با افزایش تولیدات رقبایی همچون جنرال موتورز و فورد احتمال دارد سهم ۷۰ درصدی کنونی تسلا از بازار خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ فقط به ۱۱ درصد برسد. این را جدیدترین پیشبینی بانک آمریکا میگوید. بر اساس تحقیقات جان مورفی تحلیلگر ارشد بانک آمریکا، دو غول خودروسازی دیترویت تا اواسط دهه جاری میلادی از تسلا سبقت خواهند گرفت و سهم هریک از آنها از بازار الکتریکیها به حدود ۱۵ درصد خواهد رسید. این پیشبینی به معنی افزایش حدود ۱۰ درصدی سهم هرکدام از این خودروسازان در مقایسه با مقطع فعلی بوده و انتظار میرود محصولات جدیدی همچون فورد F-150 لایتنینگ و شورولت سیلورادو الکتریکی این رشد را رقم بزنند.
مورفی معتقد است تسلا سلطه خود در بازار الکتریکیها را به خاطر عدم گسترش سریع سبد محصولاتش در مقایسه با خودروسازان مطرح و با سابقه از دست خواهد داد. همچنین استارت آپ های جدید نیز در حال مجهز کردن خود به محصولات جدید هستند و میزان تولید را نیز افزایش میدهند. این تحلیلگر صنعت خودرو اظهار میدارد ایلان ماسک مدیرعامل تسلا در طول ۱۰ سال گذشته با رقابتی مواجه نبوده است و توانسته با جاروبرقی خود بازار را قبضه کند؛ اما این جاروبرقی حالا پر شده و در طول چند سال آینده هم محصولات بسیار خوبی روانه بازار خواهند شد.
تسلا چندین بار تولید سایبرتراک را به تعویق انداخته و نسل بعدی رودستر نیز با تأخیر قابلتوجهی روبرو شده است. این خودروساز میگوید هم وانت الکتریکی و محصول اسپرتش از سال آینده وارد خط تولید خواهند شد.
مورفی میگوید:
ایلان ماسک به اندازه کافی سریع نبوده است. او غرور بسیار زیادی دارد و میگوید هیچکسی به او نخواهد رسید و نخواهد توانست کارهایی را که خودش انجام داده انجام دهد.
مدیران فورد و جنرال موتورز برنامههای خود برای پیشی گرفتن از تسلا در دهه جاری میلادی را اعلام کردهاند. فورد تخمین زده ۲ میلیون خودروی الکتریکی را تا سال ۲۰۲۶ تولید خواهد کرد و جنرال موتورز نیز میگوید تا سال ۲۰۲۵ ظرفیت تولید بیش از ۲ میلیون خودروی الکتریکی را در آمریکای شمالی و چین خواهد داشت. پیشبینیهای دیگر نیز نشان میدهند ۶۰ درصد خودروهای جدید تا سال ۲۰۲۶ دارای قوای محرکه الکتریکی یا هیبریدی خواهند بود و سهم خودروهای الکتریکی در آمریکا تا آن زمان به حداقل ۱۰ درصد خواهد رسید.
ارین صاحب جمعی
۱۲ تیر ۱۴۰۱چه فولکس واگن چه جنرال موتورز تو سال ۲۰۲۴ آخرش ۲۰۲۵ از تسلا سبقت میگیرن فقط این وسط بین غول ها یک تویوتا میمونه که اونو نمیدونم کی سبقت میگیره اصلن میگیره یا نه
دکتر استاپ
۱۲ تیر ۱۴۰۱همینو خودمون پارسال تو کامنت های پدال گفتیم راضی به زحمتشون نبودیم کارشناس بیارن😂
Ali
۱۲ تیر ۱۴۰۱تویوتا که بنده خدا داره هنوز می خواد از هیدروژن یه چیزی در بیاره :)
ولی من معتقدم همیشه به خطای پیش بینی هست اینکه یه طرف منفعل ببینیم. مثلا این دارن این کارا رو می کنن ولی تسلا فقط مشاهده گره
در کیس چین و آمریکا هم همین طور
همه می گن چین جلو می زنه
برادر خوب آمریکا که نگاه نمی کنه
اونا بیشتر از ما از چین و از خودشان خبر دارند قطعا برنامه های دارن که ما نمی دونیم
در مورد نسلا هم همین طور
خیلی پیش بینی ها بود که یه هفته دیگه ورشکسته میشه که خوب نشد انگار؛)
باید این در نظر گرفت که سابقه یکی در پیش بینی چی بوده
نمی شه هر کی بیاد یه چرتی بگه و وقتی اون محقق نشد پاسخ گو نباشه
TML BN
۱۲ تیر ۱۴۰۱قطعا من خودم بار ها گفتم ولی یکی بره بزنه تو سر این ماسک هیچکس نمیتونه از من سبقت بگیره برو بابا
کیان
۱۲ تیر ۱۴۰۱انصافا اینو یه امریکایی گفته، بنظرم نشون میده ماسک محبوبیتش بین کارشناسها و … پایین هست، یه جورایی همه دوس دارن انگار زمین بخوره و …
برداشت من از متن این بود صرفا. و اینکه اگر درصدها رو خوب نگاه کنیم به برندهای دیگه هم درصد اختصاص داده شده ولی امارش پنهان هست
TML BN
۱۲ تیر ۱۴۰۱بیبن شاید علتش این بود که ماسک یهوو به جا و مکان و قدرت رسید پولش نه اصلا نه
ولی زحمتش مثلا کسی مثل بیلگتس و یا جابز اینها واقعا سختی کشیدن و شرایط عجیبی کشیدن ولی ایلان ماسک هم زحمت کشیده درس خونده ولی نه در حد اونا
Reza Waffen SS
۱۲ تیر ۱۴۰۱تنیجه بازی هر چی باشه پیروز میدان برقی ها خواهند بود .
