جنرال موتورزجی ام سی

وزن فوق سنگین جی‌ام‌سی هامر الکتریکی پیکاپ 2022

جی ام سی هامر الکتریکی پیکاپ ظاهراً وزن بسیار قابل‌توجه ناخالص ۴۱۰۳ کیلوگرمی خواهد داشت. اگر این خبر درست باشد خودروی موردبحث سنگین‌تر از نسخه‌های هوی دیوتی سیرا خواهد بود.

به عنوان مقایسه باید دانست مشخصات رسمی جی ام سی نشان می‌دهد سیرا 3500HD مجهز به سیستم چهار چرخ محرک، اکسل عقب دوبل و پیشرانه دیزلی وزن ۳۷۶۵ کیلوگرمی دارد. به این ترتیب هامر الکتریکی پیکاپ ۳۳۸ کیلوگرم سنگین‌وزن‌تر از سیرا می‌باشد. بیشینه وزن هامر پیکاپ هم با احتساب سرنشین و بار ۴۷۱۷ کیلوگرم خواهد بود. این مدل همچنین ۱۰۳۹ لیتر فضای بار در قسمت باز عقب و ۲۵۵ لیتر فضا در زیر کاپوت جلو دارد.

به منظور غلبه بر این وزن زیاد سه پیشرانه الکتریکی هامر الکتریکی قدرت تخمینی ۱۰۰۰ اسب بخاری و گشتاور حدود ۱۰۸۵ نیوتون متری تولید خواهند کرد. ظاهراً این مجموعه باعث ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳ ثانیه‌ای خواهد شد.

علیرغم وزن و قدرت بالا، جی ام سی می‌گوید هامر الکتریکی شعاع حرکتی فراتر از ۵۶۳ کیلومتر خواهد داشت. این خودرو از تکنولوژی باتری اولتیوم جدید سود خواهد برد اما فعلاً خبری از ظرفیت باتری آن منتشر نشده است.

هامر الکتریکی برای آفرود از سیستم تعلیق کاملاً توانایی سود می‌برد. در حالت استاندارد این خودرو ارتفاع ۲۵۷ میلی‌متری از سطح زمین داشته درحالی‌که انتخاب حالت تراین باعث می‌شود ارتفاع خودرو از سطح زمین به ۳۰۲ میلی‌متر برسد. وقتی وضعیت بسیار وخیم شود حالت Extract در دسترس خواهد بود که ارتفاع خودرو از سطح زمین را به ۴۰۴ میلی‌متر می‌رساند.

هامر الکتریکی از پاییز سال جاری میلادی با قیمت پایه ۱۱۲۵۹۵ دلار عرضه خواهد شد. تمامی نمونه‌های اولیه این خودرو دارای بدنه‌ای سفیدرنگ و کابین خاکستری هوریزون لونار هستند. این مدل‌ها از تمامی تجهیزات در دسترس از جمله پانل‌های جداشدنی سقف، دامپرهای تطبیقی و سوپر کروز سود می‌برند. مدل‌های یاد شده همچنین به پکیج آفرود ویژه‌ای تجهیز می‌شوند که دارای حفاظ زیر بدنه، رکاب‌های متفاوت و لاستیک‌های ۳۵ اینچی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۷ دیدگاه‌ها

  1. مهدی موتور

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1232 ديدگاه)

    بنزین کجاست من غرق شم
    این ایندس؟
    با این وزن؟
    با این قیمت ها ؟
    حتما باید لوکس لوکس باشه؟
    الکتریسیته ای که بسیاریش از سوخت فسیلیه؟

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      از یک موضوع خوشحالم که حداقل اسم هامر را نابود نکردند و عظمت را به این نام با این وزن و مشخصات برگرداندند !!!

      ای کاش بلیزر هم مثل هامر بااُبُهت میماند و نه اینکه چنان ذَلیلش کردند !!!

    2. Ali

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (295 ديدگاه)

      هامر بنزینی هم بیش از ۳ تن وزنش بود ولی این وزنش بیشترش واسه باتری هاس.

    3. حشمت

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (409 ديدگاه)

      در حال حاضر کمتر 2/3 تولید برق جهان از سوخت فسیلیه و مابقی از منابع تجدید پذیر و هسته ای و یا منابع با تولید کربن کم مثل هیدروژن تولید میشه

      همچنین این هم در نظر بگیرید که بهره وری نیروگاه از موتور ماشین بیشتره

      وزن هم عجیبه که اینقدر بالا است، البته هنوز شایعه است

    4. پارسا

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (142 ديدگاه)

      نخیر این فقط ایستگاه اول از شروع آیندس
      قطعاً همچی بهبود پیدا میکنه و بهتر میشه
      تنها چیزی که داره کمرنگ‌تر میشه فقط روحه…روح کمتر و کمتر میشه

  2. محمد رستمی نژاد

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    من هنوز جواب سوال ام را نگرفتم
    وقتی با این ماشین میری آفرود ، بعد از فشاری که بهش میاد و باتری هاش داغ میکنن ، خالی هم میشن ، چه طور باید باتری ها دوباره پر بشن ،
    نه انصافا چه طوری !؟؟
    یه جیپ میخری هم قیمت کمتر و هم استرس تمام شدن باتری رو نداری ، وَسَلام.

