مری بارا، مدیرعامل جنرال موتورز میگوید که با سرمایهگذاریهای جدید در زمینه تولید خودروی الکتریکی و باتری، این شرکت میتواند طی سالهای آینده تسلا را پشت سر بگذارد و پیشرو بخش خودروی برقی در بازار شود.
گفته میشود، جنرال موتورز سالهای زیادی است که درباره آینده روشن خودروهای برقی خود صحبت میکند، اگرچه هنوز چیزهای زیادی برای نشان دادن ندارد. به گفته مری بارا، مدیرعامل این خودروساز، همه چیز به سرعت در شرف پایان است و این شرکت بهزودی از تسلا پیشی میگیرد.
به گزارش insideevs، جنرال موتورز برنامههای بزرگی برای سرمایهگذاری در بخش خودروی الکتریکی دارد. هفته گذشته، این خودروساز اعلامیه مهمی را منتشر و اعلام کرد که بیش از ۷ میلیارد دلار برای افزایش تولید خودروهای الکتریکی و باتری در میشیگان در نظر گرفته است. مری بارا جزئیاتی را درباره اعلامیه اخیر این شرکت در CBS Mornings به اشتراک گذاشت و گفت:
ما میخواهیم در خودروهای برقی پیشرو باشیم.
مری بارا باید کاملاً چنین چیزهایی را بگوید و در واقع باید باور داشته باشد که این اهداف ممکن هستند. اگر او آیندهنگر و خوشبین نباشد، مشکل بزرگتری به وجود میآید. بارا همچنین چند بار گفته که مطمئن است جنرال موتورز میتواند از تسلا پیشی بگیرد. او تا آنجا پیش رفت که گفت جنرال موتورز چنین هدفی را تا اواسط دهه کنونی، یعنی سال ۲۰۲۵ محقق خواهد کرد.
بارا و جنرال موتورز به خوبی میدانند برای اینکه جلوی تسلا را بگیرند و آن شکست دهند، این خودروساز باید تلاشهای خود را در زمینه خودروهای الکتریکی به میزان درخورتوجهی گسترش دهد. علاوه بر این، جنرال موتورز به باتری نیاز دارد. سرمایهگذاری هنگفت جنرال موتورز روی پلتفرم آلتیوم (Ultium) و کارخانههای باتری آن جزئی از موفقیتهای آینده این شرکت خواهد بود. این خودروساز در نهایت دقیقاً همان کاری را انجام میدهد که برای تبدیل شدن به پیشروی بازار در این بخش لازم است.
اگر جنرال موتورز بتواند تلاشهای عظیم خود در زمینه خودروهای برقی را دنبال کرده و جدول زمانی خود را برآورده کند، یکی از پیشتازان در بازار خودروهای برقی خواهد بود. پشت سر گذاشتن تسلا تا سال ۲۰۲۵ هدفی عالی است و ازآنجاکه تسلا به رشد خود ادامه خواهد داد، جنرال موتورز باید گامهای مهمی برای رقابتی شدن بیشتر بردارد.
به گزارش اتوموتیو نیوز، تسلا در سال ۲۰۲۱ با سهم ۷۲ درصدی از بازار خودروهای برقی ایالات متحده، رتبه نخست را دراختیار داشت. این خودروساز در سال ۲۰۲۱ نزدیک به یک میلیون دستگاه خودروی الکتریکی فروخت و رشد ۵۰ درصدی را در سال آینده تخمین میزند. در مقاله اخیر CNBC درباره سرمایهگذاری جنرال موتورز آمده است:
هزینههای جدید بخشی از طرح جنرال موتورز برای افزایش ظرفیت تولید در آمریکای شمالی به منظور ساخت ۱ میلیون خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ است. جنرال موتورز پیشبینی کرده است که تا اواسط دهه میلادی بیش از ۱ میلیون خودروی برقی را در سراسر جهان بفروشد و از تسلا بهعنوان برترین شرکت آمریکایی در زمینه خودروهای الکتریکی پیشی بگیرد.
اگر تسلا نزدیک به ۱ میلیون دستگاه خودرو در سال ۲۰۲۱ فروخته و برنامههایی برای افزایش ۵۰ درصدی آن در سال ۲۰۲۲ داشته باشد، برنامه جنرال موتورز به منظور فروش ۱ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۵ احتمالاً برای پیشی گرفتن از تسلا کافی نخواهد بود. تولید تسلا در سال ۲۰۲۱ تنها از دو کارخانه حاصل شد. این برند اکنون خودروهای برقی را در کارخانه بزرگی در تگزاس تولید میکند و کارخانه جدید دیگر آن در نزدیکی برلین بهزودی افتتاح میشود.
حتی اگر رشد ۵۰ درصدی هر سال را از هماکنون تا سال ۲۰۲۵ یا هر رشد پیشبینیشدهای را در نظر نگیریم، ۱ میلیون خودروی الکتریکی جنرال موتورز در سال ۲۰۲۵ اساساً با وضعیت فعلی تسلا برابری میکند. آیا بارا و جنرال موتورز این شرایط را پیشبینی کردهاند؟ آیا آنها انتظار دارند فروش تسلا تا اواسط دهه کنونی بهشدت کاهش یابد؟
Silent
۱۳ بهمن ۱۴۰۰یکی از بزرگترین ویژگی های ماسک شخصیت چالشی این نابغه قرن هست! ماسک یک مدیر نابغه و خودساخته هست و این یکی مدیر کاغذی.
فعلا که دارید تووو خاک TESLA بازی می کنید پس سکوت.
Philipp
۱۳ بهمن ۱۴۰۰یکی از ویژگی های افراد خودساخته اینه که بهونه نمیارن
بلکه اشتباهشون رو تمام و کمال می پذیرن چون میدونن که قراره جبرانش کنن و نیازی به ماس مالی نیست
آرین
۱۳ بهمن ۱۴۰۰کمتر پستهای انگیزشی ببین.
نابغه و خودساخته! :D
محمد
۱۳ بهمن ۱۴۰۰این توصیف تایم از ماسکه. ویژگیهای قابل بحث زیادی داره تنها چیزی که با قطعیت میشه دربارهش گفت همین نبوغ عجیبشه
حسین
۱۳ بهمن ۱۴۰۰دمت گرم کاربر آرین
مردیم از خوشی
۱۳ بهمن ۱۴۰۰… چون …. ببیند خوش آید
جناب ایکس
۱۳ بهمن ۱۴۰۰دهنت سرویس🤣🤣🤣
Hamid
۱۳ بهمن ۱۴۰۰از نظر من …
ماسک یه پولدار دروغ گوی کلاه بردار هست …
همینطور گیتس …
نمیگم هیچ کاری نکرده …
اما واقعا چیزی که فکر میکنین نیست …
نابغه اونایین که تسلا رو تاسیس کردن …
نابغه اونایین که مهندسی محصولاتش رو بر عهده دارن …
این یه دروغ گوی فریبکاره که معلوم نیس کی پشتشه …
فک کنم ایلان ماسک بت تو باشه!
Arman
۱۳ بهمن ۱۴۰۰آدمای موفق همیشه یه سری هیتر دارن که اون پایین مثل تو نشستن هیت میکنن فقط
ماسک جالب گفت که من دانشگاه نرفتم ولی اونایی که نابغه بودن و هاروارد درس خوندن دارن زیر دست من کار میکنن!
نابغه فقط به مهندس و پزشک دانشگاهای تاپ گفته نمیشه،کسایی مثل ماسک و بیل گیتز و استیو جابز نابغه اصلی هستن که فارغ التحصیل های هاروارد گوش به فرمانشون هستن و حقوق بگیرشون
Hamid
۱۳ بهمن ۱۴۰۰خیر دوست عزیز …
من هیتر کسی نیستم …
اما آدم باید ببینه …
بدون وجود همون افراد که توی هاروارد درس خوندن ماسک چه غلطی میتونست بکنه؟! جدی میگم!!!
نمیدونم از نظر شما موفقیت یعنی چی اما از نظر من متهم شدن به فریب کاری و دلالی و دروغ گویی موفقیت نیست …
بله خیلی جالبه با دروغ و دغل بازی و فریب مردم پولدار بشی بعد یه عده توی ایران که بیان طرفدارت بشن!
در ضمن استیوجابز با اینها فرق داره … واقعا یه نابغه بود و مثل گیتس و ماسک یه لقمه آماده ننداختن تو دهنش!
اگه گیتس ویندوز رو عرضه نمیکرد یکی دیگه میکرد … بنظرت چند خط از کد های ویندوز 10 رو گیتس نوشته؟!؟؟؟؟
یا چند خط از کد های ماشینای تسلا رو ماسک نوشته؟!
Arman
۱۳ بهمن ۱۴۰۰هیتر که هستی و داری ثابتش میکنی،واس قضیه گیتی پس چرا کسی ویندوزم اختراع نکرد قبلش؟
جوابتو دادم که نابغه فقط کسایی نیستن که دانشگاه خوب قبول میشن،اصل نابغه اونایی هستن که فارغ التحصیل های دانشگاهای خوب میان زیر دستشون کار میکنن
حسین دهمرد
۱۴ بهمن ۱۴۰۰متاسفانه شما درکی از علم مدیریت ندارید. برعکس ایران ، تو کشورهای پیشرفته نوابغ میرن رشته های مربوط به مدیریت تحصیل میکنن. کجای دنیا دیدین مدیر بره بیل بزنه. همون استیو جابز حتی توانایی نوشتن یک خط کدنویسی نداشت.ولی توانایی گردآوری و سازماندهی نوابغ رو داشت. بیل گیتس و استیو بالمر اما یکی از بهترین برنامه نویسان دوران بودن.
البته از حمایت خاندانهای سرمایه دار جهان هم برخوردار بودن
Philipp
۱۳ بهمن ۱۴۰۰بخدا وسطش نظرشون عوض میشه میرن رو هیدروژنیا این وسطم کلی پول و وقت و انرژی حروم میشه
Hami.R
۱۳ بهمن ۱۴۰۰من نه فن تسلا هستم و نه برام مهمه که تسلا چقدر فروخته . جنرال موتور چقدر فروخته.منتهی یه چیزی این وسط هست . تسلا قبل اینکه خودرو ساز باشه یک شرکت تکنولوژیکه که خودرو هم میسازه . شرکتهایی مثل جنرال موتورز از ابتدا خودروساز بودند که بتدریج یسری تکنولوژی رو وارد خودرهاشون کردن تابه اینجا .، برای اینکه یک خودروساز بتونه به دانش فنیه یک شرکت تکنولوژیک برسه فکرنکنم تو پنج شیش سال به راحتی شدنی باشه
مردیم از خوشی
۱۳ بهمن ۱۴۰۰فکرش را بکن سال ۲۰۲۴. که همه زدند تو کار برقی یه سوخت جدید و عالی از نفت به دست بیاد ، مثل بنزین ولی پاک تر و با انرژی بیش تر قیافه خودروساز ها دیدنیه 😂
Taha Malek
۱۳ بهمن ۱۴۰۰مگه دلال ماسک میزاره ترور میکنن طرف رو فرمول رو نابود میکنن خخخخخخخ
مردیم از خوشی
۱۳ بهمن ۱۴۰۰طبق گزارشات سود ایلان از بازار رمز ارز
۱ میلیارد دلار بوده
ثروتش بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار هست پس منطقی نیست کسی که با این ثروت بخاطر اون مقدار خودش را بی اعتبار کنه
احمدعلی
۱۳ بهمن ۱۴۰۰همین الان تویوتا،هوندا،هیوندای و چندتا شرکت ژاپنی و کره ای دیگه دارن روی پیشرانه های درون سوز هیدروژنی کار میکنن و به زودی تولید انبوه و پایدار
ارین صاحب جمعی
۱۳ بهمن ۱۴۰۰جنرال موتورز فعلا یک زحمتی بکشه جای خودشو از تویوتا پس بگیره بعد بیوفته به جون تسلا نمیدونم واقعا جنرال موتورز چی تو خودش دیده که بتونه با تسلا رقابت کنه رقیب اصلی تسلا گروه فولکس واگن و تویوتا هستن جنرال موتور عمرشو کرده
امیرعلی
۱۳ بهمن ۱۴۰۰اون از دست دادن مقام اول بازار آمریکا بخاطر بحران تراشه ها بود
ALIREZA
۱۳ بهمن ۱۴۰۰آرین فعلا به فکر فولکس باش که با کلی زیر مجموعه و هزینه و ارزشی چند برابر جنرال موتورز از پس تویوتا بر نیومده
شایان
۱۳ بهمن ۱۴۰۰فولکس واگن زیر مجموعه کارگری نداره همه لوکسن همه با بهترین کیفیت ساخته میشن حتی ارزون ترین هاش تویوتا اسمش میاد از ایران تا امریکا معنی ارزون طبقه پایین میده نه لوکس
amirmohammad
۱۳ بهمن ۱۴۰۰جالبه همیشه برندهای آمریکایی اول بیشترین رقابت رو با خودشون داشتن بعد با برندهای کشورهای دیگه
ALIREZA
۱۳ بهمن ۱۴۰۰بله amirmohammad دقیقا همینطوره ولی خب یه جاهایی مثل خروج جنرال موتورز از بازار های خارجی زیاد جالب نمیشه
amirmohammad
۱۳ بهمن ۱۴۰۰من فکر کنم قضیه خروج از بازار های خارجی بیشتر بخاطر جبهه گیری کشورهای دیگه علیه خودرو سازی امریکا به جز تسلا هست
قوانین کشور های دیگه بخصوص اروپا باعث میشه امریکایی ها نبودن رو به بودن ترجیح بدن یک وقتایی
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۳ بهمن ۱۴۰۰ماری بارا یه احمقه تمام برنامه های جذاب جنرال موتورز رو نابود کرد.
مردیم از خوشی
۱۳ بهمن ۱۴۰۰صاحبان شرکت ها علایق طرفدار ها اصلا براشون مهم نیست مهم اینه که مدیر عاملی انتخاب بشه که بتونه سهام شرکت را. رشد بده و بیش ترین سود آوری را داشته باشه ، دقیقا مثل اپل که الان بیش از سه تریلیون دلار ارزش داره ! ولی آیفون دیگه هیچ نوآوری ندارند