زمانی که هامر در سال ۲۰۱۰ به کار خود پایان داد، پیکاپ H3T آخرین خودرویی بود که از خط تولید این شرکت خارج شد. حال پس از حدود یک دهه غیبت، نام هامر توسط یک پیکاپ دیگر یعنی جیامسی هامر EV دوباره زنده شده است؛ بنابراین از لحاظ زمانی، هامر EV را میتوان جانشین هامر H3T دانست حتی با وجود اینکه تقریباً از همه لحاظ فرسنگها باهم فاصله دارند؛ اما بااینحال مقایسهٔ این دو هامر پیکاپ جالب خواهد بود زیرا تغییر دیدگاه جنرال موتورز نسبت به برند هامر در طول حدود یک دهه را نشان میدهد. پس بدون اتلاف وقت بیایید ببینیم چقدر از DNA هامر اولیه در وجود هامر EV جدید باقیمانده است.
ابعاد
هامر الکتریکی ۵,۵۰۶ میلیمتر طول دارد درحالیکه فاصلهٔ سپر تا سپر H3T برابر با ۵,۴۰۳ میلیمتر است. این یعنی دو خودرو در طول اختلاف زیادی ندارند اما در عرض و ارتفاع تفاوتها بیشتر است. هامر الکتریکی ۲,۲۰۲ میلیمتر عرض و ۲,۰۶۰ میلیمتر ارتفاع دارد درحالیکه این اعداد در پیکاپ قدیمی به ترتیب ۱,۹۰۵ میلیمتر و ۱,۸۳۱ میلیمتر هستند. پیکاپ الکتریکی همچنین فاصلهٔ محوری کمی بیشتری دارد (۳,۴۴۴ میلیمتر در برابر ۳,۴۰۹ میلیمتر)؛ بنابراین، هرچند هردو پیکاپ بسیار بزرگ هستند اما تناسبات آنها متفاوت است و پیکاپ الکتریکی در عرض و ارتفاع برادر قدیمی خود را کاملاً پشت سر میگذارد.
طراحی بیرونی
سبک طراحی H3T نسبت به EV بسیار پایهای و ابتداییتر بوده و قسمت بار آن بسیار کشیدهتر از دیگر قسمتهای بدنه به نظر میرسد. البته باید توجه داشت که H3T متعلق به دورهٔ دیگری است و چراغهای جلو و مه شکنهای گرد، تریم کرومی زیاد و هفت شکاف عمودی در جلوپنجره از ویژگیهای طراحی بیرونی آن هستند. از سوی دیگر، ظاهر هامر EV بسیار عضلانیتر و درعینحال مدرن به نظر میرسد. چالش جدی جنرال موتورز در طراحی این پیکاپ الکتریکی ایجاد خودرویی بوده که فوراً آشنا به نظر برسد اما درعینحال کاملاً جدید باشد. از ویژگیهای برجستهٔ طراحی هامر EV میتوان به دماغهای با چراغهای افقی LED و جلوپنجرهای ششقسمتی، گلگیرهای برجسته، ستونهای C متمایز و پانلهای سقف قابل جابجایی اشاره کرد؛ اما از همهٔ اینها مهمتر اینکه قسمت بار پیکاپ مثل مدل قدیمی از بدنهٔ اصلی جدا نیست. بااینحال برخی ویژگیهای هامر قدیمی مثل پنجرهای جانبی کوچک، شیشهٔ جلوی عمودی و صفحه محافظ بزرگ سپر جلو به مدل جدید منتقل شدهاند.
طراحی داخلی
با نگاه به داخل دو خودرو، کابین هامر EV در مقایسه با H3T مثل یک سفینهٔ فضایی به نظر میرسد. دو نمایشگر بسیار بزرگ بر داشبورد هامر الکتریکی سلطه دارند و سطوح مربعی در همه جای کابین به چشم میخورند. از سوی دیگر، کابین H3T در مقایسه با برادر مدرن خود بسیار قدیمی به نظر میرسد و هیچ ویژگی قابلتوجهی ندارد. در کابین این هامر قدیمی پلاستیک زیادی به چشم میخورد و فضای خودروهای دهه ۹۰ را تداعی میکند. البته این داشبورد برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ در نسخهٔ معمولی H3 معرفی شده بود. از سوی دیگر، هامر EV در داخل میتواند با بهترین کابینهای صنعت خودروسازی رقابت کند.
