جنرال موتورزجی ام سیلندروور-رنجروور

دوئل جی‌ام‌سی هامر و رنجروور

مرحلهٔ مقدماتی، گروه شاسی‌بلندهای فول سایز لوکس، آخرین دوئل شانس مجدد

نتایج دوئل قبلی بین لکسس LX و جی‌ام‌سی یوکان دنالی

مجموع آراء: ۱۸۶۴

آراء جی‌ام‌سی: ۹۴۵

آراء لکسس: ۹۱۹

پیروز دوئل: جی‌ام‌سی یوکان دنالی با کسب ۵۱ درصد از کل آراء

 

دوئل‌های این گروه

کادیلاک اسکالید

لکسس LX

کادیلاک اسکالید

لینکلن نویگیتور

اینفینیتی QX80

لینکلن نویگیتور

مرسدس بنز GLS

رنجروور

مرسدس بنز GLS

ب‌ام‌و X7

جیپ گرند واگنییر

ب‌ام‌و X7

دوئل‌های شانس مجدد این گروه

جی‌ام‌سی یوکان دنالی

لکسس LX

جی‌ام‌سی یوکان دنالی

جی‌ام‌سی هامر

رنجروور

؟

جی‌ام‌سی هامر

تاریخ معرفی: آوریل ۲۰۲۱

پلت‌فرم: BT1 جنرال موتورز

امتیاز از کارانددرایور: ۸ از ۱۰

فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۹۹ دستگاه

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: قدرت و گشتاور عظیم، شتاب چشمگیر، فرمان پذیری چرخ‌های عقب که به مانور پذیری کمک می‌کند، سواری به‌طور شگفت‌آوری آرام، ظرفیت یدک کشی بالا، توانایی‌های آفرود قدرتمند

نقاط منفی: فرمان بی‌حس، برخی قطعات پلاستیکی ارزان‌قیمت در داخل که با قیمت خودرو مطابقت ندارند، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کُند

چکیده: این خودرو مثل اجدادش شاسی‌بلندی گستاخ و قدرتمند است و ثابت می‌کند هامر الکتریکی هنوز هم بسیار شبیه یک هامر است.

رنجروور

تاریخ معرفی: اکتبر ۲۰۲۱

پلت‌فرم: MLA-Flex جگوار-لندروور

امتیاز از کارانددرایور: ۹ از ۱۰

فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۴,۵۰۰ دستگاه

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: طراحی بیرونی ظریف و چشم‌نواز، کابین باشکوه و مجلل، مجموعه‌ای از پیشرانه‌های قدرتمند و نرم، فرمان گیری چرخ‌های عقب، ارائهٔ نسخه سه ردیفه، گزینه‌های فراوان برای تریم‌های داخلی

نقاط منفی: قیمت پایهٔ شش‌رقمی، فضای سر تنگ در صندلی‌های ردیف سوم، بادی‌رول زیاد، ارائهٔ نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی فقط در تیپ پایه

چکیده: نسل جدید رنجروور خودرویی زیبا، شیک، مجلل و به‌طورکلی تمام چیزی است که یک شاسی‌بلند لوکس پرچم‌دار باید باشد.

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

هامر ادیشن وان

رنجروور P530

پیشرانه الکتریکی سه موتوره ۴.۴ لیتری V8
تنفس توئین توربو
قدرت ۸۳۰ اسب بخار ۵۳۰ اسب بخار
گشتاور ۱۶۰۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۵ ثانیه ۴.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر/ساعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۳ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک/باطری ۲۰۰ کیلووات ساعت ۹۰ لیتر
برد ۴۸۰ کیلومتر
ظرفیت بکسل ۳۴۰۰ کیلوگرم ۳۷۰۰ کیلوگرم
طول ۵,۰۰۰ میلی‌متر ۵,۰۵۲ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۲۱۸ میلی‌متر ۲,۹۹۸ میلی‌متر
فاصله از زمین ۴۰ سانتی‌متر ۲۸ سانتی‌متر
زاویهٔ حمله ۴۹ درجه ۳۴ درجه
زاویهٔ فرار ۴۹ درجه ۲۹ درجه
حرکت در آب ۸۱ سانتی‌متر ۹۰ سانتی‌متر
دایرهٔ چرخش ۱۰.۸ متر ۱۰.۹ متر
حجم صندوق بار ۱۲۲۰ لیتر ۱۲۰۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۴ یا ۵ یا ۷ نفر
قیمت ۱۰۵,۵۹۵ دلار ۱۲۴,۱۵۰ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. Aboalfazl demon

