با پدال همراه باشید تا تمام اختراعات و امکانات رفاهی که جنرال موتورز برای خودروهای ما به ارمغان آورده است را معرفی کنیم.
امپراطوری خودروسازی جنرال موتورز که برندهای مشهوری مثل کادیلاک، شورلت و بیوک را زیر چتر خود دارد، نهتنها دههها بزرگترین خودروساز جهان محسوب میشد بلکه یکی از خلاقترین خودروسازان تاریخ هم بهحساب میآید. این شرکت در طول تاریخ طولانی خود با اختراعات زیادی که در برندهای مختلف خود ارائه کرده، تأثیر بسیار پررنگی روی پیشرفت صنعت خودروسازی جهان داشته است؛ بنابراین، شاید بد نباشد یادآوری کنیم که جنرال موتورز برای جهان خودرو چه کرده است. ازاینرو، قصد داریم در ادامه تمام تکنولوژیها و اختراعاتی که جنرال موتورز اولین بار ارائه کرده و هرکدام از جهتی خودروها را به وسایل راحتتر و ایمنتری تبدیل کردهاند را مرور کنیم.
خودروی تولید انبوه: الدزمبیل سال ۱۹۰۱
همینجا به یک باور اشتباه پایان میدهیم. فورد مدل T اولین خودروی تولید انبوه جهان نیست. این اولین خودروی تولید انبوهی بود که در تعداد زیادی به فروش رسید و الدزمبیل Curved Dash اولین خودرویی بود که با استفاده از تکنیکهای تولید انبوه ساخته شد. از این خودرو بین سالهای ۱۹۰۱ تا ۱۹۰۷ تعداد ۱۹ هزار دستگاه تولید شد.
استارت برقی: کادیلاک سال ۱۹۱۲
روشن کردن پیشرانههای بنزینی با استفاده از هندل قدرت زیادی نیاز داشت و برای بانوان بسیار کار سختی بود و به همین دلیل، «کلارا فورد» همسر هنری فورد سالها از خودروی الکتریکی استفاده میکرد. بااینحال، کادیلاک که در سال ۱۹۰۹ به جنرال موتورز پیوست، برای اولین بار استارت برقی را ارائه کرد که با فشردن یک دکمه موتور را روشن میکرد. این اختراع بسیار مفیدی بود که بسرعت رقبا از روی آن تقلید کردند.
پیشرانهٔ V8: کادیلاک سال ۱۹۱۴
اختراع استارت برقی یک مشکل دیگر را هم حل کرد. روشن کردن یک پیشرانهٔ بزرگ با تعداد سیلندرهای زیاد با هندل بسیار سختتر از پیشرانههای کوچک بود و اختراع استارت برقی درها را به روی ساخت خودروهای بزرگتر و سریعتر باز کرد و بازهم کادیلاک اولین شرکتی بود که با ساخت اولین خودروی V8 این راه را آغاز کرد. فرهنگ خودروی آمریکا و حتی شاید جهان که بدون موتور V8 غیرقابلتصور است، از اینجا شروع شد. این یک پیشرانهٔ ۵.۱ لیتری V شکل بود که ۷۰ اسب بخار قدرت تولید و امکان رسیدن به سرعت ۱۰۵ کیلومتر بر ساعت را فراهم میکرد.
برفپاککن برقی: کادیلاک سال ۱۹۲۷
برفپاککنهایی که بهصورت دستی و یا با استفاده از خلأ کار میکردند در اوایل دههٔ ۱۹۰۰ در خودروها به کار گرفته شدند اما در سال ۱۹۲۶، «رابرت بوش» آلمانی اختراع برفپاککن برقی را به ثبت رساند و کادیلاک یک سال بعد آن را در خودروهای خود ارائه کرد اما این برفپاککنها قابلاعتماد نبودند و خیلی زود کنار رفتند تا اینکه در دههٔ ۴۰ دوباره بازگشتند.
گیربکس سینکرومش: کادیلاک سال ۱۹۲۸
تعویض دنده در خودروهای اولین کار بسیار سختی بود و به قدرت بدنی زیاد و همینطور هماهنگی دقیق دنده و کلاچ نیاز داشت. گیربکس سینکرومش اما که بهطور خودکار سرعت شفت ورودی را با سرعت چرخدندهٔ انتخاب شده هماهنگ میکرد، سروصدا و اصطکاک هنگام تعویض دنده را از بین برد و به پایه و اساس پیشرفتهای بعدی در گیربکس توسط جنرال موتورز تبدیل شد.
رادیوی خودرو: لاسال سال ۱۹۲۹
لاسال که از سال ۱۹۲۷ تا ۱۹۴۰ فعالیت میکرد، برند لوکسی بود که بالاتر از بیوک قرار میگرفت و توسط کادیلاک ایجاد شد. لاسال اولین خودروی تولیدی جهان را ارائه کرد که رادیو برای آن قابل سفارش بود. البته این رادیو در نمایندگی قبل از تحویل خودرو به خریدار نصب میشد، گران و بزرگ بود و تداخل سیگنال زیادی داشت اما جنرال موتور بهمرور برای بهبود آن تلاش کرد.
آزمایش تصادف: جنرال موتورز سال ۱۹۳۴
در دهههای ابتدایی اختراع خودرو، رانندگی کار بسیار خطرناکی بود و در سال ۱۹۳۴ در آمریکا به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، ۲۹ مرگ جادهای رخ میداد. به همین دلیل، جنرال موتورز اولین آزمایشات تصادف در صنعت خودروسازی را در تأسیسات آزمایشی میلفورد خود انجام داد. چنین آزمایشهایی بسرعت توسط رقبای جنرال موتورز تقلید شد و درنهایت قانونگذاران سراسر جهان سراغ آن رفتند.
گیربکس اتوماتیک: الدزمبیل سال ۱۹۳۹
با معرفی گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک هایدرومتیک الدزمبیل در سال ۱۹۳۹، رانندگان توانستند برای اولین بار بدون نیاز به تعویض دندهٔ دستی رانندگی کنند. این اختراع بسیار بزرگی توسط جنرال موتورز محسوب میشد زیرا گیربکس اتوماتیک بعد از جنگ جهانی دوم به گیربکس اصلی خودروها در آمریکا تبدیل شد.
چراغ راهنما: بیوک رودمستر سال ۱۹۳۹
در چند دههٔ اول پس از اختراع خودرو، رانندگان برای نشان دادن اینکه قصد پیچیدن به چپ یا راست را دارند، باید دست خود را از پنجره بیرون میآوردند. سپس با پیشرفت خودروها، قبل از جنگ جهانی دوم، چیزی بنام ترافیکاتور ابداع شد. این بازویی با نوار نارنجی بود که از کنار خودرو بیرون میآمد و برخی خودروسازان تا اوایل دههٔ ۶۰ همچنان از آن استفاده میکردند. سالها قبل از این اما در سال ۱۹۳۹، بیوک چراغهای چشمکزن قرمز را پشت خودروهای خود نصب کرد که بعداً چراغ راهنما نام گرفت.
نوربالای خودکار: الدزمبیل سال ۱۹۵۲
الدزمبیل در سال ۱۹۵۲ چراغهایی را معرفی کرد که بهطور خودکار کمنور میشدند. این تکنولوژی که چشم خودکار نام داشت، از طریق یک سنسور تشخیص نور که روی داشبورد نصب شده بود، هنگامیکه نور خودروهای روبرو را حس میکرد، بهطور خودکار نور چراغهای جلو را کاهش میداد. البته این سیستم ابتدا کارکرد بینقصی نداشت و به نورهای دیگری مثل بیلبوردهای تبلیغاتی هم واکنش نشان میداد. به همین دلیل، جنرال موتورز سیستم چشم خودکار را اصلاح و در خودروهای دیگری از بیوک، کادیلاک و پونتیاک ارائه کرد.
سیستم تعلیق بادی: کادیلاک سال ۱۹۵۷
سیستمی که حتی امروز هم فقط در لوکسترین خودروها وجود دارد را کادیلاک بیش از نیم قرن پیش در الدورادو بروگام ارائه کرد. این تعلیق سواری فوقالعاده نرمی را فراهم کرد و کنترل بدنه و هندلینگ را بهبود بخشید.
توربوشارژر: الدزمبیل سال ۱۹۶۲
الدزمبیل جتفایر اولین خودروی توربوشارژ تولیدی جهان بود. در این خودرو با افزودن یک توربوشارژر گرت به پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V8، قدرت با ۱۶ درصد افزایش به ۲۱۵ اسب بخار رسید و شتاب صفرتاصد را پنج ثانیه نسبت به نسخهٔ تنفس طبیعی بهبود بخشید. در همان زمان پیشرانهٔ شش سیلندر شورلت کورویر هم به توربوشارژر مجهز شد. بااینحال، موتورهای توربوی اولیه مشکلات زیادی داشتند و به همین دلیل جتفایر فقط دو سال و تنها در ۳,۷۶۵ دستگاه ساخته شد.
سیستم تهویه اتوماتیک: کادیلاک سال ۱۹۶۴
شرکت آمریکایی نش اولین کولر خودرو را در سال ۱۹۵۴ ارائه کرد و این آپشن بهسرعت به ویژگی ضروری برای خودروها در آمریکا تبدیل شد. جنرال موتورز نیز این سیستم را بهبود بخشید و اولین تهویهٔ اتوماتیک را در کادیلاک دویل ارائه کرد. حالا فقط کافی بود راننده دمای موردنظر خود را تنظیم کند تا همهچیز بهطور خودکار انجام شود.
گرمکن صندلی: کادیلاک فلیتوود سال ۱۹۶۵
«رابرت بالارد» از جنرال موتورز در سال ۱۹۵۱ اختراع گرمکن صندلی را به ثبت رساند اما ۱۵ سال طول کشید تا این تکنولوژی به یک خودروی تولیدی راه پیدا کند. در سال ۱۹۶۵، کادیلاک فلیتوود اولین خودرویی بود که به گرمکن صندلی مجهز شد. این ویژگی در قالب آپشنی با قیمت ۴۶۷ دلار (معادل ۴,۶۰۰ دلار امروز) ارائه شد.
سیستم کنترل کشش الکترونیکی: بیوک سال ۱۹۷۱
بیوک نسخهٔ اولیهٔ سیستم کنترل کشش امروزی را در ریویرا مدل ۱۹۷۱ با نام مکسترک ارائه کرد. این سیستم با استفاده از یک کامپیوتر ترانزیستوری، سرعت چرخش چرخهای جلو و عقب را مقایسه میکرد و زمانی که تشخیص میداد چرخهای عقب در حال هرزگردی هستند قدرت موتور را کاهش میداد.
ایربگ: جنرال موتورز سال ۱۹۷۳
مهندس «جان هتریک» در سال ۱۹۵۲ ایربگ را اختراع کرد اما تا دههٔ ۷۰ از آن در خودروها استفاده نشد. جنرال موتورز اولین شرکتی بود که در سال ۱۹۷۴ این تکنولوژی را در مدلهای فول سایز بیوک، کادیلاک و الدزمبیل ارائه کرد.
کامپیوتر سفری: کادیلاک سال ۱۹۷۸
اولین کامپیوتر سفری الکترونیکی در کادیلاک سویل ۱۹۷۸ ارائه شد و طیف وسیعی از اطلاعات مفید مثل مصرف سوخت لحظهای، میزان شعاع حرکتی خودرو با سوخت باقیمانده و زمان تخمینی رسیدن به مقصد را به نمایش درمیآورد.
سیستم غیرفعالسازی سیلندرها: کادیلاک سال ۱۹۸۰
به دلیل افزایش قیمت سوخت در دههٔ ۷۰، جنرال موتورز سراغ سیستم غیرفعالسازی سیلندرها رفت که سالها قبل اختراع شده اما به کار گرفته نشده بود. این سیستم در سال ۱۹۸۱ برای کل محصولات کادیلاک ارائه شد. این موتور V8-6-4 نام گرفت که نشان میداد میتواند با شش یا چهار سیلندر هم کار کند. هرچند به دلیل سیستمهای الکترونیکی ابتدایی آن دوران، این سیستم بهدرستی کار نمیکرد و پس از یک سال کنار گذاشته شد اما به ایجاد مسیر آینده کمک کرد.
هدآپ دیسپلی: الدزمبیل سال ۱۹۸۸
هدآپ دیسپلی ابتدا در صنعت هوانوردی به کار گرفته شد اما جنرال موتورز متوجه شد که این فناوری میتواند برای خودروها هم مفید باشد. به همین دلیل، شرکت آمریکایی یک هدآپ دیسپلی مخصوص خودرو را توسعه داد و ابتدا روی ۵۰ نمونه الدزمبیل کاتلاس سوپریم کانورتیبل ایندی ۵۰۰ پیس کار نصب و در اختیار خریداران خاصی قرار داده شد. سپس در سال ۱۹۹۰، هدآپ دیسپلی بهعنوان یک آپشن برای کاتلاس سوپریم ارائه شد. این سیستم سرعت خودرو را روی شیشهٔ جلو به نمایش درمیآورد.
برفپاککن خودکار: کادیلاک سال ۱۹۹۶
هرچند سیتروئن یک سیستم برفپاککن خودکار ابتدایی را در دههٔ ۷۰ معرفی کرده بود اما جنرال موتورز سیستمی کاملاً الکترونیکی را در سال ۱۹۹۶ برای کادیلاک دویل و الدورادو ارائه کرد. چند ماه بعد این تکنولوژی در اختیار بیوک هم قرار گرفت.
دوربین دید در شب: کادیلاک سال ۲۰۰۰
جنرال موتورز اولین خودروسازی بود که در سال ۲۰۰۰ از طریق همکاری با شرکت صنایع دفاعی ریتون سیستم دید در شب را در کادیلاک دوئل ارائه کرد. این سیستم از یک سنسور مادونقرمز برای نمایش اشیاء روی هدآپ دیسپلی خودرو استفاده میکرد. سیستم دید در شب هرچند آپشن گرانی با قیمت دو هزار دلار بود اما در سال اول عرضه ۷ هزار نفر آن را برای دویل سفارش دادند.
مهراد
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳این دیگه رسما داره از اصالت و ابداع و اختراعات پاره میشه لعنتی 😅
اونوقت بعضیا میگن بده !!
همچنین در اینجا واقعا جا داره بجای علی نوا بگم که ماشالا اصالت ماشالا آمریکن کارز و …
amir
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳دقیقا یه پست علی پسند از اوناش که یه پاراگراف ماشالا بنویسه
ولی بگذریم الدورادو بروگام و لاسال و ریویرا چقدر طراحیشون شیک و قشنگه
الدورادو رو حاضرم سال ها سوار شم
(Ali(chevynova
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳کادیلاک و اولدزموبیل به تنهایی برای اعتبار دادن به کل صنعت خودروسازی جهان کافین
فقط لیست اختراعات کادیلاک رو ببینید که خیلی هاش هنوز ذکر نشده
جومونگ
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳از سمت چپ دومین ماشین رو ببین
یاد جنسیس نمیفتی ؟ اصلنم کپی نکرده 😂
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/04/Cars-22.jpg
رضا
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳کی میگه جنرال موتورز بده!؟🥲
R@min
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳اولین موتور میل لنگ تخت به لیست باید اضافه کرد که صد سال پیش توسط کادیلاک ساخته شد.
samane
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ماشالا به پراید وانت
دمپایی ملی👍🏻
( سلام داداش چطوری سابق )
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳به نظرم برای این مقاله باید گفت ماشالله آمریکن کارز
( دوستان متعصب حمله نکنید همه خودرو ساز ها خوبن به جز ایران خودرو و سایپا )
(Ali(chevynova
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳کسی که سیل افتخارات امریکن جنرال موتورز رو ببینه و نتونه تحمل کنه متعصب نیست ، کم ذکاوته
تازه این مطلب فقط مربوط به اختراعاته جنرال موتورزه نه بخش انجینهای جی ام
یه تحقیق در مورد انجینهای دهه ۶۰ جنرال موتورز از قبیل ۴۰۹ شورولت و ۴۲۱ پونتیاک بکنید تا بخشی از قدرت مهندسی جنرال موتورز رو درک کنید
بهرام
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳بیشترین خلاقیتها برای دو چیز
۱- راحتی
۲- قدرت (وی۸ و توربو)
دقیقا فلسفه تولید کمپانی رو داره نشون میده
(Ali(chevynova
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳البته جی ام عزیز علاوه به راحتی و قدرت به یه نکته دیگه هم توجه داشته
زیبای…
برای نمونه کادیلاک الدورادو ۱۹۵۹
ترکیبی از قدرت ، زیبای و راحتی
amir
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳علی نظرت درباره ایمپریال لبارون۱۹۷۳ چیه؟
(Ali(chevynova
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳امپریال ۷۳ یدونه تهران هست
سرمه ای با موتور ۴۴۰
بزرگترین سدان دهه ۷۰ امریکاست
بسیار باوقار و زیبا
یه سیستم پیشرفته برای اون سال داره که وقتی تو شب ازش پیاده میشدی تا چند دقیقه چراغهاش روشن میموند تا سرنشینان جلوشون رو ببینن تو تاریکی
blackwing
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ایمپریال ۷۳ بزرگ ترین سدان نیست ، لبارون ۷۱ کشیده ترینه بعدش هم بیوک الکترا ۷۵ هستش
ALI A
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳جنرال موتورز با اختراعاتش خیلی باعث پیشرفت خودرو سازی دنیا شده…
(Ali(chevynova
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳تمام خودروسازان امریکا باعث پیشرفت خودروسازی در سطح جهان شدن
اختراعات پاکارد ، هادسون ، کرایسلر و فورد رو بررسی کنید متوجه میشید
🤡
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳چقد. همه ماشینا خوشگل بودن
و الان نسبت به قدیم از لحاظ طراحی پسرفت کردن منهای کادیلاک اسکالید و پیکاپ ها
مدل های جدید بیوک رو که میبینم گریم میگیره
𝐀𝐥𝐢
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳عجب اختراعاتی! ایندفعه واقعا باید گفت ماشاالله
(Ali(chevynova
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳همیشه در مواجه با امریکن کارز باید گفت ماشالاه
خودروسازی امریکا بخاطر گذشته در خشانش سبب شد چند مدل معدودی هم که جالب نبودن رو نادید گرفت
Taha Ayoobi
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳علی، اون مدل های معدود هم من دوست دارم.
پیام
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳فرق الدزاتوموبیل آنریکا و الدنگ اتوموبیل چین
amir
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳با این وضع نوشتنت بیشتر ضد تبلیغ بود
جومونگ
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳بلخره پدر محصولات جنسیس رو پیدا کردم
خیلی سخت بود از بس گزینه های متعددی میدیدم
اما موفق شدم
بیوک بنگال کانسپت ، سال ۲۰۰۱
https://www.chicagoautoshow.com/assets/1/24/TimelineMainDimension/2002CAS_BuickBengalConcept.jpg
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ماشاالله اصالت آمریکن کارز
amirboss
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳دنیا هنوز به کادیلاک بده کاره.
corvette
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳جنرال موتورز همیشه پر از مهندس خلاق و نخبه بود
اگر مدیران خوبی هم داشت
الان با اختلاف بهترین خودروساز دنیا بود
ولی امان از ضعف مدیریت
خصوصا در دهه۹۰ و ۲۰۰۰
(Ali(chevynova
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳همیشه گفتم
خدایگان جنرال موتورز باعث افتخار صنعت خودروسازیه
جنرال موتورز با سابقه ای که در گذشته از خودش نشون داد ثابت کرد که ۷۷ سال رتبه اولی در دنیا از لحاظ فروش الکی بدست نیومد
ماشالاه جنرال موتورز بخاطر ساخت الدورادو ۱۹۵۶
ماشالاه جنرال موتورز بخاطر ساخت بلر ۱۹۵۴
ماشالاه جنرال موتورز که کوروت zr1رو سال ۱۹۶۹ با قدرت ۵۸۰ اسب ساخت
و ماشالاه به جنرال موتورز که ۷۷ سال رتبه دار فروش در سطح جهان بود اونم با طیفی عظیم از اونواع زیرمجموعه ها با کلی تنوع محصول
Gm forever
blackwing
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳جنرال موتورز رنده کرد اختراعات ماشین رو !!
البته یه اختراع دیگه هم ثبت کردن که تو کادیلاک سلستیک داره استفاده میشه اینه که شما میتونی رنگ شیشه سقف و شیشه درها رو تغییر بدی ! یعنی دودی بشه و درصد دودی بودنش رو میتونی انتخاب کنی !
رضا
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳تو صنعت حرف اول رو آمریکا میزنه
𝓜𝓸𝓱𝓪𝓶𝓶𝓮𝓭 𝓐𝓵𝓲
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ایران خودرو و سایپا سال 2024تنضیم صندلی دستی
زیزیگولو
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳اول تا آخر اختراعات تاثیر گذار تو صنعت خودرو کار آمریکاییا بوده 👌👌 ………….. این روزا در بهتر و آسون تر شدن رانندگی توسط تکنولوژیای مدرن و ایمن شکی نیستش و مطمئناً تو سالای آینده تکنولوژیای خودرویی پیشرفت چشمگیرتری هم میکنن و رانندگی رو از این هم که هستش آسون تر میکنن درست مثل گوشیای موبایل جدیدو امروزی که کارایی بیشتری نسبت به گوشیای نوکیای قدیمی دارن و کارایی بیشتریم در آینده خواهند داشت
arash
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳با سلام ضمن برائت از سیاستهای امپریالیستی و کاپیتالیستی دولتهای ستمگر و ظالم آمریکا با دیدن پیشرفتهای روز افزون صنعت و صنعتگران آمریکایی و امکان رقابت رو در رو آنها با ژاپنیها و آلمانیها که در نهایت سبب میشود مصرف کننده آمریکایی محصولاتی برتر را مورد بهره برداری قرار دهد به بنده احساس غرور دست میدهد بخصوص پذیرفتن اصل رقابت و اصل اینکه اگر نتوانی به هر دلیلی محصولی مطلوب تولید کنی باید خداحافظی کنی و بروی … بازنشستگی و ورشکستگی برندهایی چون پنتیاک الدزمبیل ساترن مرکوری ایگل پلیموت هامر و … نشان میدهد که هیچ شوخی ای در کار نیست یک زمانی پنتیاک سمبل تولید مدرن ترین خودروهای عضلانی بوده ولی اکنون چون نتوانسته خود را در رقابت بازار حفظ کند باید بپذیرد شکست خورده و خداحافظی کند حال اگر ایران بود تا هزارها سال به تولید محصولات از رده خارج و بنجل ایران خودرو و سایپا با پیکان و پراید ادامه میدادند.
BMW
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳عجب مقاله باحالی🤠
حسن
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳امریکن کارز یعنی صفر تا صد خودروسازی دنیا
واقعا حیرت اور و اعجاب انگیزه
بنازم سطحا که وصله به ماه
سوشیانت
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ایول جنرال موتورز الدزمبیل بیوک و کادیلاک تازه این ها تمام اختراعاتشون نبود شورولت اولین شاسی بلند جهان بیوک اولین نمایشگر لمسی کادیلاک اولین شیشه نشکن و پدال خودرو رو اختراع کردند
Ali.JJJ
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳واقعا چی کار کرده این آمریکا. طرفداریت از آمریکایی ها رو تو چت اسب بخار دارم درک میکنم قشنگ 😁
(اونور Ali J هستم🙋♂️)
سوشیانت
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳به به سلام داداش خوش اومدی
Ali.JJJ
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳سلام چاکرتم ممنون😁
mehran
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳همه چیو این لعنتی به خودرو سازی اورده
nikan
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳بیاین قبول کنیم مرسدس و جنرالموتورز بیشترین خدمتو به دنیای زیبای خودرو ها کردن
حسن
۸ اردیبهشت ۱۴۰۳خیلی ریز داری بنز را میذاری کنار خداوندگار اتول
اما هرگز چنین نبوده و هرگز چنین نخواهد شد
بزرگوار بنز حتی تو رویاهای خودش هم نزدیک جنرال موتورز نیست
جنرال موتورز یعنی صفر تا صد خودرو
لیست نواوریهای بنز را ببین یه مشت چرندیات مضحک بیشتر نیست که برا خالی نبودن عریضه براش لیست کردن
بی خیال اسم 2
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳جالبه حالا همونا ماله جی ام بودن می شدن بهترین اختراعات ولی چون ماله مرسدس هستن می شن چرند
Taha Ayoobi
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳نیکان درسته که بنز بعد سال 2000 اختراعات خوبی داشت ولی به هیچ عنوان نمیتونی بذاریش کنار آمریکایی ها
18:45
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳شاه بیت و غزلی بود این مطلب.
ممنون از امیر عزیز بابت انتخاب بهترین مطالب.
خداییش محصولات الدزمبیل پادشاه خودروها بودن. حییییف نبود که ورشکست شده؟!!!!
بیشترین اختراعات صنعت خودروی آمریکا هم خیلی جالبه که در دستان همین کادیلاک و الدزمبیل بوده. 👍👍
Lamberto
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳در سال 1931، مهندس ایتالیایی Elio Trenta، ساکن Città della Pieve، اختراعی به نام تغییر خودکار سرعت پیشرونده ارائه کرد. ثبت اختراع این اختراع در سال 1931 در ایتالیا به ثبت رسید و توسط وزارت شرکت ها – اداره مالکیت معنوی به شماره 298415 صادر شد.
مهندس اختراع خود را به فیات ارائه کرد اما پس از تست و اثبات، شرکت تصمیم گرفت پروژه را کنار بگذارد. اول به این دلیل که گیربکس اتوماتیک عملکرد سرعت خودرو را کاهش می دهد، دوم اینکه مصرف سوخت را افزایش می دهد.
به ویژه، از دست دادن عملکرد جنبه ای بود که در آن زمان در ایتالیا احساس می شد. همه خودروسازان در واقع در یک نبرد دائمی برای سرعت کار کردند.
این پتنت در سال 1938 به یک خودروساز آمریکایی به نام “OLDSMOBILE” فروخته شد. در سال 1940، این شرکت طیف کاملی از خودروهای مجهز به سیستم “Hydradrive” را ارائه کرد که حاصل توسعه پروژه Elio Trenta بود.
تمام اختراعات به اروپا باز میگرده هنوزم خیلیا فکر میکنن آمریکایی یه نژاده و هر چی تو آمریکا تولید شده ذاتی مال همون قاره بوده
حسن
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳جعل تاریخ و دروغ پردازی را تمام کنید اخه اروپا ارزش اینهمه افاضات را نداره
پدر گیریبکس اتومات اسکار اچ بانکر امریکایی است
مخترع و صاحب ثبت اختراع گیریبکس اتومات آلفرد هورنر مونرو از کانادا است
اسکار اچ بانکر متولد آساتور سارافیان است. او در تاریخ 31 مه 1895 متولد و در ژانویه 1979 فوت کرد. او مخترع ارمنی آمریکایی گیربکس اتوماتیک بود. برخی او را “پدر گیربکس اتوماتیک” میدانند. وی به عنوان مخترع اولین گیربکس اتوماتیک شناخته میشود.
آلفرد هورنر مونرو، مهندس بخار کانادایی، اولین گیربکس اتوماتیک مهندسی شده را در سال 1921 طراحی کرد و آن را در سال 1923 ثبت اختراع کرد. او گیربکس اتوماتیک را با چهار دنده جلو و بدون دنده عقب یا پارکینگ ساخت و به جای مایع هیدرولیک از فشار هوا استفاده کرد.
مخترعان انتقال هیدرولیک برزیلی ان 1932
José Braz Araripe و Fernando Lehly Lemos مهندسان برزیلی هستند که برای اولین بار سیستم انتقال قدرت هیدرولیکی را اختراع کردند.
Lamberto
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳آخه بچه تو کی هستی که بخوایی راجب جعل تاریخ صحبت کنی جعل تاریخو برو بچ امریکن و قاره جدید و انگلیسیا همیشه انجام دادن که به نوعی ارزش کار آلمانی ها و ایتالیایی ها بیاد پایین. گیربکس اتومات تاریخچش قدیمی تر از دهه سیه خودم میدونم و یک مخترع نداشته تو میتونی راجب elio trenta بیست ساله بیشتر تحقیق کنی که حق اختراعش به جنرال موتورز فروخته شد تا اولین خودرو تولید انبوه با گیربکس اتومات واقعی و کاربردی تولید بشه تا قبل دهه سی گیربکس های اتومات کاربردی نبودن برای هیچ خودرویی و صرفا کانسپت بودن
بعدشم یک سریا هنوز نمیدونن ثبت حق اختراع در اداره ثبت اختراع اروپا و امریکا بسیار دردسرساز بود و حمایت دولتی و پرداخت عوارض و تنها نبودن بسیار تاثیر گذار بوده تا محصولتو میخاسی بین المللی معرفی کنی لزوما اسم های معروف مخترعان که ما میشناسیم مخترع های اولیه و اصلی نبودن مثل گراهام بل و یا کارل بنز (انریکو برناردی چند ماه زود تر در سال ۱۸۸۲ اولین انجین احتراق داخلی بنزینیو اختراع کرد و همینطور یکسال زود تر از بنز سه چرخ موتور دارشو ساخت)
حسن
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳در طول جنگ جهانی دوم جنرال موتورز تانک ها و تجهیزات نظامی را با گیربکس اتوماتیک هیدرولیک جدید که hydro-matic نام داشت ساخت. که توسط برزیلیها اختراع شده بود
یعنی اروپا زیر دین برزیلی هم هست اما خودش برا خودش کاری نکرد وجدانا انقد اروپا اروپا نکنید ملتهایی که از خودشون دفاع نکردن یا تسلیم میشدن یا به جون هم افتاده بودن داشتن همدیگه را مث سگ میکشتن اصلا ارزش حرف نداره چه برسه جعل واقعیات تاریخی علمی
Lamberto
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳لانچیا به خاطر بسیاری از نوآوری های خودرویی مشهور است. اینها شامل تتا 1913، که اولین خودروی تولیدی در اروپا بود که دارای یک سیستم الکتریکی کامل به عنوان تجهیزات استاندارد بود.[3] اولین خودرو با بدنه مونوکوک – لامبدا که از سال 1922 تا 1931 تولید شد، همچنین دارای سیستم تعلیق جلو مستقل “Sliding Pillar” بود که فنر و دمپر هیدرولیک را در یک واحد قرار می داد (و تا زمان تعویض آپیا در اکثر لانچیاهای تولیدی وجود داشت. در سال 1963). در سال 1948 اولین گیربکس 5 سرعته در یک خودروی تولیدی (سری 3 آردآ) نصب شد. لانچیا اولین موتور V6 تمام تولید را در 1950 Aurelia، [4] پس از آزمایشهای پیشرو در صنعت با تنظیمات موتور V8 و V12 به نمایش گذاشت. همچنین اولین شرکتی بود که موتور V4 تولید کرد. همچنین، لانچیا در استفاده از سیستم تعلیق مستقل در خودروهای تولیدی پیشگام بود، در دورانی که محورهای زنده برای هر دو محور جلو و عقب خودرو رایج بود. آنها همچنین گیربکس های عقب را توسعه دادند که در محدوده Aurelia و Flaminia نصب شدند. نوآوری، تلاش مداوم برای برتری، تثبیت کیفیت، پیچیدگی فرآیندهای ساخت و ساز و ماشین آلات قدیمی به این معنی است که همه خودروها اساساً باید دست ساز باشند. با وجود اشتراک اندک بین مدل های مختلف، هزینه تولید همچنان به طور گسترده افزایش می یابد، در حالی که تقاضا افزایش نمی یابد.
حسن
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳تلاش خوبیه اما بگو اختراع چوب و چرم که همه بدونن چی میگی
Lamberto
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳تو انقدر بهت فشار اومده حتی اسم بنز و لانچیا رو نمیخایی بشنوی و نواوری هاشونو داری زیر سوال میبری
اینا همه بخاطر اینه وقتی صحبت از پرفورمنس و بهترین خودروهای تاریخ بشه آمریکا جلوی اروپا هیچ جایگاهی نداره اون نعش کش های آمریکنی با همون اختراع های خودشونم ذاتشون تغییر پیدا نمیکنه
تو هنوز تاریخچه قاره آمریکارو نمیدونی یجوری داری از ظلم اروپایی ها حرف میزنی انگار آسیایی ها بودن که ایالت متحده رو ساختن آمریکا همون مهاجرای اروپاس منتهی بدون هیچ فرهنگ و هویتی
موتور بخار و توربین خوب شد در اروپا اختراع شد تا بوفالو کش های امریکایی بفهمن صنعت چیه
حکایت اون عکس تیم المپیاد ریاضی آمریکا شد که همگی چینی بودن
الان اولین پردازنده جهان و اولین راکتور هسته ای که توسط فاگین و فرمی اختراع شده چون این عملیات در آمریکا صورت گرفته باید اصلیت ایتالیایی خودشونو یادشون بره و اروپا کلا هویج حساب شه
خوبه بعد جنگ عین گداها ریختن اروپا و تمام مهندسارو غارت کردن
Taha Ayoobi
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ماشالا ماشالا بهش بگین…
عاباص
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳بیوک رایورا رو نشون ندادن که در دهه ۱۹۸۰ یا فکر کنم ۱۹۷۰ اولین نمایشگر لمسی رو اختراع کرد جاش خالی
ابوالفضل
۹ اردیبهشت ۱۴۰۳واقعا ماشاالله داره
خدماتی که تو صنعت خودروسازی کرده قابل انکار نیست
بسیار مقاله خوبی بود