    موافقم 3
    مخالفم 7
    1. امیر

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (606 ديدگاه)

      بله با شما موافقم
      کلی آفرودر خوب بنزینی درست و حسابی توی بازار است که توانایی این رو دارن.

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. محمد رستمی نژاد

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        این همه پول که می‌خواهی بدی به چنین ماشینی با این همه محدودیت ،
        یک جیپ رانگر یا گلادیاتور بگیری ، ۲۰ هزار دلار هم اگه بخواهی تیون اش کنی برای آفرود ، دیگه انصافا چه میخواهی
        یا با پول کمتر از این هامر ، یک رم TRX بگیری که انصافا خیلی خیلی بهتر است و ارزون تر از این ماشین
        سعدیا این باتری اَش تموم بشه چه باید کرد در بیابان ؟؟
        سعدیا TRX از این بهتر نیست؟

        شما رم TRX را وِل میکنید ، این ماشین را بگیرید؟

        موافقم 6
        مخالفم 5
        1. امیر

          ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (606 ديدگاه)

          بله واقعا دلیلی برای خرید این ماشین نمیبینم. TRX فوق العاده ماشین خوبیه حتی رم های معمولی هم چیزی کم ندارن. و حتی توی زمینه آفرود هم حرف های
          زیادی داره برای گفتن در مقابل این، تازه بنزینی هم است و به قول شما نگرانی بابت تموم شدن باتری نداریم.

          موافقم 3
          مخالفم 2
        2. Ali

          ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (295 ديدگاه)

          چون خیلی نگران این موضوعی میتونی یه موتور برق بندازی پشت ماشین با یه باکس آب معدنی و یه گالن بنزین.
          شوخی کردم فاز کارشناسی برنداری.
          منم با این باتری ها کنار نمیام ولی فکر میکنم آینده متعلق به الکتریکی هاست و حتما یه فکری واسش میکنن که باتری ها سبک و شارژ سریع و شرایط تامین انرژی بهتر از بنزین باشه.

          موافقم 2
          مخالفم 1
    2. ""new ""RAMIN

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2380 ديدگاه)

      همچین میگی باتری هاش داخ میکنن انگار قراره چی کار کنه مگه قراره کوه رو یدک بکشه؟؟ کسی که با این میره افرود قبلش شب تا صبح میزنه شارژ تا بتونه 500 کیلومتر باهاش بره. کسی که با این میره افرود حواسش به میزان شارژ هست. هیچ کس وقتی 40 درصد شارژ داره نمیره آفرود. وقتی شارژ بالا باشه میرن افرود.

      درضمن چون قدرت و گشتاور زیادی هم داره با کمترین میزان فشار پا بر روی پدال ماشین کنده میشه و حرکت میکنه و وقتی پاتونو از پدال بردارید چون برقی هستن سریع و در کمترین زمان سرعتشون میاد پایین.

      بنده معتقدم شاید هامر پیکاب برقی و هامر ev شاسی بلند برقی باشن اما …
      به علت نوع ابعاد و طراحی و گشتاور بالا و میزان پیمایش بالا آفرود خوبی ارائه خواهند داد و در بیابان به کمتر مشکلی بر خواهند خورد.

      البته مشکلاتی که شما نام بردید در طی 5 سال آینده بر طرف خواهد شد.

      موافقم 5
      مخالفم 1
    3. Ali_x76

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1206 ديدگاه)

      باطری تموم میشه مثل بنزین
      تازه یه خوبی داره، که اگه روی سقف سلول خورشیدی داشته باشی، میذاری زیر آفتاب شارژ میشه

      1. محمد رستمی نژاد

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        وقتی میزاری زیر آفتاب از عمر قطعات ماشین میکاهد

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. Ali_x76

          ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1206 ديدگاه)

          وقتی میری کویر، خیلی بیشتر از عمر قطعات کاسته میشه دوست عزیز

      2. محمد رستمی نژاد

        ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        کاربر Ali x 76
        من کی حرف عمر قطعات در کویر را زدم که شنا میگید.
        با دقت کامنت هارا بخوانید.

    4. میثم

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (3633 ديدگاه)

      کسی با این ماشین آفرود نمیره
      اصلا نمیتونه که بره مگر اینکه بخواد یه تستس بکنه تفریحی
      همه برای قیافه و هیبت و اسم هامر میخرنش
      4 تن فولاد با شتاب 3 ثانیه 2 تا نکته داره:
      1. خیلی تجربه باحالیه
      2. دوام اون باتریهای بدبخت رو کم میکنه شدید

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. mahan

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2324 ديدگاه)

        ????

    5. Reza

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      جناب رستمی نژاد اولاً چیپ با اون مصرف سوختش حتی به گرد پای هامرم نمی‌رسه.
      دوماً، پسر خوب جنرال‌موتورز با اون عظمتش حتما فکر همه چیرو کرده. مثل ماها که نیستن همینطوری یه آشغالی رو فرو کنن تو مشتری .
      درباره پر شدن باطری هام باید بگم ، شما میخوای یه سفر بری اول باکتو پر می‌کنی بعدش مسافتو و مصرف سوختو محاسبه می‌کنی و راه میفتی دیگه ، همینطوری سر بدون برنامه‌ریزی که شروع نمیکنی ، اینجام همینطوریه ۳۰۰ ۴۰۰ کیلومتر آفرود می‌کنی با بقیش هم میای خونت یا پمپ شارژ که دوباره ماشینو شارژ کنی مثل تسلا

      1. محمد رستمی نژاد

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        اولا که جیپ موتور های مختلف داره ، شما که حتما نباید مدل هشت سیلندر رو بگیری ، موتور های توربو هم جیپ داره که مصرف سوخت بسیار خوبی داره
        ضمنا میشه همراه جیپ ، در بسته ،یا بطری یا مخرن ، هرچی میخواهید بهش بگید ، میتونید همراه جیپ مخزن سوخت برد که اصلا مشکلی از لحاظ سوخت نباشه .
        هیچ فکری هم نیست وقتی باتری تموم بشه و دوباره در آن موقعیت پر بشه .
        با چنین جرمی که این هامر داره ، حتی بکسل هم نمیشه کرد.

        موافقم 1
        مخالفم 2
        1. Reza

          ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (5360 ديدگاه)

          از نظر من فقط همون هشت سیلندر و امثالش واسه آفرود مناسبه وعلا مثلا با پلاگین هایبرید چیپ که نمیشه رفت آفرود
          تازه نسخه های توربو هم که عرض کردید مصرف کمی ندارند

        2. Reza

          ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (5360 ديدگاه)

          با توجه به نظر شما هیچ‌کس نباید تسلا یا تایکان بخره چون ممکنه وسط راه یدفعه شارژش تموم بشه و از کار بیفته.
          اینکه نمیشه عزیز دل ، خوب طرف یه حساب و کتابی می‌کنه ببینه شارژش واسه مسافتی که میخواد طی کنه مناسبه یا نه

          ۶۰۰ یا ۷۰۰ کیلومتر برد کمی نیست چرا آخه به چشم باطری قلمی به اینا نگاه می‌کنید؟

          تازه خودرو های الکتریکی رو تو خونه با برق شهری هم میشه شارژشون کرد یه پوَن حساب میشه واسشون

          من با اینکه میدونم قطع شده غرش موتور و صدای اگزوز دردناکه واسه یه ماشین باز ولی چاره ای نیست و بدون تعصب از خودرو های الکتریکی حمایت می‌کنم. شمام تعصب رو بزارید کنار چاره ای نداریم.

      2. محمد رستمی نژاد

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        جناب رستمی نژاد اولاً چیپ با اون مصرف سوختش حتی به گرد پای هامرم نمی‌رسه.
        این جمله از شما بعید است
        شما که این همه اطلاعات دارید ، از شما یک چنین جمله پیش پا افتاده ایی بعید است!!

        موافقم 2
        مخالفم 2
  3. ae86

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (722 ديدگاه)

    مرگ بر خودروهای الکتریکی لعنتیا

    تشکر از آقای احمدزاده

  4. R@m!n

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    محض اطلاع F150 لایتنینگ معرفی شد

  5. BenzSLR

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    میگم خودروهای الکتریکی ایراد دارن یکیش همین وزن بالاست.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  6. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    اینم از خیر باتری!

