جدیدترین تحلیل آماری از فروش برندهای مختلف خودرو در امریکا، رشد چشمگیر تقاضا برای تولیدات جنرال موتورز را نشان میدهد. در سمت دیگر، محصولات هوندا نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش فروش چشمگیر داشتهاند.
سه ماههی سوم سال ۲۰۲۲ برای خودروسازان امریکایی، رویایی بود. شورلت و دیگر برندهای گروه جنرال موتورز در این مدت توانستند رشد فروش کمسابقه ثبت کنند؛ درحالیکه هوندا و نیسان و تویوتا نسبت به مدت مشابه سال قبل، روند کاهشی داشتهاند.
خرید محصولات شورلت، فورد و GMC در سه ماهه سوم ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل، ۲/۵۸ و ۱/۸۹ و ۰/۷۰ درصد رشد نشان میدهد. مرسدس بنز و تسلا هم، تقریبا مشابه یکدیگر عمل کرده و ۰/۳۵ درصد بیشتر از سه ماهه سوم ۲۰۲۱۱، فروش داشتهاند. در میان برندهای مشهور خودروسازی امریکا، جیپ با کاهش تقاضا به میزان یک درصد روبرو شده است.
در کمال تعجب، شرایط برای هوندا و نیسان ناامیدکننده به نظر میرسد. کاهش فروش ۳ و ۱/۲۹ درصدی برای در مجموعهی بزرگ خودروسازی که کارخانههای متعدد داخل خاک امریکا دارند، زنگ خطری مهم برای برندهای ژاپنی است. تویوتا به عنوان محبوبترین برند غیرامریکایی در این کشور نیز، ۰/۶۵ درصد کاهش فروش داشته است.
دیگر آمار مهم برای تحلیل فروش خودرو در بازار امریکا، میزان فروش از کل تقاضای خرید است. به بیان بهتر، تصویر فوق نشان میدهد چه میزان از بازار خودروی امریکا، به گروههای مختلف تجاری تعلق دارد. این نمودار، فاجعه برای هوندا را بهتر نشان میدهد.
در فصل سوم سال قبل، ۱۰ درصد از کل بازار خودروی امریکا به تولیدات برند هوندا تعلق داشته؛ درحالیکه برای مدت مشابه در ۲۰۲۲، این سهم به ۶/۶ درصد رسیده است. امسال تویوتا نیز حدود یک درصد کاهش تسلط بر بازار را تجربه میکند؛ اما همچنان بعد از جنرال موتورز، بزرگترین فروشندهی خودروی امریکا است.
آمارها نشان میدهند، فورد، تسلا، هیوندای، مرسدس بنز، بیامو و فولکسواگن (شامل برندهای پورشه و آئودی) نیز، کم و بیش توانستهاند سهم خود از کل بازار امریکا را طی سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱، بالا ببرند.
ehsan.fa
۳ آبان ۱۴۰۱کره فن نیستم ولی هیوندای از مجموع فولکس واگن و هوندا بیشتر فروخته ، چرا هیت میدین نمیدونم همیشه گفتم مصرف کننده نشان دهنده ارزش واقعی یه برند هست
حامد
۳ آبان ۱۴۰۱چون خودروهای کره ای خودروهای خوبی هستن
ایراداتی دارن ولی نه اونجور که بعضی از کاربرای پدال جو میدن. ایراداتش رو هم هیوندای با یه فراخوان اوکی میکنه
MC20
۳ آبان ۱۴۰۱حامد خان آتیش گرفتن و کباب کردن مشتری … نداشتن اموبلایزر … دزدیده شدن با usb … یاتاقان زدن … نداشتن یک انجین قابل اعتماد بعد از 50 سال خودروسوزی … پشتری مداری …. اینا که مسعله ای نیست … من هم جدیدا دارم عاشق سنت کره و مربا می شم … کشوری که با ( رشوه به داوری ) در ج جهانی 2002 از سد ایتالیا و پرتغال و اسپانیا عبور کرد و چهارم دنیا شد واقعا باعث افتخاره واقعا … ” موتور تر رند ” و ” جی دی یاور ” هم خیلی معتبرن … در راه رضای خداوند بین اون همه غول ، یک اسباب بازی رو که از همه کوتاه تره !!!! برای شاسی بلند سال انتخاب کردن !!!! … عجب … یاد جایزه هایی افتادم که توو دبستان یه دفعه سر صف صدامون می زدن و می گفتن پسر خوبمون فلانی ، بیاد بالا جایزه اش رو بگیره … عجب دنیای خوبی … چقدر پاک … چقدر نجیب …
Hemn
۳ آبان ۱۴۰۱دوست عزیز به جای این حرفای فلسفی به این فکر که هیوندای و کیا و پیشرفتشون کل کارخونههای مارو میارزن.
قرار نیست مثل بنز و فورد باشن ولی در حد خودشون و با توجه به شرایط قبلیشون از اغلب برندای دنیا بهتر عمل کردن
موتور rb26dett موتور 2jzgte
۳ آبان ۱۴۰۱MC20 پس چرا کره ای ها مشتری دارن و با این همه مشکل گیرپاچ نمی کنن آره خیلی دنیای خوبی داریم
حمزه آجرلو
۳ آبان ۱۴۰۱سلام خدمت همگی
خسته نباشید ، آقای سردبیر
میخواستم مطلبی در جواب این دوستمون با اجازه شما عرض کنم . و بهش بگم که ، در این وضع فضای مجازی و وجود ده ها و صدها آمار از پیشرفت کشوری ،
این چه لحن صحبت کردنه ؟ ، صنعت ورشکسته خودرو داخلی یک آینه دق داره به نام کره زیرا از بسیاری جهات قابل قیاس با ایرانخودرو و سایپاست ، گروهی ترجیح میدهند پیشرفت شتابان کره ، به چشم نیاد ، چون خرابکاری آقایون بیشتر نمایان میشه . حالا شاید شما ناخواسته اینکار رو میکنین و وای به حال اونکه عامدانه اینگونه کنید ، وگرنه چه دلیلی داره از کسی کارشو درست انجام میده و کارشو میکنه و مزاحمتی واسه کسی نداره رو ازش انتقاد کنی و بهش حمله کنی !!