بهزاد
۱۲ تیر ۱۴۰۱اگه همینجوری پیش برسه ممکنه رقبا نسل دوم خودروهاشون را عرضه کنند در حالی که تسلا مدل ۳ وy و s وx با همین شمایل تولید بشن.
فکر کنید سال ۲۰۲۸ شده و تسلا همینطور داره رکورد ۴۰۰ متر میزنه و دیگران بازارو قبضه کردن.
همان زمان که تصمیم گرفت گیگافکتوری برلین رو بزنه معلوم بود آینده را خوب پیش بینی نکرده.
رقبا سالهاست دارن از پایه خودشونو تطبیق میدن و در زمان مناسب سهمشون را از بازار بدست میارن.
محمد رستمی نژاد
۱۲ تیر ۱۴۰۱از رودستر چه خبر؟
قرار بود بیاد سال ۲۰۲۰.
المیراژ همش میگفت توی درگ موتور ترند ۲۰۱۸ که سال ۲۰۲۰ رودستر میاد همه رو میبره😂
والا پراید توقف تولید شد رودستر نیومده هنوز😂
HamiD
۱۲ تیر ۱۴۰۱انشاالله با کنار رفتن آریسان از خط تولید و تمایل بیشتر مردم به خرید خودروی اسپورت ، رودستر رو جایگزین آریسان میکنیم …
محمد
۱۲ تیر ۱۴۰۱از دوچرخه شما که باهاش ۱۰۰ کیلومتر سرعت رفتی چه خبر؟
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۲ تیر ۱۴۰۱وقتی همه اینا رو خوده ایلان میدونه و پوز خند میزنه
محمد
۱۲ تیر ۱۴۰۱یه انتقادی که به ایلان ماسک همه کارشناسان دارن اینه که میخواد خودش شخصا همه پروژه ها رو ببره جلو ، خیلی ها بهش گفتن تسلا دیگه به بلوغ رسیده بذار هیئت مدیره یه رییس قابل براش انتخاب کنه و خودت تمرکزت رو اسپیس ایکس بذار
imperial
۱۲ تیر ۱۴۰۱سال 2015 و 2016 هم فورد جنرال موتورز و فولکس واگن میگفتن از تسلا جلو میزنیم تا 5 سال دیگه ، والا الان 2022 هستیم و من چیزی ندیدم.فعلا با توجه میزان سرمایه گذاری در خودروهای الکتریکی برندهای متفاوت(تا سال 2025 و 2030)کاملا مشخصه کی از کی سبقت خواهد گرفت…
Elmiraj
۱۲ تیر ۱۴۰۱(( ایلان ماسک به اندازه کافی سریع نبوده است. او غرور بسیار زیادی دارد و میگوید هیچکسی به او نخواهد رسید و نخواهد توانست کارهایی را که خودش انجام داده انجام دهد ))
آنچه ماسک میگه هوش مصنوعی ، بازدهی ، نرم افزار ، تکنولوژی باتری و روش های انحصاری ساخت هست نه تعداد فروشی که برخی بزور زیاندهی میخوان بهش برسن !!!!!
کارشناسی که فکر میکنه تعداد فروش ( که با مدل های چیپ و بی ارزش بدست میاد ) ملاکه ، نهایتا بدرد چوپونی میخوره….
Phonix
۱۲ تیر ۱۴۰۱خداوندا شر متعصبین را از سر ما کم بگردان
دوست خوبم اکثر شرکت های بزرگ یه گروه دارن متشکل از مهندسین و افرادی که اقتصاد و بازار یابی خوندن اونا برای شرکت سیاست گذاری میکنن ولی شاید برند تسلا نداره
مثلا شما به بنز نگاه کن شرکت بنز ماشین ها عر از چندی در طراحیشون بازنگری میشه تا چهره بهتری داشته باشن و بعد از مدتی نسل ماشین عوض میشه ولی ما اینو کلا تو تسلا نمی بینیم برا خودش تویوتایه اصلا به ماشین هاش دست نمیزنه که این خوب نیست
امین
۱۳ تیر ۱۴۰۱نخبگان همه اینجا جمع هستند. تسلا باید بیاد از کاربران پدال متخصص و کارشناس ببره ، این خارجی ها نمیفهم کارشناسی چیه. الکی گندش کردن . کار شناسسسس فقط المیراژ