مرحلهٔ یکچهارم نهایی، گروه شاسیبلندهای فول سایز لوکس، دوئل آخر
نتایج دوئل قبلی بین لینکلن نویگیتور و رنجروور
مجموع آراء: ۱۴۷۰
آراء رنجروور: ۸۱۱
آراء لینکلن: ۶۵۹
پیروز دوئل: رنجروور با کسب ۵۵ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ یکچهارم نهایی | |
مرسدس بنز GLS | کادیلاک اسکالید |
کادیلاک اسکالید | |
لینکلن نویگیتور | رنجروور |
رنجروور | |
جیامسی یوکان دنالی | بامو X7 |
؟ |
جیامسی یوکان دنالی
تاریخ معرفی: ژانویهٔ ۲۰۲۰
پلتفرم: T1XX جنرال موتورز
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۷.۹ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۸۴,۲۴۲ دستگاه
فروش ۳ ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۲۱,۲۹۶ دستگاه
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کابین جادار در هر سه ردیف صندلیها، پیشرانههای بنزینی و دیزلی، سواری راحت با سیستم تعلیق بادی انعطافپذیر، طراحی بیرونی جذاب
نقاط منفی: قیمت گرانتر از شورلت تاهو، مصرف سوخت بالای موتور بنزینی، ابعاد بزرگ که ممکن است هنگام پارک کردن مشکلساز شود
چکیده: نسل جدید یوکان خصوصاً در داخل با کابین جادارتر، نسبت به نسل قبلی پیشرفت قابلتوجهی داشته و برای کسانی که از مینیونها بیزار هستند اما به فضای زیادی برای حمل بار و سرنشین نیاز دارند، گزینهای عالی خواهد بود
بامو X7
تاریخ معرفی: اکتبر ۲۰۱۸
پلتفرم: CLAR بامو
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۵ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۷.۰ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۳,۰۴۶ دستگاه
فروش ۳ ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۶,۴۶۲ دستگاه
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: سواری راحت، پیشرانههای نرم و قدرتمند، شتاب خوب با هر پیشرانهای، کابین لوکس و ساکت و باکیفیت، تکنولوژیهای پیشرفته
نقاط منفی: کابین کوچکتر از رقبا با فضای محدود در ردیف سوم صندلیها، بادیرول خیلی زیاد خصوصاً در پیچها، طراحی بحثبرانگیز پس از فیسلیفت، تا شدن برقی صندلیها خیلی کُند انجام میشود
چکیده: با وجود محدودیت فضا در داخل، X7 یک شاسیبلند بزرگ و مجلل با پیشرانههای دلپذیر است و با اینکه بزرگترین محصول بامو محسوب میشود اما همچنان رانندگی راضیکنندهای دارد
مقایسهٔ مشخصات فنی
جیامسی یوکان دنالی | بامو X7 xDrive40i | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 | ۳.۰ لیتری I6 |
تنفس | طبیعی | توربوشارژ |
قدرت | ۴۲۰ اسب بخار | ۳۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۵ نیوتن متر | ۴۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب یا چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۰ ثانیه | ۵.۶ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۵ ثانیه | ۱۴.۲ ثانیه |
توقف از ۹۶ | ۳۷.۵ متر | ۳۳.۵ متر |
شتاب جانبی | ۰.۷۳ جی | ۰.۸۶ جی |
حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر/ساعت | ۲۰۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۴.۷ لیتر ترکیبی | ۱۰.۷ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۹۰ لیتر | ۸۳ لیتر |
وزن | ۲۷۲۵ کیلوگرم | ۲۵۰۸ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۳۶۰۰ کیلوگرم | ۲۷۰۰ کیلوگرم |
طول | ۵,۳۳۴ میلیمتر | ۵,۱۶۴ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۳,۰۷۱ میلیمتر | ۳,۱۰۴ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۷۲۰ لیتر | ۳۵۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۷ نفر | ۷ نفر |
قیمت | ۷۷,۸۰۰ دلار | ۷۵,۸۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
Carlover
۱ تیر ۱۴۰۱بی ام و
ولی این چه چراغاییه خدایی🤦🏻♂️
KSH
۱ تیر ۱۴۰۱تو x7 خوشگله ولی تو سری ۷ نه خیلی جالبه
Reza Waffen SS
۱ تیر ۱۴۰۱بیامو X7 انتخابمه
ممد ژانگولر
۱ تیر ۱۴۰۱با اینکه برای بی ام و الخصوص کیفیت و برندش احترام خاصی قاعلم
ولی پا رو قلبم نمیذارم و رای من
❤️حضرت دنعلی❤️
خواهد بود با افتخار
ابهت و زیبایی و قدرت ازش میچکه
نداریم رو دست حضرت دنعلی
JDM lover
۱ تیر ۱۴۰۱انتخابم gmc yukon دنالی هست
بخاطر قدرت بیشتر ، گشتاور بیشتر فضای داخلی بیشتر و مهمتر از همه طراحی فوق العاده جذاب و با ابهت و مردونه و همچنین حجم صندوق بار بیشتر
امیرمحمد
۱ تیر ۱۴۰۱قدرت بیشتری که درست منتقل نمیشه هدر میره به چه دردرمیخوره بی ام و با ۸۰ اسب بخار کمتر هم شتاب بهتری ارائه میده هم پرفومنس بهتری پس قطعا بی ام و بهتره
viper2
۱ تیر ۱۴۰۱هر روز تعمیرگاه .
Porsche 911
۱ تیر ۱۴۰۱هر روز پمپ بنزین
viper2
۱ تیر ۱۴۰۱روی نفت خوابیدم
سپهر
۱ تیر ۱۴۰۱داداش این چه حرفیه هر روز تعمیرگاه؟!در مورد محبوب ترین برند لوکس دنیا داری صحبت میکنی نه پراید…تازه پرایدم هر روز در تعمیرگاه نیست!
Reza Waffen SS
۲ تیر ۱۴۰۱حرفاتون فقط جنبه فان داره
JDM lover
۱ تیر ۱۴۰۱حدود ۲۰۰ کیلو سنگین تره و احتمالا مثل اکثر امریکایی ها ایرودینامیک چندان خوبی نداره
ارین صاحب جمعی
۱ تیر ۱۴۰۱یک پیشنهاد دارم مستر viper اگر رو نفت خوابیدی پس چرا قیمت نفت و بنزین تو امریکا داره رکورد میزنه رو دزدی خوابیدین نه رو نفت
Carbonado Aventador
۱ تیر ۱۴۰۱ظرفیت بکسلش نزدیک به ۱ تن بیشتره..
فضای داخلی و صندوق دنالی بی نظیره..
و اون موتور تنفس طبیعی با قدرت و گشتاور بیشتر تو سربالایی ها و جاده های کوهستانی قطعا خیلی به کارش میاد..
مقایسه لامبورگینی با فراری نیست که بگیم کدومش صفر تا صدش کمتره پس اون بهتره..
اینجا قدرت استقامت و ظرفیت بار و راحتی مطرحه..
که قطعا تو همشون یوکان سرتره!!
آمار فروش هم همینو میگه
JDM lover
۲ تیر ۱۴۰۱دقیقا 👍👌
پارسا
۱ تیر ۱۴۰۱قدرت بیشتر که چی بشه . ۴ لیتر بیشتر میخوره آخرم شتابش کمتر بدتر همه قیمت بیشتر مطمئنم بی ام و چالاک تر هست
Sina
۱ تیر ۱۴۰۱قطعا ب ام و یه برند معتبرتر چشم گیرتر و دوست داشتنی تره تکنولوژی بیشتر کیفیت بالاتر سواری لذت بخش تر و خلاصه همهجوره برتره
ولی برای من عشق شاسی بلندو طبیعت گردی و مسافرت هیچکدوم از پارامترهای اولیه یک شاسی بلند یعنی بدنه و شاسی جدا قابلیت و تکنولوژی های قوی آفرود و موتور تنفس طبیعی و فضای زیاد رو نداره
واسه همین برای من x7 و امثالهم با یک سدان هیچفرقی ندارن
پس من جمس یوکان رو بر میدارم
قاطر فروش
۱ تیر ۱۴۰۱ادم با ماشین 80 هزار دلاری نمیره تو کوه و بیابون
Sina
۱ تیر ۱۴۰۱داداش توی مسافرتو گردش احتمال هر جاده ای رو باید داشت واسه همین ماشینی باید داشت که دلت قرص باشه
نگفتم مثل رانگلر روبیکان از صخره بره بالا ولی مطمئنآ یوکان واسه جاده های پر دست انداز و دور افتاده و چاله چوله و جاده های گلی آفرودی گزینه مطمئن تریه
قاطر فروش
۱ تیر ۱۴۰۱بی ام و بهتره ها ولی این چ ریختیه خدایی
GMA
۱ تیر ۱۴۰۱انتخابم BMW قبل از فیس لیفت فاجعه آمیز هست
ارین صاحب جمعی
۱ تیر ۱۴۰۱بی ام و بهتره ولی در داستان چرا دو تیکه زشت نیست بی ام و نیست اوندفعه هم گفتم بی ام و همه مارو به یک مدل طراحی عادت داد و وقتی که یک طرح دیگه میزنه خوب طبیعیه باهاش به مشکل بخوریم ولی از لحاظ اپشن و امکانات و کیفیت ساخت بازم قطعا بیمر
ارین صاحب جمعی
۱ تیر ۱۴۰۱بعد از لحاظ مهندسی فنی هم بی ام و بهتر نصف جی ام سی حجم داره اون ۶ این ۳ قدرت کمتری داره ولی شتابش بیشتره
viper2
۱ تیر ۱۴۰۱چه ربطی داره بی ام و وزنش کمتره
در ضمن شما فقط اختلاف حجمو نبین اختلاف ظریب تراکمم ببین . وگرنه برای جی ام گرفتن بیش از ۵۰۰ اسب از این موتور یه دستگرمیه سادس . بی ام و خیلی خیلی استهلاکش بعد از ۶ سال میره بالا . اینو من از صاحب های بی ام و شنیدم .
ارین صاحب جمعی
۱ تیر ۱۴۰۱عملا بی ام و هم مصرف کمتر هم آلایندگی کمتر هم قدرت کمتر هم گشتاور کمتر هم حجم کمتر ولی شتاب بیشتر هم ترمز بهتر
TML BN
۱ تیر ۱۴۰۱شتاب بهتر چون توربو ترمز بهتر چون وزنش کمتره
viper2
۱ تیر ۱۴۰۱استهلاک بیش از حد
TML BN
۱ تیر ۱۴۰۱من قطعا یک موتور V8 تنفس طبیعی رو به یک ۳ لیتری توربو ترجیح میدم و کنسول جی ام سی واقعا زیبا تره
احمدرضا
۱ تیر ۱۴۰۱حاضرم شرط ببندم بیشتر کسایی که به بی ام و رای دادن بخاطر اسم بی ام و هستش
وگرنه یوکان از همه لحاظ سرتره
مخصوصن طراحی که واقعا مهمه واسه آدم
چیه اون چراغا بی ام و
قبول دارم فنی و هندلینگ بی ام و حرف نداره ولی واقعا زشته
Erfan
۱ تیر ۱۴۰۱نه واقعا طراحی bmwسر تره مگر اینکه مردونگی بیشتر gmcمنظورتون باشه.
از لحاظ اندازه هم یه خانواده ۵نفره بیشتر از طول x7به نظرم نیاز ندارن اصلا.
البته همین x7اگر مشکی متالیک باشه خوراک مافیا گنگ بازیه😂
نوید AJ
۱ تیر ۱۴۰۱من ک از نزدیک دیدم.. داخل جی ام سی قطعاتی که تو ذوق بزنه و چیپ ب نظر بیاد زیاد ب کار رفته. بعد از 3 سال هم کهنه تر از ب ام و ب نظر میاد.
javadhy
۱ تیر ۱۴۰۱از نظر تکنولوژی بی ام و سرتره بی شک
در کل توی خیلی زمینه ها بی ام و بهتره ولی من با اون جلوپنجره بزرگ m3 m4 کنار اومدم و به نظرم قشنگه ولی با چراغ این ماشین اصلا نمیتونم کنار بیام
Gmc هم یه بار از نزدیک دیدم خیلی ابهت داره و غوله و به نظرم از نزدیک حتی از کادیلاکم خوف تره
Clean energy (سلام فرمانده)
۱ تیر ۱۴۰۱یوکان عالیه
و انتخابم
اما نمیدونم بشدت به بی ام و هم حس دارم
ولی یوکان
datsun
۱ تیر ۱۴۰۱X5 رو کش و قوس دادان شده x7 که فقط تو کلاس کراس فول بیان ناهمگونه واقعا جمس از لحاظ طراحی سر تره.
Clean energy (سلام فرمانده)
۱ تیر ۱۴۰۱مخالفم
من طراحیشو دوست دارم
هم جمس هم بی ام و
هر دو عالین
بی ام و زبان طراحیش حتی به نظرم باحال تره و به روز تره
ولی در چیز هایی که تو این کلاس مهمه یوکان سر تره
شاید اگه از نزدیک ببینم بگم بی ام و یا شایدم همون یوکان🤷♂️
سپهر
۱ تیر ۱۴۰۱اونماشین های ژاپنی هستن که طراحیشون ناهمگونه،ب ام و رو از نزدیک ببین بعد نظر بده
R@m!n
۱ تیر ۱۴۰۱بنظرم حضور یوکان اشتباهه و گرون ترین تریمش با تریم تقریبا پایه X7 و بقیه رقابت می کنه که اصلا بازار هدف دو ماشین هم متفاوت می کنه.
در کل X7 ماشین برتری هست اما یه کلاس بالاتر هست.
Amir Machine
۱ تیر ۱۴۰۱گرونترین تریم یوکان مدل جدید دنالی اولتیمیت با قیمت 95 هزار دلاریه که تقریباً میشه هم قیمت X7 M50i هشت سیلندر با قیمت 100 هزار دلاری
یوکان با تریم دنالی اولتیمیت کاملاً وارد قلمروی لوکسهای واقعی شده و حتی میتونه باعث دردسر اسکالید بشه
R@m!n
۱ تیر ۱۴۰۱درسته امیر جان اما کشش برندینگ نداره که به اسکلید و بقیه فشار بیاره. اگر تهدیدی برای اسکلید می شد الان جی ام از رو زمین محوش می کرد.
F
۱ تیر ۱۴۰۱اعداد ترمز ها فکر کنم اشتباه باشن، امکان نداره تو 33 متر با این جرم متوقف شن، ماشین های پرفورمنس به زور زیر 35 میاد ، حتماً اشتباهی شده، مطمئن هستم.
mahdi-es17
۱ تیر ۱۴۰۱با جلو پنجره بی ام و نمیتونم کنار بیام و اینکه موتوری که روی این ماشین هست استهلاک بالایی داره ولی موتور یوکان با کمی تقویت پرواز میکنه😁
پدرام
۱ تیر ۱۴۰۱با اینکه کیفیت ب ام و قطعا بالاتره اما فقط و فقط بخاطر جلو پنجره غیر قابل تحملش ، جی ام سی رو انتخاب می کنم!
یه سوال دارم از پدال این نقاط قوت و ضعف از خودتون هست یا ترجمه کردید؟
پدرام
۱ تیر ۱۴۰۱ببخشید منظورم چراغ ها بود اشتباه نوشتم جلو پنجره !
پارسا
۱ تیر ۱۴۰۱بی ام و بنده خدا به خاطر جلو پنجره بزرگ مسخره میشه ولی لکسوس و آئودی ۳ برابر این جلو پنجره دارن . حتی همین جمس جلوپنجرش خیلی بزرگ تره . تنها دلیل ایراد گرفتن از جلو پنجره ایکس ۷ عادت نداشتن به طراحی هست و بس
پدرام
۱ تیر ۱۴۰۱نه تو این مدل بحث جلو پنجره مطرح نیست تقریبا همگی با جلو پنجره X7 کنار اومدیم و همینطور خیلی از طرفداران در سراسر دنیا تو این فیس لیفت X7 چیزی که من باهاش مشکل دارم چراغ های دوتایی بسیار زشت شبیه ماشین های سیتروئن شده و نسخه قبلی خیلی بهتر بود
سپهر
۱ تیر ۱۴۰۱به این دلیله که ب ام و محبوب ترین برند لوکس دنیاست و حسوداش زیادن
دکتر
۱ تیر ۱۴۰۱همیشه گفتم و میگم،تو اس یو وی های فول سایز هیچ کس به پای امریکاییا نمیرسه،چون کارشونه،خبره این سبک هستن،خیلی از دوستانی که ب م و رو انتخاب کردن این دوتا رو از نزدیک ببینن مطمئنم نظرشون و عوض میکنن
Enayat
۱ تیر ۱۴۰۱مقایسه بی ام و ایکس هفت که یک خودرو کراس اور هست با این اس یو وی های «آمریکا پیما» چندان اصولی نیست، این یکی بیشتر شهری و ادای آفرود در میاره ! اون یکی اهل گشت و گذار در دل طبیعت، و از سر ناچاری به شهر ها میاد!
Mr Naftalin az roghan abad
۱ تیر ۱۴۰۱اقای دهقان این کابینی که از یوکان گذاشتی ماله پک آلتیمیت هستش که داره تازه وارد بازار میشه :)
آلمانی باز
۱۴ تیر ۱۴۰۱صد درصد bmw