3/M4 می تونه باهاشون رقابت کنه. منتها اگر دیاگرام موتورهاشون رو نگاه کنن و دور موتور پیک گشتاور، فلت بودن گشتاور در گستره دینامیکی موتور و … موتورها رو بررسی کنن، کاملا متوجه میشن چرا موتورهای کم حجم توربو نسبت به موتورهای حجیم تنفس طبیعی برتر هستن. فارغ از بحث عدم توازن وزن موتورهای حجیم تنفس طبیعی که هندلینگ خودرو با آندراستیر مواجه می کنه، موتورهای توربو به واسطه پیک فلت گشتاور در دورهای پایین، چه در زمینه شتاب اولیه، چه در تست رولینگ و چه در حرکت در پیچ ها برتری کاملی دارند. موتورهای توربو به واسطه همین ویژگی گشتاور در کریتیال پوینت پیچ ها (به ویژه پیچ های S شکل)، نیازی به معکوس ندارن. پس عملا نه تنها انتقال وزن ماشین رو در پیچ ها حفظ می کنن، تایم تعویض دنده ها هم تلف نمیشه.
    به عنوان نکته آخر در بحث مقایسه موتورهای GDI و MPI، تنها اتومبیلی در ایران که توانایی آداپته شدن با بنزین کم کیفیت ایران رو داره، Mercedes Benz است. گزینه استفاده از بنزین نامرغوب رو می توان توسط دیاگ فعال کرد تا فشار تزریق انژکتورها و بوست توربوها کاهش پیدا کنه و در نتیجه به واسطه ناک کمتر، استهلاک موتور پایین تر بیاد. حتی با وجود این آپشن، شخصا ترجیح میدم همیشه موتور قوی تر رو در بنز انتخاب کنم (به عنوان مثال E350 به جای E300 یا E300 به جای E250). بنابراین برای من هیچ دلیل منطقی برای انتخاب موتور 4 سیلندر GDI به V6 وجود نداره.

    * ماهان جان اگر هنوز جایگزینی برای BMW 730 نخریدی، به شدت پیشنهاد میدم روی MB CL500 C216 فکر کنی. اخیرا چند روزی زیر پام بود. ماشین فوق العاده ای است و کاراکتر متفاوتی نسبت به S-class داره. یه گرند تورر فوق العاده برای آستانه 40 سالگی یک مرد مجرد!
    ;)

    R@m!n جان
    با بخش عدم توانایی آفرود کراس اوورهای خودروهای کره ای (و بالطبع تمام کراس اوورها) کاملا موافقم، منتها با مشکلات گیربکس هیوندا/کیا در سرعت بالا و تعویض دنده مخالفم. همیشه گفتم، بازم تاکید می کنم که مهم ترین دلیل استهلاک بالای خودروهای وارداتی در ایران عدم اطلاعات فنی تعمیرکاران، قطعه فروشان و صاحبان این خودروهاست.
    این دو تا تصویر پایین رو ببین:
    https://uupload.ir/files/rug_2646_(2).jpg
    https://uupload.ir/files/57p6_2646_(3).jpg

    این فیلتر گیربکس اتوماتیک BMW X4 F26 هست که هم شرکت BMW و هم شرکت ZF (شرکت سازنده گیربکس) تاکید داشتند باید هر 80.000 کیلومتر به همراه روغن تعویض شود. تو ایران، نه تنها کسی قطعه ای به اسم فیلتر گیربکس رو نمی شناسه، هیچ تعمیرکاری پیشنهاد تعویض روغن گیربکس رو هم نمیده! می فرمایند که روغن توش حیفه!!
    من در کارکرد 87.000 کیلومتر، فیلتر گیربکس رو به همراه روغن گیربکس Febi-bilstein Nr.39095 (بهترین روغن گیربکس برای گیربکس ZF8 در جهان) تعویض کردم و الان به جرات می تونم بگم ماشین های من با کارکردهای بالا 120.000 کیلومتر، معکوس و تعویض دنده های بهتری (حتی معکوس های 8 به 2) نسبت به X4 و 528 با کارکردهای 50.000 کیلومتر دارند. ماشین های کره ای هم دقیقا به همین درد دچار هستن، منتها چون قیمت پایین تری دارن و عموما به صورت زیرپا استفاده شدن، کارکردهاشون به شدت بالا رفته و کیلومترهای بیشتری با فیلتر و روغن گیربکس بد کار کردند. اتفاقا چند وقت پیش Kia Sportage QL یکی از آشنایان رو فرستادم برای سرویس کامل 150.000 کیلومتر پیش تعمیرکار خودم. کولانت، روغن ترمز، شمع، روغن موتور، روغن گیربکس، فیلتر گیربکس، دیسک جلو، لنت ها، فیلتر بنزین و … تعویض شد، لاستیک ها بالانس شد، زوایای چرخ ها اصلاح شد، کمک فنرهای جلو تعویض شد.
    بعد از گرفتن ماشین، چندین بار تا سرعت 190 کیلومتر ماشین رو تست کردم، معکوس دادم، فشار آوردم. نمی خوام بگم Kia Sportage 2015 یه سوپر ماشینه، خداست یا هر چی که از تعصب نشئت می گیره اما با توجه به تجربه هایی که داشتم و ماشین هایی که روندم، به نظرم این ماشین با این کارکرد عمده بازده خودش رو حفظ کرده بود. به شخصه این حفظ کیفیت رو ناشی از نگهداری درست و تعویض قطعات مصرفی در کارکردهای اعلامی کمپانی می دونم. این ماشین در کارکرد 80.000 کیلومتر هم فیلتر و روغن گیربکس اش به صورت کامل (نه با استفاده از دستگاه ساکشن یا تکنیک تعویض چندباره روغن گیربکس پشت توربین) تعویض شده بود. مطمئنا این ماشین بعد از کارکرد 1000 کیلومتر که شمع ها، دیسک ها، لنت ها، دمپرها و … آب بندی شدند، عملکردش به مراتب هم بهتر میشه.
    خلاصه حرفم این است، خیلی از این لگد زدن ها، قاطی کردن ها و … گیربکس های اتوماتیک در ایران ناشی از عدم تعویض فیلتر و روغن گیربکس، تکنیک قراردهی گیربکس در P و … است.

    fr عزیز
    اگر همچنان دنبال خرید روغن موتور Total اصلی در ایران هستید، چند روز پیش ایساکو فروش روغن موتورهای Total 9000 با گریدهای 5w40 و 5w30 تاریخ 2020 ساخت EU (اتحادیه اروپا) رو با قیمت خوب شروع کرد. از طریق یکی از دوستان دو تا کارتن برای خودم سفارش دادم. هر وقت برگشتم تهران، عکس هاشون رو مشابه روغن های Addinol و Valvoline براتون می فرستم.

    ** اگر پیک چهارم کرونا اجازه بده، باید یه دستی به جلوبندی، دیسک ها و لنت های BMW X4 بکشم. اگر عمری بود، عکس های قطعات، زیربندی، پروسه تعویض، تنظیم زوایای چرخ های و … براتون می فرستم. فعلا این عکس رو به عنوان Coming Soon داشته باشین …
    https://uupload.ir/files/kv8r_2646_(1).jpg

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. mahan

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      اول سلام مهندس عزیز کم پیدایی.درسته کم سعادتیم ولی ارادت همیشگی داریم خدمت شما.
      ممنون از توضیحات کامل و جامعتون منتها من این همه ماشین خوب معرفی کردم اینا میون این همه پیامبر جرجیس رو انتخاب کردند.ماشین باز که نیستن دیشب بهش گفتم یک 64 اپشن براش بچه ها گیر بیارند.
      دوم که مبارکه مهندس به سلامتی استفاده بشه.چرخش برات بچرخه cl500 واقعا ماشین هیولایی و خیلی خوبه.منم دوستش دارم ولی از محدوده قیمتش خبر ندارم.یه چی بگم خندهت نگیره 730 رو به پسر یک زمین دار تو محدوده منطقه ازاد فروختم.7300 کردم تو پاچهش.مابقی هم 1500 دادم بهش.هم زمین رو مفت خریدم هم خودت میدونی هیچ وقت 730 رو نمیشه تو تهران 7 فروخت اونم تصادف کردهشو.صفرش رو میشه 6.5 خرید.منتها مازراتی نخریدم باورت نمیشه هر 3تا رو سینا برام اوکی کرد رفتیم دیدیم همه مشکل داشتن.نمی دونم چرا واقعا یدونه سالم هم پیدا نشد.مدل های دیگه هم زیاد دوست ندارم.هنوز چیزی نخریدم دیگه واقعا انتخاب ها محدود شده.میلاد موتور یه رنج روور اورد میگه چون اشنا هستی من به همه گفتم 24 تومن ولی تو بخر 18 تومن!!بهش گفتم 2015 رو تو روسیه داشتم کمتر 2 تومن خریدم .میگه اینجا ایرانه!واقعا موندم چی بخرم.ولی پیشنهاد خوبی دادی من این مورد رو یادم رفت یه مدت هم از فیوریت هام بود.
      اقا خبر بدم که دیگه مجردی تعطیل بله رو از مهندس گرفتم.فکر کنم دیگه ازین به بعد باید پیر بشم.ولی شاید خنده ات بگیره ولی بازم عادت به تنهایی دارم نصفه شب یهو تصمیم بگیرم برم شمال و بزنم بیرون!
      در مورد تعمیرات هم بسیار موشکافانه و با تخصص گفتی دقیقا این هارو برای سرویس x4 به منم گفته بودم.راستش من بی ام و هارو دو جا میبرم برای تعمیر یکی مجموعه تعمیرگاهی کیانوش خودرو از قدیمی ترین و بهترین هاست و تمام این نکات رو خیلی خوب وارده واقعا از نمایندگی بهتره دومی نمایندگی ۱۲۸ پرشیا خودرو (هویک) که خیلی بهتر از تعمیرگاه مرکزی پرشیا خودرو هستش.حتما این هارو میشناسی بچه های خوبی هستند.درسته پول خوب میگیرن ولی کار خوب هم انجام میدن خیال ادم راحته.

  2. محمد مختاری آذر

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    به نظر من همون تو آمریکا فروشش بیشتر باشه چون تو چین این همه بیزینس هستش شاید فروش کم باشه
    باید برند سراغ هند و آفریقا

    موافقم 6
    مخالفم 21
  3. ali(chevy nova)

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (7383 ديدگاه)

    زنده باد امریکن کارز

    موافقم 24
    مخالفم 21
  4. R@m!n

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    آلمان و ژاپن واسه آمریکا ماشین می زنن خود آمریکا واسه چین ?????????

    موافقم 35
    مخالفم 7
    1. علی آقا

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (585 ديدگاه)

      چین هم واسه ایران و روسیه

      موافقم 12
      مخالفم 2
      1. Amirreza

        ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2733 ديدگاه)

        ولی ایران برا خودش میزنه?

        موافقم 6
        مخالفم 1
        1. Hamid

          ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2464 ديدگاه)

          اقتدار!

  5. میثم

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    ماشینای آمریکایی بجز اروپا، تو باقی دنیا خیلی خوب فروش دارن
    حوزه خلیج فارس و خاورمیانه، کانادا، آمریکای لاتین، استرالیا، چین
    فکر کنم تو هند و ژاپن فروششون خیلی بالا نباشه که تو ژاپن جیپ داره رشد خوبی میکنه و تو هند هم فورد داره کارای خوبی میکنه و احتمالا فروششون در آینده بالاتر میره
    تو ایرانم اگه شرایط عوض بشه نصف مردم آمریکایی میخرن
    خودمم لکسوس

    موافقم 14
    مخالفم 3
    1. taha malek

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (916 ديدگاه)

      این امارو از کجا اوردی نمیدونم
      شورلت اره
      اما فورد فروش خوبی دارن تو انگلیس که واقعا خیلی خوبه فروششون

  6. mahan

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    عجب.خود چینی ها المانی و امریکایی باز هستند.بعد یکسری نخبه به صنعت چین میبالند

    موافقم 36
    مخالفم 5
    1. R@m!n

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      طرف شسخله مگه ماشین آمریکایی و آلمانی باشه و بره چینی بخره ???

      موافقم 26
      مخالفم 3
      1. RezaRs

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (1612 ديدگاه)

        دایی الان هم میپره وسط با کلی لینک و ۳ متر از اون کامنت طولانی ها
        ولی یه نکته خودمم پیشرفت چینو قبول دارم اما خب نمی دونم رامین چقدر اصرار داره نشون بده از همه چی بهترند

        موافقم 16
        1. mahan

          ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2324 ديدگاه)

          رضا جان ما همه پیشرفت چین رو قبول داریم و هیچ کدوممون منکر این قضیه نیستیم و سر جای خودش تشویق هم می کنیم.ولی به اندازه.یه جمله هست نمی دونم از کدوم بزرگوار در اینکه از آدم ها بُت نسازید، این خیانت است!هم به خودتان، هم به خودشان.خدایی می‌شوند که، خدایی کردن نمی‌دانند!وَ شما در آخر می‌شوید، سر تا پا کافرِ خدایِ خود ساخته…!
          همین سیاست ها باعث شد که چری که تا دیروز با کلی قسط و خواهش منت و با پیش پول مثقالی ماشین میفروختند الان نزدیک میلیارد ماشین میفروشند و همچنین بقیه هم قطاراشون

          موافقم 18
          مخالفم 1
      2. mahan

        ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        رامین جان نه والله??

        موافقم 15
  7. Ramin

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    فیلا که رتبه بندی آمار فروش تو چین این شکلی هست.
    ( برمبنای ماه فوریه )
    http://www.chinamobil.ru

    1 = فولکس واگن
    2 = تویوتا
    3 = هوندا
    4 = چانگان
    5 = جیلی
    6 = هاوال
    7 = نیسان
    8 = بیوک
    9 = آئودی
    10 = مرسدس بنز
    11= بی ام و
    12 = وولینگ
    13 = چری
    14 = byd
    15= چانگان اوشانگ ! ( اوشانگ زیر مجموعه چانگان است )
    16 = دانگ فنگ
    17 = هیوندای
    18 = تسلا
    19 = GAC
    20 = ام جی
    21 = هونگکی
    و…

    83 = رنو !
    84 = اینفینیتی
    و…
    89 = پروژه انرژی جدید بایک !! ( اسمش مسخرس… )

    لیست آمار فروش و رتبه بندی. نشون دهنده این است که کدام برند محبوب ترین است !

    پدال کامنتمو منتشر کن… ? با سپاس…

    موافقم 14
    مخالفم 11
  8. Shervin

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (16 ديدگاه)

    دوستان یه سوال
    اولین عکس( شورلت آبی ) مگه همین ماشینی نیست که توی اواخر اتوبان تهران کرج و اوایل شیخ فضل الله تبلیغاتش هست و روش نوشته from Italy ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا