حدود دو ماه بعد از معرفی نسل جدید شورولت سیلورادو، حالا جیامسی هم نسل جدید تراک سییرا را طی رویداد ویژهای در دیترویت رسماً رونمایی کرده است. نسل جدید سییرا از طراحی متمایزی سود میبرد که بیش از همیشه با پسرعمویش سیلورادو متفاوت شده است. بررسی را با نمای جلویی این تراک آمریکایی آغاز میکنیم یعنی جایی که جلوپنجرهٔ بزرگتر و برجستهتر آن بیش از همه جلبتوجه میکند. این جلوپنجرهٔ بزرگ با چراغهایی احاطه شده که طراحی آنها از کراساوور تراین الهام گرفته است. این چراغها همچنین به دیلایتهای LED یکپارچه هم مجهز هستند. در زیر چراغهای جلو نیز مه شکنهای عمودی قرار دارند که در نسخههای SLT و دنالی، اطراف آنها تریم کرومی کار شده است.
در نمای جانبی اما درحالیکه سیلورادوی جدید دارای خطوطی تیز و برجسته است، سییرای جدید محافظهکارانهتر عمل کرده و با دهانهٔ مربعی شکل گلگیرها، نمای سنتیتری را به نمایش گذاشته است. بااینحال در اینجا ویژگیهای جدیدی هم دیده میشود که ازجملهٔ آنها میتوان به بدنهٔ شیکتر، اتاق تجدیدنظر شده و مجموعهای از رینگهای جدید تا سایز حداکثر ۲۲ اینچ اشاره کرد؛ اما معمولاً قسمت عقبی پیکاپها چندان هیجانانگیز نیست ولی جیامسی این اصل را نقض کرده و دو نوآوری جدید را در این قسمت ارائه کرده که سییرا را به پیکاپی منحصربهفرد تبدیل کرده است.
نوآوری اول، درب دوبخشی قسمت بار پیکاپ است که این ویژگی بهصورت استاندارد در مدلهای SLT و دنالی ارائه میشود. به گفتهٔ جیامسی، این درب را میتوان در شش موقعیت و ترکیب مختلف قرار داد که یکی از آنها حالت خروج است. در این حالت، درب عقب بهعنوان پلهای برای خروج از قسمت بار و یا یک نیمکت عمل میکند و میتواند تا ۱۷۰ کیلوگرم وزن را تحمل کند. یکی دیگر از حالتهای این درب منحصربهفرد، حالت میز کار است که در این حالت، از درب عقب میتوان بهعنوان یک میز استفاده کرد.
اما علاوه بر درب عقبی نوآورانه، سییرا به یک جعبهٔ بار کاملاً جدید هم مجهز شده که با حجم ۱۷۸۴ لیتر، بیشترین ظرفیت را در کلاس خود دارد. قسمت بار خودرو نیز به اتصالات بیشتر و یک خروجی برق ۱۱۰ ولت مجهز شده است. همچنین در ساختار این قسمت از متریال جدید مثل فولاد با مقاومت بالا استفاده شده که ۵۰ درصد مستحکمتر از قبل است. نوآوری دوم جیامسی در بخش عقبی نسل جدید سییرا اما ارائهٔ قسمت بار فیبر کربنی است که بهعنوان یک آپشن صرفاً در مدل دنالی قابل سفارش خواهد بود. این اولین باری است که در یک پیکاپ، قسمت بار فیبر کربنی ارائه میشود و بنابراین جیامسی را به پیشگامی در این زمینه تبدیل کرده است.
در این ویژگی جدید، پانلهای داخلی و کف قسمت بار سییرا از مواد کامپوزیتی کربنی ساخته میشود که به ادعای جیامسی، از لحاظ استحکام و مقاومت در برابر خراش و خوردگی، بهترین در این کلاس محسوب میشود؛ اما قسمت بار فیبر کربنی سییرا نهتنها مستحکمتر و مقاومتر از نمونههای فولادی سنتی است، بلکه سبکتر هم هست بهنحویکه نسبت به نمونهٔ فلزی استاندارد، ۲۸ کیلوگرم وزن کمتری دارد؛ اما حتی با قسمت بار فولادی استاندارد، به لطف استفاده از آلومینیوم در کاپوت، دربها و درب قسمت بار، سییرای جدید هم مانند سیلورادو کاهش وزن را تجربه کرده و ۱۶۳ کیلوگرم سبکتر از قبل شده است.
کابین نسل جدید سییرا تا حد زیادی با سیلورادو یکسان است اما در سییرا ویژگیهایی وجود دارد که آنرا از پسرعمویش متمایز میکند. یکی از این ویژگیها، صفحه آمپر خاص جیامسی با تریم منحصربهفرد است؛ اما غیرازاین، مدل دنالی از ویژگیهای منحصربهفرد بیشتری سود میبرد که ازجملهٔ آنها میتوان به صندلیهای چرمی ویژه با دوخت برجسته اشاره کرد. علاوه بر این، امکان سفارشتریم آلومینیومی تاریک و همینطور تریم چوبی هم وجود دارد. از سوی دیگر، فضای داخلی سییرا نیز افزایش پیدا کرده و حالا بهترین فضای سر جلو را در کلاس خود ارائه میکند درحالیکه فضای پای عقب آن نیز ۷.۶ سانتیمتر افزایش یافته است. همچنین بهمنظور ارائهٔ فضای بار در داخل کابین، امکان خواباندن پشتی صندلیهای عقب هم وجود دارد.
در بخش فناوریها هم جیامسی تراک جدید خود را به یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدیدی بنام IntelliLink مجهز کرده که از طریق یک نمایشگر هشت اینچی لمسی با ناوبری استاندارد ارائه میشود. همچنین یک نمایشگر سربالای رنگی هم برای سییرا قابل سفارش است که به گفتهٔ جیامسی، این ویژگی برای اولین بار است که در این کلاس ارائه میشود. علاوه بر این، سییرا به تجهیزات پیشرفتهای همچون آیندهٔ دید عقب دوربینی هم مجهز شده است. در این سیستم، آینهٔ داخلی خودرو بهعنوان نمایشگری برای دوربین دید عقب عمل میکند که از قابلیت زوم هم برخوردار است و در هنگام دندهعقب رفتن، میدان دید گستردهای را فراهم میکند.
یکی دیگر از ویژگیهای منحصربهفرد این تراک آمریکایی، ارائهٔ سیستم جدیدی مربوط به تریلر است. این سیستم شامل یک اپلیکیشن برای گوشیهای اندروید و IOS میشود که در اصل چک لیستی برای یادآوری تعمیر و نگهداری تریلر است. با استفاده از این اپلیکیشن، مالک میتواند چراغهای تریلر را آزمایش کند، از عیوب تریلر اطلاع حاصل کند و فشار باد تایرهای آنرا نیز بررسی کند؛ اما علاوه بر این، جیامسی تکنولوژیهای جدید دیگری را هم در سییرا بکار برده تا کشیدن تریلر با آنرا هرچه آسانتر کند. این تکنولوژیها شامل سیستم کمکی راهنمای تریلر، دوربین دید جانبی، دوربین دید عقب نصبشده روی تریلر و ترمز پارک الکتریکی خودکار میشود. حتی برای سییرا یک سیستم تشخیص سرقت تریلر هم ارائه شده که از طریق سیستم OnStar جنرال موتورز، هنگامیکه تریلر از خودرو جدا شود به راننده هشدار میدهد.
علاوه بر این، سازندهٔ آمریکایی مجموعهٔ کاملی از سیستمهای ایمنی و کمکراننده را هم برای تراک جدید خود در نظر گرفته که ازجملهٔ آنها میتوان به سیستم هشدار نقاط کور، سیستم تشخیص عابر پیاده و ترمز اضطراری خودکار اشاره کرد. در بخش پیشرانهها اما سییرا کاملاً با نسل جدید سیلورادو اشتراک دارد و از همان موتورهای سیلورادو استفاده میکند که شامل سه موتور مختلف میشود. موتورها بنزینی نمونههای ۵.۳ لیتری و ۶.۲ لیتری V8 با تکنولوژی توقف/حرکت و سیستم مدیریت پویای سوخت هستند که امکان خاموش شدن یک تا هفت سیلندر را فراهم میکند. موتور سوم نیز یک واحد ۳ لیتری توربودیزل شش سیلندر خطی جدید است که با یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک جدید ارائه میشود. فروش نسل جدید جیامسی سییرا از پاییز آینده در ایالاتمتحده آغاز خواهد شد.
نویدی
۱۲ اسفند ۱۳۹۶لذت بردم هم از زیبایی و هم از تکنولوژی
Wrx
۱۲ اسفند ۱۳۹۶خیلی زیباست ?
نمای جلوش خیلی خووب شده
خدایش پیکاپ فقط امریکا?
Omid622
۱۲ اسفند ۱۳۹۶چه میکنن این وانت های جدید آمریکایی دیگه باید منتظر وانت اف ۱۵۰ فورد باشیم فقط فورد مونده نسل جدید رو بده بیرون
امسال ظاهرن جنگ نسل جدید وانت ها هستش همگی عالین
همگی خواستنین
این وانت ها تفسیر وانت بودن رو به کلی تو ذهن ها تغییر داده
ford
۴ تیر ۱۳۹۸دوست عزیز شورولت دوج جی ام سی اینا یکسان هستن برای رقابت با هم تولید میشن نه رقابت با ابر قدرتی که قویترین شرکت دنیاست فورد و گرنه فورد 1940 با 2019 اینا برابری میکنه خوراکش هم برف گل شن ایناست اما اینا تو این موردا یا گیر میکنن یا سر میخورن
matin
۱۲ اسفند ۱۳۹۶واااای چه عظمتی دارهههه
AMERICAN
۱۲ اسفند ۱۳۹۶بخش بارش فیبر کربنی شده، اصلا روایت داریم پیکاپ باید امریکایی باشه، جمس(جی ام سی) یه پیکاپ لوکس شیک و بی نظیره و بهترین وانته
PaRHaM
۱۲ اسفند ۱۳۹۶خیلی خیلی خیلی خوشم اومده
ی پیشرفت فوق العاده بوده براش
واقعا لذت به بود برام
کل بخش هاش
????????❤
泉 さん
۱۲ اسفند ۱۳۹۶این تازه 1500 شونه انقد با ابهته
3500ش مونده
اصن چجوری جی ام سی 3500 میگیرن باهاش بار میکشن ؟
حالا قراره 4500 و 5500 هم بیان
دیگه واویلا
ایلیا
۱۲ اسفند ۱۳۹۶من سیرا رو به f150 ترجیح میدم مخصوصا اگه دنالی هم باشه
ظاهرش رو خیلی دوست دارم
مهران
۱۲ اسفند ۱۳۹۶دوستان آیا برند جی ام سی از شورولت لوکس تره؟ چون که حس میکنم اینجور بنظر میاد
AMERICAN
۱۲ اسفند ۱۳۹۶بله لوکس تره
CNA
۱۲ اسفند ۱۳۹۶داداشم اینو میبینی لوکسه بخاطره
دنالیه(دنالی کلا ماشینای GMC رو لوکس میکنه)
me84
۱۲ اسفند ۱۳۹۶.
وجدانن من اگه آمریکا بودم، اصلا حتی ماشین دیگه ای رو حتی بررسی هم نمیکردم، حتما یدونه از این فولترین ورژنش رو می خریدم.
علی
۱۲ اسفند ۱۳۹۶آره دادایکیم واسه من بگیر
M.us
۱۲ اسفند ۱۳۹۶عجب خلاقیت خوبی در پشتی جمس تو کلاس خودش پیشرو هست و واقعا دوس داشتنی
CNA
۱۲ اسفند ۱۳۹۶میخوام یه چیزی بگم
به بعضیا باید گفت بیشعور چرا ما باید از اینا نداشته باشیم
جاش پراید یا اریسان سوار شیم
دوباره باید بگی نفهم چرا باید مهندسای مملکت یا هرکس دیگه باید
جیلی،جک،چری بسترن برلیانس هاوال دانگ فنگ
ام وی ام ……… سوار شن
اینم قبول نداشته باشین
خب حداقل بعضیارم وارد میکنین
چرا با اون قیمت?? اخه لکسوس rx اونم مدل ۲۰۰
نه ۳۵۰ با قیمت ۱ میلیارد می ارزه( یعنی تو مغزت علف میریختن همچین تدبیری نمیکردی ماشین با قیمت حقوق ۱۰۰ قرن معلم یا هر کی برابری بکنه)
بعضیا میگن باید از این مملکت رفت ولی
ما چرا؟؟؟
چرا این جوری شد؟؟؟
حسین دهمرد
۱۲ اسفند ۱۳۹۶دادا میدونی قیمت این چقدره ؟
دادا میدونی چی رو با چی مقایسه میکنی؟
دادا میدونی دلار ۵۰۰۰ تومنه؟
دادا میدونی آقا زاده ها تو انگلیس درسشون داره تموم میشه و با مدرک برمیگردن و از الان صندلی مدیریت دولتی براشون آماده س؟
John
۱۲ اسفند ۱۳۹۶وا ا ا ا ا ا ی ی ی ی ی ی ی ی????
net
۱۲ اسفند ۱۳۹۶این مدل رینگ استیل که ماشینای امریکایی استفاده میکنند قیافه ماشین رو زشت میکنه
javad
۱۳ اسفند ۱۳۹۶چرا انقدر شبیه سری اف شده؟!