قوای محرکه
بزرگترین تفاوت میان این دو هامر پیکاپ در قوای محرکهٔ آنها است زیرا هامر EV به سه موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار مجهز شده درحالیکه بالاترین نسخهٔ H3T که آلفا نام داشت به یک پیشرانهٔ ۵.۳ لیتری V8 با تنها ۳۰۰ اسب بخار قدرت مجهز بود. حال دیگر از انبوه تکنولوژیهای آفرود و کمکرانندهٔ هامر EV حرفی نمیزنیم. البته این ویژگیها هزینه دارند و قیمت مدل پایهٔ ۶۲۵ اسب بخاری هامر EV که در بهار سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد از ۸۰ هزار دلار شروع میشود. این بیش از دو برابر قیمت پایهٔ ۳۱ هزار دلاری هامر H3T در سال ۲۰۰۸ است.
مهدی
۷ آبان ۱۳۹۹ادم خندش میگیره واای خدا
پارسا عشق ماشین 3 ای بابا اکانتم فراموش میشه هی
۷ آبان ۱۳۹۹واقعا چه شیک شده
Hadi
۷ آبان ۱۳۹۹خیلی خوب به گذشته وفادار بوده…
و در عین حال تکنولوژی و قدرت رو ارتقاء داده ?
Aria
۷ آبان ۱۳۹۹آقا تو برو الکتریکی بگیر بعد اسپیکر بذار گاز که میدی صدای V8پخش کنه??
یا نهایتا با گوشیت صدای موتور دانلود کن هروقت میشینی تو ماشین با هدفون گوش بده ?????????????
Amin-MC20
۷ آبان ۱۳۹۹نه اون یه جیز دیگس
حسین
۲۵ آذر ۱۳۹۹می توانی در فورد موستانگ برقی می توانی صدای موتور وی۸ رو گوش کنی خود ماشین این ویژگی رو داره
زیزیگولو
۷ آبان ۱۳۹۹همیشه یه رقابت نزدیکو شونه به شونه تو سطح بالایی از دانش خودروسازی بین کمپانیای خودروسازی آمریکایی در جریان بوده جوری که یه سری جزئیات ریز هستن که تفاوتا رو ایجاد میکنن ….. هر کدوم از ماشینای آمریکایی واقعاً تو کلاس خودشون با کیفیتو کاربردی هستن و اکثراً هم قیمتای پایینتری از ماشینای اروپایی دارن و مثل بعضی از اروپاییا قیمتای میلیون دلاری ندارن در صورتی که به همون اندازه با کیفت و کاربردی هستن
مهراب
۷ آبان ۱۳۹۹من هنوزم فکر میکنم گشتاورش خطای انسانیه……خخخخخ
واقعا زده سیم اخر
روز بزرگداشت کوروش بزرگ هم مبارک
یانکی
۷ آبان ۱۳۹۹روز جهانی کوروش کبیر رو من هم تبریک میگم
OMID
۷ آبان ۱۳۹۹گشتاورش خطای انسانیه ولی از نوع عمدی
گشتاورش 1350 نیوتون متره حدودا
ولی گشتاور روی چرخ رو گفتن
در صورتی که گشتاور بقیه ماشین ها روی فلایویل هست
گشتاور این از توی گیربکس رد شده و زیاد شده ضریب گیربکسش ضریب حدود 13:1 و 9:1 در اکسل های مختلف داشت در نتیجه گشتاور واقعیش میشه در
حدود 1350 نیوتون متر
پیمان
۷ آبان ۱۳۹۹همون واقعی ۱۳۵۰ هم خیلی :)
پارسا عشق ماشین 3 ای بابا اکانتم فراموش میشه هی
۷ آبان ۱۳۹۹منم تبریک میگم
JDM
۷ آبان ۱۳۹۹جا داره منم بزرگداشت کوروش بزرگ ابر مرد تاریخ ایران تبریک بگم
پاینده باد ایران و ایرانی
نابود باد اجنبی و ضد ایرانی
JDM
۷ آبان ۱۳۹۹فقط میدونم اونیکه دیسلایک داده
خیلی ادم خود فروخته ای هست
حسین
۲۵ آذر ۱۳۹۹آخه تولد کوروش چه ربطی به ماشین داره
" Swedish Arrogant Tiger "
۷ آبان ۱۳۹۹روز بزرگداشت کوروش بزرگ بر شما و همه ایرانیان خجسته باد.
سپاس از یاد آوری تون.
حسین
۲۵ آذر ۱۳۹۹آخه تولد کوروش چه ربطی به ماشین داره
Ho3eyn
۷ آبان ۱۳۹۹هامر واقعن یه اسطورست
Malt hill
۷ آبان ۱۳۹۹جذاب ترین هامر به نظرم هامر H2 هست.
زیزیگولو
۷ آبان ۱۳۹۹هر دو عالی
Ho3in
۷ آبان ۱۳۹۹هامر هم هامرهای قدیمی این جدیدی ها الکتریکی شدن?
هشت سیلندر دیزل کجا ❤?
ویز ویز موتور الکتریکی کجا?
♤Angus_812♤
۷ آبان ۱۳۹۹بهترین مثال برای زنده کردن افسانه ها اینه
تویوتا سوپرا که خراب کرد
شورولت کامارو دوباره شکست خورد
بی ام و سری ۸ با اون همه خوبی برای بی ام و سودی نداشت
…….
ولی جی ام سی بهترین کارو کرده هامر واقعا معرکس حتی اسمشو به سایبرتراک ترجیح میدم
MehdiTurbo
۷ آبان ۱۳۹۹عکس داخل هامر قدیمی اشتباهه فکر کنم نمیدونم اون چیزی که من دیدم اصن شبیه این نبود و اونیکه من دیدم خیلی جذاب بود من حتی بیشتر از نسل جدیدش توش دوست داشتم زمخت و افرودی بود این مدرن و خوشگل
اگه یه موتوری بود که هم حسنای درون سوز داشت هم الودگی نداشت خیلی بود هر چند نشدنیه ولی حس درونسوز یه چیز دیگست هر چند خودمم به خاطره محیط زیست موافقش نیستم ولی خب حسش یه چی دیگست.
OMID
۷ آبان ۱۳۹۹شاید هامر h1 بوده اونی که دیدید
کابین خیلی خشنی داره
احتمالا افرودش از همه هامر های بعدی هم بهتره چون بر اساس humvee شکل گرفته کاملا
Amin-MC20
۷ آبان ۱۳۹۹یک دهه اختلاف،یک دنیا پیشرفت طراحی،یک دنیا پسرفت پیشرانه
" Swedish Arrogant Tiger "
۷ آبان ۱۳۹۹گریه داره گریه داره…
Sina
۷ آبان ۱۳۹۹واقعا قبلیه با شکوه تره.
یه آفرودر واقعی چه نیازی به سیستم سوپرکروز داره؟؟؟؟
خودران میخواد چیکار؟؟
فقط مشکلات فنی اضافه میکنه .
هر چند هامر از پیکاپ الکتریکی های دیگه خیلی بهتره ولی قبلیه یه چیز دیگه بود
Elmiraj
۷ آبان ۱۳۹۹جنرالموتورز هر چی توان الکتریکی ، آفرودی ، پرفورمنس و تکنولوژی داشته رو جمع کرده در Hummer EV …..
کاش با CyberTruck و ریویان R1T هم مقایسه میکردین…
ارشیاSVJ
۷ آبان ۱۳۹۹دهنم رو بست.
ولی:
این باعث نمیشه که جاروبرقی نباشه
Ramin
۷ آبان ۱۳۹۹به این میگن تکامل