جمس آکادیا برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ بهعنوان کراس اووری فول سایز بر روی پلت فرم مشترک با شورلت تراورز، بیوک انکلاو و ساترن اوت لوک به بازار آمد. این خودرو در سال ۲۰۱۲ فیس لیفت شده و در نمایشگاه شیکاگو ۲۰۱۲ رونمایی شد تا اینکه سرانجام جمس از نسل دوم آن در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶ پردهبرداری کرد. نسل دوم آکادیا که بر روی پلت فرم کادیلاک XT5 و بیوک اِنویژن شکلگرفته است، به میزان قابلتوجهی کوچکتر از نسل قبل شده بهطوریکه حدود ۲۰ سانتیمتر طول کمتری نسبت به نسل قبل دارد و به همین دلیل به یک کلاس پایینتر انتقال میابد.
بااینوجود به نظر میرسد که جمس تمایلی برای توقف تولید نسل قبلی آکادیا ندارد چراکه «Brian Goebel» سخنگوی جنرال موتورز اعلام کرده است که نسل اول جمس آکادیا برای مدت محدودی با مدل ۲۰۱۷ در کنار نسل دوم عرضهشده و بفروش میرسد؛ بنابراین هر دو نسل برای مدت محدودی در کنار هم بفروش خواهند رسید. علت چنین تصمیمی این است که جنرال موتورز برنامه ساخت کراس اووری فول سایز را در دست انجام دارد تا بتواند با آن جای خالی چنین خودرویی را در بین محصولات جمس پر کند به همین دلیل تا آن زمان عرضه آکادیای قدیمی برای حفظ بازار ادامه خواهد داشت. همانطور که اشارهشده، نسل دوم آکادیا حدود ۲۰ سانتیمتر کوتاهتر از نسل قبلی شده است و به همین دلیل در یک کلاس پایینتر از نسل اول خود قرار میگیرد؛ بنابراین دو نسل آکادیا در دو کلاس متفاوت قرار داشته و هیچگونه رقابتی میان آنها شکل نمیگیرد.۱۶ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
سامان اذری
۱۷ فروردین ۱۳۹۵من نسل قبلیشو دیدم ابهت خاصی داره
جنرال موتورز خوب داره پیش میره
بهنام طیبی
۱۷ فروردین ۱۳۹۵بازم جنرال موتورز کارش درست با اون بحران اقتصادی که پشت سر گذاشت و خیلی از قسمت های این کمپانی تعطیل شده بوده ولی بازم پابرجاست
احمد باقری
۱۷ فروردین ۱۳۹۵نمای جلوی خیلی پر ابهتی داره، غولیه واسه خودش.
moein
۱۷ فروردین ۱۳۹۵چه خوب شد این یکی دندش فرمونی نیست
Nima
۱۷ فروردین ۱۳۹۵چه خوب شد؟
دنده فرمونی سوار شدی داداش تا حالا؟
واقعا طراحی عالی هست چون باعث نمیشه راننده حتی 1 لحظه هم پایین نگاه کنه.
من ایمپالا و کاپریس و کادیلاک سویل رو داشتم و میدونم چقدر کار باش راحت تر از انواع دنده مثل آزرا هست.. واقعا ا یه انگشت میشه دنده هارو عوض کرد.
Nima
۱۷ فروردین ۱۳۹۵بش خرابی کمتر و باز شدن فضا روی کنسول میانی برای بقیه چیز ها هم اضافه کن.
و این یکی از چیزا بود که باعث میشد آمریکایی ها بتونن از 5 به 6 سرنشین انتقال پیدا کنن چون به دلیل عدم وجود کنسول میانی میتونستن 3 نفر جلو بشینن.
علیرضا
۱۷ فروردین ۱۳۹۵مگه تاکسی پیکانه !!!در ضمن به دلایل ایمنی باید صندلی راننده به صورت تک طراحی بشه
علیرضا
۱۷ فروردین ۱۳۹۵اونی که موقع دنده عوض کردن پایینو نگاه میکنه لاید بره صندلی عقب بشینه نه پشت فرمون!!!!
mohsen
۱۸ فروردین ۱۳۹۵چی؟
شما به پایین نگا میکنی بعد مغزت میگه اره الان 2 هستی ببر خلاص کن بده 3!! خخخخخ
گرقتی مارو؟
دنده فرمونی این امریکایارو نگا کن میره تو چش مثلا ایکالید طراحی داخلی به اون باحالا بعد اون دنده فرمونی گند زده
بهنام طیبی
۱۷ فروردین ۱۳۹۵قیافه های خودروهای جمس خشن
ولی لکسوس ملوس
ShoMpeT
۱۷ فروردین ۱۳۹۵جونم؟!!! جمس؟!!!
جی-ام-سی بابا نه جمس!!!
بهتره یک تست زبان از این مترجم ها بگیرید قبل از اینکه به عنوان نویسنده استخدامشون کنید…
امیردستگردی
۱۹ فروردین ۱۳۹۵در رابطه با تلفظ اصلی و آمریکایی این شرکت حق با شماست و جی ام سی تلفظ میشه. اما در برگردان فارسی و برای راحتتر و روانتر بودن متن جمس بکار میره. این مورد تو تلفظ شرکت های دیگه ای مثل جک هم وجود داره و چیز عجیبی نیست. اگر مطالعات ماشینی بیشتری از سایتها و مجلات خودرویی داشتید تا این حد از بکار رفتن تلفظ جمس تعجب نمی کردید و البته با احترام بیشتری صحبت میکردید.
Archi KHAN
۱۹ فروردین ۱۳۹۵نسل قبلی خیلی با ابهتِ …
تو نسل جدید خصوصا نمای عقب اش رفته بسوی سبک و سیاق کره ای ها !
محمد
۱۷ مرداد ۱۳۹۵موتور ۲ لیتری شتاب صفر تا صدش چقده؟