جنرال موتورزجی ام سی

معرفی نسل جدید جی‌ام‌سی تراین، رقیبی تازه‌ برای تویوتا راوفور

نسل جدید جی‌ام‌سی تراین با طراحی بروزتر، تکنولوژی‌های بیشتر و پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با ۱۷۵ اسب بخار قدرت راهی بازار خواهد شد.

نسل کنونی جی‌ام‌سی تراین از سال ۲۰۱۸ در بازار حضور داشته اما علیرغم سن بالا، در نیمهٔ نخست سال جاری پرفروش‌ترین محصول جی‌ام‌سی بوده است. حال این شرکت اقدام به معرفی نسل جدید کراس‌اوور محبوب خود کرده است. البته ممکن است در نگاه اول متوجه نشوید که با نسل جدید تراین طرف هستید زیرا در ظاهر با چراغ‌های جلوی C شکل و خط کمری که در قسمت ستون C به سمت بالا حرکت کرده، بسیار شبیه نسل قبلی به نظر می‌رسد. بااین‌حال، با کمی دقت می‌توان متوجه جلوپنجرهٔ مستطیلی بزرگ‌تر و دماغه‌ای جعبه‌ای‌تر شد.

در عقب خودرو نیز چراغ‌های C شکل کوچک‌تری با شبرنگ‌های عمودی در طرفین سپر را می‌بینیم درحالی‌که لچکی‌های کوچک قبلی در قسمت جانبی حالا با پنجره‌های بزرگ‌تری جایگزین شده‌اند. علاوه بر این، سقف دورنگ هم قابل سفارش خواهد بود که در کنار طراحی ستون C مشابه نسل جدید شورلت اکوئناکس، نمای سقف شناور را ایجاد کرده است.

با نگاهی به داخل نسل جدید تراین، تغییرات بسیار چشمگیری جلب‌توجه می‌کند. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌ها در اینجا، نمایشگر لمسی ۱۵ اینچی عمودی در میانهٔ داشبورد است که با صفحه آمپر دیجیتالی ۱۱ اینچی همراه خواهد بود. این نمایشگرها به‌صورت استاندارد همراه با تکنولوژی‌های دیگری مثل ۱۵ سیستم کمک‌راننده ارائه می‌شوند. علاوه بر این، آپشن‌هایی مثل در صندوق برقی، سنسور باران، اینترنت ۵G و هشت دوربین بیرونی هم قابل سفارش خواهد بود.

تراین جدید در بخش فنی تغییر بزرگی را تجربه نکرده و صرفاً با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو ارائه می‌شود که ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این همان پیشرانهٔ نسل قبلی است ولی حالا برای انتقال نیرو به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک جدید متصل خواهد بود. تراین جدید ابتدا صرفاً به‌صورت چهارچرخ محرک عرضه می‌شود اما بعداً نسخهٔ محرک جلوی آن‌هم ارائه خواهد شد. جی‌ام‌سی اما فعلاً حرفی در مورد ابعاد یا تغییراتی در شاسی تراین نزده است.

تیپ پایهٔ نسل جدید این کراس‌اوور آمریکایی، الویشن نام دارد که جایگزین تیپ‌های SLE و SLT قبلی می‌شود و اواخر سال جاری به نمایندگی‌های فروش خواهد رسید. تیپ لوکس‌تر دنالی و تیپ AT4 با ارتقاءهای آفرودی هم سال آینده با مدل ۲۰۲۶ به بازار خواهند آمد. قیمت تراین جدید هنوز اعلام نشده است ولی با توجه به تکنولوژی‌های بیشتر و سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد، انتظار می‌رود قیمت پایهٔ کراس‌اوور جدید جی‌ام‌سی به میزان قابل‌توجهی بیشتر از ۳۰ هزار دلار نسل قبلی باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. car lover

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (991 ديدگاه)

    رقابت بین دو غول خودروسازی جنرال موتورز و تویوتا دو بزرگوار در صنعت خودرو👌

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. net

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3302 ديدگاه)

      کلید فیزیکی دایره ای داخل صفحه نمایش بد هست اگر صفحه نمایش شناور نبود و مثل صفحه نمایش عمود فورد رنجر ۲۰۲۴ بدون دکمه دایره ای به داشبورد چسبیده بود و دریچه کولر بالا نبود و دریچه در سمت چپ و راست بود قشنگتر میشد

      موافقم 5
      مخالفم 10
    2. ممد ژانگولر

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3981 ديدگاه)

      داداش این کجا تویوتا رافور کجا . همه جوره این بزرگوار مشخصه بهتره الخصوص داخل و خارج بروزتر .

      موافقم 13
      مخالفم 8
      1. car lover

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (991 ديدگاه)

        تویوتا راوفور هم عالیه، راوفور پرایم رو با قدرت 300 اسب فراموش نکن. داخل و خارج هم جفتشون خوبن واقعا

        موافقم 10
        مخالفم 4
        1. ممد ژانگولر

          ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3981 ديدگاه)

          من خداوکیلی پول دستم باشه بین این و رافور که کویره و از طراحی زشتی برخورداره شک نکن اینو میخرم . مگر رافور پرست باشی اینو ول کنی . در موتور موتور هم نباید عجله کرد مطمئنا انجینهای قویتر هم معرفی میکنه در آینده .

          موافقم 10
          مخالفم 8
  2. froG-driVer

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (910 ديدگاه)

    نسل های قدیمی ترین ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ توی مناطق آزاد بخصوص ارس به وفور یافت میشه،خبلی جذابه لامصب.
    بزرگ و با ابهت و تو چشم

    موافقم 11
    مخالفم 2
  3. car lover

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (991 ديدگاه)

    عجب کابینی عجب صفحه کیلومتری👌👍 فقط حجم موتورش ناامیدم کرد، چینی طور شده 1.5 توربو😕

    موافقم 6
    مخالفم 5
    1. froG-driVer

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (910 ديدگاه)

      هر ۱.۵ لیتر توربو که چینی نیست اتفاقا کاش همین یک و نیم لیتر توربو رو بزارن روی همه ماشین های اقتصادی و میان سایز.
      خیلی هم با کیفیت و خوبه.
      نه مثل ۱.۵ لیتر های داخل ایران و چینی که نصف قدرت و کیفیت اینم به زور دارن…

      موافقم 6
      مخالفم 10
      1. OM.01

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (516 ديدگاه)

        داداش اصلا موتور این GMC رو تو از نزدیک باز کردی دیدی که گفتی از چینی ها بهتره چینی ها نصف این کیفیت ندارن؟

        من خودم آدم فنی هستم، خوشحال میشم نکات فنی این موتور رو بگی ببینم چطوریه که خیلی با کیفیته!
        جسارت نشه ولی قسم میخورم هیچی از این موتور 1/5 لیتری جنرال موتورز نمیدونی… نه فقط شما بلکه خیلی های دیگه.
        فقط برخی یاد گرفتن بگن نه چون فلان هست پس خوبه چون بهمان هست پس بده…

        واقعا اگه چیزی میدونی بگو اگه نمیدونی بگو بهت بگم که شاخ درمیاری تاریخچه و ساختار این موتور…

        تو دنیای امروز چینی بدرد نمیخوره فلانی بهمانه معنی نداره همه دست به دست هم میدن ماشین میسازن از شرق تا غرب باهم کار میکنن

        موافقم 10
        مخالفم 9
        1. R@min

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1975 ديدگاه)

          اتفاقا این موتور در چین و با مشارکت اپل ساخته شد و جزو پروژه جوینت ونچر جی ام با چینی ها فکر کنم سایک بود که خانواده small gasoline engine یا SGE بهش میگن. برای چینیا گرون تموم میشد و بخاطر استفاده از قطعات بی کیفیت نتونستن استفاده کنن اما جی ام تو محصولات آمریکاییش به اسم LSD و LYX و اسامی دیگه با تقویت گشتاور و توربو و سرسیلندر فرستاد بازار. موتور خوب و بی حاشیه ای هست با کسی هم کاری نداره.

          موافقم 12
          مخالفم 2
        2. Taha Ayoobi

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3569 ديدگاه)

          این 1.5 لیتری از خانواده موتور های SGE جنرال موتورزه که توی توسعه اش چین هم دخیل بوده.
          موتور ها توی ژاپن ساخته میشن و توربو هاش برای میتسوبیشیه.
          حجم هاشون از 1 تا 1.5 لیتر متغیره و بین 3 تا 4 سیلندر دارن.
          موتور 1 لیتری سری SGE از 1 لیتری فورد 25 درصد سر و صدای کمتری داره و 1.4 لیتری SGE از 1.4 لیتری آئودی-فولکس 50 درصد سر و صدای کمتری تولید میکنه.
          موتور ها مهندسی شده و عالی هستن و با آشغال چینی های 1.5 لیتری قابل مقایسه نیست.

          موافقم 9
          مخالفم 4
        3. amir

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3391 ديدگاه)

          از کامنت فنی شما لذت بردم
          به اطلاعاتم اضافه شد ریشه این ۱.۵ لیتری جدیدای جی ام رو نمیدونستم دقیق

          موافقم 4
          مخالفم 2
        4. Taha Ayoobi

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3569 ديدگاه)

          از 2013 اومده رو محصولاتش اگه اشتباه نکنم.

        5. Taha Ayoobi

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3569 ديدگاه)

          رامین مگه اینجوری نبود که اپل سری های خودشو داشته باشه جی ام هم سری های خودشو؟
          البته چند تا از مدل های جی ام توی بعضی از محصولات ام جی هم استفاده شده ولی مدل های اپل جدا بود فک کنم.

