جنرال موتورز با تولید خودروهای الکتریکی مختلفی بر اساس پلتفرم اولتیوم، فروش یک میلیون دستگاه خودروی برقی را تا سال ۲۰۲۵ هدف قرار داده است. با توجه به میزان فروش فعلی محصولات الکتریکی جنرال موتورز، این هدفی بسیار بلندپروازانه خواهد بود اما غیرممکن نیست. موضوع مهم اما این است که پیکاپها نقشی کلیدی در کمک به جنرال موتورز برای رسیدن به این هدف بزرگ خواهند داشت. این شرکت هماکنون تحویل جیامسی هامر EV را آغاز کرده و دو وانت برقی دیگری یعنی شورلت سیلورادو EV و جیامسی سییرا EV را هم در دست توسعه دارد.
همچنین تقاضا برای پیکاپهای الکتریکی جنرال موتورز در حال افزایش است بهگونهای که تاکنون بیش از ۱۱۰ هزار رزرو خرید برای سیلورادو EV و نزدیک به ۶۰ هزار رزرو خرید برای هامر EV (شامل هردو نسخهٔ پیکاپ و اسیووی) ثبت شده است. با توجه به این اعداد و قیمتهایی که برای این دو مدل اعلام شده است، سیلورادو EV پتانسیل زیادی برای تبدیل شدن به یک مدل الکتریکی بسیار پرفروش دارد. بااینحال، مشکل اینجا است که هنوز زمان زیادی تا عرضهٔ این پیکاپ برقی به بازار باقیمانده است زیرا گفته شده وانت الکتریکی شورلت از بهار ۲۰۲۳ در نسخهٔ کاری برای خریداران ناوگانی و از پاییز همان سال در نسخهٔ RST فرست ادیشن به بازار خواهد آمد.
حال اما در تأسیسات تولید جنرال موتورز در میشیگان یک سیلورادو EV RST فرست ادیشن در کنار یک هامر EV اسیووی ادیشن وان دیده شده است. این اتفاق فرصتی عالی را برای عکاسی از این دو محصول الکتریکی جنرال موتورز در کنار هم فراهم کرده است. جالب اینکه قیمت هرکدام از این دو خودروی الکتریکی حدود ۱۰۵ هزار دلار است که مقایسهٔ آنها را عادلانه میکند. عکسی که از این دو ماشین برقی منتشر شده است، بهخوبی تفاوتهای ظاهری بین آنها را نشان میدهد.
هامر EV یک آفرودر واقعی با بدنهای جعبهای شکل و حجیم، فاصلهٔ زیاد از زمین، لاستیکهای آلترین و سپر جلوی آفرودی با صفحهٔ محافظ و قلابهای بکسل است. این عناصر بهخوبی شخصیت و محیط موردعلاقهٔ هامر را نشان میدهند. از سوی دیگر، سیلورادو EV در اینجا در نسخهٔ RST (مخفف رالی اسپرت تراک) حضور دارد که یک پکیج پرفورمنس خیابانی برای پیکاپهای جنرال موتورز است. سپرهای اسپرت، رینگهای بسیار بزرگ با لاستیکهای فاق کوتاه و انبوهی از عناصر مشکی براق از ویژگیهای RST هستند که همهٔ آنها به سیلورادو EV حال و هوای پرفورمنس بخشیدهاند. خب با توجه به این ویژگیها، انتخاب شما کدامیک از این دو خودروی الکتریکی آمریکایی خواهد بود؟
فرزاد
۱۵ بهمن ۱۴۰۰متأسفانه چند وقت پیش یه دونه پیکان وانت باردو و یک وانت آریسان تو جاده بشدت باهم ملاقات کردن و بخاطر ایمنی کم و ستارههای قلابی استاندارد، روح دو راننده از جسمشون خداحافظی و از محل دور شده و بدنبال یک ریاضیدان برجسته برای پیداکردن زوایهی مناسب تصادف در خودروهای داخلی هستند
محمد
۱۵ بهمن ۱۴۰۰ما که سِر شدیم
❤Potus45❤
۱۵ بهمن ۱۴۰۰سیلورادو خیلی زیباست
ali(chevynova)
۱۵ بهمن ۱۴۰۰جنرال موتورز رسما ترکونده
تبریک به آمریکن بازها
viper
۱۵ بهمن ۱۴۰۰اقا علی جسارتا اشکال نداره پروفایلم رو علامت جی ام بذارم؟ چون دقیقا مثل پروفایل شما میشه
مرتضی
۱۶ بهمن ۱۴۰۰میتونی لوگوی جدیدشو بزاری مشکل پیش نیاد
مازیار
۱۵ بهمن ۱۴۰۰هامر یه آفرودر خیلی تواناست اما سیلورادو نه اونقدر
و شورولت در مجموع ملایم تر و مدرن تر بنظر میرسه
و برای مصارف عمومی معقول تره
هیچکس
۱۵ بهمن ۱۴۰۰ظاهر سیلورادو
پرفورمنس هامر
Jdm باز
۱۵ بهمن ۱۴۰۰هر دو خوبن
حمید
۱۵ بهمن ۱۴۰۰تنها ماشین برقی که واقعا دوست دارم داشته باشم ، هامر ولاغیر !
Aelegatus
۱۵ بهمن ۱۴۰۰از نظر من اینا الکتریکی هایی که باید باشن نمونه هایی مثل پورشه تایکان و هامرev یه شاهکارن به نظر من واقعا عالی هستن و موتور الکتریکی واقعا رو اینا درست استفاده شده ،،متاسفانه اسباب بازی برقی های ایلان ماسک جنبه عوام فریبی دارن تا خودرو ، یه سدان و یه شاسی بلند با قدرت بالای ۱۰۰۰اسب بخار رو میان با یه سوپر اسپرت ۵۰۰الی ۶۰۰اسبی توی خط مستقیم مقایسه میکنن و چون یه سدان به علت الکتریکی بود (۱۰۰۰اسب رو نمیگن) از یه سوپر اسپرت با سوخت فسیلی ۱۰۰سال پیش ! جلو زده پس به این دلیل درون سوز بدرد هیچی نمیخورد یه عده هم بلند میشن انگار وکیل قانونی اقای ماسکن ،خود دولت امریکا بهش توجه نمیکنه ولی دوستان از خودرو میکشن تو سود و مریخ جالبه سود تسلا یک سوم پورشه بوده میگن تسلا سود دهیش خیلی بالا بوده میان تعداد خودرو رو نمیدونم با کدوم منطق روی سود تقسیم میکنن !!!!واقعا من موندم ،،،دوستان متاسفانه بنده با اکانتم نمیتونم نظر بدم به علت اینکه به دوستان ایلان ماسک فن چند جا پاسخ دادم اکانتم رو مسدود کردن
mm-yarlou
۱۵ بهمن ۱۴۰۰هر دو خوبن
مثل همیشه منتظر پیک اپ الکتریکی رام هستم تا این بار رقابت سنتی ۳ پیک اپ پر طرفدار امریکایی یعنی سری اف سیلویرادو و رام ۱۵۰۰ رو در زمینه الکتریکی ببینم
امین
۱۵ بهمن ۱۴۰۰چقدر این سیلورادو خوشگله بدمصب
میثم
۱۵ بهمن ۱۴۰۰برای پیکاپ تراک با تکنولوژی فعلی باتریها، تمام الکتریکی توجیهی نداره
پلاگین هیبرید خیلی بهتره
Hamid
۱۵ بهمن ۱۴۰۰آمریکایی بی کیفیت و بیخود
MOHAMMAD.n.r
۱۵ بهمن ۱۴۰۰با برقی شدنشون مشکل دارم.
ولی اغلب کیفیت خوبی دارن در مقایسه با رقبا، غیر از تسلا
میثم
۱۵ بهمن ۱۴۰۰@Hamid
😂😂😂
دانگ فنگ ریچ چطوره؟ می پسندی؟
MOHAMMAD.n.r
۱۵ بهمن ۱۴۰۰طراحی به نسبت خوبی دارن،حداقل از سایبر بهترن، ولی در کل طراحی مدل های درونسوز رو بیشتر دوست دارم.