هرچند جیامسی هماکنون پیکاپ الکتریکی هامر EV را در سبد محصولات خود دارد اما این شرکت حالا نسخهٔ برقی پیکاپ سییرا را هم معرفی کرده که قرار است در اوایل سال ۲۰۲۴ وارد بازار شود و در نمایندگیهای جیامسی در کنار هامر به فروش برسد. سییرا EV فعلاً در نسخهٔ دنالی ادیشن وان معرفی شده است که بیش از صد هزار دلار قیمت دارد اما بعداً نسخههای ارزانتر آنهم ارائه خواهد شد.
هرچند سییرا EV در ظاهر فوراً بهعنوان پیکاپی از جیامسی قابلشناسایی خواهد بود اما با جلوپنجرهٔ کاملاً مسدود با نورپردازی و لوگوی چراغدار GMC، دیلایتهای LED به شکل عدد ۷ انگلیسی و چراغهای اصلی زیر آنها روی سپر، ظاهر منحصربهفردی دارد. این پیکاپ مثل پسرعموی خود شورلت سیلورادو EV، از ساختار یکپارچهای بهره میبرد که پکیج باطریهای اولتیوم در ساختار آن ادغام شده است. این باطریها با شارژ کامل امکان پیمودن ۶۵۰ کیلومتر را فراهم میکنند و از قابلیت شارژ سریع تا حداکثر ۳۵۰ کیلووات برخوردار هستند که ظرف ۱۰ دقیقه ۱۶۰ کیلومتر به برد پیکاپ استفاده میکند.
همچنین به گفتهٔ جیامسی، این پیکاپ میتواند نیازهای برقی ضروری یک خانواده را به مدت ۲۱ روز تأمین کند. سییرا EV صرفاً بهصورت دو کابین و با اتاق بار ۱۸۰ سانتیمتر ارائه میشود اما مثل سیلورادو EV به دریچهٔ بازشو بین کابین و اتاق بار مجهز است که طول فضای بار را به ۲۷۵ سانتیمتر افزایش میدهد. در عقب پیکاپ هم شاهد درب پشتی MultiPro هستیم درحالیکه برای استفاده در محلهای کار یا کمپینگ، سیستم پاور استیشن هم وجود دارد که از طریق ۱۰ پریز، تا ۱۰.۲ کیلووات برق را برای وسایل مختلف ارائه میکند. از این سیستم میتوان برای شارژ خودروهای برقی دیگر هم استفاده کرد.
سییرا EV در نسخهٔ دنالی ادیشن وان به دو موتور الکتریکی مجهز است که ۷۵۴ اسب بخار قدرت و ۱۰۶۴ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. این موتورها که هر چهارچرخ را به حرکت درمیآورند، در حالت Max Power پیکاپ را ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسانند. برای سییرا EV مثل هامر EV امکان سفارش سیستم فرمان گیری چرخهای عقب با حالت خرچنگی یا کرابواک هم وجود دارد درحالیکه سیستم تعلیق بادی میتواند ارتفاع پیکاپ را تا ۵ سانتیمتر کاهش دهد تا بارگیری آسانتر انجام گیرد. این پیکاپ برقی میتواند تا ۵۹۰ کیلوگرم بار را حمل و تا ۴۳۰۰ کیلوگرم را یدک بکشد.
در داخل سییرا EV شاهد فضایی کاملاً منحصربهفرد هستیم که نهتنها با سیلورادو EV بلکه با سییرای درونسوز هم کاملاً متفاوت است. در اینجا یک صفحهنمایش ۱۶.۸ اینچی بر میانهٔ داشبورد سلطه دارد و یک صفحه آمپر ۱۱.۸ اینچی دیجیتالی هم پشت غربیلک فرمان قرار گرفته است. علاوه بر این، یک هدآپ دیسپلی چندرنگ هم اطلاعات مهم را روی شیشهٔ جلو به نمایش درمیآورد. ازآنجاییکه این یک محصول دنالی است، کابین آن با متریال درجهیکی مثل چوب و آلومینیوم تزئین شده و تجهیزات زیادی مثل سیستم خودران سوپر کروز، سقف پانوراما، ۱۴ دوربین، سیستم صوتی Bose و سیستم استارت هندزفری در آن وجود دارد.
سییرا EV دنالی ادیشن وان اما پیکاپ بسیار گرانی است زیرا قیمت آن از ۱۰۸,۶۹۵ دلار آغاز میشود. این نسخهٔ پرچمدار در اوایل سال ۲۰۲۴ راهی نمایندگیهای فروش خواهد شد و سپس برای مدل ۲۰۲۵ نسخههای AT4 و Elevation هم به بازار خواهند آمد. علاوه بر این، به گفتهٔ جیامسی بعداً نسخههای ارزانتری از سییرا EV با قیمتی در محدودهٔ ۵۰ هزار دلار هم ارائه میشود اما فعلاً زمان عرضهٔ این نسخهها مشخص نیست. در حال حاضر، امکان رزرو سییرا دنالی ادیشن وان در وبسایت جیامسی وجود دارد.
MOHAMMAD.DEMON
۲۹ مهر ۱۴۰۱محو عکس ها شدم اگه نگاه کنید این ماشین با زیبایی تمام هیچ جلو پنجره ای نداره این نشون میده جلو پنجره ربطی به اصالت نداره و اصالت در طراحی و هویت در طراحی به این چیز ها نیست
phonix
۲۹ مهر ۱۴۰۱وای خدا از دستت پسر
از شرکت تا شرکت فرق داره یک شرکتی مثل ائودی جلو پنجرش امضای طراحی هاشه یه شرکت مثل جی ام نیست
رولزرویس بی ام وه ائودی بنتلی رنجرور کادیلاک و…
تازه همین جی ام هم جلو پنجرخ رو داره صرفا پوشندتش ولی برامدگیش کاملا مشخصه صرفا بخاطر کاهش ضریب درگ و عدم نیاز بهش حذف شده و این اومده جاش
اگه اینو به جواب کامنت دیروز گفتی باید بدونی برای بی ام وه و رولزرویس جلوپنجره بخشی از اصالت طراحی هست
دیگه کادیلاک رو که قبول داری میشه بگی اون ارم بزرگ کادیلاک که کل جلوی ماشین رو گرفته چیه؟
پشت پنجره؟
MOHAMMAD.DEMON
۲۹ مهر ۱۴۰۱پایین نظرم در مورد هویت و طراحی در مورد یه ماشین نوشتم
NAVID۰۰۹۸
۲۹ مهر ۱۴۰۱این جلوپنجره داره و اتفاقاً بسیار هم در هویتبخشی اثر داره !
یعنی واقعاً متوجهی جلوپنجرهی این خودرو نشدید !
فقط تنها تفاوتی که داره اینه که دیگه قرار نیست هوا را به موتور برسونه !
البته دوست دارم نظر شما را در مورد هویتبخشی به خودروها بدانم که چه چیزی باعث میشه یک خودرو با دیگر خودروها متفاوت به نظر برسه و اصالت یعنی چی ؟!
MOHAMMAD.DEMON
۲۹ مهر ۱۴۰۱جلو پنجره یک سری ویژگی ها داره به صورت معمول رنگش از بدنه فرق میکنه طرح و تکسچر داره روی بدنه معمولا ثابت هستش و جنس متفاوتی از بدنه داره این چیزی که روی این ماشین صداش میکنی جلو پنجره صرفا یه حالت طراحی هستش حتی توی فیلم معرفیش توی یوتوب هم میگن جلو پنجره نداره قسمت جلو
هویت بخشی به یه ماشین از چند بخش از نظر من تشکیل میشه
از نظر طراحی بدنه فرم دهی حجم دهی به پنل های بدنه تناسباتی که رعایت میشه فرم چراغ ها و به طور کل نمای کلی بدنه چیزی که در نگاه اول از دور دیده میشه
از نظر فلسفی بحثی که مخصوصا الان داغ هستش اینه که آیا یه ماسل کار برقی میتونیم داشته باشیم یا نه؟ من میگم چرا که نه ! ماسل کار ها به غیر قوای محرکه هشت سیلندر چیز دیگه نداشتن که هویت ماسل کاری بهشون بده ؟؟؟ طراحی شون قدرت گشتاورشون پرفورمنسشون اون حالت رانندگی که داشتن جز هویتشون نبود ؟ فقط موتور هشت سیلندر اون هارو ماسل کار کرده بود ؟؟ پس فلسفه وجود یه خودرو و توانایی هاش هم بهش هویت میده !
بخش دیگه قیمت و جایی هستش که در بازار میگیره مثلا کوروت ! کوروت ۴۰۰ هزار دلاری کوروت نیست چون عموم نمیتونن بخرن کوروت رو باید عموم بتونن بخرن وگرنه کوروت نیست میشه فراری این هم بهش بین مردم هویت میده تبدیل به یه سبک زندگی میکنه این ماشین رو
و در آخر جزییات اون ماشین هستش که مهم هست ولی نه به اون صورت اینکه ماشین حتما باید جلو پنجره ای که از ۵۰ سال پیش وجود داشته رو داشته باشه تا هویت داشته باشه مهم نیست
اتفاقا اگه زیاد روی یه چیز قدیمی یه خصوصیت قدیمی مانور بدی باعث میشه مثل جلو پنجره بی ام و مسخره به نظر بیای
الان هر فیلم برسی از بی ام و رو توی یوتوب ببینی اول میگن جلو پنجره زیاد هم بدش نکرده حتی یکبار از یکی نشنیدم بگه نکته قوت طراحش جلو پنجرش هستش
NAVID۰۰۹۸
۲۹ مهر ۱۴۰۱هویت طراحی چیزی هست که از بدنه به چشم صادر میشه و باعث میشه بدونِ اینکه به برند و کلمات نگاه کنید سریع یاد فُلان خودرو و فُلان شرکت بیوفتید !
در همان ماسلکارها ابتدا ظاهر آنهاست که عضلانی به چشم میآیند و مکملش میشه موتورهای قدرتمند و … !
هویت طراحی اتاق خودروها اصلاً ربطی به قدرت موتور و قیمت نداره !
شما از جلوپنجره و لَچَکی خودروها متوجه میشی که bmw و بنز پس از سالها بوی اصالت میدهند !
در این خودرو جلوپنجره طراحی شده با این تفاوت که همرنگ بدنه هست و فقط کارایی جلوپنجرههای قدیمی را نداره !
جزئیات طراحی که باعث میشه شرکتهای آلمانی و آمریکایی پس از سالها اینقدر به چشم بیایند ، یکیش همین رعایت اصول بنیادی طراحی شرکتهای مادرشان هست !
به پورشه نگاه کنید ، چقدر زیبا هنوز پس از ۵۰ سال در یک چارچوب حرکت میکنه و بیش از گذشته هم دوستش دارند !
حتی به bmw نگاه کنید که چطور با جلوپنجره کُلیَویشکلش دلربایی میکنه و فقط بزرگ کوچکش میکنه اما در اصل هنوز هم همان چیزی هست که از اول بوده و حتی روی i8 کار کرده !
بنز که دیگه جایی برای بحث نمیگذارد !
فقط آیودی و فولکس هستند که با گذر زمان تغییر کردند !
خودروهای آمریکایی اگر مشخصهی جلوپنجرهی خودشان را حفظ نکنند پس دیگر چه فرقی میکنند با آسیاییها و بخصوص چین و کُره !
اون چیزی هم که در موتور یوتیوب گفتید که میگه جلوپنجره نداره !!! منظور نداشتن طراحی جلوپنجره نیست !!! منظور اینه که جلوپنجره کارایی عملی نداره و فقط تزئینی کار شده !!!
net
۲۹ مهر ۱۴۰۱امسال در بین تولیدکنندگان وانت زیباترین و لوکسترین طراحی داخلی وانتهای gmc داره.این ماشین اگر چراغ عقب خطوط سفید نداشت و یکپارچه قرمز زرشکی بود قشنگتر مبشد.اگر خط سفید اطراف شیشه دربها داشت قشنگتر میشد .چراغ جلو خیلی بد هست اگر خط عمودی زیر چراغ نداشت و فقط چراغ افقی باریک بالا داشت قشنگتر میشد.این مدل صفحه نمایش عمودی دکمه فیزیکی چرخان وسط صفحه نمایش خیلیییی بد هست و اگر دکمه فیزیک چرخان وسطش نبود قشنگتر میشد وانت رم هم همچین صفحه نمایش عمودی با دکمه چرخان فیزیکی در وسط بدی داره.سقف سانروف بزرگ که تا صندلی عقب اومده خوبه. آرمهای ماشین جی ام سی در جلوپنجره و پشت ماشین که قرمز هست بده و تو چشم میزنه اون مدل آرم جی ام سی که خاکستری هست قشنگتره
RezaRs
۲۹ مهر ۱۴۰۱ایول جنرال موتورز چقدر زیبا چقدر برد و قدرت خوبی داره و چه قدر لوکسه به عنوان یه پیکاپ
phonix
۲۹ مهر ۱۴۰۱gm همیشه ماشیناش لوکس بودن به هر حال شاخه لوکس سازه
بیرون زدگی چراغ عقب از کنار خیلی شبیه هامر شده روی یه پلت فرمن؟
Payfast
۲۹ مهر ۱۴۰۱تعداد موتورهاشون که فرق داره و گشتاور هم که زیاد فرق داره پس فک نکنم
(هیب روزگار قبلا فرق پلتفرما مشخص بود)
بی خیال اسم
۲۹ مهر ۱۴۰۱نمایگشرش عمودی هست
به نظر میاد نگاه هایی به فورد اف ۱۵۰ لایتنینگ داشته
Asa
۲۹ مهر ۱۴۰۱شاید پنجاه سال بعد بتونیم از این دورانی که توش زندگی میکنیم به عنوان دوران طلایی طراحی آمریکایی ها یاد بکنیم .
جدیدا هر محصولی که معرفی میکنن فوق العاده زیبا و بی نقص هست .
تو دورانی که آلمانی ها طراحی های زیباشونو دارن از بین میبرن و به حلوپنجره های عجیب و طراحی های عجیب تر رو آوردن یا کره ای هایی که بسیار اغراق آمیز طراحی میکنن آمریکایی ها با حفظ اصالت طراحی های باشکوه ، با پرستیژ و موندگاری رو وارد بازار میکنن.
شاید داریم توی دهه های ۵۰ تا ۷۰ طلایی زندگی میکنیم و پنجاه سال بعد بهش پی میبریم !
Ali
۲۹ مهر ۱۴۰۱چه قدر قشنگ نوشتی:)
Alan.r
۲۹ مهر ۱۴۰۱داداش چرا میگی (آلمانی ها) فقط BMW گند زده به طراحی هاش. مرسدس بنز ، آئودی ، پورشه و …. هیچ مشکلی ندارن
Porsche 911
۲۹ مهر ۱۴۰۱افت طراحی به همه سرایت و حقیقتا به آمریکا از همه کمتر
ولی آلمانی ها هم همه افت طراحی نداشتن
فقط ب ام و و کمی هم مرسدس افت داشتن
وگرنه پورشه و آئودی و فولکس واگن
طراحی های خیلی زیبایی رو ارائه میدن
خصوصا آئودی که نسبت به دوتای دیگه رقیب های بیشتری در کلاس های مختلف برای اون دو داره
و از لحاظ طراحی کاملا سرتره
Porsche 911
۲۹ مهر ۱۴۰۱Your comment is awaiting moderation.
دوست دارم بدونم به کدوم کاربر مقدس پدال بی احترامی ای کردم که کامنت هام میرن برای تایید…
مازیار
۲۹ مهر ۱۴۰۱ظاهرا هیچ معیاری در این مورد وجود نداره
خود من بعضی کامنت هام اصلا زمان تایید نمیگیره بعضی چند دقیقه بعضی چند ساعت!
جالب اینکه یه کامنت میزاری بعدش چند تا مطلب جدید منتشر میشه اما اون کامنت همچنان در انتظار تایید مقامات امنیتی هست
سوشیانت
۲۹ مهر ۱۴۰۱برای من همیشه این میاد
Porsche 911
۲۹ مهر ۱۴۰۱مازیار جان همین کامنت من که الان میخونی قطعا مال ۶ ساعت پیش هست
من تا ساعت ها داخل لیست انتظار کامنت ها هستم تا شاید چندتایی ازشون منتشر بشه
گفتم ما با این رفتار غریبه نیستیم در مقاطع دیگه هم اینگونه رفتار با ما و مردم ما زیاد شده…
شاهین
۲۹ مهر ۱۴۰۱با اختلاف زیاد بهترین طراحی بین ماشین های برقی رو داره
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۹ مهر ۱۴۰۱پدال هر چه سریعتر فکری به حال این کاربر بکنید.من رو حساب اینکه به همه معمولا لایک میدم بعد لایک متوجه اسمش شدم.اگه کاری نکنید پس اجازه بدید به اسطورهای این کاربر توهین کنم.عمون اسطورهایی که غیر ایرانی
و مربوط به زیر ایرانن
Royal Driver UK 70
۲۹ مهر ۱۴۰۱حرف نداره
محمد
۲۹ مهر ۱۴۰۱حالا اگه همینو ایران میساخت همه میگفتن آشغاله😐
سوشیانت
۲۹ مهر ۱۴۰۱یه جور میگی اگه این رو ایران میساخت انگار اصن تاحالا ایران ماشین لوکس ساخته
محمد
۵ آبان ۱۴۰۱نساخته.ولی اگه واقعا میساخت باز مردم ایران میگفتن آشغال
بی خیال اسم
۲۹ مهر ۱۴۰۱دوستان شبیه فورد اف صدو پنجاه نیست ؟
انگار جنرال موتورز الگوبرداری از طراحی های فورد کرده
امیرحسین
۲۹ مهر ۱۴۰۱تو برقیا فقط تسلا
هدف جهانی
۲۹ مهر ۱۴۰۱زیباست و یکم حالت فضایی دارد اما در کل نمونه بنزینی زیباتر هست
Hadi
۲۹ مهر ۱۴۰۱۰پیکاپ برقی فقط این هیولا 👌🏼…
net
۲۹ مهر ۱۴۰۱امسال در بین تولیدکنندگان وانت زیباترین و لوکسترین طراحی داخلی وانتهای gmc داره.این ماشین اگر چراغ عقب خطوط سفید نداشت و یکپارچه قرمز زرشکی بود قشنگتر مبشد.اگر خط سفید اطراف شیشه دربها داشت قشنگتر میشد .چراغ جلو خیلی بد هست اگر خط عمودی زیر چراغ نداشت و فقط چراغ افقی باریک بالا داشت قشنگتر میشد.این مدل صفحه نمایش عمودی دکمه فیزیکی چرخان وسط صفحه نمایش خیلیییی بد هست و اگر دکمه فیزیکی چرخان وسطش نبود قشنگتر میشد وانت رم هم همچین صفحه نمایش عمودی با دکمه چرخان فیزیکی در وسط بدی داره.سقف سانروف بزرگ که تا صندلی عقب اومده خوبه. آرمهای ماشین جی ام سی در جلوپنجره و پشت ماشین که قرمز هست بده و تو چشم میزنه اون مدل آرم جی ام سی که خاکستری هست قشنگتره
akrh78
۲۹ مهر ۱۴۰۱داخل و بیرون فورد f150 لایتنینگ را کپی میکنم قربتا الی اله
بی خیال اسم
۲۹ مهر ۱۴۰۱دقیقا
الله اکبر
امیر
۳۰ مهر ۱۴۰۱هیولای جذاب