طی چند وقت اخیر، هامر که با قوای محرکهٔ کاملاً جدید و ویژگیهای چشمگیری معرفی شده، سروصدای زیادی به راه انداخته است. البته هامر جدید این بار نه بهعنوان یک برند مستقل بلکه بهعنوان محصولی از جیامسی و با قوای محرکهٔ الکتریکی معرفی شده اما هنوز هم ویژگیهای اصلی و نمادین خود را حفظ کرده و مطمئناً در آفرود حرفهای زیادی برای گفتن خواهد داشت. البته نسخهٔ اسیووی این خودرو تا قبل از سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه نخواهد شد و بنابراین تا آن زمان نمیتوانیم بهدرستی در مورد تواناییهای آن قضاوت کنیم اما هماکنون مشخصات کامل هامر اسیووی اعلام شده و بنابراین در حال حاضر حداقل میتوانیم روی کاغذ آنرا با رقبای اصلی مقایسه کنیم. در این مقایسه، به نوع قوای محرکهٔ هامر کاری نداریم و صرفاً بهعنوان یک آفرودر جدید به آن نگاه میکنیم و بنابراین سه خودروی مرسدس بنز G کلاس، تویوتا لندکروزر و لندروور دیفندر که همگی از نمادهای آفرود هستند میتوانند رقبای اصلی هامر اسیووی باشند.
قیمت
مقایسه را با یکی از مهمترین موضوعات یعنی قیمت آغاز میکنیم. اگر قیمت پایهٔ خودروها را در نظر بگیریم، دیفندر ارزانترین آفرودر این جمع خواهد بود زیرا قیمت پایهٔ آن در نسخهٔ ۹۰ (دودر) با پیشرانهٔ ۲ لیتری از ۴۷,۴۵۰ دلار آغاز میشود اما این نسخه حتی در برابر نسخهٔ پایهٔ هامر هم حرفی برای گفتن نخواهد داشت؛ بنابراین باید سراغ دیفندر V8 چهاردر (۱۱۰) با قیمت پایهٔ ۱۰۰,۴۰۰ دلار برویم که از همه لحاظ به هامر نزدیکتر است. گرانترین خودروی جمع هم مرسدس بنز G کلاس است که قیمت پایهٔ آن در نسخهٔ G550 از ۱۳۲,۸۰۰ دلار و در نسخهٔ G63 از ۱۵۷,۵۰۰ دلار شروع میشود. ارزانترین نسخهٔ هامر مدل پایهٔ ۲ خواهد بود که قیمت آن از ۸۰ هزار دلار شروع میشود ولی برای این مقایسه نسخهٔ 3X را در نظر گرفتهایم که ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارد. تویوتا لندکروزر با قیمت پایهٔ ۸۷,۰۳۰ دلار هم در پایین گروه قرار میگیرد.
قوای محرکه
هامر 3X به سه موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۸۳۰ اسب بخار قدرت دارند و این اسیووی آمریکایی را با اختلاف به قویترین خودروی این جمع تبدیل میکنند. هرچند گشتاور این سه موتور ۱۵,۶۰۰ نیوتن متر اعلام شده اما این گشتاور درون چرخها است و گشتاور واقعی آنها باید چیزی در حدود ۱۳۰۰ نیوتن متر باشد. پس از هامر، عنوان قویترین آفرودر جمع به مرسدس G63 با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو میرسد که ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. دیفندر هم با پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 سوپرشارژ خود با ۵۲۵ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور خیلی با رقیب آلمانی فاصله ندارد اما لندکروزر با پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 تنفس طبیعی که تنها ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۵ نیوتن متر گشتاور دارد، با اختلاف ضعیفترین عضو این جمع است. البته باید توجه داشت که لندکروزر در مقایسه با سه رقیب دیگر خودرویی بسیار سالخورده و قدیمی است و بهزودی نسل جدید آن با پیشرانهٔ قویتر معرفی خواهد شد.
پرفورمنس
هرچند در خودروهای آفرودی شتاب و سرعت خیلی اهمیت ندارد اما امروزه حتی آفرودرها هم پرفورمنس بالایی را ارائه میکنند. بارزترین مصداق این موضوع هامر است که به لطف ۸۳۰ اسب بخار قدرت و گشتاور فوری موتورهای الکتریکی، ظرف تنها ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. این شتاب حتی از بسیاری از خودروهای اسپرت هم سریعتر بوده و برای خودرویی به این بزرگی و سنگینی واقعاً چشمگیر است. در رتبهٔ بعدی بازهم G63 قرار میگیرد زیرا ظرف ۳.۹ ثانیه خود را از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند. پسازاین، دیفندر V8 با شتاب ۵ ثانیه قرار میگیرد و طبیعتاً لندکروزر هم کُندترین عضو گروه خواهد بود و ۷ ثانیه طول میکشد تا بتواند خود را به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برساند.
تواناییهای آفرود
فعلاً تواناییهای آفرود این خودروها را میتوانیم صرفاً از طریق اعداد روی کاغذ مثل زاویههای حمله و فرار مقایسه کنیم. با توجه به این اعداد، هامر برترین خودروی این مقایسه لقب میگیرد زیرا با اختلافی نزدیک به دو برابر، بیشترین فاصله از سطح زمین را دارد و به لطف اوورهنگهای کوتاه، در هر سه زاویهٔ حمله، شکست و فرار نیز با اختلاف زیادی از سه خودروی دیگر بهتر است. پس از هامر اما در اینجا جایگاه دوم به دیفندر میرسد زیرا این اسیووی بریتانیایی علیرغم استفاده از ساختار یکپارچه، در زاویههای آفرودی از مرسدس و تویوتا با شاسی نردبانی برتر است. دیفندر همچنین در قابلیت حرکت در آب هم قاطعانه برترین خودروی جمع لقب میگیرد زیرا میتواند تا عمق ۹۰ سانتیمتری آب حرکت کند که حتی از هامر هم ۹ سانتیمتر بیشتر است. از سوی دیگر، هامر به لطف برخورداری از سیستم فرمان گیری چرخهای عقب، علیرغم اینکه بزرگترین خودروی این جمع محسوب میشود، کوچکترین دایرهٔ چرخش را دارد که این به معنای چابکی بیشتر در آفرود خواهد بود.
