مرحلهٔ مقدماتی، گروه شاسیبلندهای فول سایز لوکس، اولین دوئل شانس مجدد
پیشازاین، دوئلهای گروه شاسیبلندهای فول سایز لوکس بهطور کامل برگزار شد که در این دوئلها چهار خودروی کادیلاک اسکالید، لینکلن نویگیتور، مرسدس بنز GLS و بامو X7 به مرحلهٔ بعدی صعود کردند و لکسوس LX، اینفینیتی QX80، رنجروور و جیپ گرند واگنییر هم حذف شدند. بااینحال، پس از برگزاری دوئلها، نسل جدید دو خودروی لکسوس LX و رنجروور با ویژگیهای کاملاً جدیدی معرفی شدند. به همین دلیل، ازآنجاییکه این دو شاسیبلند نسبت به نسلهای قبلی خود که در دوئلها حذف شدند بهبود و پیشرفت قابلتوجهی داشتهاند، تصمیم گرفتیم به هردوی آنها شانس مجددی بدهیم و نسل جدید آنها را در برابر رقبای جدیدی قرار دهیم.
نتایج دوئل قبلی بین بامو X7 و جیپ گرند واگنییر
مجموع آراء: ۱۷۳۶
آراء بامو: ۹۵۹
آراء جیپ: ۷۷۷
پیروز دوئل: بامو X7 با کسب ۵۵ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
کادیلاک اسکالید | لکسس LX |
کادیلاک اسکالید | |
لینکلن نویگیتور | اینفینیتی QX80 |
لینکلن نویگیتور | |
مرسدس بنز GLS | رنجروور |
مرسدس بنز GLS | |
بامو X7 | جیپ گرند واگنییر |
بامو X7 |
دوئلهای شانس مجدد این گروه | |
جیامسی یوکان دنالی | لکسس LX |
؟ | |
جیامسی هامر EV | رنجروور |
؟ |
جیامسی یوکان دنالی
تاریخ معرفی: ژانویهٔ ۲۰۲۰
پلتفرم: T1XX جنرال موتورز
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۸۴,۲۴۲ دستگاه
فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۲۱,۲۹۶ دستگاه
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کابین جادار در هر سه ردیف صندلیها، پیشرانههای متنوع، رفتار و پرفورمنس چشمگیر روی جاده
نقاط منفی: شورلت تاهو هم به همین اندازه خوب ولی کمی ارزانتر است، ابعاد خیلی بزرگ که ممکن است در هنگام پارک کردن مشکلساز شود، مصرف سوخت ناامیدکننده
چکیده: نسل جدید یوکان خصوصاً در داخل با کابین جادارتر، نسبت به نسل قبلی پیشرفت قابلتوجهی داشته و برای کسانی که از مینیونها بیزار هستند اما به فضای زیادی برای حمل بار و سرنشین نیاز دارند، گزینهای عالی خواهد بود
لکسس LX
تاریخ معرفی: اکتبر ۲۰۲۱
پلتفرم: TNGA-F تویوتا
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۳,۵۶۳ دستگاه
فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۵۵۸ دستگاه
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۶ سال یا ۱۱۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: تنوع بالای تیپها، پیشرانهٔ V6 توئین توربوی پیشرفته، کابین لوکستر نسبت به نسل قبلی
نقاط منفی: عدم ارائهٔ صندلیهای ردیف سوم بهصورت استاندارد، سواری خشن در مدل F Sport، در ظاهر به اندازۀ یک رنجروور لوکس و گران به نظر نمیرسد
چکیده: نسل جدید LX کممصرفتر و مطلوبتر از قبل شده و پکیج کلی مدرنتر آن باعث شده بهتر بتواند با رقبای گرانتر از خود به رقابت بپردازد
مقایسهٔ مشخصات فنی
یوکان دنالی | لکسس LX600 | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 | ۳.۵ لیتری V6 |
تنفس | طبیعی | توئین توربو |
قدرت | ۴۲۰ اسب بخار | ۴۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۵ نیوتن متر | ۶۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب یا چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۶.۰ ثانیه | ۶.۱ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۵ ثانیه | ۱۴.۶ ثانیه |
توقف از ۱۱۰ | ۵۵.۸ متر | ۵۹.۱ متر |
شتاب جانبی | ۰.۷۳ جی | ۰.۷۳ جی |
حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر/ساعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۴.۷ لیتر ترکیبی | ۱۲.۴ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۹۰ لیتر | ۸۰ لیتر |
وزن | ۲۷۲۵ کیلوگرم | ۲۶۷۵ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۳.۶ تن | ۳.۶ تن |
طول | ۵,۳۳۴ میلیمتر | ۵,۰۹۵ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۳,۰۷۱ میلیمتر | ۲,۸۵۰ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۷۲۵ تا ۲۰۵۵ لیتر | ۱۱۶۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۷ نفر | ۴ یا ۵ یا ۷ نفر |
قیمت | ۷۵,۱۹۵ دلار | ۸۸,۲۴۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
امیرحسین
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱اگه تو این سگمنت به دنبال ظرافت بودم انتخابم
احتمال داشت لکسوس میشد
اما جنبه های دیگه ای هست که باید توجه داشت به این خاطر رای من جی ام سی هست
با یه موتور تنفس طبیعی عالی
اما وزن سنگین این خودرو یکم اذیت کننده اس
که باعث میشه یکم سواری خشک تر نسبت به لکسوس داشته باشیم و هندلینگ جالبی نمی ده
ولی در کل یه ماشین خوش سفر برون شهری هست
کافر مقدس
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱تو اکثر سگمنت ها ماشین ها خیلی تفاوت شون جزیی شده و دیگه باید رفت دنبال سلیقه
از همین دوتا ماشین و رقباش میتونم چند ده تا قطعه نام ببرم که تولید کننده همه شون borgwarner هست
جالب اینکه هر دو این ماشین ها با کلی تاریخچه الان زیرسایه هیوندا پالیسید و کیا تلوراید قرار گرفتن
هیوندا و کیا سلیقه مشتری تو این سگمنت رو خوب سنجیدن به شدت درشون از المان ها و طراحیی هایی مثل GMC رویت میشه
فروش هیوندا و کیا تو این سگمنت وحشتناک داره زیاد میشه
Amir Machine
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱پالیسید و تلوراید چه ربطی به اینا دارن؟
این SUV فول سایز لوکسن اونا کراساوور
کراساوورهای 30 هزار دلاری کرهای رو با LX و یوکان 80 هزار دلاری مقایسه میکنی؟
رقیب پالیسید و تلوراید، شورلت تراورز و فورد اکسپلورر و تویوتا هایلندر هستن که تو فروش هیچکس به گردشون نمیرسه
Carlover
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱پالاسید و تلوراید تازه ٢ سال هستن معرفی شدن و اینقدر استقبال ازشون بالا بود که به تلوراید لقب سلوراید دادن و کیا مجبور شد ظرفین تولیدو ببره بالا! ماشینی که ٢ ساله کلا متولد شده و بتونه پارسال ٨٧ هزار تا تو این سگمنت رقابتی بفروشه عالی عملکرده،تو این سگمنت بالای ١٠ تا رقیب با سابقه بالای ٢٠ سال وجود داره که فروش مثلا پالاسید جزو ۴ تای اول بوده و رو به رشده
٢٠۶ sd
FTB
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱در خوب بودن پالیسید و تلوراید که شکی نیست
اما اصلا این دوتا با جی ام سی و لکسس توی یه کلاس نیستن که بخوان مقایسه شن
pooriya.bmw.germany
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱فقط مرسدس بنز GLS
فورد
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱چرا لکسس اینقدر فروشش کمه
GMA
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱چون تازه وارد بازار شده طبیعیه
Carlover
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱چه ربطی داشت! نسل قبلشم فروشش کمه.٣ هزارتا فروخت کلا اونطرف رقیبش ٨۶ هزار تا فروخت
FTB
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱کار لاور جون
نمیدونم چرا این بدبخت اینقدر فروشش کمه وگرنه فروش لکسس های دیگه رو دیدی دیگه
این یکم بد شانسه البته مردم فک نکنم دیگه از این گنده ها خوششون بیاد و برن سمت کراس اوور ها
GMA
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱بنظرم افزایش فروش خواهد داشت(البته نه خیلی زیاد) چون معمولا خودروهایی که وارد بازار میشن از همون اول فروش بالایی ندارن.
برای مثال نسل قبلی همین LX در سه ماه نخست سال ٢٠٢١، ۱,۳۴۰ دستگاه فروش داشته یعنی ٢.۵ برابر فروش سه ماه اول سال ٢٠٢١، بنظرم کمی که زمان بگذره بتونه نسبت به نسل قبل بیشتر بفروشه، مثلا نسل قبل سال ٢٠٢١، ۴,۵۱۲ دستگاه فروخته فکر کنم این نسل بتونه سالانه ۵۰٠٠ هزار دستگاه بفروشه البته نباید انتظار داشت در فروش با GMC رقابت کنه!
Iman99
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱چون تو بازار امریکا گزینه های خیلی بهتری هست که دیگه کسی تمایلی به این لکسس نداره گزینه هایی که از همه نظر بهترن خودروهای آلمانی و اروپایی و امریکایی مثل مرسدس و ب ام و و رنجروور و شورلت و فورد و لینکلن کادیلاک که از همه نظر خیلی بهتر هستن
Carlover
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱کابین جی ام سی خیلی جالبه،ترکیبی از طراحی کلاسیک و مدرن،مشخصات خوبی هم داره و فروشش هم به طرز عجیبی خیلی بیشتره! نسل جدید ال ایکس رو نمیپسندم،طراحی داخل با اون دوتا مانیتور که ربطی هم به هم ندارن هماهنگ بنظر نمیرسه،فیس عقب رو هم بنظرم نسل قبل خیلی ابهت بیشتری داشت.در کل نسل قبل رو ترجیح میدم بهش
یوکان
ممد ژانگولر
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱پدال دمت گرم رقابت بین این دو حضرت عشق
واقعا جفتشونو دوست دارم
بی نهایت عالی هستن
خیلی سخته رای دادن
ولی با توجه به موتور تنفس طبیعی و مردونه تری که حضرت دنعلی داره و همچنین طراحی زیباتر و کاربردی تر محبورم به این شاسی بلند زیبا رای بدم هر چند که حضرت لکسوس هم دل خیلیهارو برده و بی نظیره
Mad.z.Max
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱منتظر بودم کامنتت درمورد حضرت دنعلی رو ببینم :)) زیبا جادار مطمئن، جی ام سی یچیز دیگس واقعا، من نسل قبل یوکان رو از نزدیک دیدم، هیووووولاس، این که دیگه جای خودش
ممد ژانگولر
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱واقعا با ابهته 👌
제네시스
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱نمای بغل و عقب جی ام سی چقدر شبیه هیوندای پالیسید هست
net
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱خط سفید اطراف شیشه دربها دنالی که مثل هیوندای پالیسید به ستون شیشه عقب نرسیده بد هست.صفحه نمایش و کنسول دنالی قشنگتر از دو صفحه نمایش و خط نقره ای اطراف دنده و صفحه نمایش لکسوس هست.جلوپنجره و زیر چراغ جلو لکسوس که مسطح نیست بد شده.خط سفید اطراف شیشه دربها لکسوس در قسمت ستون شیشه عقب ضخامتش پهن تر شده بد هست.چراغ متصل عقب برای کراس اور و اس یو وی بد هست اگر چراغ عقب لکسوس متصل نبود و خطوط مشکی هم داخلش نبود و قرمز زرشکی بود قشنگتر میشد خطوط سفید و مشکی در چراغ عقب ماشینها بد هست
کافر مقدس
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱پالیسید شبیه اینه این از قدیم اینجوری بود و ادامه ش داد
datsun
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱اونها از آمریکاهای الگو برداری کردن
FTB
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱برعکس گفتی
پالیسید خوبه ولی همنطور که گفتم حس یه کادیلاکی رو بهت میگه که بمب تو موتورشه
حسین دهمرد
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱شاید تا صد هزار دلار هم نشه بهتر و کاملتر از جمس پیدا کرد.
mos
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱بخاطر علاقه کاربران سایت به احتمال زیاد یوکان رای میاره ولی خب اون ماشینی که با اختلاف بهتره کاملا مشخصه، کافی وارد جزئیات هم کدوم بشیم.
آرم@ن
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱علاقه مردم آمریکا چیه؟
مردم امریکا هم جزئیات رو ندیدن فکر کنم
حسین
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱مردم آمریکا اتفاقا خیلی خوب جزئیات رو می بینن واسه همین تویوتا پر فروش ترین برند غیر لوکس، لکسس هم با اختلاف خیلی زیاد بالاتر از تمام رقبای آمریکایی رتبه سوم پر فروش ترین لوکس ساز رو در همون آمریکا داره.
آرم@ن
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱فرار رو به جلو نکن زشته،داریم راجع به ال ایکس صحبت میکنیم الکی بحث رو نبر سمت بی ربط
ألبته قبل کرونا جایگاه لکسوس چیز دیگه ای بود حالا کرونا شد و یک سری برند ها توی تولید به مشکل برخوردن بخصوص آلمانی ها،که اونم تا یک سال دیگه درست میشه
فعلا ال ایکس رو ببین،زشته
Amir Machine
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱میشه وقتی تو آمار فروش یه مدل کم میارید پای کل برندها رو وسط نکشید؟
اصلا این دو موضوع چه ربطی به هم دارن؟
دوستمون مصطفی میگه اگه وارد جزئیات بشیم، لکسس با اختلاف بهتره، بعد داریم میبینیم که تو آمار فروش یوکان خیلی خیلی جلوتره
حالا این چه ربطی به آمار فروش کل تویوتا و لکسس داره؟ اینجا بحث سر دو مدل ماشین همکلاس و همقیمته که مدعی هستید یکیشون خیلی بهتره ولی آمار فروش چیز دیگه میگه، حتی اسکالید هم با وجود قیمت گرونتر از یوکان فروش خیلی بیشتری از LX داره
در ضمن، سال 2021 تسلا پرفروشترین برند لوکس بازار آمریکا بود!!
حسین
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱قبل کرونا جایگاه لکسوس بازم همین بود. نمیدونستی محض اطلاعت بگم سال های زیادی پر فروش ترین برند لوکس تو آمریکا هم بود بالاتر از بنز و بیمر. حالا برو آمار در بیار
حسین
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱بحث کم آوردن تو آمار فروش یه مدل نیست بحث اینه ک من دقیقا میدونم به چه هدفی اون کامنت ارسال شده واسه همینم جواب متناسبش دادم.
دوم اینکه من نگفتم لکسوس اول شده که شما میگین تسلا اول شده و البته من تسلا رو اصلا لوکس نمی بینم!!!!!
Amir Machine
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱من در جریان بحثی که شما با ایشون داشتید نیستم
دیدم گفتی فروش لکسس از همه رقبای آمریکایی بالاتره، گفتم تسلا پرفروشترین برند لوکس آمریکا شد، حالا اینکه تسلا اصلا برند لوکس حساب میشه یا نه بحثش جداس
اگه بخوایم قیمت رو ملاک قرار بدیم، تو حوزه لوکسها قرار میگیره، مدلهای S و X که خب قیمت خیلی بالایی دارن و قطعاً در دسته لوکسها قرار میگیرن
بریم سراغ مدل 3 بعنوان ارزونترین محصول تسلا، قیمتش از نزدیک 50 هزار دلار شروع میشه درحالیکه ارزونترن محصول لکسس مدل UX هست با قیمت پایه 35 هزارتا، مدل Y هم از حدود 60 هزارتا شروع میشه و برای مقایسه، شروع قیمت لکسس NX از 40 هزار دلاره
در مورد این دو ماشین هم من قطعاً LX رو رقیب قابل احترامی در این کلاس میدونم اما با اینکه با اختلاف از یوکان یا اسکالید بهتره موافق نیستم، نسل جدید فول سایزهای GM پیشرفتها و بهبودهای خیلی زیادی داشتن و از لحاظ تکنولوژی هم چیزی کم ندارن، اگه بحث آفرود هم باشه که یوکان نسخه AT4 داره که تواناییهای مناسبی تو آفرود داره، هرچند که شاید به LX یا لندکروزر نرسه
مشکل فول سایزهای GM در حال حاضر بنظرم موتورهای قدیمی و پرمصرفه که البته همین موتورها هم بخاطر سادگی و کمخرجی برای خیلیها مزیت به حساب میان، به همین دلیل، نویگیتور با وجودی که شاید از اسکالید بهتر باشه اما تو فروش هرگز به پای کادیلاک نمیرسه که دلیل اصلیش نداشتن موتور V8 تنفس طبیعه
تو سه ماه اول امسال حتی گرند واگنیر هم از نویگیتور بیشتر فروخته!!
(ببخشید خیلی طولانی شد!)
Mad.z.Max
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱اولا بحث لکسوسه، دوما فروش لکسوس و باقی رو همینجا یه نگاه بندازی خیلی چیزا دستت میاد
mos
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱امیر جان میشه شما وقتی یه نفر یه چیزی میگه فوری جوش نیارید؟ خودت میدونی اکانت های فیک آرمان و کارلاور مربوط به اون بنده خدای کره ای فنه و باید مثل خودش جوابش رو داد.
تو این گروه دوئل بحث ماشین هم کلاس و هم قیمت نیست ۴ تا ماشین کاملا بی ربط به همدیگه انتخاب و مقایسه شدن و در نهایت بر اساس سلیقه کاربرها یه کدوم رای میاره.
رقیب مستقیم جیامسی یوکان دنالی تریم کپستون تویوتا سکویا هست که از نظر قیمت و خیلی موارد دیگه تو یک سطح قرار دارن (هر چند اونجا هم با یه مقایسه ساده کاملا مشخصه کدوم بهتره) نه LX600 که تو تریم های مشابه اختلاف قیمت حدود ۳۰-۴۰ هزار تایی با یوکان داره! حتی اینجا که بالاترین تریم یوکان با پایین تریم LX مقایسه شده اختلاف قیمت ۱۴ هزار دلاری وجود داره.
وقتی هم میگم وارد جزئیات بشیم منظورم جزئیات سیستم تعلیق، کیفیت ساخت و متریال، امکانات اون ماشین در زمینه راحتی و لوکس بودن و آفروده نه آمار فروش.
(ضمنأ من نگفتم با اختلاف از “اسکالید” بهتره اگه اینجا جای یوکان اسکالید با LX مقایسه میشد کاملا رقیب هم بودن و هر کدوم برتری های خودشون رو داشتن)
این آمار فروش ۳ هزار تایی هم که شده بهانه شماها برای تخریب این ماشین مربوط به LX570 چهارده سال پیشه نه LX600 که تازه دو هفته هست وارد نمایندگی ها شده و پیش فروشش در بازار جهانی تا ۴ سال بعد پر شده!
آرم@ن
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱جواب کسی که حتی آمار فروش هارو هم نداره اصلا نباید داد! آمار فروشا قبل کرونا خود پدال منتشرشون کرده! برو ببین بعد بگو جایگاهش همین بود
Mad.z.Max
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱داداش لکسوس و رنجروور یدور حذف شدن، اگه توجه کنی به جدول بالای صفحه، متوجه میشی که پدال داره سعی میکنه با هر سیستمی شده اینارو به بازی برگردونه. که بازم بعیده لکسوس حریف یوکان دنالی بشه
mos
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱😂 داداش دلیل دشمنی شما و رفقات با لکسس و مخصوصا رنجروور رو بدونم خوشحال میشم.
اینجا هم برام فرقی نداره کدوم رای میاره چون بیشتر سلایق کاربرا و تعداد فن های اون برند رو نشون میده تا برتری ماشین حالا اگه این رای گیری برای شماها خیلی اهمیت داره که هیچی حرفی نیست.😄
Mad.z.Max
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱دژمنی که کار من نیست، فقط گفتم دقت کنین، یدور حذف شدن اینا
mos
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱اونایی که حذف شدن نسل قبلی این ۲ تا ماشین بودن.
Amir Machine
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱والا من اگه میخواستم وقتی کسی چیزی میگه سریع جوش بیارم باید روزی هزارتا کامنت میذاشتم با این اوضاع قشنگ کامنتهای پدال!! همین دوست ژاپنی فنمون حسین بارها و بارها آمریکاییها رو نواخته ولی من خیلیاشو فقط خوندم و رد شدم!
ولی خود شما هم بنظرم تعصب بیجهتی نسبت به ژاپنیها و مخالفت با آمریکاییها دارید و تا حرف از این موضوع میشه سریع علیه آمریکاییها جبهه میگیرید، یه کم کوتاه بیاید و همه برتریها رو در ژاپنیها نبینید، والا بخدا آمریکاییها هم بیش از صد ساله دارن ماشین میسازن!
تو همین کامنت، برتری قاطع سکویا کپستون که هنوز تو بازار نیومد و بررسی نشده نسبت به یوکان دنالی غیر از موتور هیبریدی پیشرفته چیه؟ از کیفیت سواری عالی یوکان روی جاده خبر داری که همه جا ازش تعریف شده؟ از تعلیق بادی و تعلیق مستقل عقب با جدیدترین نسخه از کمکفنرهای مغناطیسی خبر داری؟ از توانایی آفرود مناسب تو نسخه AT4 چیزی میدونی؟ از کیفیت متریال داخلی که بشدت بهتر از قبل شده چطور؟ یا جاداری فوقالعاده کابین تو هر سه ردیف صندلی؟ بله تویوتا به قابلیت اطمینان مشهوره اما تو لیست بادوامترین ماشینها که چند وقت پیش تو همین پدال منتشر شد چندتا SUV فول سایز آمریکایی بود؟ بنظر من، تو دنیای امروزی، بین دو ماشین همکلاس از دو برند معتبر و باسابقه هرگز نمیشه با قاطعیت گفت یکیشون بهتره چون هرکدوم برتریهای خاص خودشونو دارن، حالا شما این قاطعیت رو از کجا آوردی نمیدونم، رو هوا که نمیشه حرف زد برادر وقتی هنوز هیچکس پشت فرمون سکویا ننشسته، این میشه همون تعصبی که گفتم
این آمار فروش رو هم میگی مال LX570 چهارده سال پیشه، باشه قبول، میریم سراغ آمار فروش سالهای قبل، نسل قبلی LX سال 2008 معرفی شد و فروش رو افزایش داد که از اون سال تا امروز، LX فروش بیشتری از سال 2008 نداشته، اون سال فروشش چقدر بود؟ 7900 تا، حالا فروش یوکان که نسل جدیدش سال 2006 به بازار اومده بود سال 2008 چقدر بود؟ 39 هزار تا که تازه خیلی کم شده بود و سال قبلش 63 هزار تا فروخته بود، حتی اسکالید هم سالهای 2007 و 2008 بترتیب 36 و 24 هزارتا فروخته
mos
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱به هر حال هر کسی یه علاقه و سلیقه ای داره ولی من هیچ وقت مثل بعضیا نگفتم فقط فلان کشور یا کمپانی مورد علاقم خوبه و بقیه بدن که شما به من میگی متعصب!
(((برتری قاطع سکویا کپستون که هنوز تو بازار نیومد و بررسی نشده نسبت به یوکان دنالی غیر از موتور هیبریدی پیشرفته چیه)))
سکویا همون تاندرا ست که جای قسمت بار پیکاپ ردیف سوم صندلی بهش اضافه کردن، درسته سکویا بررسی نشده ولی تاندرا ۶ ماهه عرضه شده و کامل بررسی شده و منم بخاطر علاقم به پیکاپ و SUVها بررسی های مختلف و نظرات خریداراش رو خوندم و در موردش اطلاع دارم پس میشه در موردشون حرف زد.
موتور هایبرید چیز کم اهمیتی نیست تو خیلی از پارامترها تاثیر میزاره و برتری ایجاد میکنه. مثلا مصرف سوخت که ۴ تا ۵ لیتر کمتر از موتور ۶.۲ لیتری یوکانه، همینطور گشتاور ۷۹۰ نیوتون متری رو کیفیت رانندگی و بکسل کردن تاثیر قابل توجهی میزاره.
سکویا هم آپشن تعلیق بادی داره و تو بخش سواری تفاوت خاصی با یوکان نداره شاید سواری یوکان بخاطر تعلیق مستقل عقب یکم بهتر باشه.
تو بخش آفرود هم تریم TRD Pro سکویا رقیب AT4X محسوب میشه.
TRD pro به سیستم تعلیق ۲.۵ اینچی فاکس به همراه ۱.۱ اینچ لیفت مجهزه و انواع سیستم های آفرود مثل کرال کنترل، سیستم A-trac که سیستم ترکشن کنترل مخصوص آفروده، سیستم MTS، قفل دیفرانسیل عقب و خیلی چیز های دیگه که حوصله گفتنش نیست رو داره.
اون طرف هم یوکان به دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی در عقب، سیستم Hill decent control و سپر کوتاه تر برای زاویه ورود بهتر مجهزه ولی واقعا نسبت به TRD pro که عملا یه لندکروزر با سایز بزرگتره کافی نیست!
بحث کیفیت متریال داخلی هم درسته تاهو و یوکان بهتر از نسل قبل شدن ولی همچنان در بعضی قسمت ها کم کاری شده این کم کاری نسبت به سکویا کپستون که از چرم سمی آنیلین یکسان با لکسس استفاده میکنه به چشم میاد.
ضمنا بحث تکنولوژی کابین هم هست که یوکان همچنان از سیستم اطلاعات سرگرمی قدیمی جنرالموتورز استفاده میکنه و عقب تر سکویاست.
شما هم لطفا برداشت اشتباه از حرف من نکن اگه من میگم سکویا بهتره به این معنی نیست که یوکان یا بقیه بد هستن این کلاس بشدت رقابتیه و همه ماشین خوبی عرضه میکنن، منم حرفی از دوام و قابلیت اطمینان هم نزدم که شما حرفش رو میکشی وسط.
شرایط LX600 با LX570 سال ۲۰۰۷ خیلی فرق میکنه، الان لندکروزر دیگه تو آمریکا عرضه نمیشه که باعث میشه خریدار های سابق لندکروزر و LX یکی بشن، قبلا LX فقط ۲ تا تریم داشت الان شده ۵ تا تریم که طیف بیشتری از خریدارها رو پوشش میده. همه اینها باعث میشه فروش به مقدار قابل توجهی بیشتر بشه. (البته اگه مشکل کمبود چیپ و قطعه بزاره)
ضمنا شما این موضوع رو هم در نظر بگیر آمریکایی ها تو این کلاس به محصولات داخلی خودشون بیشتر علاقه دارن و LX هم برای بازار جهانی ساخته شده و خیلی طبق سلیقه آمریکایی ها نیست طبیعیه فروشش تو آمریکا کمتر باشه.
As
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱کسی اگر گرند واگنییر رو دیده باشه اینا به چشم نمیاد البته من اینارو ندیدم ولی رنجروور . جیپ و x7 رو که دیدم جیپ زیباتر بود
Mf1
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱بدون شک gmc طراحیش عالیه یه سرگردن بالاتره نسبت به لکسوس و قیمتش کمتره پس بدون شک gm انتخاب بهتریه اگه لکسوس ۵۰ هزارتا ارزون تر بود ارزش خرید نداره وقتی رقیبان طراحی به این خوبی داره چرا لکسوس
ممد میر
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱طراحی خارجی لکسوس با طراحی داخلی جی ام سی
علی
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱آلمان فن ها ، واقعا که خودشونو مسخره میکنن !!! تو این کلاس ، مرسدس را برتر از رنجروور میدونن و بی ام و را برتر از جیپ!!! آخه بابا جون چرا اینقدر تعصب؟!!! به خدا نژاد ما با ژرمن ها فرق میکنه!!! اینقدر متعصب نباشین ، تعصب بی جا ، عقل را تعطیل میکنه!!!
دانیال_Surrey،England
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱وقتی یه نفر تو پست رنج روور میگه آلمانی ها و آئودی بهتر از رنج رووره و فقط رنج روور تبلیغه اونم با چندسال سابقه ی حضور در پدال،از بقیه چه انتظاری داری؟؟
حالا جالبه اینو تقریبا همه میدونن که سری ایکس رو کلا لندروور برای ب ام و ساخته و کلا فولکس و زیر مجموعش بابت سرقت تکنولوژی از لندروور باید حالا حالاها غرامت بدن.
کلا تا 1 ماه پیش 168 هزارتا ثبت سفارش برای jlr بوده که 40 هزارتاش برای دیفندر و 45 هزارتاش برای رنج رووره جدیده کلا بالای 80 درصد فروش گروه برای لندرووره.
با اومدن رنج روور اسپرت و نسخه هیبریدی رنج روور کلا تا پایان سال 2024 خوده لندروور میتونه به راحتی به رکورد فروش 300 هزارتایی برسه و حالا نسخه تمام الکتریکیش هم بماند.
..
..
البته این تعصب برای بعضی آمریکایی فن ها هم هست.
مثلا برای فرار از شکست میگن چون آمریکایی جادارتره پس رقیب نیستن و رنج روور فقط با خودش رقابت میکنه!!!
بعد همینا میان مدل اس پلید رو با سوپر اسپرتا مقایسه میکنن!!
واقعا این چند وقته پدال جای عجیبی شده.
javadhy
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱جی ام سی بهتره به نظرم حالاشاید یکم نسبت به لکسوس کمتر تکنولوژیک باشه ولی در کل از نظر ظاهر بیرونی و موتوری اصلا پایین تر نیست بلکه بهترم هست
viper2
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱روی چه حسابی به اندازه لکسوس تکنولوژی نداره؟
من خودم خیلی از لکسوس ها رو دوست دارم ولی به نظرم این ماشین توان رقابت نداره . چرا؟ چونکه مگه لوکس ترین اس یو وی تویوتا همین ماشین نیست؟ داره با جمس مقایسه میشه که اصلا فلسفش لوکس بودن نیست . لوکس ترین اس یو وی جنرال موتورز کادیلاک هست و خب قطعا اون بهتر از لوکس ترین اس یو وی تویوتا هست . اگر واقعا بخوایم دوتا پرچمدار ها رو بیاریم اینجوری میشه
لکسوس lx570
کادیلاک اسکالید
Mad.z.Max
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱بابا اسکالید توی همین گروه دوئل ها زد ال ایکس رو حذف کرد. حالا دوباره ورداشتن لندروور و ال ایکس رو زوری انداختن وسط! به جدول بالای همین صفحه دقت کنین..
Jdm باز
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱انتخابم با اختلاف خیلی کمی، جی ام سی یوکان هست
اگه اسکالید در برابر lx600 قرار میگرفت بنظرم بهتر بود
چون یوکان خیلی لوکس نیست، ولی کادیلاک کاملا لوکسه ، اونوقت شاهد رقابت جذابتری بودیم
ارین صاحب جمعی
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱آقا چرا انقدر سر کله هم میزنید منطقی و آروم باشید کیا تلوراید که بینظره و هزاران بار گفتم از تویوتا هایلوکس بهتره ولی این دوئل درباره لکسس یک برند لوکس هست نه کیا که اقتصادیه این از این دومن فروش کم لکسس بخاطر اینه که تازه اومده و کلا ماشین سایز بزرگ تو امریکا خیلی طرفدار داره ولی از نوع امریکایی اینم از این و در آخر کسی منکر این نیست که رنجوور از benz gls بهتره ولی واقعا بهتره ؟؟؟؟ برای این همه پول دو یا سه برابر بنز قیمتشه در صورتی که بنزم اصلا ازش کم نداره
ALIREZA
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱آقای دهقان آمار فروش GMC مربوط به سه ماهه ی اوله یا ماه اول ۲۰۲۲
امیر دهقان
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ممنون اصلاح شد
ALIREZA
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱تشکر از زحمات شما
پدرام
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱به نظرم شکوه و ابهت اس یووی در ساده و بی آلایش بودن هست نه زرق و برق های الکی که اصلا به این کلاس نمی خوره لکسس هر چقدر هم زور زده متفاوت باشه اما به نظرم تو این نسل طراحی جلو کاملا افت کرده
samurai
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ماشین باز ماشین شناس به لکسوس رای میده
پشت مانیتور نشینای متوهم به بقیه
Amir Machine
۸ اردیبهشت ۱۴۰۱آره دیگه
اون 85 هزار نفری که یوکان خریدن همهشون پشت مانیتور نیشن متوهم بودن، فقط اون 3500 نفری که لکسوس خریدن ماشین شناس بودن!!!
سپهر
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱اتفاقا ماشین باز کلا نه به لکسس رای میده نه لکسس سوار میشه،لکسس فقط برای افراد مسنی خوبه که هیچی از رانندگی نمیفهمن و فقط یه چی شنیدن و یاد گرفتن بگن هزینه نگهداری و استهلاک
مهدی
۹ اردیبهشت ۱۴۰۱واقعیت اینه که تراک ها و SUV های ژاپنی و آمریکایی با اختلاف بهترین های بازار هستن تو این مقایسه هم مشخصات تقریبا نزدیکه اما به شخصه شاید لکسوس رو برای دوام بیشتر بپسندم
Kato
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱قطعا لکسوس
به مدت گارانتی دقت شود
سواری و نرمی و… به کنار
بنانج
۶ مهر ۱۴۰۱گارانتی تو لکسوس تبلیغ الکیه ماشین ژاپنی را ۱۰۰۰ سال دیگه هم ازش کار بکشی چیزیش نمیشه
خوبی لکسوس همینه
من یه مدت تیگوان داشتم یه مدت xc90
تیگوان با اینکه کلاسش خیلی پایینتره و خیلی سطح پاینتر از ولوو است ولی خیلی بهتره
کیفیت ماشین شرکتی که سال میلیون ها ماشین میسازه
با شرکتی که سالی فقط چند هزار خودرو میسازه زمین تا آسمون فرق داره