MC20
۳ آبان ۱۴۰۱در پاسخ به موتور rb26dett موتور 2jzgte : سایپا و ایراد خودرو هم مشتری میلیونی دارن و بعد این همه سال هنوز گیریپاژ نکردن … به قول خودت … پس با این منطق آیا لایق طرفداری هستن ؟ اون ور دنیا کیا هیوندای رو تقریبا مجانی و با وارانتی های عجیب غریب و هزار ترفند به اقشار کم درآمد می فروشن … کدوم آدم معروف یا سلبریتی یا میلیونری دیدی فن هیوندایی باشه که نمی شه توو پارکینگ خونه پارکش کرد … می برش بیرون پارک کنه با usb می دزدنش … بعد می ره دادگاه ایالتی ازش شکایت می کنه … دادستان بهش میگه کجایی عمو ایموبلایزر نداره … بعد همه اونجا بهت هارهار می خندن …
MC20
۳ آبان ۱۴۰۱Hemn جان در آتیش گرفتن و یاتاقان زدن و پشتری مداری و گردن نگرفتن و امن و ایمن نبودن و رشوه دادن به مجلات معلوم الحال و ساختن وجهه قلابی و تبلیغاتی پوچ از دیگر برند ها بهتر عمل کردند … این رو قبول دارم … در ضمن حرف فلسفی نزدم … فکت های روزمره دنیای خودرو های کره مربایی رو گفتم …
حمزه آجرلو
۳ آبان ۱۴۰۱کره مربا چه لفظ مسخره و بیخودیه ، همیشه حسود پیدا میشه همه جاا ، واقعا جوابتو دادن اشتباهه .
حمزه آجرلو
۴ آبان ۱۴۰۱عمو جان ، اگه سایپا و ایرانخودر میلیونی میفروشن ، بخاطره مجبور بودنه مردمه !!!!! ، واقعا ، این چه مثال مزخرفی بود که زدی !!!!!؟؟؟؟ ، در یک بازار آزاد و با وجود قیمت های آزاد و رقبای مختلف برای یک ماشین ، فروش بیشتر یک فاکتور مهمه ، این چه بحثیه ، آخه !!!!!!؟؟؟ ، اصلا نیاز به گفتن نیست .
NAVID۰۰۹۸
۳ آبان ۱۴۰۱دو موضوع از یاد رفته :
۱ : فروش سالانه نشان میده کی چیکارست و نه ماهیانه که با دلایل مختلف بالا پائین میشه !
۲ : تویوتا نه تنها در آمریکا و کانادا بلکه در دوبی هم به پیسی افتاده و توان پاسخگویی به مشتری را ندارد و حالا حساب کنید در جهان چه میکند و مشتری برای خرید سادهترین خودروی این شرکت مثل یاریس هم باید در نوبت تحویل بماند ، چه برسه خودروهایی همچون کرولا کمری راوفور هایلوکس که پرفروشهای این شرکت در تمام جهان هست !
نکته : شاید مسخرهام کنید اما نظر شخصی من میگه موضوع نیسان و هوندا را مربوط میبینم به کم کردن حجم موتورهایشان مثل چیزی که در آکورد شاهدش هستیم که آمریکاییها از این روش متنفرند و میتونید این را از این بفهمید که در این سه سال اخیر هر چیزی تولید کردند از قدرتمندترینها و حجیمترینها بوده بخصوص شاسیبلندها و پیکاپهای معروفشان و از آن مهمتر ( گیربکس مضخرف CVT ) که خودِ نیسان داره بیسرصدا از این گیربکس میکشه بیرون !
NAVID۰۰۹۸
۳ آبان ۱۴۰۱موضوع دیگر اینه مشتریها دیگر هنگام خرید دو دل میشوند که برقی بخرند یا تنفسطبیعی !!!
و آمریکاییها هم زود دست به کار شدن و از هر مدل دارند برقی میدهند بیرون و کرهایها هم همینطور !
البته هنوز هم روی حرفم هستم که هیدروژن میتونه آیندهی این صنعت باشه نه برق !
فقط بشینید و ببینید کی گفتم !
سهیل
۳ آبان ۱۴۰۱بله یه مدت که تب برقی خوابید و تکنولوژی و زیرساخت هیدروژنی بهتر شد کم کم رشد میکنه. همونطور که بی ام و پیش بینی کرده
جناب ایکس
۳ آبان ۱۴۰۱شرکتای دیگه مث تویوتا یا پورشه فورا وارد برقی نشدن چون ریسکش خیلی زیاده و اگه یه جا کم بیاره، پایه کل شرکت میریزه، برای همین هم زمان خبر های زیادی از آزمایش خودرو های هیدروژنیشوم هم میشنوی
شهاب
۳ آبان ۱۴۰۱نوید جون عزیزم، دلبندم یک نگاه به تیتر خبر بنداز !! نوشته ژاپنیها بازنده😂😂😂 یعنی همه پیشگویی هات در مورد ورشکستگی کیا و هیوندای داره در مورد تویوتا و ژاپتیها تحقق پیدا میکنه😂😂😂 حرفهات که یادت هست🤦♂️🤦♂️🤦♂️
kamranmz
۳ آبان ۱۴۰۱نوید جون امیدوارم پیش بینیت عین قبلیا نباشه :))) چون الان هیوندای 3 برابر جاپنی ها فروخته :)))
MOHAMMAD.n.r
۴ آبان ۱۴۰۱۳ برابر فروخته؟؟؟
چجوری حساب کردی؟ تا کلاس ۶ درس خوندی؟
کیا و هیوندا روی هم ۴۰ درصد فروش کمتری از تویوتا داشتن.
حمزه آجرلو
۳ آبان ۱۴۰۱آقای محترم ، شما به کارخونه ای که از هر هفت خودرویی که در آمریکا فروش رفته ، یکیش واسه اونه رو میگی ! خورده به پیسی !!!! 😅😅 ، اگه این ، به قول شما پیسیه ، خدایا از این پیسی ها نصیب خیلیها گردان .
حمزه آجرلو
۳ آبان ۱۴۰۱یکی از شایعاتی که مدت هاست در خارج هم تکرار میشه ، همین بد بودن گیربکس سی وی تی است ، آقای نوید شما کدوم خودرو که سی وی تی داشته رو داشتین و تست کردین !؟ چون با این قاطعیت سی وی تی رو مصخرف میگین ، احتمالا کاربر سی وی تی بودین ، میشه لطف کنید و ماشین هاتون رو بگین ، خود من هم به نظرم اگه ماشین قدرتمند باشه ، گیربکس سی وی تی واقعا عالی و جالبه ، خودم نیسان تیانا شیش سیلندر دست دوم داشتم که صد و پنج تومن فروختم ، و بینهایت خوب بود سی وی تی ، ولی تو ماشینای سوناتا و اوپتیما مدل های مختلف و مزدا سه ، و …. ، سی وی تی نبودن و خوب نبود به نسبت تیانا ، ماشین های شما چی بودن و علت تجربه بدتون رو هم بگین ممنون میشم .
MC20
۳ آبان ۱۴۰۱حمزه جان شما از نوید پرسیدی اما اگه حمل بر فضولی و بی ادبی نباشه باید عرض کنم … 1) برخی از انواع گیربکس CVT طوری برنامه ریزی شدهاند که راننده گمان میکند گویا به درستی کار نمیکنند . فقدان هرگونه تعویض دنده ی مرحله به مرحله در این نوع جعبه دنده ها باعث میشود راننده نسبت به صحت عملکرد آنها دچار سوء تفاهم شود و گمان کند که جعبه دنده مشکل پیدا کرده است … 2) برخی راننده ها نسبت به هنگ کردن جعبه دندههای سی وی تی در دور موتورهای بالا شکایت دارند . این عمل با افزایش بیش از حد دور موتور همراه شده و سر و صدای ناخواسته زیادی را ایجاد میکند . این حالت متاسفانه جزو ویژگی های ذاتی گیربکسهای CVT به شمار میرود … 3) سخت است در برابر این جمله یعنی : «سی وی تی ها اصلا مهیج نیستند» بتوان جبهه گرفت . به طور حتم گیربکسهای سی وی تی مفید و کارا هستند اما تُستر روی کابینت آشپزخانه نیز جزو وسایل مفید است و صرفا به خاطر سودمند بودنش نمیتواند مهیج هم باشد . بنابراین هیچ آواز حماسی در مدح گیربکس سی وی تی از دهانها بیرون نخواهد آمد … 4) حتما شما هم میدانید که گیربکسهای CVT بیشتر در خودروهای خانوادگی و اقتصادی کاربرد دارند تا انواع عملکرد بالا و اسپرت . این گیربکسها توانایی انتقال گشتاورهای بسیار بالا را ندارند و بنابراین هنوز نمیتوان به طور گسترده و در هر خودرویی از آنها بهره برد … 5) هزینه های جاری نگهداری از یک گیربکس CVT معمولا کم است اما وقتی نیاز به یک تعمیر واقعی پیدا کند ، به دلیل لوازم یدکی گران قیمت ، هزینه تعمیرات بالاتری نیز خواهد داشت. همچنین یافتن تعمیرکار ماهر این گیربکسها نیز در ایران اصلا ساده نیست .
و همچنین : از مشکلات رایجی که برخی مالکان خودروهای دارای گیربکس CVT با آن روبرو میشوند عبارت است از :
گرم شدن بیش از حد
لغزش
از دست دادن ناگهانی شتاب .
ببخشید طولانی شد و شرمنده واسه این که من جواب دادم …
NAVID۰۰۹۸
۴ آبان ۱۴۰۱کاربر عزیز ، حمزه آجرلو
شما خودتان جواب خودتان را دادید که حتی خارج از کشور ما هم دارند از گیربکس CVT مینالند !
جالبتر اینکه باز هم جواب خودتان را در کامنت خودتان دادهاید که قدرت بالای موتور بسیار کمک میکنه که ضعف کُندی CVT از بین بره !!!
CVT یعنی ضدحال و حساس !
از تیانا بهتر مورانو هستش که به جرئت میگم اگر گیربکسش cvt نبود ، دستکمی از لکسوس RX350 نداشت و به شدت خودروی معرکهایه که همین گیربکس نام این خودرو را فلج کرد !
گفتن اینکه من چی داشتم ، شما چی داشتید و دارید ، دردی دوا نمیکنه ، بهترین کار اینه که خودتان بروید و از متخصصان گیربکس در مورد CVT تحقیق کنید تا بدانید چقدر CVT مضخرفه !
دوست عزیز ، اینجا ایران هست ، اروپا یا آمریکا نیست که بتونی حق انتخاب فراوان داشته باشی ، یه اشتباه کوچیک در انتخاب خودرو و یه اتفاق ساده میتونه هزینهای هم قیمت خودروهای صفر وارداتی در سال ۱۳۹۶ داشته باشه !
اتفاقاً تیانا با چشم دیدم که ۴۰۰ هزارتا کار کرده بود بدونِ هیچ مشکلی چون صاحبش بسیار حساس بود و پول خرج سرویسهاش میکرد و البته در تهران و نه شهرستان و در عوض زیاد هم دیدم تیاناهایی که ۷۰ تا کار نکرده گیربکسشون رفته واسه تعمیر !
ایران دیگر جایی نیست که خودروهایی داشته باشیم حساس با هزینه نگهداری بالا !