  7. FARAZ

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (53 ديدگاه)

    جدا از الکتریکی بودنش،
    ظاهر جذاب و مُدرنی داره.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  8. عارف

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (327 ديدگاه)

    ماشین برقی واسه ماشینهای سوسول بازی داخل شهر خوبه که آسه بری آسه بیای و هر وقت هم شارژ تموم کردی شارژر نزدیکت باشه نه ماشینهای کاربردی و شرایت سخت که وسط بیابون اگه شارژ تموم کنی باید قیمت یه ماشین خرج کنی تا جرثقیل بیاد و تا ایستگاه شارژ کولت کنه

    موافقم 8
    مخالفم 1
    1. mohsen.g

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (180 ديدگاه)

      این نظر نشون میده با موتور های الکتریکی و گشتاور آنی آشنایی نداری… تو صنعت موتور های درون سوز نهایتا به عنوان ژنراتور کاربرد دارند و بقیه کارها توسط موتورهای الکتریکی انجام میشه… باتری ها باعث میشند این موتورها وارد اتومبیل ها هم بشند… و این از دید یه مهندس، معرکه است

      موافقم 1
      مخالفم 2
  9. Amirreza

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    ۴۰۰۰ کیلو؟ ?? ظاهرش که جذابه ، قدرتشم خوبه ولی ۴۰۰۰ کیلو ؟

  10. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    با این وزن حتما آفرودر خوبی میشه!

    1. RezaRs

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      من خودم از افورد خوشم نمیاد و مطالعه چندانی نداشتم
      این وزن تا چه حد میتونه دردسر ساز باشه چون واقعا بالاست

      موافقم 2
      مخالفم 1
  11. mm.y@rlou

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (283 ديدگاه)

    وزنش خیلی زیاده که با اسب بخار بیشتر جبران شده ولی شتاب ۰تا ۹۶ برا ماشین آفرود با این وزن قیافه تو ۳ ثانیه خیلی

  12. زیزیگولو

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    وقتی حرف از پیکاپای غول پیکرو فول سایزو قدرتمند میشه نا‌خودآگاه پیکاپای آمریکایی تو ذهن تداعی میشن واسه اینکه این مدل پیکاپا علاوه بر کارایی زیادی که تو صنعت حملو نقل دارن همیشه علاقه‌ مندای خاص زیادیم دارن چون این رده از ماشینا با چهره‌ ی جذابو خشنی که دارن نظرای زیادی رو به خودشون جلب ….. این جور پیکاپا نسبت به قدیما تغییرای زیادی کردنو امکانات رفاهی زیادیم به این پیکاپا اضاف شده

  13. محمد امین

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    به نظرم خیلی دارن زیاده روی میکنن، چونکه شتاب گرفتن با استفاده از موتور های الکتریکی قوی اسونه و ساخت موتور های الکتریکی قوی هم بسیار اسونه،با اینکاراشون دارن به مردم تحمیلی میکنن ،جوون تر ها فکر میکنن که اینا خدای ماشین هستن و سوپر کار های بقیه برند هایی مثل پورشه و … در مقابل اینا کم آوردن، چونکه فقط شتاب رو درک میکنن،با اینکه مهندسی یه پورشه یا فراری ۳۰ سال پیش ۱۰۰۰ برابر این ها هست
    کم ین سال ها قول بدید که حرف های دکتر یادتون بمونه، و به راه کج کشیده نشید که به جهنم منتهی میشه

  14. mahan

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    اگه قراره یک الکتریکی سوار بشم قطعا یا پورشه هست یا هامر البته فعلا!ولی اگه حتما قراره شاسی بلند الکتریکی باشه اون هامره!بگذریم که هم سنگینه و هم گرونه و هم برای آفرود زیاد گزینه معقولی نیست ولی ابهت نام هامر رو حفظ کرده و کامیونی هست برای خودش.اکثرا کسی با هامر آفرود نمیره مگه کسی با اسکالید و تاهو آفرود می‌ره؟بشخصه تجربه رانندگی و سواری و حتی آفرود با هامر رو داشتم یکی از دوستانم توی کرج هامر دارند و خریده بودند ۲۵۰تومن?.این ماشین در شهر ابهت اعلا داره و دقیق ابعاد کامیونتی داره.یکی از گنگرترین و کت و کلفت نرین ماشین هایی که سوار شدمه.شاید لوکسی و راحتی و همه چی تمومی رنجروور رو ندارن.شاید مثل لکسس و پاترول و لندکروز به علث سنگینی و بزرگی آفرود خیلی قهاری نباشه.شابد مثل بنز و بی ام و پرفورمنس بالایی نداشته باشه ولی آن یک هامره.روح و شخصیت خودش رو داره این ماشین رو میشه به آرنولد تشبیه کرد.اابته خودم دوست دارم ماشین پر مصرف و قوی باشه ولی باکش جوابگوی بنزینش نیست البته زیاد داخل شهر حس نمیشه بیشتر وقتی از تپه میری بالا یا جاده کوهستانی میری مثل چی بنزین رو قورت میده قبلا فک میکردم پر مصرف ترین ماشینی که سوار شدم رنجروور ۸سسلندر سوپرشارژ بود تا با هامر آشنا شدم

    1. محمد رستمی نژاد

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      ????????????????

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا