جنرال موتورزفورد

فورد و جنرال موتورز تا سال 2025 تسلا را پشت سر می‌گذارند

با افزایش تولیدات رقبایی همچون جنرال موتورز و فورد احتمال دارد سهم ۷۰ درصدی کنونی تسلا از بازار خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ فقط به ۱۱ درصد برسد. این را جدیدترین پیش‌بینی بانک آمریکا می‌گوید. بر اساس تحقیقات جان مورفی تحلیلگر ارشد بانک آمریکا، دو غول خودروسازی دیترویت تا اواسط دهه جاری میلادی از تسلا سبقت خواهند گرفت و سهم هریک از آن‌ها از بازار الکتریکی‌ها به حدود ۱۵ درصد خواهد رسید. این پیش‌بینی به معنی افزایش حدود ۱۰ درصدی سهم هرکدام از این خودروسازان در مقایسه با مقطع فعلی بوده و انتظار می‌رود محصولات جدیدی همچون فورد F-150 لایتنینگ و شورولت سیلورادو الکتریکی این رشد را رقم بزنند.

مورفی معتقد است تسلا سلطه خود در بازار الکتریکی‌ها را به خاطر عدم گسترش سریع سبد محصولاتش در مقایسه با خودروسازان مطرح و با سابقه از دست خواهد داد. همچنین استارت آپ های جدید نیز در حال مجهز کردن خود به محصولات جدید هستند و میزان تولید را نیز افزایش می‌دهند. این تحلیلگر صنعت خودرو اظهار می‌دارد ایلان ماسک مدیرعامل تسلا در طول ۱۰ سال گذشته با رقابتی مواجه نبوده است و توانسته با جاروبرقی خود بازار را قبضه کند؛ اما این جاروبرقی حالا پر شده و در طول چند سال آینده هم محصولات بسیار خوبی روانه بازار خواهند شد.

تسلا چندین بار تولید سایبرتراک را به تعویق انداخته و نسل بعدی رودستر نیز با تأخیر قابل‌توجهی روبرو شده است. این خودروساز می‌گوید هم وانت الکتریکی و محصول اسپرتش از سال آینده وارد خط تولید خواهند شد.

مورفی می‌گوید:

ایلان ماسک به اندازه کافی سریع نبوده است. او غرور بسیار زیادی دارد و می‌گوید هیچ‌کسی به او نخواهد رسید و نخواهد توانست کارهایی را که خودش انجام داده انجام دهد.

مدیران فورد و جنرال موتورز برنامه‌های خود برای پیشی گرفتن از تسلا در دهه جاری میلادی را اعلام کرده‌اند. فورد تخمین زده ۲ میلیون خودروی الکتریکی را تا سال ۲۰۲۶ تولید خواهد کرد و جنرال موتورز نیز می‌گوید تا سال ۲۰۲۵ ظرفیت تولید بیش از ۲ میلیون خودروی الکتریکی را در آمریکای شمالی و چین خواهد داشت. پیش‌بینی‌های دیگر نیز نشان می‌دهند ۶۰ درصد خودروهای جدید تا سال ۲۰۲۶ دارای قوای محرکه الکتریکی یا هیبریدی خواهند بود و سهم خودروهای الکتریکی در آمریکا تا آن زمان به حداقل ۱۰ درصد خواهد رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. ارین صاحب جمعی

    ۱۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1104 ديدگاه)

    چه فولکس واگن چه جنرال موتورز تو سال ۲۰۲۴ آخرش ۲۰۲۵ از تسلا سبقت میگیرن فقط این وسط بین غول ها یک تویوتا میمونه که اونو نمیدونم کی سبقت میگیره اصلن میگیره یا نه

    موافقم 22
    مخالفم 9
    1. دکتر استاپ

      ۱۲ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (257 ديدگاه)

      همینو خودمون پارسال تو کامنت های پدال گفتیم راضی به زحمتشون نبودیم کارشناس بیارن😂

      موافقم 8
      مخالفم 13
    2. Ali

      ۱۲ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (88 ديدگاه)

      تویوتا که بنده خدا داره هنوز می خواد از هیدروژن یه چیزی در بیاره :)
      ولی من معتقدم همیشه به خطای پیش بینی هست اینکه یه طرف منفعل ببینیم. مثلا این دارن این کارا رو می کنن ولی تسلا فقط مشاهده گره
      در کیس چین و آمریکا هم همین طور
      همه می گن چین جلو می زنه
      برادر خوب آمریکا که نگاه نمی کنه
      اونا بیشتر از ما از چین و از خودشان خبر دارند قطعا برنامه های دارن که ما نمی دونیم
      در مورد نسلا هم همین طور
      خیلی پیش بینی ها بود که یه هفته دیگه ورشکسته میشه که خوب نشد انگار؛)
      باید این در نظر گرفت که سابقه یکی در پیش بینی چی بوده
      نمی شه هر کی بیاد یه چرتی بگه و وقتی اون محقق نشد پاسخ گو نباشه

      موافقم 5
      مخالفم 3
    3. TML BN

      ۱۲ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1059 ديدگاه)

      قطعا من خودم بار ها گفتم ولی یکی بره بزنه تو سر این ماسک هیچکس نمیتونه از من سبقت بگیره برو بابا

      موافقم 5
      مخالفم 3
  2. کیان

    ۱۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1491 ديدگاه)

    انصافا اینو یه امریکایی گفته، بنظرم نشون میده ماسک محبوبیتش بین کارشناسها و … پایین هست، یه جورایی همه دوس دارن انگار زمین بخوره و …
    برداشت من از متن این بود صرفا. و اینکه اگر درصدها رو خوب نگاه کنیم به برندهای دیگه هم درصد اختصاص داده شده ولی امارش پنهان هست

    موافقم 14
    مخالفم 7
    1. TML BN

      ۱۲ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1059 ديدگاه)

      بیبن شاید علتش این بود که ماسک یهوو به جا و مکان و قدرت رسید پولش نه اصلا نه
      ولی زحمتش مثلا کسی مثل بیلگتس و یا جابز اینها واقعا سختی کشیدن و شرایط عجیبی کشیدن ولی ایلان ماسک هم زحمت کشیده درس خونده ولی نه در حد اونا

      موافقم 4
      مخالفم 4
  3. Reza Waffen SS

    ۱۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    تنیجه بازی هر چی باشه پیروز میدان برقی ها خواهند بود .

    موافقم 12
    مخالفم 2
  4. بهزاد

    ۱۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2545 ديدگاه)

    اگه همینجوری پیش برسه ممکنه رقبا نسل دوم خودروهاشون را عرضه کنند در حالی که تسلا مدل ۳ وy و s وx با همین شمایل تولید بشن.
    فکر کنید سال ۲۰۲۸ شده و تسلا همینطور داره رکورد ۴۰۰ متر میزنه و دیگران بازارو قبضه کردن.
    همان زمان که تصمیم گرفت گیگافکتوری برلین رو بزنه معلوم بود آینده را خوب پیش بینی نکرده.
    رقبا سالهاست دارن از پایه خودشونو تطبیق میدن و در زمان مناسب سهمشون را از بازار بدست میارن.

    موافقم 11
    مخالفم 8
  5. محمد رستمی نژاد

    ۱۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (74 ديدگاه)

    از رودستر چه خبر؟
    قرار بود بیاد سال ۲۰۲۰.
    المیراژ همش میگفت توی درگ موتور ترند ۲۰۱۸ که سال ۲۰۲۰ رودستر میاد همه رو میبره😂
    والا پراید توقف تولید شد رودستر نیومده هنوز😂

    موافقم 7
    مخالفم 16
    1. HamiD

      ۱۲ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      انشاالله با کنار رفتن آریسان از خط تولید و تمایل بیشتر مردم به خرید خودروی اسپورت ، رودستر رو جایگزین آریسان میکنیم …

      موافقم 10
      مخالفم 4
    2. محمد

      ۱۲ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (1485 ديدگاه)

      از دوچرخه شما که باهاش ۱۰۰ کیلومتر سرعت رفتی چه خبر؟

  6. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    وقتی همه اینا رو خوده ایلان میدونه و پوز خند میزنه

    موافقم 8
    مخالفم 9
  7. محمد

    ۱۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    یه انتقادی که به ایلان ماسک همه کارشناسان دارن اینه که میخواد خودش شخصا همه پروژه ها رو ببره جلو ، خیلی ها بهش گفتن تسلا دیگه به بلوغ رسیده بذار هیئت مدیره یه رییس قابل براش انتخاب کنه و خودت تمرکزت رو اسپیس ایکس بذار

    موافقم 6
    مخالفم 1
  8. imperial

    ۱۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    سال 2015 و 2016 هم فورد جنرال موتورز و فولکس واگن میگفتن از تسلا جلو میزنیم تا 5 سال دیگه ، والا الان 2022 هستیم و من چیزی ندیدم.فعلا با توجه میزان سرمایه گذاری در خودروهای الکتریکی برندهای متفاوت(تا سال 2025 و 2030)کاملا مشخصه کی از کی سبقت خواهد گرفت…

    موافقم 3
    مخالفم 3
  9. Elmiraj

    ۱۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3188 ديدگاه)

    (( ایلان ماسک به اندازه کافی سریع نبوده است. او غرور بسیار زیادی دارد و می‌گوید هیچ‌کسی به او نخواهد رسید و نخواهد توانست کارهایی را که خودش انجام داده انجام دهد ))

    آنچه ماسک میگه هوش مصنوعی ، بازدهی ، نرم افزار ، تکنولوژی باتری و روش های انحصاری ساخت هست نه تعداد فروشی که برخی بزور زیاندهی میخوان بهش برسن !!!!!

    کارشناسی که فکر میکنه تعداد فروش ( که با مدل های چیپ و بی ارزش بدست میاد ) ملاکه ، نهایتا بدرد چوپونی میخوره….

    موافقم 7
    مخالفم 10
    1. Phonix

      ۱۲ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (336 ديدگاه)

      خداوندا شر متعصبین را از سر ما کم بگردان
      دوست خوبم اکثر شرکت های بزرگ یه گروه دارن متشکل از مهندسین و افرادی که اقتصاد و بازار یابی خوندن اونا برای شرکت سیاست گذاری میکنن ولی شاید برند تسلا نداره
      مثلا شما به بنز نگاه کن شرکت بنز ماشین ها عر از چندی در طراحیشون بازنگری میشه تا چهره بهتری داشته باشن و بعد از مدتی نسل ماشین عوض میشه ولی ما اینو کلا تو تسلا نمی بینیم برا خودش تویوتایه اصلا به ماشین هاش دست نمیزنه که این خوب نیست

      موافقم 2
      مخالفم 1
    2. امین

      ۱۳ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (657 ديدگاه)

      نخبگان همه اینجا جمع هستند. تسلا باید بیاد از کاربران پدال متخصص و کارشناس ببره ، این خارجی ها نمیفهم کارشناسی چیه. الکی گندش کردن . کار شناسسسس فقط المیراژ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا