پاییز امسال برای بخش تراکهای سنگین بسیار پررونق بوده است زیرا در ابتدا شورلت از فیسلیفت سیلورادو HD رونمایی کرد، سپس نسل جدید فورد سوپر دیوتی معرفی شد و حالا هم جیامسی پردهها را از چهرهٔ فیسلیفت سییرا HD کنار زده است. این پیکاپ غولپیکر در بیرون تغییراتی جزئی را تجربه کرده که بیشتر روی بخش جلویی تمرکز دارد. در اینجا شاهد جلوپنجرهٔ بازطراحی شدهای هستیم که با چراغهای جدیدی احاطه شده است. این چراغها همچنین از نورپردازی متحرک هم بهره میبرند. سپر جلوی جدید با مه شکنهای کوچکتر، گرافیک داخلی جدید چراغهای عقب و رینگها و رنگهای بروز شده هم از دیگر تغییرات بیرونی این پیکاپ سنگین هستند.
اصلیترین ویژگی سییرا HD فیسلیفت اما کابین کاملاً جدید آن است. در اینجا خریداران از داشبوردی بسیار مدرنتر و متریال باکیفیتتر با صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی جدید و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۳.۴ اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم بهرهمند خواهند شد. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خودرو از قابلیت تقسیم نمایشگر برخوردار شده که میتواند همزمان سیستم ناوبری و کنترلهای صوتی را به نمایش درآورد. علاوه بر این، کنسول مرکزی هم بروز و به شارژر بیسیم گوشیهای هوشمند مجهز شده است. نسخههای دنالی و AT4 حتی از این هم لوکستر هستند و از کابین کاملاً مجللی بهره میبرند که به نظر میرسد در این کلاس بهترین باشد.
مثل سیلورادو HD جدید، برای سییرا HD مدل ۲۰۲۴ هم نسخهٔ بروز شدهٔ پیشرانهٔ ۶.۶ لیتری دیزلی دورامکس با توربوشارژر جدید، سر سیلندرهای بهینهشده و انژکتورهای جریان بالاتر ارائه شده که حالا ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این اعداد ۲۵ اسب بخار و ۸۸ نیوتن متر نسبت به قبل افزایش یافتهاند درحالیکه گشتاور دور پایین پیشرانه هم بیشتر شده است. علاوه بر این، خریداران میتوانند همان موتور ۶.۶ لیتری V8 بنزینی قبلی را هم با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۸ نیوتن متر گشتاور انتخاب کنند. البته حالا برای انتقال نیروی این موتور گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک آلیسون جدید جایگزین نمونهٔ شش سرعتهٔ قبلی شده است.
جیامسی برای سییرا HD پکیج جدید Max Tow را ارائه کرده است که امکان یدک کشی حداکثر ۱۰,۲۰۰ کیلوگرم را برای نسخهٔ ۲۵۰۰ HD فراهم میکند که ۱۸۰۰ کیلوگرم بهتر از قبل است و بیشترین ظرفیت در این کلاس محسوب میشود؛ اما اگر حتی این هم کافی نباشد، خریداران میتوانند نسخهٔ ۳۵۰۰ HD را انتخاب کنند و از ظرفیت یدک کشی ۱۶,۳۰۰ کیلوگرمی بهرهمند شوند؛ اما علاوه بر افزایش ظرفیت، جیامسی چند تکنولوژی جدید را هم برای سییرا HD ارائه کرده است که یدک کشی را آسانتر میکند.
مهمترین این تکنولوژیها کروز کنترل تطبیقی با قابلیت پشتیبانی از تریلر است که هنگام اتصال تریلر، افزایش ضریب درگ و مسافت ترمز گیری را مدنظر قرار میدهد. تکنولوژی نمای تریلر شفاف نیز بهبود پیدا کرده و حالا اتصال تریلر به چرخ پنجم را آسانتر میکند. سیستم هشدار تجاوز وزن از حد مجاز و سیستم هشدار نقاط کور تریلر هم از دیگر تکنولوژیهای یدک کشی این پیکاپ سنگین هستند. ازجمله سیستمهای ایمنی سییرا HD مدل ۲۰۲۴ هم میتوان به هشدار برخورد جلو، هشدار خروج از خط، ترمز اضطراری خودکار و ترمز عابر پیاده اشاره کرد.
علاوه بر همهٔ اینها، حالا به خانوادهٔ سییرا HD نسخهٔ جدید دنالی اولتیمیت هم اضافه شده که نسخهای لوکستر از دنالی محسوب میشود. این نسخه از جلوپنجرهٔ منحصربهفرد، تزئینات کرومی تیره، رینگهای ۲۰ اینچی اختصاصی مشکی براق، پله رکابهای برقی، درب پشتی MultiPro شش جهته و نشان منحصربهفرد روی گلگیر بهره میبرد. در داخل دنالی اولتیمیت نیز فضایی مجلل با تریمهای چوبی و تودوزی تمام چرمی به همراه سیستم صوتی Bose با توری فولادی ضدزنگ بلندگوها، آستر سقف جیر، صندلیهای جلو با تنظیم برقی ۱۶ جهته، گرمکن، تهویه و ماساژور، سانروف برقی، هدآپ دیسپلی ۱۵ اینچی رنگی و سانروف برقی را ارائه میکند.
فیسلیفت جیامسی سییرا HD مدل ۲۰۲۴ در سهماههٔ نخست سال آینده راهی نمایندگیهای فروش میشود و سپس نسخهٔ جدید AT4X هم برای آن ارائه خواهد شد. این یک نسخهٔ آفرودی خواهد بود که تواناییهای بیراهه نوردی را با تجملی در حد دنالی ارائه میکند.
بی خیال اسم
۱۵ مهر ۱۴۰۱خوبه ولی فکر نمی کنم از پس سوپردیوتی بر بیاد
کافر مقدس
۱۵ مهر ۱۴۰۱خوبه که کدوم تولید کننده این سگمنت چوب بلوط و چرم میش میذاره؟ بماند که حتی مرسدس هم ترجیح میده نیسان رو به اسم کلاس ایکس بفروشه
همین ماشین تو اروپا تولید بشه قیمت ش خیلی بیشتر از این میشه و قدرت ش هم کمتر از این
خوبه که به طور کلی بخوای به ساختارش نگاه کنی درواقع شاهکاره نه خوب. یه چیزی تو مایه های کوروت که با اون قیمت و اون کیفیت و اون پرفرمنس فقط از شورولت بر میومد و همچین چیزی هم فقط از جی ام سی . یه چیزایی فقط از همین انگشت شمار موارد بر میاد
بی خیال اسم
۱۵ مهر ۱۴۰۱من این رو با ایکس کلاس مقایسه کردم؟
که اینطوری حرف مفت می زنی
من فقط گفتم از پس سوپردیوتی شاید نیاد
چون به نظرم سلطان پیکاپ ساز ها فورد هستش
Porsche 911
۱۵ مهر ۱۴۰۱هر چی فکر کردم متوجه ارتباط حرفت با حرف دوستمون نشدم
بعد هم شما که باید متوجه باشی که شرایط اقتصادی کشور با کشور فرق میکنه چه برسه به قاره تا قاره
تا نیای و قیمت اروپایی ها رو با آمریکایی ها مقایسه کنی
…
این ماشین شاهکاره واقعا و اون گلگیر های بیرون زده اش یاد آور وانت های کلاسیک هست
LS6 454
۳۰ مهر ۱۴۰۱حرف حق
net
۱۵ مهر ۱۴۰۱امسال لوکسترین و زیباترین طراحی داخلی در بین وانتها جی ام سی داره البته رنگ یکپارچه مشکی، میشه بگی طراحی داخلی ائودی a8 وانتها هست.آرم جی ام سی قرمز در جلوپنجره و پشت درب اتاق بار بد هست و تو چشم میزنه اون مدل که آرم جی ام سی خاکستری در جلوپنجره داره بهتره.خط پهن و مسخره زیر جلوپنجره که در سمت چپ و راست جلوپنجره داخل چراغ شده خیلی بد هست.نوک نازک بالای چراغ جلو که به جلوپنجره وصل شده بد هست اگر نوک وصل نبود و چراغ جلو جدا از جلوپنجره بود بهتر میشد
LS6 454
۳۰ مهر ۱۴۰۱اون gmc قرمز بزرگ تاریخچه داره و نمادینه و همه آمریکایی باز ها رو به دهه 60 و 70 میلادی میبره
💪USA💪
علی
۱۵ مهر ۱۴۰۱پرقدرت یعنی ماشین آمریکایی!!! مرگ نداره لامصب!!!!!
امیرحسین
۱۵ مهر ۱۴۰۱بی نظیره
AUTO DETAILING
۱۵ مهر ۱۴۰۱عجب هیولایه😯
چه قدرت کشندهای💪
بهبه به کابین و آبشن👍
RaptorR
۱۵ مهر ۱۴۰۱باز هم سوپر دیوتی ازش سرتره
عشق است و فورد
البته این نظر شخصیم هست😀
منتظر مقایسه این دو هستیم
ali(chevynova)
۱۵ مهر ۱۴۰۱از یه کهنه کاری مثل جی ام سی که بیش از 100 ساله وانت میسازه غیره این بعیده
Royal Driver UK 70
۱۵ مهر ۱۴۰۱عجب هرکولیه!!!!! جی ام دمت گرم بابا
۹۱۱
۱۵ مهر ۱۴۰۱چقدر گنگش بالاست.
اما رقیبش سیلورادو و مخصوصا سوپر دیوتی ازش خیلی بهترن. من اگه بخوام یدونه از این سه تا بخرم، فورد انتخابم هستش.
viper2
۱۵ مهر ۱۴۰۱این ماشین همون سیلورادوعه و فقط کیفیت بیشتری داره و قیتمشم خیلی فرقی نداره
Arshia m3csl
۱۵ مهر ۱۴۰۱خیلی ماشین باحال و بزرگیه ولی تراک های سنگین به درد شهرای بزرگ نمیخورن این ماشین به درد شهرای تگزاس و شهرای ویرجینیا و شهرای کارولینای شمالی میخوره به درد نیویورک و لس انجلس و سانفرانسیسکو نمیخوره همچین ماشینی ولی واقعا خاص و با ابهته این کلاس تراک ها
Payfast
۱۵ مهر ۱۴۰۱باید چرخ های مایلر رو واسط بزارن ستون
4wheeled
۱۵ مهر ۱۴۰۱فوق العادس
علی
۱۵ مهر ۱۴۰۱واقعا طراحی gm امسال ترکونده هرچی بنز ب ام و زشت شدن امریکایی ها عالی بودن این و جی ام سی کانیون هم فوق العاده زیبا بود
Hadi
۱۵ مهر ۱۴۰۱تراک فقط آمریکایی 👌🏼🇺🇸
تو کارشون فوق العادن…
خیلی معرکه و با ابهته…
net
۱۵ مهر ۱۴۰۱اگر صندلیها و چرم کنسول و داشبورد و دستگیره دربها به جای قهوه ای یکپارچه مشکی بود قشنگتر میشد
بهنام
۱۵ مهر ۱۴۰۱خیلی دوست دارم یه دونه از این وانت های غول پیکر رو از نزدیک ببینم. اون محفظه موتور غول آسا ، اون دماغه ی بیش از حد بزرگ و برآمده که احساس میکنم راننده تا چند صد متر جلوتر رو نمیبینه (البته تصورم اینه) ، اون چرخ های کوچک در مقایسه با بدنه و دماغه ی بسیار بزرگ و البته محفظه ی باری که در مقابل محفظه ی موتور و کابین کوچک بنظر میرسن در عمل چگونه هستن . یعنی اینا چیو یدک میکشن یا حمل میکنن که باعث شده این نسبت های عجیب بدنه پدیدار بشه ؟ دوستانی که اطلاع دارن بیان بگن اینا به چه کاری میان ؟
viper2
۱۵ مهر ۱۴۰۱دوست عزیز . این ماشینا که ایرانی نیستن شما فکردین که کاپوتش ععع چقدر درازه پس راننده نمیبینه . من تا الان دو تا شاسی بلند امریکایی سوار شدم یکی تاهو یکی بلیزر . توی بلیزر که هنوز کاپوت بزرگتری داره نشستم . جوری صندلی و ارتفاعش رو تنظیم کرده که انگار نوک کاپوت نشستی . ینی از این نظر مشکلی نداره .
بهنام
۱۵ مهر ۱۴۰۱البته بنده اون عکسی که داشت یه مجتمع مسکونی افقی رو حمل میکرد ندیده بودم . واقعا کشور جالبیه و یه دنیای متفاوت داره .
Afg
۱۷ مهر ۱۴۰۱چه گشتاور فوقلعاده یی داره این پیکاپ واقعا عاای هست ابهت خالص امریکایی