مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه هفدهم، کراساوورهای فول سایز، دوئل اول
در مرحلهٔ نیمهنهایی سری رقابتهای خودرویی پدال به گروه کراساوورهای فول سایز رسیدیم. در این گروه هم مثل گروه کراساوورهای میان سایز در مرحلهٔ مقدماتی دوازده خودرو باهم به رقابت پرداختند که از بین آنها شش کراساوور فول سایز به مرحلهٔ یکچهارم نهایی رسیدند. از این تعداد نیز سه خودرو شامل فورد اکسپلورر، جیامسی آکادیا و مزدا CX-9 مستقیماً موفق به صعود به مرحلهٔ نیمهنهایی شدند درحالیکه تویوتا هایلندر هم بهعنوان خودرویی که با کمترین اختلاف شکست خورده بود به آنها ملحق شد تا تعداد شرکتکنندگان مرحلهٔ نیمهنهایی زوج شود. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ یکچهارم نهایی هم بین فورد اکسپلورر و شورلت تراورز برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین فورد اکسپلورر و شورلت تراورز
مجموع آراء: ۱۰۱۵
آراء فورد: ۶۱۵
آراء شورلت: ۴۰۰
پیروز دوئل: فورد اکسپلورر با کسب ۶۰ درصد از کل آراء
فورد اکسپلورر
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۹
پلتفرم: CD6 فورد
امتیاز از کارانددرایور: ۷.۵ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۷.۸ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۱۹,۸۷۱ دستگاه
فروش پنج ماه اول سال ۲۰۲۲ در آمریکا: ۸۳,۱۳۱ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: پنج ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: چهار ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: سواری نرم و راحت، صندلیهای راحت و بزرگ، گزینههای متنوع پیشرانه، کابین جادار با فضای کافی برای بار و سرنشینان
نقاط منفی: فضای تنگ صندلیهای ردیف سوم که فقط برای کودکان مناسب است، برخی متریال داخلی میتوانستند بهتر باشند، در تیپهای بالایی قیمت خیلی افزایش پیدا میکند، مصرف سوخت نهچندان خوب
چکیده: با کمی اغماض، اکسپلورر یک کراساوور تقریباً کمنقصی است و در این سگمنت شلوغ انتخاب کاربردی و راحتی برای خانوادهها محسوب میشود
جیامسی آکادیا
تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۶
پلتفرم: C1XX جنرال موتورز
امتیاز از کارانددرایور: ۵.۵ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۷.۱ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۵۹,۹۱۳ دستگاه
فروش پنج ماه اول سال ۲۰۲۲ در آمریکا: ۲۹,۷۷۶ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: پنج ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: چهار ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: ظاهر جذاب پیکاپ مانند، طراحی داخلی زیبا با صندلیهای راحت، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با کاربری آسان، فضای بار مناسب، پیشرانهٔ V6 پرقدرت، هندلینگ و سواری خوب
نقاط منفی: کیفیت متریال داخلی در حد قیمت نیست، فضای تنگ صندلیهای ردیف سوم، فضای بار اندک هنگام باز بودن هر سه ردیف صندلی، سیستمهای ایمنی استاندارد اندک در تیپهای پایه
چکیده: آکادیا بهعنوان یک خودروی خانوادگی وظیفهٔ خود را بهخوبی انجام میدهد اما خریداران میتوانند گزینههای بهتری را هم در بین رقبا پیدا کنند
مقایسهٔ مشخصات فنی
فورد اکسپلورر ST | جیامسی آکادیا دنالی | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری V6 | ۳.۶ لیتری V6 |
تنفس | توئین توربو | طبیعی |
قدرت | ۴۰۰ اسب بخار | ۳۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۶۲ نیوتن متر | ۳۶۷ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب یا چهارچرخ | جلو یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۲ ثانیه | ۶.۱ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۳.۸ ثانیه | ۱۴.۹ ثانیه |
شتاب جانبی | ۰.۸۶ جی | ۰.۸۵ جی |
توقف از ۱۱۰ | ۴۹.۱ متر | ۵۱.۸ متر |
حداکثر سرعت | ۲۳۵ کیلومتر/ساعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۱.۷ لیتر ترکیبی | ۱۱.۲ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۷۶ لیتر | ۷۲ لیتر |
وزن | ۲۲۰۱ کیلوگرم | ۱۹۹۵ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۲۵۴۰ کیلوگرم | ۱۸۰۰ کیلوگرم |
طول | ۵,۰۶۲ میلیمتر | ۴,۹۱۷ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۳,۰۲۵ میلیمتر | ۲,۸۵۷ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۵۱۰ لیتر | ۳۷۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۶ نفر | ۶ نفر |
قیمت موردبررسی | ۵۲,۷۵۵ دلار | ۴۹,۹۴۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
BMW
۴ مرداد ۱۴۰۱Ford
ایرانی.
۴ مرداد ۱۴۰۱فورد رو بیشتر میپسندم ندید و مقایسه نکرده میگم ولی انصاف نیست خودروی ۲۰۱۶ رو با خودروی ۲۰۱۹ مقایسه کنی مثل ایران نیست که خودرو ۳۰ سال تغیر نکنه و هرسال کیفیتشم کم بشه. اونجا هر سال کلی تغییر و نوآوری و رفع عیوبی که خودروداره انجام میدن. وگرنه رقیب هست که مردم نخرن.
Reza Waffen SS
۴ مرداد ۱۴۰۱جیامسی آکادیا
Mr Naftalin az roghan abad
۵ مرداد ۱۴۰۱فقط بخاطر ظاهرش؟
كارevol
۴ مرداد ۱۴۰۱فورد قطعا
AmirAli
۴ مرداد ۱۴۰۱فورد
mahdi-es17
۴ مرداد ۱۴۰۱قطعا فورد ولی با دیدنش یه حس کشده شدن اجباری دارم انگار به زور دو ترف ماشین گرفتن کشیدنه بزرگ تر شه
Clean energy (سلام فرمانده)
۴ مرداد ۱۴۰۱فورد از همه نظر بهتره
شتابش واقعا زیادتره! که زیاد قابل چشم پوشی نیست و ترمزشم بهتره
فضای بار بهتره
ماشین بزرگتری هم هست که تو این کلاس نیازه
ظرفیت بکسلم بیشتره
طراحی شم به نظرم بهتره
سواریشم نرم تره که بع نظرم نکته خوبیه
دلیل فروش ۲۱۹ هزارتایی شم همینان!
امیرشایان فرازی
۴ مرداد ۱۴۰۱چشم بسته فورد
JDM lover
۴ مرداد ۱۴۰۱مشخصه که اکسپلورر انتخاب بهتریه
امار فروشش هم خیلی بیشتره
بهنام
۴ مرداد ۱۴۰۱دوج تیزر ماسل کار الکتریکیشو منتشر کرد. من که لذت بردم از طراحیش .
Aboalfazl demon
۴ مرداد ۱۴۰۱کجاااااا
کجا منتشر کرد ؟
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۴ مرداد ۱۴۰۱طراحی بدنه جی ام سی بهتره و طراحی داخلی، ولی فنی فورد یک سر و گردن بالاتر انتخاب سخته ، باید بین طراحی خوب و فنی بهتر یکی رو انتخاب کنی .
کوشا
۴ مرداد ۱۴۰۱ظرفیت برند gmc خیلی بیشتر از اینه.. حس میکنم جنرال موتور کاملا این برند رو رها کرده.. البته هامر جدید خیلی خوب بود ولی همین آکادیا اگه نسل جدیدش بیاد و یکم رو طراحی داخلی وقت بذارن راحت میتونه با اکسپلورر سر شاخ بشه…
M83
۴ مرداد ۱۴۰۱میدونم فورد بهتره ولی ته دلم همیشه با لینکلن و جی ام سی و .. اینطوریا حال میکردم
پدرام
۴ مرداد ۱۴۰۱با اینکه اکسپلورر مشخصات بهتری داره اما رخ جی ام سی خیلی بهتره و آمریکایی بودنش از دور مشخصه
من تعجب می کنم این نسل جدید اکسپلورر باشه نسل قبلی انگار جدیدتره!!! عکسشو می ذارم
https://s6.uupload.ir/files/ford-explorer-2016-1600-05_5ylh.jpg
Yasin
۴ مرداد ۱۴۰۱بدون شک فورد
Mr Naftalin az roghan abad
۵ مرداد ۱۴۰۱فورد ماشین روزه مناسب تریه از نظرم از یک برند کاردرست هم بیرون اومده. ولی چرا هروقت میبینمش یاده رنج روور میوفتم😂😅🤣
جواد
۶ مرداد ۱۴۰۱بنظرم نمای جلوی سری جدید لندکروزر رو از GMC اکادیا الهام گرفتن