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (519 ديدگاه)

    با احترام به همه رقبا
    این کلاس دست آمریکایی هاس
    به دلیل تنوع مدل
    و تنوع تریم ها

    موافقم 44
    مخالفم 64
    1. ممد ژانگولر

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (4128 ديدگاه)

      والا هر جفت این حضرات عالی هستن و شکی نیست

      ولی مقایسه و رای دادن به این دو حضرت کاملا اشتباهه چون‌یکی حذف میشه که نباید بشه

      ولی چاره‌نیست

      به نظرم جفتشون تو سگمنت خودشون فینالیستن

      یکی لوکس خیابان نورده با آفرود ضعیفتر

      یکی دیگه آفرود و اسپرته

      ولی من بخوام رای بدم چون آف رود بودن حس خیلی باحالیه و اینکه هامر واقعا با تمام ماشینای دنیا چه فنی چه طراحی متفاوته رای به هامر میدم

      هامر واقعا خاصه یکه تازه تا به امروز

      موافقم 40
      مخالفم 15
    2. Reza Waffen SS

      ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      جی‌ام‌سی هامر

      موافقم 19
      مخالفم 4
  2. Humer

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (299 ديدگاه)

    رنجروور پول کیفیت داخلی اش رو می گیره🥲
    ولی خدایی من به هامر رای میدم😇

    موافقم 54
    مخالفم 14
  3. Clean energy (صیانت!)

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    نمیدونم واقعا
    اما حداقل با توجه به مشخصات هامر بهتره

    موافقم 37
    مخالفم 18
  4. GMA

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    هامر بی نقص و عالیه ولی نه به اندازه ای که بتونی پادشاه SUV ها را مغلوب کنه

    موافقم 47
    مخالفم 12
  5. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    بعد تسلا مدل اس این هامر برقی واقعا جوری ساخته شده که اصلا بنزینی نبودنش عیب نیست.

    موافقم 23
    مخالفم 27
  6. حامد

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (831 ديدگاه)

    هر دو عالی هستن از هر نظر
    و بحث کاملا سلیقه ای هست
    واقعا نمیشه گفت این بهتر از اونه یا اون بهتر از اینه

    موافقم 13
    مخالفم 7
  7. فقط انگلستان

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1116 ديدگاه)

    انتخاب من رنجروور
    هامر یه جذبه خاصی داره.

    موافقم 21
    مخالفم 6
  8. Joker

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (602 ديدگاه)

    این مدل هامر هنوز تولید نشده و تازه فقط نسخه وانتش شروع به تولید شده که اونم تو یه کلاس دیگست،بعد پدال زده ۹۹ دستگاه تولید سه ماه اول!!! یه بچه سه ساله این روزا اطلاعاتش از پدال تو حوزه خودرو بالاتره،بعد طبق چه منطقی یه شاسی بلند برقی رو با یه شاسی بلند همه چی تمام فوق لوکس مقایسه کردی؟رنجروور رو باید با کولینان مقایسه کرد نه یه برقی که کابینش رو همش با پلاستیک بازیافتی پوشوندن،تو بحث آفرود هم محاله ممکنه این اسباب بازی گنده بتونه نزدیک به رنجروور سلطان این کلاس باشه،این ماشین فقط اسم هامر رو یدک میکشه وگرنه هیچ بویی از هامر سابق نبرده فقط یه شتاب اولیه داره که همه الکتریکی های دنیا اونم دارن و اگر همونم ازش بگیری مفت نمیرزه…

    موافقم 24
    مخالفم 39
    1. Mad.z.Max

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      حاجی حالا که پدال انقد بده، نیا خب، برو با یه خدافظی تنهاش بذار..

      موافقم 23
      مخالفم 14
    2. viper2

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      اسباب بازی گنده؟ . اسباب بازی گنده همون لمانی های پلاستیکی هستن که حجم موتورشون اندازه قوطی نوشابس و اصلا مردونه نیستن و خیلی هم گرون . فقط توصیه میکنم اونایی که میخوان با بی ام و برن اوت کنن نزدیک تعمیرگاه همچین کاری کنن تا نخوان پول جرثقیل بدن ….

      موافقم 4
      مخالفم 20
      1. HamiD

        ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (2464 ديدگاه)

        1. رنجروور آلمانی نیست/
        2. اسمی از بی ام و توی کامنت جوکر نیومده.
        3.ببخشید که آلمانی ها واسه زن ها ماشین میسازن و نه مرد ها! ماشین مردونه باید قدیمی و کهنه و پر مصرف و با هندلینگ نابود باشه درسته؟!
        4. پلاستیک به کار رفته توی محصولات آمریکایی بیشتره یا آلمانی و انگلیسی؟!
        5. میشه بفرمائید این هامر چقدر حجم موتور داره که شده مردونه؟! چون گویا مبنای ماشین بهتر در نظر شما حجم موتور هست!
        6. انجین وی 12 مک لارن اف وان ساخت بی ام و 6.1 لیتر حجم داره … البته که به گفته شما قوطی نوشابس!
        7. فکر میکنم شما آلمان رو با ژاپن اشتباه گرفتی !

        خب جدای از جواب به کامنت شما
        باید عرض کنم که …
        رقابت هامر و رنجروور!!!!
        عجب …
        چقدرم به هم ربط دارن!!!

        موافقم 17
        1. viper2

          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          خیلی تاثیر گذار بود .
          اصلا این دوتا . دوتا سبک‌متفاوت دارن دوتاشون عالی هستن . من این مدل رنجروور رو دیدم . موتورش هم ۵.۳ سوپرشارژر بود و بسیار کیفیت عالی ای داره . اما برای افرود هامر اینجا بهتره . هر چند هامر برترین نیست . و هر کدوم از این دوتا ماشین حسن هایی نسبت به هم دارن

          موافقم 4
          مخالفم 15
  9. پویا

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (486 ديدگاه)

    به عنوان یه امرکین فن به رنجروور رای دادم
    هامر اصلا درحد واندازه این ماشین نیست

    موافقم 22
    مخالفم 9
    1. Mad.z.Max

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      وای منم دقیقا همینطور. من با اینکه بدجور هامر قبلیا رو دوست داشتم، آمریکاییا رو دوست دارم، و طرفدار محصولات جگوار لندروور هم نیستم به اونصورت، بین اینا به رنجروور رای دادم
      این هامر خیلی غوله، ۲۰۰ کیلووااااااات باتری داره، بعد ۴۸۰ کیلومتر برد داره که واقعا زیاد نیست نسبت به حجم فضایی باتریش. بعد اینکه آفرودر برقی خیلی خیییییلی مسخرس، بابا یجا برقش تموم میشه قطعا 😂

      موافقم 17
      مخالفم 8
  10. javadhy

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (331 ديدگاه)

    رنجروور لوکس تر زیبا تر و به صرفه تر و راحت تر برای رانندگی از هامر زیاد خوشم نمیاد البته این پلتفرم و قیافه برای نسخه وانتش فوق العادس و به نظرم بهترین وانت الکتریکیه ولی این قیافه برای یه suv چشم نواز نیست

    موافقم 9
    مخالفم 6
  11. کامران

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (65 ديدگاه)

    با هامر و هاموی ارتشی میشه از رو رنجرور و تاریخچه ش رد شد

    موافقم 10
    مخالفم 27
  12. TML BN

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1059 ديدگاه)

    به نظرم درسته که این دوتا خودرو هر دو برقی اند ولی واقعا دوتا دنیا متفاوت‌اند

    موافقم 7
    مخالفم 7
    1. Mad.z.Max

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      هردو برقی نیستن اتفاقا!

      موافقم 10
      1. TML BN

        ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (1059 ديدگاه)

        وای راست میگی لنجرورو برقی نیست سوتی دادم ببخشید😐

        موافقم 12
        1. TML BN

          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (1059 ديدگاه)

          دوستان لطفا بخش اینکه نوشتم برقی ان رو نبینید😂😂

          موافقم 11
    2. Mad.z.Max

      ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      نه بابا سوتی چیه، حواست نبوده خب :))

  13. R@m!n

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    هامر اصلا در حد اندازه اسکلید و نویگیتور و رنجروور و… نیست.

    یه پیکاپ چهار تنی که باتری زیرش گذاشتن کجاش به اینا می خوره !!

    موافقم 19
    مخالفم 9
  14. یوسف

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1040 ديدگاه)

    با احترام به هامر….
    انتخاب من شاه شاهان…. رنجروره
    برای من اول طراحی و اطاق اهمیت داره

    موافقم 18
    مخالفم 7
  15. SS

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (812 ديدگاه)

    دوئل خنده داری هست. همین الان هامر داره حدود دو و نیم برابر قیمت کارخونه خرید و فروش میشه
    بازار رای داده کدوم بهتر هست

    موافقم 5
    مخالفم 10
  16. seyedjavad.mercedesbenz

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    به نظر من تنها دلیلی که میشه به هامر رای داد ، انتخاب احساسی هست چون با یه دو دو تای ساده متوجه میشید که هامر نه به خوبی قیمت و ادعاش آفرودر خوبیه ، نه به اندازه قیمتش لوکسه ، نه به اندازه قیمتش با کیفیته و نه به اندازه و قیمت و برقی بودنش پرفورمنس داره ، میتونین با یه مقایسه ساده با ریویان و لایتنینگ و اسکالید و رقبای آلمانی و رنجروور به این نتیجه برسین

    موافقم 10
    مخالفم 5
  17. Jdm باز

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    اصلا بنظرم مقایسه درستی نیس
    چون اصلا هامر هدفش لوکس بودن نیس ولی رنجروور پادشاه suv های لوکسه و کسی که دنبال شاسی بلند لوکس باشه وقتی پول رنجروور رو داشته باشه ، دیگه به هامر اصلا فک نمیکنه

    موافقم 4
    مخالفم 3
  18. RezaRs

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (297 ديدگاه)

    دو دنیای کاملا متفاوتن رای نمیدم حداقل اسکالید ev در اینده یه چیزی

    موافقم 3
    مخالفم 3
  19. Saman

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (186 ديدگاه)

    100% هامر. رنجروور اثبات کرده که بی کیفیتی و قابلیت اطمینان پائین کاملن در dna رنجروور موروثی هست و همیشه در ته لیست با لندروور و فیات همنشین هست (رنج آور= رنجروور) خخخخخخ

    موافقم 12
    مخالفم 14
  20. Taha Malek

    ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (916 ديدگاه)

    میدونم هامر خیلی ویژگی های جالبی ولی بنظرم هیچکدوم کاربردی نیست کاش به عنوان کانسپت میومد اون موقع جالب میشد
    از کیفیت کابینش بگذریم بحث آفرود، واقعا کسی هست با این ماشین بره آفرود. بیاید واقع بین باشیم . هامر ev ی ماشین نمایشیه برای افرادی مثل یوتیوبرا
    ولی برسیم به رنجروور یا بقول دوستان پادشاه suv های لوکس از کیفیت ساخت و آپشن بگیم هیچی کم نداره از آفرودش بگیم اگه کلارسونز فارم ببینید میفهمید که آفرودش یچیز نمایشی نیست و کاملا در یجایی مثل مزرعه کاربردیه البته خب اون نسل3 بود ومشکل اصلیش هم قابل اطمینان نبودنشه :)
    من به رنجروور رای دادم

    موافقم 5
    مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا