تاکسیهای بدون راننده و خودران کروز تاکنون توانستهاند بدون حضور راننده در پشت فرمان مسافت حدود ۱.۶ میلیون کیلومتری را بپیمایند!
طی هر یک متر توسط خودروهای خودران برای توسعهدهندگان چنین محصولاتی یک نشانه محکم از کارکرد صحیح تکنولوژی مورد اشاره است و فرصتی ارزشمند جهت جمعآوری دادهها به شمار میرود. به همین خاطر است که شرکت کروز اعلام میکند تاکسیهای خودرانش ۱.۶ میلیون کیلومتر را پیمودهاند تا یکی از بزرگترین دستاوردهای کمپانی یاد شده را رقم بزنند. سخنگوی کروز میگوید چنین مسافتی بدون حضور راننده پشت فرمان ثبت شده و البته بیشتر آن نیز در سانفرانسیسکو طی شده است.
اگر به خاطر داشته باشد کروز به عنوان زیر برند جنرال موتورز شروع به تست تاکسیهای بدون راننده خود در نوامبر ۲۰۲۱ کرد. کروز همچنین اولین شرکتی بود که مجوز توسعه خودران کمیسیون ویژه کالیفرنیا را به دست آورد و توانست روبوتاکسی های خود را راهاندازی کند. بر اساس اخبار منتشر شده، کروز تاکنون فقط ۱۰۰ خودرو را عملیاتی کرده است و به دنبال اضافه کردن ۵ هزار دستگاه دیگر به ناوگان خود خواهد بود. یکی از مهندسان ارشد کروز میگوید هر کیلومتر طی شده توسط تاکسیهای خودران شرکت پر از سناریوهای پیچیده و دادههای ارزشمند است. از آنجایی که خیابانهای سانفرانسیسکو معمولاً ترافیک زیادی دارند و عابران نیز از آنها عبور میکنند بنابراین کروز قادر بوده است دادههای ارزشمند زیادی را برای بهبود تکنولوژی خود جمعآوری کند. بهطور مثال میزان قرمز بودن چراغهای راهنمایی در سانفرانسیسکو ۴۶ برابر بیشتر از محیطهای خارج شهری بوده است.
کروز دادههای هر تاکسی خودران را راهی یک دستگاه یادگیری میکند تا میلیونها جایگشت سناریوهای واقعی را تولید کند. این امر باعث میشود تکنولوژی خودران موردبحث سناریوها را یاد بگیرد و سپس از آنها در فضای واقعی استفاده کند. مهندس کروز میگوید:
زمانی که شما اقدامی ایمنی را در نظر میگیرید، دستاوردهای تیم ما تمرکز اصلی را به خود معطوف میکند. در سالهای آینده میلیونها نفر از ساکنان آمریکا از تاکسیهای خودران استفاده خواهند کرد.
بیانیه کروز تقریباً یک ماه پس از آن منتشر میشود که مقامات سانفرانسیسکو با انتشار نامهای خطاب به رگلاتورهای کالیفرنیا خواستار کاهش سرعت گسترش برنامههای کروز و ویمو شدند. ظاهراً آنها خواهان درک بهتر خودروهای خودران در قدم اول شدهاند و نگرانیهایی درباره خطرات و اثرات توقفهای برنامهریزی شده و نشده خودروهای خودران در ترافیکهای شهری دارند. گفته میشود توقف خودروهای کروز و ویمو در خیابانهای سانفرانسیسکو باعث ایجاد ترافیکهای شدید شده است. مقامات شهری معتقدند این کمپانیها باید تکنولوژی خود را به شدت ارتقا ببخشند در غیر این صورت اعتماد عمومی به تکنولوژی خودران خدشهدار خواهد شد.
ممد ژانگولر
۸ اسفند ۱۴۰۱آفرین به اینجور طرحهای رفاهیی و آفرین به کارآفرینانی دنیارو گذاشتن رو دنده اتومات و به کارهای مهمترشون میرسن
Amiro
۸ اسفند ۱۴۰۱برای نیروی کار انسانی ارزش قائل هستن
🤍♥️🤍
Amiro
۸ اسفند ۱۴۰۱ولی خوب این اگه توی ایران میبود شنیدین یه ضرب المثل هست که میگه آشو با جاش بردن توی ایران این اتفاق واسش می افتاد 😂😂😂😂😂
🤍♥️🤍
ممد ژانگولر
۸ اسفند ۱۴۰۱باید ی آپشن ویژه بذارن روش تا یارو میخواد ماشین کش بره جریان برق فشار قوی فعال بشه بزنه لاکردارو نابود کنه 😂