با این وضعی که من میبینم در آیندهای نزدیک چنان تورم فلجکننده میشه که وارداتی سوارها هم بهتره به فکر موتورسواری باشند ، ماه به ماه داریم تورم بالای ۴۰٪ را تجربه میکنیم که چون دلار تزریقش بازار و صرافیها میکنند هنوز خودش را نشان نداده و خدا نیاره اون روزی را که دلار به دست صاحب مملکت نرسه و با چشم میبینید چطور همه دوچرخهسوار و موتورسوار میشویم !
تمام صحبت من به همه عزیزان اینه که سعی کنید خودروهایی را خریداری کنید که کمترین پیچیدگی و سادهترین استهلاک تعمیراتی را داشته باشه !
اما بشخصه با محصولات کرهای مشکل دارم ، چون کرهایها جدا از ضعف مهندسی که در یاتاقان زدن و آب روغن قاطی کردن دارند یه مشکل شدیدتر هم دارند که امروزه صاحبان دیرینهاِشان شاهدش هستند و آن هم کیفیت پائین آلیاژ و متریالی هست که در ساخت قطعاتشان به کار رفته ( چه فلز چه پلاستیک ) !
باز هم میگویم ، اینجا ایران هست ، نه کشوری سطح اول که خودرو را میخرند برای ۵ سال !
در ایران یه خودرو باید اینقدر کار بکنه که یا بپوسه یا آتیش بگیره یا بره زیر تریلی پِرِس بشه یا بیوفته تو دریا غرق بشه و نشه دَرِش آورد !
ماشینهای اوراقی را مردم کشیدن بیرون دارند خرجش میکنند تا دوباره سوار شوند ، ماشینهایی که تکنولوژی ساختشان حداقل برای ۳۰ سال پیش هست !
روی حرفم هستم و محکم هم ایستادم ، CVT یعنی مضخرف ، مگر اینکه با گارانتی تو آمریکا خودروهای CVT دار را لیز بکنی با گارانتی و هر چند سال هم بدی به خود نمایندگی خرجش کنه و بفروشه ارزانتر به کسی دیگر و … !
UNAS
۵ آبان ۱۴۰۱صاحب مملکت کدوم خریه ؟!!
کدوم مخنص ؟!!
اگه مملکت صاحاب داشت این بود وضعش! بچه ی 17-10 ساله تیر بخوره
پیرمرد تو زباله نون برا بچه هاش دربیاره
زن برا دوا درمون شوهرش خودفروشی کنه
بی پدر مذور آس و پاس لمپن مفت خور زر زن
miladzm
۳ آبان ۱۴۰۱چندین بار هم گفتم شروع روند الکتریکی عین صدای ناقوسی هستش که برای پایان عمر خودروسازان جاپنی به صدا در اومده . در آینده نزدیک این خودروسازان یا ورشکست میشن یا به یه حالی میفتن که وضعشون با مرگ فرق آنچنانی نداره .
حالا چشماتو باز کن ببین سهم هیوندای از بازار آزاد و رقابتی آمریکا از همه جاپنی ها بیشتره فقط یه تویوتا مونده که ازش جلو ئه که اون هم قطع به یقین در سال های آینده با حسرت نظاره گر رتبه هیوندای خواهد بود :)))
ولی خدایی خیلی زجر آوره ها یه هیوندای که تا همین ۳ سال پیش مسخرش میکردن الان توی آمار فروش اونهمه جاپنی مثل هوندا و ذالک با اونهمه دبدبه و کبکبه و قمپز در کردن مثل سازنده انجین تخیلی فرمول یک و … بزاره توی جیب عقبش یه آب هم روش بخوره :)))
ali(chevynova)
۳ آبان ۱۴۰۱موفقیتی دگر برای آمریکن کارز
ماشالاه
وقتی ماشین خوب تولید میکنن معلومه تقاظا براش بالا میره
((سه ماههی سوم سال ۲۰۲۲ برای خودروسازان امریکایی، رویایی بود. شورلت و دیگر برندهای گروه جنرال موتورز در این مدت توانستند رشد فروش کمسابقه ثبت کنند))
علی
۳ آبان ۱۴۰۱هیوندای تو لیست بالا تک نیست و آمار ش همراه با کیا و جنسیس هست
آمار هوندا فقط خودش با اکورا هستش
ehsan.fa
۳ آبان ۱۴۰۱علی آقا دیگه کاربرای پدال میدونند گروه هیوندای یعنی چی ، همونجور که همه میدونند گروه فولکس واگن یعنی آئودی فولکس پورشه و …
kamranmz
۳ آبان ۱۴۰۱داداش علی با این حرفا آمار تغییر نمیکنه عزیزم . مهم اینه که سهم فروش کره ای ها از همه جاپونی ها بیشتره و این اختلاف در آینده بیشتر هم خواهد شد . لذت ببر از پادشاهیشون رفیق .
TML BN
۳ آبان ۱۴۰۱@kamranmz
ببیبن میلاد ژاپنی ها روی هم تقریبا ۳۰ در صد هستند ولی هیوندای ۱۵ در صد ولی خب واقعا واسه کره خیلی خوبه اونا با ما شروع کردند ما گیر توربو دنا پلاسیم ولی اونا ۱۵ در صد بازار آمریکا رو گرفتن که جدی کار کمی نیست پس دیگه بس کنید و به سلیقه هم احترام بگذاریم و میلاد شما هم یکم آروم باش وهمه رو ژاپنی فن نبین و این عینکت رو بردار چون من مطمئنم همه ما یکی یا حتی بیشتر از مدل های ماشین کره ای رو دوست داریم مثلا من خودم خیلی آزرا کالیفرنیا دوست دارم
الان ما سر هر پستی داریم بحث چرت کره و ژاپن رو میکنیم از پست واردات خودرو تا آمار فروش خودرو گوانتانامو
علی
۳ آبان ۱۴۰۱آخه منهای نیم درصد یا دودهم درصد ، نشوندهنده شکست یه برنده؟!!!! آقای اشتری از شما انتظار بیشتری دارم . این مقاله ها تخصصیه و مربوط به متخصصان بازاریابی ، هست و ربطی به موفقیت کلی یه برند تو بازار نیست
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۳ آبان ۱۴۰۱خوب این خودرو ها ارزون هستن و همه بخاطر اپشناش میخرن
kamranmz
۳ آبان ۱۴۰۱سهم هر برند از بازار خیلی چیزا رو نشون میده .
Mercedes
۲۴ آبان ۱۴۰۲آمریکایی ها بیشترشون محصولات رنج ۵۰ هزار دلاری میخرن و دنبال برند های لوکس نیستنماشین اقتصادی کارآمد رو ترجیح میدن بیشترشون
واسه همینه که بر خلاف خیلی از کشور های دیگه ، اروپایی ها فروش نسبتا پایینی در آمریکا دارند چون عموما محصولات گرانقیمت تر و لاکچری تری از بقیه نقاط دنیا میسازن
و به همین خاطره که امثال تویوتا و هیوندای و هوندا و فورد و شورلت و gm فروش فوق العاده ای در بازار آمریکا دارند
کلا ژاپنی ، کره ای و آمریکایی بیشترین فروش رو در آمریکا دارند که اونم بیشترین میزان فروش،واسه محصولات رنج قیمتی متوسطشون هست (۵۰-۷۵ هزار دلار عموما)
اروپا هم کمترین میزان فروش رو به طور کلی در بین بقیه داره تو آمریکا (دلیلشو بالاتر گفتم ، استهلاک بالای خیلی از برند های معروف و همچنین لاکچری بودن و گرون قیمت تر بودن میانگین خودروهای اروپایی نسبت به بقیه کشور ها)
چین هم که کلا ممنوعه تو آمریکا
اگه چیزی از قلم انداختم بگویید
محمدرضا
۳ آبان ۱۴۰۱آقای اشتری در صورت امکان یک مطلب تهیه کنید که میزان فروش جهانیه هر خودرو در بازار آمریکا به صورت سالانه ذکر کنه.
TML BN
۳ آبان ۱۴۰۱خیلی عجیبه که چرا هوندا انقدر پسرفت داشته واقعا خودرو های خوب و بسیار عالی میسازه البته شاید کاهش فروش ژاپنی ها عمر زیاد ماشین هاشون هست خدایی یک کرولا تا ۲۰ سال برات ماشینه البته آمریکایی ها هم خیلی دارند قدرت مند میشن و دارن بر میگردن به دوران اوجشون و سال دیگه قطعا خیلی بیشتر رشد میکنن مخصوصا جنرال موتورز امیدوارم جیپ هم با سبد محصولات جدیدش حسابی رشد کنه
miladzm
۳ آبان ۱۴۰۱آخرین دست و پا زدن های یک جاپونی فن آلمانی نما برای ماسمالی کردن افتضاحات جاپنی ها : 👇👇👇👇
«««البته شاید کاهش فروش ژاپنی ها عمر زیاد ماشین هاشون هست خدایی یک کرولا تا ۲۰ سال برات ماشینه»»»
TML BN
۳ آبان ۱۴۰۱خدایی چقد بیکاری فقط دنبال بحث و دعوایی ببخشید یادم از هیوندای و سلطان سانتا کروز تعریف و تمجید به عمل بیاورم اعف کنید سرور
اصلا حوصله درگیر باهاتو ندارم چون ماشالا ۴۰ تا اکانت فیک داری و من کاربری ام که ثابت شدم و اکثر میدونن اصلا آدم دورویی نیستم و یک آلمانی فنم و منطقی حرف میزنم و تو واقعا مشکل داری چون من تو کامنتم اصلا اشاره ای به کره نکردم
راستی شهاب اسم قشنگی بود چرا عوض کردی؟
miladzm
۳ آبان ۱۴۰۱علی . درست میگی واقعا این پیروزی بزرگ کره ای ها خیلی شیرینه .
ali(chevynova)
۳ آبان ۱۴۰۱جنرال موتورز گرگ بارون دیدست
شرکتی که از بحران مالی دهه 30میلادی و بحران مالی دهه 80 وسال 2008 عبورکنه معلومه میتونه در این دورانی که تقریبا ثبات اقتصادی حاکم هست موفق باشه
این قسمت متن مهره تاییده صحبت من هست
((جنرال موتورز، بزرگترین فروشندهی خودروی امریکا است.))
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳ آبان ۱۴۰۱گرگ بالان دیده
بالان به معنی تله و دام برای حیوانات است
حمزه آجرلو
۳ آبان ۱۴۰۱ممنون ، من هم فکر میکردم ، باران دیده میگن ! ، چه جالب !!
A.A.S
۳ آبان ۱۴۰۱واقعا هم حقشه آمریک تو دوره ای که همه دارن طراحی های قشنگ رو خراب میکنن و با قیمت گزاف میفروشن آمریکا سوپراسپرت هارو با نصف قیمت می فروشه
پس چرا فروشش بالا نباشه؟!
بهزاد
۳ آبان ۱۴۰۱این کاهش به خاطر مشکلات تامین قطعات بوجود آمده و با عادی شدن فرآیند تامین که ممکنه زمانبر باشه اوضاع به همان روال قبلی بر میگرده.
در واقع این میزان فروش حداکثر توان خطوط تولیدشون بود و تا اواسط ۲۰۲۳ این مشکل پابرجاست و یکی از دلایل صف های فروش و پیش خرید بالا همین کمبود عرضه در بازار است.
Amir Machine
۳ آبان ۱۴۰۱زمانی که سال گذشته فروش جنرالموتورز بخاطر مشکل کمبود قطعلات و اختلال در زنجیره تامین از تویوتا کمتر شد، این نشانه زوال و نابودی خودروسازی آمریکا بود اما حالا که ژاپنیها درگیر همین مشکلات شدن، چی بگم….!!!
بهزاد
۳ آبان ۱۴۰۱شما در وهله ی اول بازار رو ببین که چه روندی داره و جایگاه شرکت های آمریکایی در سطح بین الملل که تقریبا روزهای آخر حضورشون هست و فقط میمونه خاک آمریکا.
جایی که نباشی یکی میاد پر میکنه و اگر جایگزین ها که قوی تر میشن تو همان بازار باقی مانده حضور داشته باشن بازهم اوضاع سخت تر میشه و نمیدونیم شما هنوز دنبال معجزه هستید یا نه.
MOHAMMAD.DEMON
۳ آبان ۱۴۰۱والا آمریکا نبود شرق آسیا هنوز درگیر کمونیسم و امپراطوری بود حالا تو میخوای ژست ضد آمریکایی بگیری حداقل کاری بکن شبیه رافئی پور نشی
Amir Machine
۳ آبان ۱۴۰۱تو در خیالات خودت فکر کن روزهای آخر آمریکاییها تو بازارهای بینالمللیه
تو بازار چین که هم فورد و هم GM با خلاص شدن از شر مشکلات کمبود قطعات و عرضه محصولات جدید طی ماههای اخیر افزایش فروش داشتن و این روند ادامه دار خواهد بود
تو بازار اروپا در ماه آگوست فورد افزایش فروش داشته که اینم نشون دهنده کاهش مشکلات کمبود قطعاته
عرضه مدل جدید اونجر تو بازار اروپا هم بزودی قطعاً باعث افزایش فروش جیپ تو این قاره خواهد شد
تو بازار آمریکای جنوبی شورلت هنوز هم یکی از پرفروشترین برندهاس و در ماههای اخیر افزایش فروش هم داشته
از فروش و فعالیت تسلا تو بازارهای اروپا و چین هم که حرفی نزنم بهتره
و در نهایت بازار آمریکا هم که داریم شرایطو میبینیم و در آینده الکتریکی بیشتر تحت سلطه آمریکاییها قرار خواهد گرفت
و نکته مهم اینکه وقتی دومین بازار خودروی بزرگ جهان رو تحت سلطه داشته باشی و تو بزرگترین بازار خودروی جهان هم حضور پررنگ داشته باشی، کمرنگ شدن در بازارهای کوچیکی مثل روسیه و آفریقای جنوبی و استرالیا اهمیتی نخواهد داشت
البته این آمارها همهشون چرت و پرتن، مهم تحلیلهای اساتید پداله
بهزاد
۳ آبان ۱۴۰۱فکر میکنم سهم جنرال موتورز در آمریکای لاتین حدود ۱۲ درصد و فورد نیز ۳ تا ۳.۵ باشه که تقریبا چندین ساله کاهشی هست و دلایلش حضور بهتر گروه رنو نیسان و استلانتیس و هیوندای و تویوتا میباشد.
جیپ اونجر یا همان پژو ۲۰۰۸ کمک خوبی برای گروه استلانتیس برای افزایش چند هزارتایی هست.
فورد در اروپا سالانه ده هزار خودرو کمتر داره میفروشه و همینجوری داره کم و کمتر میشه و فاصله ی زیادی با ترک اروپا مثل جنرال موتورز نداره.
آمریکایی ها آینده ی روشنی در چین ندارن و کلا در آسیا و آفریقا یک بازنده ی قطعی هستند.
شما اصلا روند بازار خودرو را دنبال نمیکنی و فکر کنم صنعت خودرو را با صنایع دیگه اشتباه گرفتی.
ali(chevynova)
۳ آبان ۱۴۰۱زوال جنرال موتورز و فورد و کرایسلر رو بعضی ها تو خواب ابدیت مگر ببینن که براشون اتفاق بیوفته
بهتره تاریخ خودروسازی رو بعضیها بخونن و ببینن که خودروسازی آمریکا چه دورانی رو گذروندن و چه کارهای انجام دادن
Amir Machine
۳ آبان ۱۴۰۱آره هرچی آینده روشن هست فقط مال ژاپنیهاس با اون افتضاحات الکتریکیسازیشون و کلاً آمریکاییها همه جا بازنده هستن
جمع کن پسر خوب این به اصطلاح تحلیلای آب دوغ خیاریتو
فقط یه موردو میگم که بقیه بفهمن چقدر هرچی میگی چرت پرته
فورد برنامه داره که کارخونه کلن آلمانشو بطور کامل به محصولات برقی جدید برای اروپا اختصاص بده که با همکاری فولکسواگن ساخته خواهند شد، یکی از اولین محصولات این برنامه هم نسخه برقی فورد پوما خواهد بود که سال 2024 به بازار میاد
Ford is turning the Cologne factory where it is built into an EV center that will produce a new generation of electric cars born out of a tie-up with Volkswagen, and using the VW Group’s MEB platform.
بعد استاد تحلیلگرمون میگه فورد فاصله چندانی با ترک اروپا نداره…!
مشت نمونه خروار از تحلیلای استاد بهزاد
بهزاد
۳ آبان ۱۴۰۱پسر جان خودت داری خبری از فورد میزاری که داره در مورد آینده ی این شرکت در اروپا میگه!
وقتی خودرویی براساس یکی از محصولات vw قراره عرضه بشه یعنی فورد قصد سرمایه گذاری در اروپا به دلیل ناپایداری آینده نداره.
بازهم میگم اکثر دوستان آمریکن کارز باز با صنعت خودرو آشنایی ندارن و فقط چند مدل خودروی ساخت آمریکا را میشناسن و برای نمونه مرسدس چند سال پیش شانسشو در بازار پیک آپ(وانت) امتحان میکنه اون هم بدون هزینه کردن و استفاده از پلت فرم نیسان و دلیل این کار نه از روی ناتوانی بلکه به خاطر عدم اطمینان در بازاری که براش تازگی داشت و اگر شکست میخورد هزینه ی زیادی نداشت و اگر میگرفت میتونست در آینده خودش به تنهایی دست به کار بشه.
فورد سالها پیش نزدیک ۱.۸ میلیون در اروپا فروش داشت که فکر کنم امسال به زیر ۵۰۰ هزار برسه و در چین نزدیک ۱ میلیون که اونهم رسیده به محدوده ی ۲۰۰ هزار دستگاهی و دلایل این اتفاقات به خاطر کش و قوس های صنعت خودرو هست که شما هنوز نتونستی تحلیلش کمی.
ali(chevynova)
۳ آبان ۱۴۰۱بهزاد
20 خط هم بنویسی نمیتونی تاثیری در موفقیتهای پی در پی خودروسازی آمریکا داشته باشی
امروز صبح خبر فروش تمام ظرفیت جی ام سی سییرا ev رو پدال گذاشته
که فقط یه نمونه هست
در ضمن بازارهای کانادا و خود آمریکا از دیرباز بیشترین اهمیت رو برای خودروسازی آمریکا داشته پس زیاد روی فروش بازار اروپا مانور نده
برا همین میگم تاریخچه صنعت خودروسازی آمریکا رو مرور باید کرد
به غیر از فورد هیچ زمان بازار اروپا و آسیا برای خودروسازی آمریکا چندان مهم نبوده هرچند کم و بیش درش فعالیت داشتن که با فراز و نشیب همراه بوده
خودروسازی آمریکا حتی اگه در هیچ جای دنیا فروش نداشته باشن و فقط بازار آمریکا رو داشته باشن بازم میتونن فروش خوبی رو برای خودشون به ارمغان بیارن و سود کنن ولی بقیه خودروسازها نمیتونن فقط به کشور خودشون اکتفا کنن
ali(chevynova)
۳ آبان ۱۴۰۱نکته جالب اونکه سال 1966 کرایسلر برای حضور بیشتر در اروپا میاد کل شرکت روتز انگلیس که چندین زیرمجموعه هم داشت رو میخره که فعالیتش رو در اروپا بیشتر کنه ولی بعد چندسال میبینه بازار اروپا براش اونقدر سود نداره و سهامش در روتز رو به پژو میفروشه و از اون خارج میشه و با یه سرمایه گذاری بهتر در خوده آمریکا فروشش رو بالاتر میبره
برای همین بهتره خاطرات مدیر ارشد کرایسلر لی یاکوکا رو بخونید
همزمان با خرید روتز توسط کرایسلر ، جنرال موتورز هم با معرفی برند آکادین در کانادا شروع به سرمایه گذاری جدیدی در کانادا میکنه و اهمیتی که کانادا برای جنرال موتورز در اون زمان و حاله حاظر داشته و داره به مراتب از اروپا و افریقا!!!! بیشتر بوده و هست
Mohammad
۳ آبان ۱۴۰۱آمریکا با دست پر برگشته
Amir Machine
۳ آبان ۱۴۰۱تا الان داشتی میگفتی فورد بزودی از بازار اروپا خارج میشه حالا شد ناپایداری آینده؟! شرکتی که بخواد بزودی از یه بازاری خارج بشه، حتی از طریق همکاری با یک شرکت دیگه هم نمیاد محصول جدید توسعه بده و کل کارخونهشو به مرکز برقی تبدیل کنه دوست نسبتاً محترم!
برای یه بارم که شده به حرف اشتباهی که زدی اعتراف کنی هیچ مشکلی به وجود نمیاد استاد تحلیلگر!
ضمناً، فورد قرار نیست بر اساس یکی از محصولات VW ماشین جدید بسازه، فورد فقط از پلتفرم MEB فولکس استفاده میکنه، مثل کاری که هوندا با اولتیوم GM کرد
اسم این کار هم همکاری مشترک برای کاهش هزینههاس، از اون طرف VW از پلتفرمهای تجاری فورد برای نسل جدید آماروک و کادی استفاده میکه و از این طرف فورد از پلتفرم MEB برای ماشینای برقی، این کار به نفع هردو شرکته چون در دوران الکتریکی تمایز بین ماشینا خیلی کم میشه و دو شرکت میتونن روی یک پلتفرم محصولات خودشونو توسعه بدن
حالا گیریم اصلاً به خاطر ناپایداری آینده باشه، پس چرا هوندا رفته سراغ پلتفرم GM؟ لابد اونم نمیخواد تو بخش برقی بازار آمریکا سرمایهگذاری کنه بخاطر ناپایداری آینده!!
بهزاد
۴ آبان ۱۴۰۱هوندا قرارداد ساخت کارخانه ی باتری به ارزش ۴.۵ میلیارد دلار با همکاری LG در ایالات متحده را امضا کرده و کارش شروع شده و با تکمیل زیرساخت ها مدلهای برقی خودشو عرضه خواهد کرد و این فقط بخشی از ۴۰ میلیاردی هست که در طرحهای توسعه صنعت خودروی برقی در نظر گرفته.
دادا وقتی میخوای در مورد اتفاقی اطلاع رسانی کنی تمام و کمال راجبش توضیح بده و نرو سمت بخشی که به عنوان راه حل کوتاه مدت در نظر گرفته شده.
هیچ شرکتی دوست نداره براحتی از یک منطقه یا بازار خارج بشه و تا آخرین توان و استراتژی های مختلف میخواد قواعد رو به نفع خودش تغییر بده اما رقبا ممکنه عملکرد بهتری داشته باشند و اگر روند چندین ساله نزولی باشه عملا چشم انداز روشنی نداره و اگر فکر میکنید تحلیل شما درسته دیگه دلخوری نداره و کافیه همه چیرو به زمان بسپارید تا ببینید چه پیش آمدی داره.
بهزاد
۳ آبان ۱۴۰۱یکی از بیانه های مدیریت هوندا؛
Honda has reportedly said it will reduce car output by up to 40% at two of its domestic plants in early October because of ongoing supply chain and logistical problems.
حتی در برخی سایت های تولیدی تا ۶۰ درصد کاهش تولید داشتن و مشکلات زنجیره ی تامین در صورت رفع شدن با توجه به چندین مدل نونوار شده ی crv و hrv و آکورد و pilot میتونه نتنها به روند قبل برگرده بلکه افزایش چشمگیری در بازارهای هدفش داشته باشه.
MOHAMMAD.DEMON
۳ آبان ۱۴۰۱یکی از دلایلی که به نظرم موجب این اتفاق میشه
کاهش تقاضا برای خودرو های ارازن قیمت سدان بازار هستش چون رفته رفته بازار به سمت کراس اوور ها میره و مخصوصا قدرت خرید خریداران بیشتر از قبل هستش نسبت به سال های قبل
منطقی هست چنین اتفاقی بیوفته وقتی بازار به سمت کراس اوور ها و شاسی بلند ها حرکت بکنه بازار بین بقیه تقسیم میشه و مخصوصا که برند های آمریکایی از قبل این روند تشخیص داده بودن و تمرکز بیشتر روی شاسی بلند ها گذاشته بودن سهمشون بیشتر بشه
این اتفاق با خودرو های برقی بیشتر هم میشه چون از قبل و بیشتر روی این خودرو ها تمرکز کردن
بهزاد
۳ آبان ۱۴۰۱قدرت خرید در آمریکا طی یک سال گذشته نزدیک ۸ درصد کاهش داشته و افزایش قیمت خودرو هم که نیازی به گفتن نداره و چجوری شما میفرمایید تقاضا برای خودروهای ارزان پایین اومده واقعا قواعد اقتصادی عوض شده.
شرایط فعلی ارتباطی به تشخیص نداره و یک بهم خوردگی در نظم تامین قطعات هست و اتفاقا شرکت هایی که در حال حاضر بیشترین درگیری را دارن در کلاس کراس اوورها بیشترین سهم و مدل را دارن و تصور کردن رقابت تو این کلاس بسیار خوش بینانه ست و فکر نمیکنم در آینده شانس بالایی برای رقابت در این کلاس داشته باشند.
فکر کن چندین وانت و ترک داری به همراه خودروهای اسپرت و بخواهی اشتراکاتی با کراس اوور ایجاد کنی ، عملا پر کردن این فاصله برای تولید بهینه بسیار مشکله و بازارهای بین المللی هم تقریبا از دست رفته و چشم انداز چندان روشنی نداره.
ali(chevynova)
۳ آبان ۱۴۰۱بهزاد
صحبتهات در مورد امریکا و صنعتش عینه شبکه 6 هست
رو به زوال
اقتصاد فروپاشیده
ملت بدبخت
MOHAMMAD.DEMON
۳ آبان ۱۴۰۱والا من ندیدم یه بار تو یه چیزی بگی برعکسش اتفاق نیوفته
من مثل تو آمار اینا ندارم ولی
پکیج های لوکسی که روی خودرو های ارزون تو این سال ها عرضه شده
تعداد میلیونر هایی اضافه شده بازار های سرمایه جدیدی مثل بیت کوین ایجاد شده به سبد تک تک برند های خودرویی که نگاه میکنم به آپشن هایی به وجود اومدن حداقل من که فکر میکنم چند سال دیگه ارزون ترین ماشینی که بشه خرید و استاندار های روز خودرو رو داشته باشه بالای ۳۰ هزار دلار باشه این کلاس هایی که ژاپنی ها توش ماشین میفروشن به نظرم چند سال دیگه خریدار نداشته باشن و کلا جمع بشه برای کشور های توسعه یافته
حالا تو میخوای بگی آمریکا رو به نابودی هستش ما حرفت قبول داریم اصلا کمونیسم آینده رو میسازه
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۳ آبان ۱۴۰۱والا خوبه پدال گذاشته بود طی2 سال خرید خودرو در امریکا بیشتر شده
datsun
۳ آبان ۱۴۰۱تیتر زرد
بی خیال اسم
۳ آبان ۱۴۰۱آفرین به جی ام
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۳ آبان ۱۴۰۱دوستان هیچوقت پر فروش بودن یک برند را ملاک قرار ندید اگه المانی کم خروخته چون گرون قیمته اگه کره ای خوب فروخته چون ارزون اگه جنرال موتورز خوب فروخته چون تو هر قشری یک مدل داره
ali(chevynova)
۳ آبان ۱۴۰۱فولکس هم مثل جنرال موتورزه پس چرا در آمریکا جایگاهی نداره؟
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۴ آبان ۱۴۰۱جنرال موتورز مدلهایی رو داره که ارزون تر از فولکس هست و امریکایی ها معمولن خودرو های بزرگ رو دوست دارن و جنرال رو با فولکس مقایسه نکن نصف برند های فولکس سوپر اسپرت سازن
kamranmz
۳ آبان ۱۴۰۱داداش با این حرفت پایه های اقتصاد رو از بیخ و بن لرزوندی :))) بهترین ملاک و معیار برای تعیین بهترین محصول در هر کلاس جداگانه ای مراجعه به آمار فروش در یک بازار آزاد و رقابتیه . اینکه میگی نباید آمار فروش آلمانی ها و جاپنی ها رو مقایسه کرد که کاملا درسته و هیچ آدم عاقلی این کار رو نمیکنه .چون یکی محصولات اکونومیک میسازه یکی لوکس . فروش لوکس با لوکس باس مقایسه بشه اکونومیک با اکونومیک . اینجا مثلا میبنی آمار فروش هیوندای از نیسان و هوندا و سوبارو 3 برابر بیشتره که یعنی از همه لحاظ و همه نظر کره ای ها از این برند های جاپنی که اسم بردن جلو زدن .
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۴ آبان ۱۴۰۱قبول دارم رفیق
حمیدرضا
۴ آبان ۱۴۰۱فقط فروش لوسید موتور با اون قیمت فضایی جالبه که به عددی رسیده که ذکر شده
AMIN JAFARI
۴ آبان ۱۴۰۱اینده خودروهای برقی
امریکا-کره-المان-چین
ژاپنی ها بازنده ب تمام معنا