پسازاینکه شورلت از سیلورادو فیسلیفت برای مدل ۲۰۲۲ پردهبرداری کرد، حالا نوبت به پسرعموی آن یعنی جیامسی سییرا رسیده است. سییرا ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۲ با طراحی بروز شده، کابین کاملاً جدید و تکنولوژیهای پیشرفته معرفی شده است اما بهروزرسانیهای این پیکاپ در اینجا متوقف نمیشود زیرا جیامسی دو تیپ جدید دنالی اولتیمیت و AT4X را هم به خانوادهٔ آن اضافه کرده است.
سییرا همیشه پیکاپی با ظاهر جذاب و باابهت بوده و در فیسلیفت مدل ۲۰۲۲ هم این روند همچنان ادامه پیدا کرده است. طراحان در جلوی خودرو از جلوپنجرهٔ جدیدی استفاده کردهاند که با دماغهٔ منحنی سییرا بهتر ادغام شده است. در طرفین این جلوپنجره هم چراغهای جدیدی قرار گرفته که مثل گذشته دیلایتهای C شکلی درون آنها کار شده است. ازجملهٔ دیگر تغییرات ظاهری سییرا مدل ۲۰۲۲ که البته جزئی هستند هم میتوان به اصلاحاتی در سپر جلو، رینگهای جدید برای تیپهای XLT و دنالی و رنگهای جدید مثل آبی پویا اشاره کرد.
بیتردید نقطهضعف اصلی سییرا کابین پلاستیکی و قدیمی آن بود اما حالا هرچند در تیپ پایه همچنان تا حد زیادی همان طراحی قدیمی حفظ شده اما از تیپ SLE به بالا کابین کاملاً جدیدی ارائه میشود که بسیار لوکستر و باکیفیتتر است. این تغییر برای یک فیسلیفت میاندورهای بسیار گسترده بوده و نمایشگر بزرگتر ۱۳.۴ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی از ویژگیهای آن هستند. همچنین سیستم اطللاعاتی-سرگرمی سییرا هم بسیار قابل تنظیم بوده و از اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم بهره میبرد. علاوه بر این، پیکاپ جیامسی از انتخابگر دندهٔ جدید در نسخههای مجهز به صندلیهای اسپرت، متریال باکیفیتتر، پانل دکمههای جدید و تنظیم برقی ستون فرمان هم برخوردار شده است.
جیامسی ۲۰ سال پیش با عرضهٔ سییرا دنالی پیشتاز حرکت پیکاپهای لوکس بود و حالا با ارائهٔ پیشرفتهترین و لوکسترین پیکاپ در این کلاس در نسخهٔ جدید دنالی اولتیمیت قصد دارد همچنان رهبری این بخش را ادامه دهد. این نسخه که بر اساس دنالی ساخته شده است، در بیرون از جلوپنجرهای منحصربهفرد و تریمهای کرومی به همراه پله رکابهای برقی، اتاق بار کربنی، درب پشتی چندقسمتی و رینگهای ۲۲ اینچی اختصاصی به رنگ مشکی براق اختصاصی بهره میبرد.
اما در یک پیکاپ لوکس کابین بیشتر از بیرون اهمیت دارد و این جایی است که دنالی اولتیمیت با تودوزی چرمی کامل در صندلیها، رو دریها و کنسول مرکزی میدرخشد. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای داخلی برجستهٔ این نسخه نیز میتوان به تنظیم برقی ۱۶ جهتهٔ صندلیهای جلو با گرمکن، تهویه و ماساژور، سیستم صوتی پریمیوم Bose با ۱۲ بلندگو، آینه عقب دیجیتالی و هدآپ دیسپلی ۱۵ اینچی رنگی اشاره کرد که سییرا دنالی اولتیمیت را به پیکاپی کاملاً لوکس و مجلل تبدیل کردهاند.
علاوه بر این، دنالی اولتیمیت بهصورت استاندارد به سیستم نیمه خودران سوپر کروز هم مجهز است که امکان رانندگی بدون نیاز به دخالت دست را در بیش از ۳۲۰ هزار کیلومتر از بزرگراههای ایالاتمتحده و کانادا فراهم میکند. در بخش فنی هم این نسخه به سیستم تعلیق متمرکز روی راحتی با کنترل سواری تطبیقی مجهز است و زیر کاپوت آن بهصورت استاندارد پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 با ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور قرار میگیرد. این موتور به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک متصل است که بهصورت استاندارد نیرو را به هر چهارچرخ منتقل میکند.
درحالیکه دنالی اولتیمیت روی جاده تمرکز دارد، دیگر تیپ جدید سییرا مدل ۲۰۲۲ یعنی AT4X راحتی و تجمل را با تواناییهای آفرود ترکیب میکند. این نسخه به کمکهای DSSV مالتیمتیک سوپاپدار و فنرهای منحصربهفرد مجهز است که بین ۲۵ تا ۵۰ میلیمتر ارتفاع بیشتری از زمین نسبت به AT4 معمولی فراهم میکنند. سییرا AT4X همچنین به قفل دیفرانسیل جلو و عقب، محافظهای بیشتر در زیر بدنه، رینگهای ۱۸ اینچی با لاستیکهای گودیر رانگلر و حالت رانندگی با یک پدال برای آفرود هم مجهز است. AT4X اما علیرغم ماهیت آفرودی و خشن خود، در داخل از کابینی مجلل با تودوزی چرمی مشکی و دوخت قرمزرنگ بهره میبرد. این نسخه همچنین در برخی ویژگیها مثل صندلیهای جلو، سانروف، سیستم صوتی Bose و پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری با تیپ دنالی اولتیمیت مشترک است.
سییرا مدل ۲۰۲۲ بهصورت استاندارد با مجموعهای از سیستمهای کمکراننده مثل هشدار برخورد جلو، ترمز اضطراری خودکار، ترمز عابر پیاده، هشدار تغییر خط و هشدار نقاط کور ارائه میشود. علاوه بر این، خریداران میتوانند سیستمهای ایمنی دیگری مثل کروز کنترل تطبیقی بهبودیافته را سفارش دهند که حالا هنگام یدک کشی هم کار میکند. برای سهولت یدک کشی همچنین سیستم هشدار نقاط کور جانبی تریلر و همینطور نمایش چهارده نمای مختلف از اطراف تریلر از طریق دوربینها هم وجود دارد؛ و در آخر، جیامسی برای پیکاپ خود سیستم هشدار جدیدی بنام GCW را هم ارائه کرده که زمانی که بیش از حد ظرفیت پیکاپ بار زده شود هشدار میدهد.
مثل شورلت سیلورادو مدل ۲۰۲۲، پیشرانهٔ ۲.۷ لیتری چهار سیلندر توربو در سییرا هم بهبود پیدا کرده است. این موتور حالا بلوک مستحکمتر و ۳۰ درصد میللنگ محکمتری پیدا کرده که در کنار دیگر بهروزرسانیها، خروجی موتور را به ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور رسانده است. این یعنی گشتاور این موتور چهار سیلندر ۹۸ نیوتن متر نسبت به قبل افزایش یافته است. علاوه بر این، گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک سییرا هم بروز شده تا روانتر کار کند و معکوس دادنها را سریعتر انجام دهد. به لطف این تغییرات، ظرفیت یدک کشی موتور چهار سیلندر به ۴۳۵۰ کیلوگرم افزایش یافته است.
علاوه بر این، ظرفیت یدک کشی نسخههای مجهز به پیشرانهٔ ۳ لیتری دورامکس دیزلی که ۲۷۷ اسب بخار قدرت و ۶۲۳ نیوتن متر گشتاور دارد هم به لطف تغییرات شاسی که امکان تجهیز به پکیج Max Tow را فراهم میکند به ۶ تن افزایش یافته است. از لیست موتورهای سییرا اما موتور ۴.۳ لیتری V6 حذف شده و پیشرانهٔ ۵.۳ لیتری V8 هم بدون تغییر مانده و همچنان ۳۵۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
جیامسی سییرا ۱۵۰۰ فیسلیفت مدل ۲۰۲۲ از سهماههٔ اول سال ۲۰۲۲ راهی نمایندگیهای فروش میشود اما هماکنون امکان رزرو آن وجود دارد. قیمت این پیکاپ جدید از ۳۲,۴۹۵ دلار در تیپ پایهٔ Pro آغاز میشود اما کسانی که خواهان کابین جدید هستند باید حداقل سراغ تیپ SLE با قیمت ۴۳,۸۹۵ دلار بروند. قیمت گرانترین نسخهها یعنی AT4X هم از ۷۴,۹۹۵ دلار و دنالی اولتیمیت از ۸۰,۳۹۵ دلار آغاز میشود که به ترتیب ۱۴ هزار دلار و ۱۹ هزار دلار از AT4 و دنالی معمولی بیشتر است.
Joker
۱ آبان ۱۴۰۰من که توندرا رو به یَک یَکشون ترجیح میدم…
Aboaldazl demon
۱ آبان ۱۴۰۰مهم نیست شما گاری مش قربون رو هم به آمریکایی ها ترجیح میدی . نمیدونم چه دشمنی ذاتی با آمریکایی ها داری
کلا دنیا نمیتونن عین TRX و Raptor پیکاپ بسازن
بعد میای میگی توندرا .
Reza Waffen SS
۱ آبان ۱۴۰۰توندرا عالیه ولی تو دنیا پیکاپ رو با اسم آمریکا میشناسن
امیرعلی
۱ آبان ۱۴۰۰چرا اینقدر تعصب داری واقعا درکت نمیکنم
ARMAN
۱ آبان ۱۴۰۰تو هیچی نمی فهمی لظفا ببند
حیدر
۱ آبان ۱۴۰۰واقعا پیکاپ آمریکایی یعنی این جور ماشین های غول پیکر و کاربردی
آریا
۱ آبان ۱۴۰۰نه فراری می خوام نه بوگاتی
من به جی ام سی یرا هم راضیم
M.K karimi
۱ آبان ۱۴۰۰واقعا اگه انتخابم بین یه پیکاپ آمریکایی و یه SUV آفرودر لوکس باشه قطعا انتخابم پیکاپه!! لعنتی ها اینقدرررر جذابیت و اباهت و جذبه دارن حتی به خیلی از SUV های همین مدل هاشون هم نمیشه فکر کرد !! واقعا نمیدونم چرا دچار چنین منطقی شدم 😂😂🤤🤤
Ninja
۱ آبان ۱۴۰۰منطق نیست که
عشقه
M.K karimi
۱ آبان ۱۴۰۰واقعا عشقه عشق ..
Aboaldazl demon
۱ آبان ۱۴۰۰به به . لوگوی GMC چه اُبهتی داره
محمد مختاری آذر
۱ آبان ۱۴۰۰واقعا چه ابهتی داره موتور 6.2 لیتری هشت سیلندر با قدرت 420 اسب بخار واقعا میتونه لذت بخش باشه
طراحی با ابهت دلنشین هم عالی هستش
علی
۱ آبان ۱۴۰۰هی KMC هم پیکاپ میزنه GMC هم پیکاپ
اما این کجا و اون کجا !
آیا وقتش نیست یکم جک وقت بیشتری برای پیکاپ هاش بزاره ؟
T8 درسته در حد خودش خوبه اما تنوع پیکاپ و عملکرد آفرود یکی از نکات مهمه که جک باید بهش توجه کنه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱ آبان ۱۴۰۰اگه اینو بیارن ایران میدونی قیمتش چقدر میشه ؟ بیا اینطوری حساب کنیم که یه سانتافه ۳۰ هزار دلاری توی ایران ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون هست ، پس با این اوصاف قیمت این پیکاپ چیزی حدود ۵ میلیارد میشه ، شما حاضرین ۵ میلیارد بابت یک پبکاپ پول بدین ؟
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱ آبان ۱۴۰۰مشکل جک نیست ، اون داره کار خودشو میکنه و سعر میکنه ماشینای ارزون قیمت و خوب نسبت به قیمت بفروشه مشکل خودمونیم که ماشین اقتصادیو اونم وانتو میکنیم ۹۰۰ میلیون
علی
۱ آبان ۱۴۰۰چه کاریه ؟ با 5 میلیارد میرم امن ترین شاسی بلند جهان ولوو XC90 با امکانات بی نظیر صندلی های فوق نرم و موتور قدرتمند میخرم !
Carbonado Aventador
۱ آبان ۱۴۰۰خخخخ امنترین شاسی بلند جهان!!!
.
خود ولوو به این کامنتت میخنده.
.
جزو بهترین ها تو ایمنی هست ولی بهترینِ مطلق نه!!
AMG GT R
۱ آبان ۱۴۰۰کوه ابهت
رنگ قهوه ای به کابینش میاد
R@m!n
۱ آبان ۱۴۰۰فوق العاده زیباست شاید پیکاپ های جی ام از نظر فنی پیشرفت خاصی نمی کنن اما از نظر طراحی و آپشن فوق العاده شده.
امیرعلی
۱ آبان ۱۴۰۰گریت وال یک پیکاپ سری ۸ رو با تجهیزات افرود ۴۰ هزار دلار میفروشه
با همین پول میشه تیپ sle این ماشین با قدرت بیشتر ابهت بیشتر کابین قشنگ تر و برند معتبر تر خرید
امیرحسین
۱ آبان ۱۴۰۰اینهمه ابهت
ژوووووووووووووون
چ عظمتی
چ دیویه خیلی بزرگ
خب
ظاهر بیرونی عالی ولی نه در حد رپتور با این حال خیلی زیبا و آمریکایی پسند
که خودم هم عاشق نمای بیرونی هستم ولی به پای خشنی رپتور نمیرسه ولی از لحاظ ابهت یه سر و گردن بالاتر
کابین هم به شدت بزرگ که انگار تو اقیانوس غوطه وری که عالیه و در حد فقط ترکیب داشبورد رو دوست ندارم ولی مشخص از متریال با کیفیتی استفاده شده
فنی که اصن ضعفی خدایی نیس چون معرکه س یعنی هر چی خواستی رو میتونی بکشی با این غول
شاید رانندگی نرمی نداشته باشه با رینگ های بزرگش ولی ابهتش یَییییییییک دنیاس
Carbonado Aventador
۱ آبان ۱۴۰۰جی ام سی فعلا رقیب مستقیمی برای رپتور تولید نکرده!!!
من واقعا دوست دارم که یه رقیب برای رپتور و تیرکس بده بیرون ؛ بعد اونوقت میتونیم قضاوت کنیمکدوم یکی از مدل ها قشنگتر هستن!!
امیرحسین
۱ آبان ۱۴۰۰بله درسته بامرام
Elmiraj
۱ آبان ۱۴۰۰بسیار زیبا و همه چی تمام….
در دنیای خودرو محصولات هیچ برندی ابهت GMC را ندارن …
MC20
۱ آبان ۱۴۰۰اصالت آمریکایی داره از این استیک قطور و آبدار ، می ریزه . . . نمی تونی نگاش کنی و عاشقش نشی . . . داره داد میزنه من اصیل ترین پیکاپ دنیام ، چرا کسی نمی فهمه ؟ . . . داره داد می زنه ، پیکاپ یعنی من . . . چرا نمی بینین ؟