      2. car lover

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (991 ديدگاه)

        طاها: این اشغال تو چین ساخته میشه بعد میگی از چینیا بهتره؟ بنظرم که هیچی فرقی با چینیا نداره

        موافقم 4
        مخالفم 5
        1. Taha Ayoobi

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3569 ديدگاه)

          کی گفته تو چین ساخته میشه؟

        2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2697 ديدگاه)

          این ماشین فقط یک خط تولید داره در کشور مکزیک

        3. Taha Ayoobi

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3569 ديدگاه)

          آقای اشتری مگه کانادا نبود؟

        4. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2697 ديدگاه)

          درست گفتید
          از سال 2009 که خط تولید جنرال موتورز مکزیک افتتاح شد، مونتاژ این ماشین از کانادا منتقل کردند مکزیک
          الان تنها ماشین جنرال موتوز که داخل کانادا تولید مشه، شورولت سیلورادو هست
          هزینه تولید در مکزیک تفاوتش با کانادا خیلی زیاده و بعد از 70 سال، جنرال موتورز کانادا با دو کارخانه در آنتاریو و اوتاوا به تعطیلی نزدیک شده

  4. امین

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (448 ديدگاه)

    دوستان به نظرتون این بهتره یا ریرا ؟

    موافقم 3
    مخالفم 7
    1. car lover

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (991 ديدگاه)

      شاید پشماتون بریزه اما توی حجم موتور برتری با ریراست😂🙌

      موافقم 6
      مخالفم 8
  5. hosen

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (265 ديدگاه)

    مثل اینکه بیماری 1/5 لیتری توربو به آمریکایی هام سرایت کرده

    موافقم 7
    مخالفم 4
    1. Taha Ayoobi

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3569 ديدگاه)

      قبول دارم جا داره 6 یا 8 سیلندر باشه و حجیم تر باشه ولی سلیقه مردم عوض شده.

      1. amir

        ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (3391 ديدگاه)

        به نظرم عموم مردم به ۵۰۰ ۶۰۰ اسب ندارن
        اصلا کنترل یه ماسل ۵۰۰ ۶۰۰ اسبی کاره هرکسی نیست
        عموم مردم یه قدرت ۱۵۰ ۲۰۰ نهایت ۳۰۰ اسب لازم دارن که سربالایی نمونه کند نباشه برای سبقت گرفتن و شتاب و سرعت مناسب همون رانندگی شهری رو داشته باشه حله که با ۱.۵ لیتر توربو هم به این قدرتا میتونی برسی ولی مصرف سوخت و آلایندگی به شدت میاد پایین نسبت به ۴ ۵ لیتری و این برای شرکت وها و دولت ها بخاطر گرمایش جهانی خیلی مهم شده و از طرفی استهلاک توربو هم بهشون برای مصرف گرایی و اجبار به تعویض ماشین زودتر کمک میکنه چون توربو استهلاک بیشتری هم از تنفس طبیعی داره و ماشین هم از لحاظ موتوری زودتر خراب میشه البته درسته از موتور چرتای چینی خیلی کیفیت بهتری دارن ولی استهلاکشون ۱۰۰ درصد از تنفس طبیعی بیشتره

        موافقم 8
        مخالفم 1
  6. هراکلیوس

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (177 ديدگاه)

    ماشین به این خوبی چرا سقفشو یه رنگ دیگه میزنن

    موافقم 1
    مخالفم 6
    1. Taha Ayoobi

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3569 ديدگاه)

      چون خوشگلتر میشه

  7. mosafer

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (136 ديدگاه)

    اکثر موتورها یک و نیم لیتری توربو….چرا

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. car lover

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (991 ديدگاه)

      افزایش تقاضای خودروهای اکونومی در نتیجه افزایش مصرف گرایی

      موافقم 7
      مخالفم 2
  8. (Ali(chevynova

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (7264 ديدگاه)

    اصالتGMC به ۱۹۱۱ برمیگرده
    ماشالاه به قدمتش

    موافقم 9
    مخالفم 8
  9. shetab-car

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (198 ديدگاه)

    چهره اش قشنگه اما به این قیافه یه موتور 6 یا 8 سیلندر می خوره

    موافقم 9
    مخالفم 1
  10. Taha Ayoobi

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3569 ديدگاه)

    عجب ماشینیه.

    برام سوال شد رقیب این از آلمانیا کدوما میشه دقیقا؟

  11. amir

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3391 ديدگاه)

    از لحاظ قیمتی فکر نکنم بتونی پیدا کنی چون آلمانی ها توی آمریکا مخصوصا گرون در میان از اون لحاظ فکر میکنم باید سراغ آسیا شرق بری ولی شاید از لحاظ فنی شاید باید بریم سراغ شاسی بلندهای پایین رده اشون شاید مثل benz glb gla
    یا مثلا بی ام و ایکس۱ یا ایکس ۲
    آئودی کیو ۲
    شاید اینا نزدیک ترینا بهش باشن باز دوستانی که بیشتر اطلاعات دارن راهنمایی کنن ولی خب کلا مخصوصا از لحاظ قیمتی چیزی آلمانی نزدیک بهش نداریم

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3569 ديدگاه)

      آره قیمتی اونا گرون ترن ولی الان دیدم که از نظر بزرگی اول یوکان میشه، بعدش آکادیا و آخرم میشه تراین.

      از آلمان فک کنم بشه همون gla و glb و…

  12. حسین

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (128 ديدگاه)

    انگار از روی خود راوفور یکم تقلید کرده

    موافقم 2
    مخالفم 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا