جنرال موتورز

سایبر هامر، تبدیل هامر H1 به هیولای برقی با موتورهای تسلا!

یک شرکت آمریکایی با تجهیز هامر H1 به موتورها و باطری‌های تسلا، این شاسی‌بلند بزرگ را به خودرویی الکتریکی تبدیل کرده است که می‌تواند گزینهٔ بهتری نسبت به جی‌ام‌سی هامر EV جدید باشد.

اکثر کسانی که پشت فرمان جی‌ام‌سی هامر EV می‌نشینند، با احساس ترکیبی از حیرت و ناامیدی از آن خارج می‌شوند. این خودروی الکتریکی جذابی برای جلب‌توجه است که با زیاده‌روی خراب شده دقیقاً مثل هامر H1 که از آن الهام گرفته است. حال اما همان هامر H1 هم توسط شرکتی بنام «وسایل نقلیهٔ الکتریکی آمریکای شمالی» یا به‌طور مخفف NAEV الکتریکی شده و تقریباً از هر لحاظ بهتر از جی‌ام‌سی هامر جدید است.

هامر جدید با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت، ۴۰ سانتی‌متر فاصله از زمین و برد ادعایی ۶۱۰ کیلومتری، روی کاغذ مشخصات چشمگیری دارد ولی چنین اعدادی هزینه دارند که مهم‌ترین آن‌ باطری‌های عظیم ۲۰۵ کیلووات ساعتی است. این باطری‌ها به‌تنهایی ۱.۵ تن وزن دارند و وزن کلی ماشین را به بیش از ۴ تن می‌رسانند. چنین وزن عظیمی، به هندلینگ خودرو آسیب میزند و مصرف انرژی را افزایش می‌دهد تا جایی که هامر هرگز نمی‌تواند در دنیای واقعی به برد ادعایی دست پیدا کند.

هامر H1 الکتریکی NAEV که سایبر هامر نام دارد اما چنین مشکلی ندارد زیرا به‌مراتب سبک‌تر از هامر جدید است. به گفتهٔ این شرکت، سایبر هامر بسته به‌اندازهٔ باطری که بین ۷۵ تا ۱۵۰ کیلووات ساعت است، بین ۲ تا ۲.۷ تن وزن دارد. این باطری‌ها که از تسلا گرفته شده‌اند، مثل جی‌ام‌سی، در پایین شاسی نصب می‌شوند. سایبر هامر هم مثل همتای جدید خود به لطف موتورهای الکتریکی تسلا، ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارد و به لطف این نیرو در کمتر از ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

این موتورهای الکتریکی در کنار دیفرانسیل‌های قفل شونده و فاصلهٔ خیره‌کنندهٔ ۴۶ سانتی‌متری از زمین، توانایی‌های آفرود فوق‌العاده‌ای را برای سایبر هامر فراهم می‌کنند. علاوه بر این، هامر الکتریکی NAEV از برد مناسبی هم برخوردار است و با هر بار شارژ کامل باطری‌ها می‌تواند تا ۴۸۰ کیلومتر را طی کند. ازآنجایی‌که سایبر هامر قوای محرکهٔ خود را از تسلا گرفته است، از پورت‌های شارژ NACS استفاده می‌کند که امکان دسترسی به بزرگ‌ترین شبکهٔ شارژ آمریکا را به آن می‌دهد.

NAEV در داخل خودرو هم کابین کاملاً جدیدی را با نمایشگرهای لمسی آماده کرده است. سایبر هامر به‌طور کامل توسط این شرکت ساخته می‌شود و خریداران می‌توانند بدون ارائهٔ هامر H1 معمولی یکی نمونه از آن را سفارش دهند. بااین‌حال، علاقه‌مندان باید صبر کنند و حداقل ۹۹ هزار دلار بپردازند زیرا NAEV تنها ۱۸ دستگاه از سایبر هامر در سال آینده خواهد ساخت. البته این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ تولید خود را دو برابر کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. amir-mr

    ۲۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (405 ديدگاه)

    جالبه شده

    موافقم 10
  2. amir

    ۲۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (3689 ديدگاه)

    یه چیز تو مایه های سم های میتسوکا بود😅

    موافقم 2
    مخالفم 7
  3. amir

    ۲۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (3689 ديدگاه)

    ولی کلا هامر و هامووی چقدر قلمچماق بودن

    موافقم 11
  4. Enzo Ferrari 2008

    ۲۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    خیلی سنگین تر از قبل میشه

    موافقم 3
    مخالفم 1
  5. .Amir.

    ۲۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (63 ديدگاه)

    هم وزن پر کاه شده😂😂

  6. ab0lf4zl

    ۲۹ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (233 ديدگاه)

    پک باتری 205کیلووات 1/5تن وزنشه😲😲 واقعا فکر نمیکردم تا این حد سنگین باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا