نسل جدید جیامسی تراین با طراحی بروزتر، تکنولوژیهای بیشتر و پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با ۱۷۵ اسب بخار قدرت راهی بازار خواهد شد.
نسل کنونی جیامسی تراین از سال ۲۰۱۸ در بازار حضور داشته اما علیرغم سن بالا، در نیمهٔ نخست سال جاری پرفروشترین محصول جیامسی بوده است. حال این شرکت اقدام به معرفی نسل جدید کراساوور محبوب خود کرده است. البته ممکن است در نگاه اول متوجه نشوید که با نسل جدید تراین طرف هستید زیرا در ظاهر با چراغهای جلوی C شکل و خط کمری که در قسمت ستون C به سمت بالا حرکت کرده، بسیار شبیه نسل قبلی به نظر میرسد. بااینحال، با کمی دقت میتوان متوجه جلوپنجرهٔ مستطیلی بزرگتر و دماغهای جعبهایتر شد.
در عقب خودرو نیز چراغهای C شکل کوچکتری با شبرنگهای عمودی در طرفین سپر را میبینیم درحالیکه لچکیهای کوچک قبلی در قسمت جانبی حالا با پنجرههای بزرگتری جایگزین شدهاند. علاوه بر این، سقف دورنگ هم قابل سفارش خواهد بود که در کنار طراحی ستون C مشابه نسل جدید شورلت اکوئناکس، نمای سقف شناور را ایجاد کرده است.
با نگاهی به داخل نسل جدید تراین، تغییرات بسیار چشمگیری جلبتوجه میکند. یکی از برجستهترین ویژگیها در اینجا، نمایشگر لمسی ۱۵ اینچی عمودی در میانهٔ داشبورد است که با صفحه آمپر دیجیتالی ۱۱ اینچی همراه خواهد بود. این نمایشگرها بهصورت استاندارد همراه با تکنولوژیهای دیگری مثل ۱۵ سیستم کمکراننده ارائه میشوند. علاوه بر این، آپشنهایی مثل در صندوق برقی، سنسور باران، اینترنت 5G و هشت دوربین بیرونی هم قابل سفارش خواهد بود.
تراین جدید در بخش فنی تغییر بزرگی را تجربه نکرده و صرفاً با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو ارائه میشود که ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این همان پیشرانهٔ نسل قبلی است ولی حالا برای انتقال نیرو به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک جدید متصل خواهد بود. تراین جدید ابتدا صرفاً بهصورت چهارچرخ محرک عرضه میشود اما بعداً نسخهٔ محرک جلوی آنهم ارائه خواهد شد. جیامسی اما فعلاً حرفی در مورد ابعاد یا تغییراتی در شاسی تراین نزده است.
تیپ پایهٔ نسل جدید این کراساوور آمریکایی، الویشن نام دارد که جایگزین تیپهای SLE و SLT قبلی میشود و اواخر سال جاری به نمایندگیهای فروش خواهد رسید. تیپ لوکستر دنالی و تیپ AT4 با ارتقاءهای آفرودی هم سال آینده با مدل ۲۰۲۶ به بازار خواهند آمد. قیمت تراین جدید هنوز اعلام نشده است ولی با توجه به تکنولوژیهای بیشتر و سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد، انتظار میرود قیمت پایهٔ کراساوور جدید جیامسی به میزان قابلتوجهی بیشتر از ۳۰ هزار دلار نسل قبلی باشد.
car lover
۲۳ مرداد ۱۴۰۳رقابت بین دو غول خودروسازی جنرال موتورز و تویوتا دو بزرگوار در صنعت خودرو👌
net
۲۳ مرداد ۱۴۰۳کلید فیزیکی دایره ای داخل صفحه نمایش بد هست اگر صفحه نمایش شناور نبود و مثل صفحه نمایش عمود فورد رنجر ۲۰۲۴ بدون دکمه دایره ای به داشبورد چسبیده بود و دریچه کولر بالا نبود و دریچه در سمت چپ و راست بود قشنگتر میشد
ممد ژانگولر
۲۳ مرداد ۱۴۰۳داداش این کجا تویوتا رافور کجا . همه جوره این بزرگوار مشخصه بهتره الخصوص داخل و خارج بروزتر .
car lover
۲۳ مرداد ۱۴۰۳تویوتا راوفور هم عالیه، راوفور پرایم رو با قدرت 300 اسب فراموش نکن. داخل و خارج هم جفتشون خوبن واقعا
ممد ژانگولر
۲۳ مرداد ۱۴۰۳من خداوکیلی پول دستم باشه بین این و رافور که کویره و از طراحی زشتی برخورداره شک نکن اینو میخرم . مگر رافور پرست باشی اینو ول کنی . در موتور موتور هم نباید عجله کرد مطمئنا انجینهای قویتر هم معرفی میکنه در آینده .
froG-driVer
۲۳ مرداد ۱۴۰۳نسل های قدیمی ترین ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ توی مناطق آزاد بخصوص ارس به وفور یافت میشه،خبلی جذابه لامصب.
بزرگ و با ابهت و تو چشم
car lover
۲۳ مرداد ۱۴۰۳عجب کابینی عجب صفحه کیلومتری👌👍 فقط حجم موتورش ناامیدم کرد، چینی طور شده 1.5 توربو😕
froG-driVer
۲۳ مرداد ۱۴۰۳هر ۱.۵ لیتر توربو که چینی نیست اتفاقا کاش همین یک و نیم لیتر توربو رو بزارن روی همه ماشین های اقتصادی و میان سایز.
خیلی هم با کیفیت و خوبه.
نه مثل ۱.۵ لیتر های داخل ایران و چینی که نصف قدرت و کیفیت اینم به زور دارن…
OM.01
۲۳ مرداد ۱۴۰۳داداش اصلا موتور این GMC رو تو از نزدیک باز کردی دیدی که گفتی از چینی ها بهتره چینی ها نصف این کیفیت ندارن؟
من خودم آدم فنی هستم، خوشحال میشم نکات فنی این موتور رو بگی ببینم چطوریه که خیلی با کیفیته!
جسارت نشه ولی قسم میخورم هیچی از این موتور 1/5 لیتری جنرال موتورز نمیدونی… نه فقط شما بلکه خیلی های دیگه.
فقط برخی یاد گرفتن بگن نه چون فلان هست پس خوبه چون بهمان هست پس بده…
واقعا اگه چیزی میدونی بگو اگه نمیدونی بگو بهت بگم که شاخ درمیاری تاریخچه و ساختار این موتور…
تو دنیای امروز چینی بدرد نمیخوره فلانی بهمانه معنی نداره همه دست به دست هم میدن ماشین میسازن از شرق تا غرب باهم کار میکنن
R@min
۲۴ مرداد ۱۴۰۳اتفاقا این موتور در چین و با مشارکت اپل ساخته شد و جزو پروژه جوینت ونچر جی ام با چینی ها فکر کنم سایک بود که خانواده small gasoline engine یا SGE بهش میگن. برای چینیا گرون تموم میشد و بخاطر استفاده از قطعات بی کیفیت نتونستن استفاده کنن اما جی ام تو محصولات آمریکاییش به اسم LSD و LYX و اسامی دیگه با تقویت گشتاور و توربو و سرسیلندر فرستاد بازار. موتور خوب و بی حاشیه ای هست با کسی هم کاری نداره.
Taha Ayoobi
۲۴ مرداد ۱۴۰۳این 1.5 لیتری از خانواده موتور های SGE جنرال موتورزه که توی توسعه اش چین هم دخیل بوده.
موتور ها توی ژاپن ساخته میشن و توربو هاش برای میتسوبیشیه.
حجم هاشون از 1 تا 1.5 لیتر متغیره و بین 3 تا 4 سیلندر دارن.
موتور 1 لیتری سری SGE از 1 لیتری فورد 25 درصد سر و صدای کمتری داره و 1.4 لیتری SGE از 1.4 لیتری آئودی-فولکس 50 درصد سر و صدای کمتری تولید میکنه.
موتور ها مهندسی شده و عالی هستن و با آشغال چینی های 1.5 لیتری قابل مقایسه نیست.
amir
۲۴ مرداد ۱۴۰۳از کامنت فنی شما لذت بردم
به اطلاعاتم اضافه شد ریشه این ۱.۵ لیتری جدیدای جی ام رو نمیدونستم دقیق
Taha Ayoobi
۲۴ مرداد ۱۴۰۳از 2013 اومده رو محصولاتش اگه اشتباه نکنم.
Taha Ayoobi
۲۴ مرداد ۱۴۰۳رامین مگه اینجوری نبود که اپل سری های خودشو داشته باشه جی ام هم سری های خودشو؟
البته چند تا از مدل های جی ام توی بعضی از محصولات ام جی هم استفاده شده ولی مدل های اپل جدا بود فک کنم.
car lover
۲۴ مرداد ۱۴۰۳طاها: این اشغال تو چین ساخته میشه بعد میگی از چینیا بهتره؟ بنظرم که هیچی فرقی با چینیا نداره
Taha Ayoobi
۲۴ مرداد ۱۴۰۳کی گفته تو چین ساخته میشه؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۴ مرداد ۱۴۰۳این ماشین فقط یک خط تولید داره در کشور مکزیک
Taha Ayoobi
۲۴ مرداد ۱۴۰۳آقای اشتری مگه کانادا نبود؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۴ مرداد ۱۴۰۳درست گفتید
از سال 2009 که خط تولید جنرال موتورز مکزیک افتتاح شد، مونتاژ این ماشین از کانادا منتقل کردند مکزیک
الان تنها ماشین جنرال موتوز که داخل کانادا تولید مشه، شورولت سیلورادو هست
هزینه تولید در مکزیک تفاوتش با کانادا خیلی زیاده و بعد از 70 سال، جنرال موتورز کانادا با دو کارخانه در آنتاریو و اوتاوا به تعطیلی نزدیک شده
امین
۲۳ مرداد ۱۴۰۳دوستان به نظرتون این بهتره یا ریرا ؟
car lover
۲۳ مرداد ۱۴۰۳شاید پشماتون بریزه اما توی حجم موتور برتری با ریراست😂🙌
hosen
۲۳ مرداد ۱۴۰۳مثل اینکه بیماری 1/5 لیتری توربو به آمریکایی هام سرایت کرده
Taha Ayoobi
۲۴ مرداد ۱۴۰۳قبول دارم جا داره 6 یا 8 سیلندر باشه و حجیم تر باشه ولی سلیقه مردم عوض شده.
amir
۲۴ مرداد ۱۴۰۳به نظرم عموم مردم به ۵۰۰ ۶۰۰ اسب ندارن
اصلا کنترل یه ماسل ۵۰۰ ۶۰۰ اسبی کاره هرکسی نیست
عموم مردم یه قدرت ۱۵۰ ۲۰۰ نهایت ۳۰۰ اسب لازم دارن که سربالایی نمونه کند نباشه برای سبقت گرفتن و شتاب و سرعت مناسب همون رانندگی شهری رو داشته باشه حله که با ۱.۵ لیتر توربو هم به این قدرتا میتونی برسی ولی مصرف سوخت و آلایندگی به شدت میاد پایین نسبت به ۴ ۵ لیتری و این برای شرکت وها و دولت ها بخاطر گرمایش جهانی خیلی مهم شده و از طرفی استهلاک توربو هم بهشون برای مصرف گرایی و اجبار به تعویض ماشین زودتر کمک میکنه چون توربو استهلاک بیشتری هم از تنفس طبیعی داره و ماشین هم از لحاظ موتوری زودتر خراب میشه البته درسته از موتور چرتای چینی خیلی کیفیت بهتری دارن ولی استهلاکشون ۱۰۰ درصد از تنفس طبیعی بیشتره
هراکلیوس
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ماشین به این خوبی چرا سقفشو یه رنگ دیگه میزنن
Taha Ayoobi
۲۴ مرداد ۱۴۰۳چون خوشگلتر میشه
mosafer
۲۳ مرداد ۱۴۰۳اکثر موتورها یک و نیم لیتری توربو….چرا
car lover
۲۳ مرداد ۱۴۰۳افزایش تقاضای خودروهای اکونومی در نتیجه افزایش مصرف گرایی
(Ali(chevynova
۲۳ مرداد ۱۴۰۳اصالتGMC به ۱۹۱۱ برمیگرده
ماشالاه به قدمتش
shetab-car
۲۳ مرداد ۱۴۰۳چهره اش قشنگه اما به این قیافه یه موتور 6 یا 8 سیلندر می خوره
Taha Ayoobi
۲۴ مرداد ۱۴۰۳عجب ماشینیه.
برام سوال شد رقیب این از آلمانیا کدوما میشه دقیقا؟
amir
۲۴ مرداد ۱۴۰۳از لحاظ قیمتی فکر نکنم بتونی پیدا کنی چون آلمانی ها توی آمریکا مخصوصا گرون در میان از اون لحاظ فکر میکنم باید سراغ آسیا شرق بری ولی شاید از لحاظ فنی شاید باید بریم سراغ شاسی بلندهای پایین رده اشون شاید مثل benz glb gla
یا مثلا بی ام و ایکس۱ یا ایکس ۲
آئودی کیو ۲
شاید اینا نزدیک ترینا بهش باشن باز دوستانی که بیشتر اطلاعات دارن راهنمایی کنن ولی خب کلا مخصوصا از لحاظ قیمتی چیزی آلمانی نزدیک بهش نداریم
Taha Ayoobi
۲۴ مرداد ۱۴۰۳آره قیمتی اونا گرون ترن ولی الان دیدم که از نظر بزرگی اول یوکان میشه، بعدش آکادیا و آخرم میشه تراین.
از آلمان فک کنم بشه همون gla و glb و…
حسین
۲۴ مرداد ۱۴۰۳انگار از روی خود راوفور یکم تقلید کرده