نتیجهگیری
با توجه به همهٔ مواردی که بیان شد میتوان گفت که جیامسی هامر حداقل روی کاغذ از همه لحاظ رقیب بسیار قدرتمندی برای آفرودرهای ثابتشدهٔ بازار خواهد بود و بهاحتمالزیاد میتواند به یکی از گزینههای آفرودری مهم بازار تبدیل شود. البته هامر با قیمت ۸۰ هزار دلاری در نسخهٔ پایه هرگز خودروی ارزانقیمتی نیست اما برای کسانی که به دنبال یک شاسیبلند آفرودی لوکس و راحت و درعینحال بسیار توانمند هستند میتواند گزینهٔ مناسبی باشد؛ اما با همهٔ اینها، شما کدامیک از این چهار خودرو را ترجیح میدهید؟
مشخصات فنی
جیامسی هامر 3x | مرسدس G63 AMG | لندروور دیفندر V8 | تویوتا لندکروزر | |
پیشرانه | ۳ عدد الکتریکی | ۴ لیتری V8 توئین توربو | ۵ لیتری V8 سوپرشارژ | ۵.۷ لیتری V8 |
قدرت | ۸۳۰ اسب بخار | ۵۸۵ اسب بخار | ۵۲۵ اسب بخار | ۳۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۳۰۰ نیوتن متر | ۸۵۰ نیوتن متر | ۶۲۵ نیوتن متر | ۵۴۵ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته | ۹ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۵ ثانیه | ۳.۹ ثانیه | ۵.۰ ثانیه | ۷.۰ ثانیه |
طول | ۴,۹۹۹ میلیمتر | ۴,۸۷۴ میلیمتر | ۵,۰۱۹ میلیمتر | ۴,۹۵۰ میلیمتر |
عرض | ۲,۲۰۲ میلیمتر | ۱,۹۸۳ میلیمتر | ۲,۰۰۹ میلیمتر | ۱,۹۸۰ میلیمتر |
ارتفاع | ۲,۰۶۰ میلیمتر | ۱,۹۶۶ میلیمتر | ۱,۹۶۶ میلیمتر | ۱,۸۸۰ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۳,۲۱۸ میلیمتر | ۲,۸۹۰ میلیمتر | ۳,۰۲۲ میلیمتر | ۲,۸۵۰ میلیمتر |
زاویهٔ حمله | ۴۹ درجه | ۳۱ درجه | ۳۸ درجه | ۳۲ درجه |
زاویهٔ شکست | ۳۴ درجه | ۲۶ درجه | ۲۸ درجه | ۲۱ درجه |
زاویهٔ فرار | ۴۹ درجه | ۳۰ درجه | ۴۰ درجه | ۲۴ درجه |
حرکت در آب | ۸۱۰ میلیمتر | ۷۰۰ میلیمتر | ۹۰۰ میلیمتر | ۷۰۰ میلیمتر |
فاصله از زمین | ۴۰۶ میلیمتر | ۲۴۱ میلیمتر | ۲۱۸ میلیمتر | ۲۲۶ میلیمتر |
دایرهٔ چرخش | ۱۰.۸ متر | ۱۳.۵ متر | ۱۲.۸ متر | ۱۱.۸ متر |
حجم صندوق بار | ۱۲۲۰ لیتر | ۱۱۶۰ لیتر | ۹۶۵ لیتر | ۱۱۶۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر | ۵ یا ۷ نفر | ۵ نفر |
قیمت | ۱۰۰,۰۰۰ دلار | ۱۵۷,۵۰۰ دلار | ۱۰۰,۴۰۰ دلار | ۸۷,۰۰۰ دلار |
The Junior Mafia
۲۲ فروردین ۱۴۰۰با احترامی که برای سلطان ژاپنیها،لندکروزر قائل هستم اما این نسل دیگه خیلی وقته تولید میشه و از چشم افتاده،و البته لندروور و بنز،از طرفی باید اعتراف کنم منی که زیاد با برقیا حال نمیکردم اما طراحی و سبک هامر خیلی جذابه،مخصوصا توی نسخه suv،انتخابم هامره(نظر شخصی)
00BEHZAD00
۲۲ فروردین ۱۴۰۰فقط لنکروز ?????
نخودی بود این وسط تو همه جام آخر شد ????
Reza.M
۲۲ فروردین ۱۴۰۰لندکروز ک با هامر مقایسه میشه یاد مقایسه انسان های اولیه با انسان های عصر جدید میفتم???
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۲ فروردین ۱۴۰۰خب خب خب،یه دوئل دیگه….
بنظرم من هامر اینجا قشنگ ترینه البته با این موتور آرمیچری موافق نیستم از بابت موتور جی کلاس از بقیه جهات هامر…
اون لندکروزر که فسیل خالصه…
اما لندروور بدک نیست طراحی خوبی داره اما من طرفدار انگلیس نیستم…
پس،انتخابم هامر…
mahan
۲۲ فروردین ۱۴۰۰معلوم نیست از لندکروز و لندکروز سوار چه خاطره ی بدی داری.???
انشالله که کاری باهات نکردیم
REVO
۲۲ فروردین ۱۴۰۰عقب لندکروز دوس نداره ،عقب هایلوکس موجود است!
mahan
۲۲ فروردین ۱۴۰۰بفرما هایلوکس سوار هم اومد.????
گفتم با ما بساز نساختی حالا هایلوکس سوارا اصلا شوخی ندارن!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۲ فروردین ۱۴۰۰بیخیال رفقا،فقط نگاه کنید چجوری Gmc بقیه رو کوبوند!! این نشون میده هامر چه برقی چه بنزینی تو ایران طرفدار زیاد داره….
اما ای کاش،ای کاش،خدا میکرد هامر بیاد ایران و یه نسخه بنزینی از همین رو برای فروش توی نمایندگی برای فروش میزاشتن…
ای کاش میشد….
Mahan
۲۲ فروردین ۱۴۰۰ابتین جان در این که شکی نیست من خودم یکی از طرفداراشم اگه تو ایران بیاد ختما میخرم یا اینکه دوباره تصمیم بگیرم برم خارج اونجا یکی میخرم.ولی این دوستمون اصلا کارس قسنگ نیست صبح تا شب داره با بی سوادی تمام یه چیزی رو هیت میکنه می خواستم ببینم اگه کاری باهاش کردند من به نوبه خودم ازش دلجویی کنم.وگرنه برتری هامر معلومه
مازیار
۲۲ فروردین ۱۴۰۰هامر کلاس کارش با بقیه متفاوت هست بخاطر ساختار کلی ماشین . مثلا چرخهای غول پیکرش که باعث شده ارتفاع کف از زمین دوبرابر بقیه باشه
سه تای دیگه از جهات کلی بهم نزدیک تر هستن
R@m!n
۲۲ فروردین ۱۴۰۰به من باشه اگر برای آفرود هیچ کدوم، ترجیح میدم یه برانکو بدلند یا رانگلر روبیکان با نصف قیمت اینا بخرم و بقیشم ذخیره کنم. اگر برای استفاده شهری پول داشته باشم به ترتیب 1- هامر 2- جی کلاس 3- دیفندر 4- لندکروز (فسیله دیگه نسل جدیدش باید بیاد)
MahyarMAR
۲۲ فروردین ۱۴۰۰لندکروز نباید داخل رقابت باشه ولی بجاش باید نیسان پاترول جدید می بود
Hadi
۲۲ فروردین ۱۴۰۰دقیقاً چون خیلی قدیمی شده ولی هنوزم قدره…
کاش تویوتا نسل جدید FJ هم تولید میکرد…
اونوقت خیلی بهتر میتونست رقابت کنه…
Hadi
۲۲ فروردین ۱۴۰۰انتخاب من بین اینا به ترتیب:
1 G کلاس
2دیفندر
3لندکروزر یا هامر
خیلی با ماشین الکتریکی برا افرود موافق نیستم برا سرعت و شتاب خوبه ولی آفرود فک نکنم خیلی خوب باشه…
NAVID۰۰۹۸
۲۲ فروردین ۱۴۰۰رامین جان
ببخشید اما کمی طولانی شد :
اصلاً با این تئوری و فکر شما موافق نیستم !
چرا ؟
چون قطعاً اگر پول داشتید و حق انتخاب ، اون زمانی که تصمیم به انتخاب میگرفتید بسیار فرق میکرد !
یه تئوری هست در بازاریابی که میگویند همیشه محصولی را که میخواهید بفروشید ، خودتان را جای خریدار فرض کنید که چه چیزی از محصول نظرش را ( در زمان مناسب ) جلب میکند !
دوست من ، امروز نظر شما روبیکان یا رانگلر هست ، اما مطمئناً وقتی پولِ بیشتری دارید و زمانش برسه ، نظرتان تغییر میکند و این خصلت تمام ما انسانها در هنگام خرید است !
امروز در ایران انتخابم یه پاترول تقویت شده یا نیسان پیکاپ هست و باقی پول را هم صرف کارهای دیگر میکنم اما اگر پای خرید برسه و حقیقتاً خواستم انتخاب کنم ، از خودم مطمئن هستم یه هایلوکس میخرم هرچی هم که گرانتر باشه ، چون فکر کردن تا دست به عمل زدن بسیار فاصله هست و باید دید در هنگام خرید چه چیزی در عمل رُخ میدهد !
حدود سالهای ۸۷ یا ۸۹ ( درست یادم نیست چه سالی بود ) یه رفیقی داشتیم که از خانوادهی ثروتمندی بود و پدرش برایش یک bmw 630 کروک صفر کیلومتر خریده بود که رینگش را عوض کرده بود حدود ۸ میلیون و ما هم با باقی دوستان دور هم تفسیر میکردیم که مثلاً من اگر این ۲۰۰ میلیون داشتم برای خرید bmw نمیخریدمش و با ۸ میلیون پول رینگش پراید صفر میخریدم و با باقی پولش هم ماکسیما یا آزرا و چند خودروی دیگر …. ، گذشت و گذشت و امروز ما خودروی فلان را داریم و دیگران همین نظر را به ما میدهند که برو یه ۲۰۷ سوار بشو و باقی پولش را چند خودروی دیگر و…. !
کلاً این نظریه اشتباهه ، چون باید در موقعیت خرید و موقعیت مالی متناسب قرار گرفت و دید در عمل انتخاب چی هست !
R@m!n
۲۲ فروردین ۱۴۰۰نوید جان تا حدودی با حرفت موافقم اما من از جهتی میگم که برانکو و رانگلر رو ترجیح میدم چون این ماشینا ذات خالص آفرود دارن. به قولی سگ جونن راحت تعمیر میشن ساده هستن خرابیشون خرج سنگین رو دست صاحب نمیزاره. کاربرد ماشینه که اهمیت داره. حالا تصور کن با هر کدوم از این چهارتا بری آفرود از بد روزگار ماشینت آسیب ببینه یا خراب شه. به جز مکانیکای خود بنز و لندروور و هامر کی می تونه این ماشینایی که دریای تکنولوژی دارن تعمیر کنه ؟؟؟ قطعات و خرج تعمیرش به کنار. افت قیمتی که واسشون پیش میاد که دیگه ضرره خالصه. من قبلا هم گفتم این ماشینا فقط با ارائه پکیج لوکس + آفرود قیمت بالاشونو توجیه می کنن. ولی واسه استفاده شهری قطعا ماشینای عالی هستن انگار داری تو یه قصر متحرک رانندگی می کنی.
NAVID۰۰۹۸
۲۲ فروردین ۱۴۰۰البته که اگر مقایسه صرف فقط با آفرود باشه ، یه دوج رم TRX میخرم و تمام نیازها را بادقیمت مناسب پوشش میدهم ، هم لوکس ، هم بسسسسسسیار قدرتمند ، هم توانا در آفرود و هم سرعتی و… !
کلاً اینقدر رقابت در شاخهی آفرود ، سنگین و متنوع هست که آدم گورگیجه میگیره و سخت میشه گفت این خودرو بهتر از اونه و اون خودرو بهتر از این !!!!
parsa_ashgh.mashine
۲۲ فروردین ۱۴۰۰هامر واقعا عالیه
باورم نمیشه
MahyarMAR
۲۲ فروردین ۱۴۰۰من جیمنی رو ترجیح میدم با 1 دهم قیمت جی کلاس
Navid_bivaN
۲۲ فروردین ۱۴۰۰دقیقا همین تفکریه که کانادایی های نسل قبل و اصل کاریا دارن. برعکس، هر چی مهاجره به خصوص چینی ها میرن دنبال دهن پرکردن و تو چشم اومدن.
R@m!n
۲۳ فروردین ۱۴۰۰بنظرم مهم ترین اصل اینه تو قصدت از محصولی که می خوای بخری چیه
ارسلان
۲۲ فروردین ۱۴۰۰جی کلاس با فاصله از همه شون سره .. اگه میخوایید متوجه حرفم بشید یه کلیپ هست ماسبقه بالا رفتن از تپه شنی توی بیابون بین پاترول جدید لندکروز و جی کلاس جی کلاس تونست راحت رفت بالا بقیه نتونستن
ارسلان
۲۲ فروردین ۱۴۰۰https://www.aparat.com/v/f8kSw/درگ_بیابانی_بین_مرسدس_بنز_G_کلاس،_تویوتا_لندکروز_و
یوسف
۲۳ فروردین ۱۴۰۰این جی کلاس که توی فیلمه
سیستم تعلیق و نوع دیفرانسیل هاش فرق داره و ارتقا داده شده.
استاندارد نیست
نظر من دیفندره
جالب اینه که هامر 2 سال دیگه میاد تو بازار
اون اینجا ما ایرانی ها داریم حلوا حلواش میکنیم
بابا بزارید تولید بشه بعد
R@m!n
۲۲ فروردین ۱۴۰۰جی کلاس تو آفرود هیچ برتری خاص و قابل توجهی نداره که بگی فقط این ماشین می تونه انجام بده. هزار تا کلیپ هست تو یوتیوب. برتری جی کلاس تو ارائه پکیج فوق لوکس در کنار آفرود هاردکور هست نه یه آفرودر فضایی.
ارسلان
۲۲ فروردین ۱۴۰۰R@m!n
لینک کلیپ رو گذاشتم زده در انتظار تایید اگه عجله داری توی گوگل بزن “”کلیپ مسابقه پاترول لندکروز و جی کلاس در بیابان””
از اپارت میتونی ببینی
کلیپ رو نگا کن تا برتری شو ببینی لنکروز سرعتش از جی کلاس بیشتر بود ولی توی سربالایی کم اورد کشش کافی نداشت عقب افتاد ولی جی کلاس با همون قدرت اولیه که استارت کرد تا اخرش ادامه داد پاترول هم اخرش داشت لیز میخورد که فرمون رو داد سمت چپ
GT
من براساس چیزایی که گفتم نظر دادم ولی تو میگی “” باید قبول کنیم هامر خیلی بهتره “” اخه این هامر که تازه دو روزه معرفی شده هیچ تست و ویدیوی افرودی ازش بیرون نیومده بعد شما ندید میگی خیلی بهتره حالا خودت فک من تعصبی نظر دادم یا تو !! خخخ
این هامر حتی اولین چیزی که یه افرویدر باید داشته باشه یعنی شاسی نردبانی رو نداره
R@m!n
۲۲ فروردین ۱۴۰۰عمو جون تو کجای حرف من دیدی گفتم هامر بهتره !!!!! خوبه کامنتام اینجا هست ?? اگه بگه کلیپه منم کل ویدیوهای یوتیوب اینجا می ریزم واست که توش ماشینای دیگه تو آفرود از جی کلاس بهتر بودن. یه ذره تحقیق و وقت گذاشتن بد نیست. کلیپ مسابقه آفرود آپارات میزاری ??? قبلن گفتم جی کلاس یکی از بهترین آفرودرهای بازاره و تو بازارم نمیشه گفت با قاطعیت کدوم بهترینه چون هر ماشین تو یه بخش بهتر عمل می کنه. در کل همه به هم نزدیکن برتری قاطعانه ای وجود نداره.
R@m!n
۲۲ فروردین ۱۴۰۰این خط آخرتم که اضافه کردی اولا افرویدر نه افرودر دوما بین اینا فقط دیفندر شاسی نردبانی نداره هامرو از کجا اوردی ???
ارسلان
۲۲ فروردین ۱۴۰۰رامین
بالای اون بخش زدم GT که یعنی پاسخ به کاربر جی تی بود !! دقت کن عمو جان ??
شما وقتی در مورد چیز به این سادگی دچار اشتباه میشی بهتره درباره چیزای دیگه صحبت نکنیم بهتره ???
همون جمله معروف که میگه باشه شما درست من اشتبا کردم ? صحبت رو اینجوری با شما خاتمه میددم
R@m!n
۲۲ فروردین ۱۴۰۰?????
خب اونو ریپلای کن چرا تو جواب ریپلای من جواب یکی دیگرو میدی !!!!! شفاف سازی کن لااقل ولی هامر شاسی نردبانی داره من نمی دونم بر چه اساسی گفتی
R@m!n
۲۲ فروردین ۱۴۰۰آقا حرفت درسته یونی بادی هست من تاحالا دقت نکرده بودم با این ارتفاع فکر کردم نردبانیه. اشتباه از من بود درست میگی پس با این اوصاف مفت نمی ارزه همون جی کلاسو عشقه ???
ارسلان
۲۲ فروردین ۱۴۰۰رامین من چن بار جوابت دادم ولی پدال تایید نکرد و کامنت رو زد تو دیوار دیگه خسته شدم هیی تایپ کنم وقتی تایید نمیشه
شما حتی اگه من بهت نگم خودت فک کن شاسی نردبانی اگه بزنه باتری ها رو باید بزاره توی کابین خخخ جدای این لینک ش هم هست از سایت دیگه که گفته شاسی یکپارچه ولی لینک بزارم کامنت باز میره تو صف تایید و ممکنه اصلا تایید هم نشه خودت سرچ کن توی گوگل شاسی و پلتفرم ش رو ببین مثله بقیه ماشینای برقی دیگه هست و هیچ خبری از شاسی نردبانی نیست
GT
۲۲ فروردین ۱۴۰۰لطفا تعصبی نظر نده، من با اینکه به مرسدس علاقه دارم، ولی باید قبول کنیم هامر خیلی بهتره
ارسلان
۲۲ فروردین ۱۴۰۰رامین
لینک کلیپ رو گذاشتم زده در انتظار تایید اگه عجله داری توی گوگل بزن “”کلیپ مسابقه پاترول لندکروز و جی کلاس در بیابان””
از اپارت میتونی ببینی
کلیپ رو نگا کن تا برتری شو ببینی لنکروز سرعتش از جی کلاس بیشتر بود ولی توی سربالایی کم اورد کشش کافی نداشت عقب افتاد ولی جی کلاس با همون قدرت اولیه که استارت کرد تا اخرش ادامه داد پاترول هم اخرش داشت لیز میخورد که فرمون رو داد سمت چپ
GT
من براساس چیزایی که بصورت تست میدانی دیدم نظر دادم ولی تو میگی “” باید قبول کنیم هامر خیلی بهتره “” اخه این هامر که تازه دو روزه معرفی شده هیچ تست و ویدیوی افرودی ازش بیرون نیومده بعد شما ندید میگی خیلی بهتره حالا خودت فک من تعصبی نظر دادم یا تو !! خخخ
این هامر حتی اولین چیزی که یه افرویدر باید داشته باشه یعنی شاسی نردبانی رو نداره
S
۲۲ فروردین ۱۴۰۰اونو من دیدم اگر یبار دیگه ببینیش میفهمی دلیل برتری gکلاس فقط بالا بودنش بود وگر نه اگر لندکروز و پاترول ارتفاع داشتن راحت میرفتن بالا
Mhd
۲۲ فروردین ۱۴۰۰ارسلان اون جی کلاسی که لینکش رو گذاشتی نسخه تولید محدود G500 4×4² بود که با این جی کلاس خیلی تفاوت داره حتی بطور استاندارد چرخای نظامی هم داره آره اگه اون رو بخوای درنظر بگیری از هر نظری برتری داره تو آفرود حتی لندکروز و پاترول که هیچی از اونا که خیلی بالاتره ممکنه از همین هامر هم بهتر باشه یا اینکه همسطح هامر باشه ولی الان مقایسه بین جی کلاس معمولیه شما باید این مدل رو درنظر بگیری که هرچند همین نسخه هم خیلی توانایی بالایی داره بعد از هامر.
محمد رستمی نژاد
۲۲ فروردین ۱۴۰۰من رانگر 392 رو میخرم یه 25 هزار دلار خرجش میکنم ببینیم اونوقت دیگه حریف داره یا نه
مقدار زیادی پول هم میمونه که شاید یه کامارو RS یا SS یا نیسان Z370 کروک خریدم برای کار های اسپرت
یا اصلا نسخه ۶ سیلندر رانگر رو میخرم یه 35 هزار دلار خرجش میکنم خیلی هم بهتر است
Zakaria
۲۲ فروردین ۱۴۰۰مقایسه آفرود که نیست، مقایسه بین شاسی بلندهای فول سایز لوکسه.
Ramin
۲۲ فروردین ۱۴۰۰واقعا باید به عقل هرکسی شک کرد که بره تو این لیست لندکروز بخره. البته اگه دوست داره بره بخره. ولی اگه تویوتا علاقه نداره ولی بره لندکروز بخره و بگه من لندکروز دارم.
اون موقع باید به عقلش شک کرد.( هدف من دعوا نیست. اون چیزی که میبینم رو میگم. )
انتخاب من صد در صد هامر X3 هست واقعا شاهکاره.
ولی مجموعا تو این رنج قیمت خودم گرند واگنوییر رو انتخاب میکنم.
منتظریم ببینم سلطان جیپ چه خودرو برقی آفرودی تولید میکنی…
اگه روزی 95 الی 110 هزار دلار داشته باشم اول گرند واگنوییر میگیرم. اگه موجود نبود دوم هامر X3 میگیرم اگه اونم نبود کادیلاک اسکالید. اگه اونم نبود GMC یوکان دنالی اگه اونم نبود لینکلن نوگیتور اگه اونم نبود شورلت تاهو اگه اون نبود هامر پیکاب ev اگه نبود رمtrx اگه اونم نبود f150 اگه اونم نبود میام یک رده پایین تر و میرم سراغ خودرو های آمریکایی یه رده پایین تر… !
.
در کل این همه خودرو آمریکایی خفن وجود داره. وقتی این همه خودرو خفن + تکنولوژی بالا و طراحی زیبا + ارزون بودن هست من اصلا به رقبا اروپایی و ژاپنی نگاهی نمیکنم.
هنر واقعا نزد آمریکا هست…
BenzSLR
۲۲ فروردین ۱۴۰۰نه با جمله آخرت موافق نیستم .
هنر نزد آلمان آمریکا ایتالیا هست .
ALIREZA
۲۲ فروردین ۱۴۰۰نه هنر نزد آمریکا ایتالیا آلمان هست?????
MahyarMAR
۲۲ فروردین ۱۴۰۰ژاپن این وسط چیه
Amirreza
۲۲ فروردین ۱۴۰۰ایتالیا واقعا پروندش جداست ، اونا اثر هنرین ولی اگه بگیم ایتالیا چون اکثرشون تولید محدودن نیاریم بدون شک هنر نزد آلمان است بعدشم آمریکا ، ژاپن و ….
محمد کاظم
۲۲ فروردین ۱۴۰۰ای جانم عجب غولی ساختن آمریکایی ها ??
NAVID۰۰۹۸
۲۲ فروردین ۱۴۰۰این خودروها به هیچ عنوان قابل مقایسه نیستند و فقط طلبههای برند این خودروها را میخرند !
– بنز بسیار لوکس و گران !
– هامر تکنولوژی برقی و کلاً سیستمش با بقیه متفاوته !
– لندکروزر نزدیک ۱۵ ساله داره تولید میشه و نسل جدیدش هنوز رونمایی نشده اما سختجان و کم استهلاکترین !
– و اما دیفندر ، این خودرو از وقتی رونمایی شده تا به امروز ، دل من را برده در صورتی که هیچگاه فکر نمیکردم اگر روزگاری توانم بود ، قطعاً انتخابم در بین این چهار گزینه دیفندر بود !
دیفندر ، هم طراحی دلنشینی در داخل و خارج داره ، هم قابلیت آفرود معرکهای داره ، هم آپشنهای به روز و کاربردیای داره ، هم فکر استهلاکش قطعاً نسبت به باقی تولیدات این شرکت کمتر هست چون تعریف شده برای کارکردهای بالا و استفامتی !
البته که باید صبر کرد تا لندکروزر جدید و باقی برادران SUV تویوتا رونمایی شوند تا سپس به جنگ رقبا بروند !
England
۲۲ فروردین ۱۴۰۰دقیقا حرف دل منو زدی نوید جان
طراحی داخلی و خارجی دیفندر بین این 4 تا خیلی منو جذب کرد
ایران
۲۲ فروردین ۱۴۰۰مقایسه جالبی بود ممنون از سایت پدال
GT
۲۲ فروردین ۱۴۰۰برنده قطعی هامر هست ولی دلم نمیاد از جی کلاس رو برگدونم❤️
اما بدون هیچ تردید و تعصبی هامر برنده قاطعه?
MahyarMAR
۲۲ فروردین ۱۴۰۰اره نمیشه رو برگردوند کسایی که هنوز به جی کلاس ایمان نیاوردن این فیلم رو ببینن https://www.aparat.com/v/WicDr/%D8%A7%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%AF_%D8%A8%D9%86%D8%B2_%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%B3_%D8%AC%DB%8C
پدال لطفا تایید کن
علی turbo s
۲۲ فروردین ۱۴۰۰من این فیلم از جی کلاس رو چند وقت پیش دیدم و همون موقع دانلودکردم و هر وقت انگیزه کم میارم چند باراین فیلم از پادشاه رو میبینم .
Amir Machine
۲۲ فروردین ۱۴۰۰بابا این اصلا G کلاس نیست، به چراغای عقبش دقت کنید، G کلاس کی چراغای عقبش عمودی بوده؟
این بایک چینیه
UNIVERS
۲۲ فروردین ۱۴۰۰دوست عزیز اقای mahyarMAR
یه کم فکر کنید. این فیلم ساختگی بود برای تبلیغات.
میدونی نیرویی که لازمه تا بتونی شیب 60 درجه رو بری چه قدر هست ؟ ابتدا باید جلو خودرو به زمین چسبیدن باشه.. دوما باید حداقل با سرعت 70کیلومتر این مسیر رو طی کنی سوما حداقل باید دان فورس جلو خودرو ! یه چیزی نزدیک به 800 کیلو گرم باشه. وقتی با سرعت 40 کیلومتر اون کوهو بری به نظرت ماشین از دماغه چپ نمیکنه و ملق نمیزنه ؟ این فیلم یه فیلم ساختگی بود. تازه ممکنه زاوییه ای فیلم گرفته باشن مثلا شیبش خیلی زیاده.
تحقیق کن دوست عزیز. هیچ ماشینی نمیتونی فراتر از شیب 48 درجه رو با سرعت زیر 60 یا 70 کیلومتر بره. این ماشین حداقل سرعتش 40 یا 50 بود. اون موقع چه طور شیب 60 یا 65 درجه رو رفت ؟ این یه فیلم ساختگی بود.
علی turbo s
۲۲ فروردین ۱۴۰۰چون برند محبوبت نیست تبلیغه اما اگه اون برند بود باز این حرف رو میزد؟!
Elmiraj
۲۲ فروردین ۱۴۰۰این ماشین چینی Baic BJ80 هست نه G کلاس…
در ضمن شیب تپه اصلا اونی نیست که در کادر دوربین دیده میشه…!!!
Ramin
۲۲ فروردین ۱۴۰۰بله اقای المیرجا. منم میخواستم همینو میگم. ترسیدم دوستان بریزم سرم.
اولا به اون قسمت قاب چرخ که پشت خودروس دقت کنید. نوشته داره
بنز جی کلاس نوشته نداره. نکته دوم از پهلوش میشه فهمید که بایک bj80 هست. سوما….
دمت گرم… هنر نمایی خودرو چینی بایک رو نشون دادی.
ناخداگاه پرچم چین همیشه بالاس… ? ( هرچند فیلمش تبلیغاتی و فیک بود)
پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس…
MahyarMAR
۲۲ فروردین ۱۴۰۰بله دوستان متاسفم اونقدر هواسم به تپه و بالا رفتن بود متوجه نشدم چون زیرش زده بود جی کلاس فکر کردم جی کلاس هست بعد به چراقاش مشکوک شدم ولی بعد فکر کردم یه نسخه خاص هست که اینطوری میره بالا و چراقاش این شکلی هست واقعا ببخشید و شرمنده اگه با این لینک کسی مانند خودم گمراه شد و از دوستان هم ممنونم که منو از گمراهی در اوردن
افشار
۲۲ فروردین ۱۴۰۰از بین این سه تا فقط لندکروز داخل ایران هست همه بهدخوب بودنش اعتراف کردن ولی هامر چیز دیگه ایی هست و یک سر و گردن بالاتره
MahyarMAR
۲۲ فروردین ۱۴۰۰افرین به هامر ولی رقیب هامر اینا نیستن تسلا سایبرتراک هست لندکروز که اصلا رقیب اینا نیست بین اینا شاید جی کلاس و دیفندر رقیب هم باشن
حمید رضایی
۲۲ فروردین ۱۴۰۰اگه توی اروپا، مخصوصا انگلستان زندگی می کردم دیفندر می خریدم.
اگه تو آمریکا بودم G class انتخابم بود. فقط اگه سلبریتی بودم هامر می گرفتم (واسه محبوب تر شدن😅)
واسه آسیا، اقیانوسیه و آمریکای جنوبی تویوتا خوبه.
R@m!n
۲۲ فروردین ۱۴۰۰اتفاقا همه سلبریتی ها جی کلاس دارن
علی turbo s
۲۲ فروردین ۱۴۰۰نمونش سیلوستر استانوله
Elmiraj
۲۲ فروردین ۱۴۰۰تا رانگلر و برانکو هستن ، اینا حرف چندانی واسه گفتن ندارن…
ماشین آفرود یعنی اوج سادگی ، که با ماشینای این جمع کاملا در تضاد هست .
R@m!n
۲۲ فروردین ۱۴۰۰????
Amirreza
۲۲ فروردین ۱۴۰۰یه ماشین میتونه مثل جی کلاس هم نقش لیموزین رو بازی کنه و هم نقش تانک
Amirreza
۲۲ فروردین ۱۴۰۰من احترام زیادی برای لندکروز و دیفندر قائلم ولی این رقابت رو بیشتر بین لوکس بودن بنز و قدرت هامر میبینم که من لوکس بودن رو انتخاب میکنم
England
۲۲ فروردین ۱۴۰۰انتخاب من دیفندر هست.
BenzSLR
۲۲ فروردین ۱۴۰۰۱. G کلاس
۲. هامر
۳. دیفندر
۴. لندکروز
من با G کلاس حس خوبی دارم یه سری دانشمند نیاند بگن متعصب و…..
BenzSLR
۲۲ فروردین ۱۴۰۰اگه هامر یک پیشرانه دیزل یا بنزین داشت دیگه به فضا میرفت .
PHILIPP
۲۲ فروردین ۱۴۰۰همینجوری هم خیلی بزرگه پیشرانه درون سوز هم مکان زیادی می خواد
اگه می خواستن بزارن باید قید یکی از موتور هارو میزدن تازه با همون وجود ماشین از اینی که هست هم بزرگتر میشد
محمد
۲۲ فروردین ۱۴۰۰هر کدوم ویژگی های خاص خودشو داره ،این هامر هم عجب غولیه
Sina10
۲۲ فروردین ۱۴۰۰خرید لندکروز قدیمی اشتباه محضه
تا نسل جدیدش نیومده نباید ازش خرید
نکته بعدی اشتباهیه که خود پدال انجام داده
توی دوئل ها ، جی کلاس رو SUV لوکس حساب کرده
اینجا آفرودر
و نکته اینه که اگه یه ماشین برقی آفرود میخواین : هامر
اگه یه آفرودر تمام عیار میخواین : لندروور
اگه یه ماشین فوق لوکس آفرود میخواین : بنز
اگه یه ماشین آفرودر قابل اطمینان میخواین : لندکروزر
انتخاب من : به ترتیب اول G63 بعدش هامر سپس دیفندر و در آخر لندکروزر
و نکته اینه که مقایسه ی اینا با هم اشتباهه
بنز G63 یه ماشین آفرودر حرفه ای هست ولی جزء ماشینای لوکس و رقیب بنتایگا محسوب میشه نه هامر و لندروور
هامر هم که واقعا عالیه
لندکروزر هم قدیمیه و ۵ یا ۶ سال پیش خیلی خوب بود ولی الان نه
دیفندر هم به نظرم رقیب جیپ رانگلره بیشتر ولی خب یه خورده لوکس هم هست
اصلا مقایسه اینا با هم درست نیست
PHILIPP
۲۲ فروردین ۱۴۰۰در واقع جی کلاس یک خودروعیه که تمام این صفات رو در خودش داره و با همه چیز هم مقایسش می کنن
taha malek
۲۲ فروردین ۱۴۰۰تنها رقیب واقعی خانواده g خانواده رنجرووره
GT
۲۲ فروردین ۱۴۰۰که اون هم به خاطر قیمت بیشتر و پرفورمنس کمتر باز هم مغلوب G کلاس میشه
mahan
۲۲ فروردین ۱۴۰۰ازون جایی که من به کم قانع نیستم هر 4تاشو برای استفاده های مختلفم انتخاب می کنم.چه بسا رقبای دیگه ای که اینجا نیستش.ولی تو الکتریکی ها هامر و توی فوق لاکشری ها رنجروور و بنتلی و توی لاکشری جی کلاس و کادیلاک اسکالید و توی استفاده روزمره ال ایکس 570 و با اینفینی qx80 یا شایدم پاترول نیسمو انتخاب می کنم.
ATa
۲۲ فروردین ۱۴۰۰HUMMER به لطف حذف سیستم موتور زیر دماغه زاویه حمله خاصی رو تولید کرده و رخ گیرا از طرفی ابعاد کلی برخلاف نمونه های H کامپکت تر شده (طول و ارتفاع) پاش به اروپا هم باز خواهد شد به لطف الکتریکی شدن برند خاصی که بازار G class و دیفندر رو بشدت تنگ می کنه … سیستم انتقال محوری مستقیم و زاویه حمله و چرخش خرچنگ و قیمت حرفی برای گفتن نمی ذاره سنگ محک SUVها ست اگر قراره Suv قابلیت اسمبل نداشته باشه
porsche
۲۲ فروردین ۱۴۰۰در کل سشواره
PHILIPP
۲۲ فروردین ۱۴۰۰برای مقایسه عادلانه هامر باید صبر کرد تا EQG بیاد
taha malek
۲۲ فروردین ۱۴۰۰من بودم هیچ کدوم برای افرود واقعی ن این که جاده خاکی معمولی افرود واقعی
من ی دیفندر قدیمی میگرفتم کلا تیونش میکردم بعد کل دنیارو باهاش فتح میکردم
ولی در بین ایناهم باز دیفندر چون واقعا ماشین خوبیه قدر مناسب افرود رنک1 همه چی عالی
بعدش g class چون لوکسه بنزه موتور خفن ولی واقعا فک نکنم کسی انقد پولدار شده باشه باهش بره افرود چون ی چراغش بشکنه اووووو……
در مورد هامر هم نظرم با مجری های گرند تور یکیه گنده احمقانه چرا باید ی ماشین انقد گنده باشه تازه برقی هم هس که قبلا هم گفتم ببخشید باید مغز خر خورده باشی باهاش بری افرود چون نمیتونی سه چهار گالون الکتریسیته پشتش بزاری!!!!!!!!!!!!!!!
و لندکروز هم تو بازار بدون رقاب ایران واقعا باید بهش گفت حضرت:)))))))))))))) ولی تو امریکا رعیت اسم مناسب تریه ولی نمیشه از قابلیت های افرودش چشم پوشی کرد ی موتور خوب بزارن روش میتونه رقابت کنه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۲ فروردین ۱۴۰۰نمیخوام دعوا راه بندازم ولی با احترام به تویوتا فن ها،چرا شمایی که سواد خودروییت در حد یه پژو پارس و ۴۰۵هستش میفرمایی لندکروزر توی خارج رعیت هستش؟به این لندکروزر به چشم یه فسیل نگاه میکنن و همه منتظر نسل جدیدشن که بیاد….
دوما جرمی یه متعصب انگلیسیه که جز یه جگوار قدیمی ۵۰ساله هیچی رو دوست نداره و نظرش درمورد هامر به ____کسی هم نیست….
Sina10
۲۳ فروردین ۱۴۰۰متاسفانه اگه سر تعصب باشه نظر خود شما متعصبانه تر از همه هست
جرمی کلارکسون از منتقد های همیشگی جگوار بوده
نمونش همون قسمت فصل دوم گرند تور که توش جگوار رو تا مرز نابودی بردن!!!
اگه بجای جگوار میگفتی استون مارتین حرفت خیلی منطقی تر بود
نمیگم که طرفدار ماشینای انگلیسی نیست
چرا هست و همیشه یکم به سمت اونا بیشتر طرفداری میکنه ولی فقط یکم
MAHDI
۲۲ فروردین ۱۴۰۰مرسدس G63 ?
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۲ فروردین ۱۴۰۰اسباب بازی ها با آفرودر های واقعی مقایسه نمیشوند!
از بین سه تای دیگه هم قطعا G wagen.
Amir Machine
۲۲ فروردین ۱۴۰۰بعدی یه سریها میگن آمریکایی فنها همیشه بحث راه میندازن
نمونه بارز کسی که دنبال بحث راه انداختن الکی و بیهوده هست رو مشاهده میکنید
تو کل 80 کامنت این مطلب حتی آلمانی فنها هم هامر رو قابل احترام دونستن بعد این میگه اسباببازی…
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۲ فروردین ۱۴۰۰آقای امیر،یه چند عده عین همینا هستن که بلدن بحث راه بندازن و آمریکایی جماعت رو بکوبن،من یکی هم یه مدت تحت تاثیر اینا بودم متاسفانه هی چرت مینوشتم،اما بعد یه مقدار فکر کردم از کامنتای خودم بدم میومد،واسه همین برای نزدیک به ۳ماه کلا پدالو گذاشتم کنار،باور کن با این تعریف و تعصب نه چیزی به کسی میرسه نه ماشینی بهشون میدن،فقط اعصاب خورد کنی نصیب دو طرف میشه،اما متاسفانه ایرانیا همیشه عشق د ع و ا هستن…
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۲ فروردین ۱۴۰۰از کامنت شما اینطور بر میاد که از اسباب بازی نامیده شدن هامر عصبانی شدی و اومدی اینطور پاسخ دادی و آلمان رو کشیدی وسط چون میدونستی حساسه و میتونی جو درست کنی باهاش وگرنه نماینده های ژاپن و انگلیس هم بودن در کنار گ واگن!
محض اطلاع باید اضافه کنم خودم چون هامر قدیم رو دوست داشتم با این مشکل دارم و ربطی به فن آمریکایی، آلمانی و این دست موارد نداره.
روز خوش ?
Amir Machine
۲۲ فروردین ۱۴۰۰فکر کنم همه دیگه تو این سایت میدونن که من هیچوقت دنبال بحث راه انداختن نبودم و دیگه نیازی به اثبات این موضوع نمیبینم
آلمانیها فنها رو مثال زدم چون بیشتر از سمت اون به آمریکاییها حمله میشه تا طرفدارانی ژاپنی و انگلیسی
خود من جزء کسایی هستم که بشدت از ماشینای برقی متنفرم ولی چه بخوایم چه نخوایم آینده داره به این سمت میره و تنفر ما هیچ اثری نداره، پس باید با این واقعیت کنار بیایم
بخاطر همین، من به هامر صرفاً به عنوان یه آفرودر جدید نگاه میکنم و کاری با نوع انجینش ندارم، ماشینای برقی اینقدر پیشرفت کردن که دیگه نمیشه به اونا اسباببازی و جارو برقی لقب داد، اگه اینطور باشه که پس مرسدس EQS هم اسباببازیه
Mf1
۲۲ فروردین ۱۴۰۰وقتی به لندرور و جی کلاس نگاه میکنم دلیل گرون بودنشون میفهم
محمد مختاری آذر
۲۲ فروردین ۱۴۰۰قطعا جی ام سی هامر
مهدی
۲۲ فروردین ۱۴۰۰من جی کلاس رو انتخاب کردم درسته که خیلی گرون بود و بعضی چیزاش ضعیف بود اما خدا وکیلی اگه تو مقایسه جی ام سی نبود قطعا جی کلاس میبرد و من به خاطر اینکه بنزینی بود من اون رو انتخاب کردم
RezaRs
۲۲ فروردین ۱۴۰۰آنچه که لازم بود به نظر دوستان گفتند به چکیده از نظرات دوستان اکتفا میکنم
هامر ev : خودرویی خوب شایسته با توانایی افرود بالا و کابینی زیبا مدرن که دید مارو نسبت به افرودر های برقی عوض کرد و بهبود بخشید ، نشون داد میشه با شاسی منوکوک خودرویی منعطف ساخت جا داره از تلاش گروه جنرال موتورز تقدیر کنیم و البته برد کمی خودرو کمی جای نقد داره و ایکاش همونطور که دوستان گفتند بیشتر بود .
G63 amg: همون معرکه دوست داشتنی همیشه ، بهترین کمپلکس از لوکسی و آفرود قوی جای نمونه v12 در این نسل خالیه
دیفندر : حرکت جسورانه اما نچندان مطابق میل بعضی دوستان در خصوص منوکوک کردن ، بالابردن راحتی کابین سواری خیلی فاکتور خوبی شد اما بازم به عقیده ی بعضی دوستان با ژن این خودرو نمی خونه ( البته مهندسی ژنتیک رو به پیشرفته و نظر شخصی خودم کار نا خوشایندی نبود منوکوک کردن شاسی و محسانش رو هم که هم دوستان گفتند و هم خود لندروور )
لندکروز : خودرویی شایسته برای سالهای گذشته که امیدواریم با نسل بعدی عقب ماندگی هاشو جبران کنه کما اینکه وقتی برای بار اول وارد شد این ماشین از بقیه رقبا جلوتر بود اما میشه گفت بی مهری تویوتا و بی توجهی به این خودروی خوب اونو در حد رقبا پیش نبرد چون بسیار جی پیشرفت داشت و امیدواریم همانطور که اول ترکوند نسل بعد هم بترکونه
RezaRs
۲۲ فروردین ۱۴۰۰اگر نقصی بود به بزرگواری خودتون ببخشید
به حرص ار شربتی خوردم مگیر از من که بد کردم
بیان بود تابستان و آب سرد و استسقا
samurai
۲۲ فروردین ۱۴۰۰کسی که ماشین باز و ماشین شناس باشه به اعداد کار نداره
من باشم 101 درصد تویوتا رو ور میدارم بقیه عدده استحکام تویوتا رو هیچکدوم اینا ندارن اون برقیه که کلا بدرد افرود و .. نمیخوره بعد 2 3 سال باتریاش ضعیف میشه خرجاش شروع میشه تویوتا بعد 30 40 سال ممکنه به خرج بیوفته